آریا جوان
برنامه اساسی سامسونگ برای افزایش سهم بازار گوشی‌های هوشمند خود در سال 2022
پنجشنبه 11 آذر 1400 - 01:46:09
آریا جوان - سامسونگ برای به‌دست‌آوردن سهم بیشتری از بازار، برنامه‌ریزی اساسی کرده و آن را با تأمین‌کنندگان منتخب خود به‌اشتراک گذاشته است.

سامسونگ با سری گوشی‌های هوشمند سال 2021 خود به موفقیت زیادی رسید. اکنون به‌نظر می‌رسد این شرکت برای سال 2022 چشم‌انداز بسیار مثبتی دارد. براساس نشریه‌ی کره‌‌ای The Elec، سامسونگ اخیرا برنامه‌های فروش گوشی‌های هوشمند 2022 خود را با تأمین‌کنندگان منتخب به‌اشتراک گذاشته است. این طرح پیش‌بینی می‌کند سامسونگ در سال آینده سهم بازار خود را 2 درصد بهبود می‌بخشد و سهم بازار جهانی را به 21٫9 درصد می‌رساند. به‌گزارش دیجیتال ترندز ، به‌نظر می‌رسد فروش گوشی‌های هوشمند در سال آتی افزایش درخورتوجهی داشته باشد. این بدان‌معنا است که با کاهش اثرهای همه‌گیری کرونا، سامسونگ انتظار دارد مصرف‌کنندگانی که بسیاری از آن‌ها گوشی‌های هوشمندی برای سال‌های 2020 و 2021 دارند، ‌در‌نهایت دستگاه قدیمی‌شان را با مدلی جدید و تولید‌شده در سال 2022 جایگزین کنند. سامسونگ تخمین می‌زند سال بعد عرضه‌ی 1٫5 میلیارد گوشی هوشمند را شاهد خواهیم بود. این آمار رشد بیش از 7 درصدی درمقایسه‌با ارقام سال 2021 را نشان می‌دهد.

آریا جوان

همان‌طور‌که انتظار می‌رود، مجموعه‌ی میان‌رده‌های سامسونگ بیشترین فروش را ازآنِ خود خواهد کرد و سری گلکسی A20 و A30 به‌تنهایی بیش از 267 میلیون دستگاه را کسب می‌کنند. علاوه‌بر‌این، انتظار می‌رود حدود 92 میلیون دستگاه‌ از سری گلکسی A50 و A70 تولید شود. این در حالی است که سری گلکسی S22 بیش از 33 میلیون دستگاه را ازآنِ خود خواهد کرد. این سند رقابت سختی را تأکید می‌کند که سامسونگ با رقبای چینی خود ازجمله شیائومی و اوپو و ویوو در پیش دارد. داده‌های خود این شرکت نشان می‌دهد سهم بازار برندهای چینی گوشی‌های هوشمند در سال 2019 حدود 44 درصد بوده که هواوی بخش چشمگیری از آن را به‌دست آورده است. با‌این‌حال، حتی با کاهش موفقیت‌های هواوی در سال 2020، مجموع سهم بازار برندهای چینی گوشی‌های هوشمند به 47 درصد افزایش یافت. سامسونگ معتقد است نتوانسته خلأ ناشی از خروج نسبی هواوی از بازار در سال‌های 2020 الی 2021 را پر کند. سامسونگ به‌منظور تصاحب سهم بازار بیشتری از هواوی، مجموعه‌ای از کمپین‌های بازاریابی تهاجمی را برنامه‌ریزی کرده است و معتقد است برندهای چینی گوشی‌های هوشمند نزدیک به 2 درصد از سهم خود را در سال 2022 از دست می‌دهند و تنها به 45 درصد از بازار دسترسی خواهند داشت. افزون‌براین، سامسونگ تخمین می‌زند اپل کاهش جزئی در سهم بازار خود را شاهد خواهد بود. براساس اطلاعات منتشر‌شده، این شرکت پیش‌بینی می‌کند سهم اپل از 17٫2 درصد در سال 2021 به 16٫7 درصد در سال 2022 کاهش خواهد یافت. با‌‌‌توجه‌‌‌به اینکه تا سال 2022 تنها حدود یک ماه باقی مانده‌، جالب است ببینیم استراتژی بزرگ سامسونگ چگونه عمل می‌کند.

http://www.javanannews.ir/Fa/News/766436/برنامه-اساسی-سامسونگ-برای-افزایش-سهم-بازار-گوشی‌های-هوشمند-خود-در-سال-2022
بستن   چاپ