آریا جوان
درس هایی که مدیران گردشگری مکزیک از رکود دوران کرونا آموختند
دوشنبه 9 خرداد 1401 - 21:50:00
آریا جوان - توریسم آنلاین : گردشگری در مکزیک و آمریکای لاتین در نتیجه بیماری همه گیر ویروس کرونا (COVID-19) به طور موقت دچار رکود شد. این فلج موقت نه تنها به اقتصاد و اشتغال کارائیب ضربه سختی زد، بلکه زندگی بسیاری از جوامع محلی در منطقه آمریکای لاتین را نیز تحت تأثیر قرار داد. در این مدت برخی از شرکت ها پرسنل خود را از دست دادند.
به گزارش گروه ترجمه توریسم آنلاین و به نقل از تراول پالس ، گونزالو ، مدیر یک شرکت بین المللی خدمات سفر گفت: «ما از پاندمی درس های زیادی گرفتیم . ما از نظر پرسنل دچار بحران شدیم، اینجا هیچ حمایتی و یارانه ای برای ما نبود، بنابراین مجبور شدیم خیلی زود هتل ها را بازگشایی کنیم و حقوق و دستمزد پرداخت کنیم. بحرانی که امروز داریم کمبود پرسنل است، ما در ریویرا مایا استخدام می کنیم و پرسنل کافی پیدا نمی کنیم و این باعث می شود که حقوق بیشتری مطالبه شود.
قطعاً امکان ندارد که با نیروی کمتر فعالیت کنیم و مجبوریم همچنان به استخدام خود ادامه می دهیم. ما یاد گرفتیم که با حداقل امکانات کار بیشتری انجام دهیم، اما در کار هتل این امکان وجود ندارد فقط در حوزه های اداری می توان با نیروی کمتر و هم افزایی کار کرد. یاد گرفتیم با تعداد کمترکار بیشتری انجام بدهیم.
وی ادامه داد : رکود در گردشگری می تواند موجب کاهش به ترتیب 8 و 1 درصدی رشد تولید ناخالص داخلی در کارائیب و آمریکای لاتین شود در حالی که اشتغال را به طور بالقوه 7 درصد در کارائیب و 1 درصد در آمریکای لاتین کاهش می دهد.
وی یادآور شد: ما باید روی پایمان بایستیم و به نیازهای خود ، خانواده ، همکاران و مشتریانمان توجه داشته باشیم و با آنها همدلی بیشتری کنیم ضمن آنکه به جامعه به عنوان محل زندگی و کسب و کارمان توجه کنیم و از آن محافظت کنیم.
ریکاردو اورازکو، معاون عملیاتی هتل‌های Solmar & Resorts Los Cabos، هم گفت: مهم است که کارکنان را با شیفت‌های زیاد و کار بیش از حد خسته نکنید و از فرسودگی که موجب تشویق افراد به به ترک کار می شود دوری کنید.
وی افزود: “درس های زیادی از همه گیری گرفتیم . قبل از همه‌گیری، کارهای زیادی انجام می‌دادم اما حالا بیشتر مراقب خودم هستم. ما یاد گرفتیم که برای گردشگری ارزش قائل شویم و متوجه شدیم که گردشگری محلی و بین المللی رابطه ای تنگاتنگ دارند. به اهمیت پرسنل پی بردیم. اکنون بیشتر مراقب آنها هستیم. از آنها حمایت می کنیم و به سنت ها و عادات آنها احترام می گذاریم حتی به غم و اندوه آنها نیز توجه می کنیم.
وی اذعان کرد: از آنجایی که کشورها اقداماتی را برای کاهش تأثیر بحران بر گردشگری انجام داده‌اند، توصیه‌هایی برای افزایش آمادگی این بخش برای بهبود اقتصادی و در عین حال تنوع بخشی و همچنین پایداری زیست‌محیطی و اجتماعی ارائه شده است.
وی یادآور شد: درسی که باید دنبال کرد این است که ما نباید دوباره کاری کنیم و این برای همه ارائه دهندگان خدمات گردشگری به طور کلی صدق می کند. باید خودمان را به روز کنیم. اکنون تنوع محصول نقش بسیار مهمی در احیا گردشگری بازی می کند . مثلا گردشگری ماجراجویی محبوب شده است و تعریف گردشگری متفاوت شده ؛ افرادی هستند که می خواهند سفر کنند تا یک مدرسه را نقاشی کنند، یا با جوامع کم درآمد کار کنند، به پیاده روی و اکو توریسم بروند و کتاب به مدارس اهدا کنند. این خواسته جدید گردشگران است: آنها به ما گفتند که ما می خواهیم کاری انجام دهیم، هدفمان کسب درآمد نیست.
ریکاردو اورازکو گفت: گردشگری یکی از منعطف ترین و در عین حال سخت ترین بخش های اقتصاد بوده و بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل (UNWTO، 2020)، تعداد گردشگران بین المللی در سال 2020 بین 60 تا 80 درصد کاهش یافته است.
وی در پایان اظهار داشت: همه یاد گرفتیم که برای گردشگری ارزش قائل شویم خصوصاً کسانی که به آن اولویت نمی دادند. به محض متوقف شدن فعالیت گردشگری، بیش از 133 شاخه اقتصادی که به گردشگری وابسته بودند کسب و کارشان به مشکل خورد و آن وقت بود که ارزش گردشگری بیش از همیشه معلوم شد.

http://www.javanannews.ir/Fa/News/807941/درس-هایی-که-مدیران-گردشگری-مکزیک-از-رکود-دوران-کرونا-آموختند
بستن   چاپ