آریا جوان

آخرين مطالب

سخنرانی مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در نماز جمعه در آستانه روز بزرگداشت شهدا بنیاد شهید و امور ایثارگران

سخنرانی مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در نماز جمعه در آستانه روز بزرگداشت شهدا
  بزرگنمايي:

آریا جوان - مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌های سراسر کشور روز جمعه 19 اسفند ماه در آستانه روز بزرگداشت شهدا به عنوان سخنران پیش از خطبه در آیین با شکوه نماز جمعه سخنرانی کردند.

به گزارش «ایثار»، سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان کرج، روز شهدا را یک روز خاص و ویژه در تاریخ ایران اسلامی دانست و گفت: انتظار می‌رود رسانه‌ها و صاحبان قلم نگاه ویژه‌ای به این روز داشته باشند.
وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران در طول این 43 سال با مأموریت ترویج و تبلیغ ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن و حفظ آثار شهدا و رسیدگی به مسائل خانواده شهدا فعالیت کرده است و فلسفه وجودی آن برای تداوم راه شهیدان و تبلیغ ایثار و شهادت است.
دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز به مهم‌ترین مأموریت‌های بنیاد اشاره و تصریح کرد: مأموریت بنیاد هم‌افزایی و استفاده از همه ظرفیت‌ها و بسیج امکانات نظام برای تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و هماهنگی بین مجموعه‌های دولتی و خصوصی در راستای رسیدگی به امورات خانواده‌های شهدا است، که این امر جزء وظایف و فعالیت‌های بنیاد شهید است.
عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های تهران در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ری گفت: تبیین و روشنگری حماسه شهدا و جانبازان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیازمند عزم ملی و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان است.
وی ولایتمداری و تبعیت از امام راحل را خصیصه‌ی بارز شهدا برشمرد و گفت: شهدای ما در راستای اطاعت از فرمان امام راحل مبنی بر جهاد در برابر دشمن در جبهه‌ها حضور یافتند و در برابر تجاوز دشمن ایستادند؛ این خصیصه مردان و زنان بزرگ است که در راه دفاع از کشور از جان خود گذشتند و هیچ سعادت و توفیقی بالاتر از شهادت نیست.
جابر ابوالفتح‌زاده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز به مناسبت 22 اسفند، سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز بزرگداشت شهدا سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعۀ تبریز بود.
وی با بیان اینکه پاسدار فداکاری‌های عظیم و رشادت‌های شهیدان والامقام هستیم، گفت: شهیدان، حق بزرگی بر گردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند و آحاد مردم و مسئولان، مدیون این ایثارگران هستند و همگی، دست در دست هم خواهیم داد تا ضمن احیاء و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، راه پاک آنان ادامه یابد.
رضا پارسیان‌نژاد مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج فلسفه وجودی بنیاد را خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران دانست و گفت: ما امروز در بنیاد به‌عنوان نهادی خدمتگزار که مولود تفکر راهبردی امام راحل (ره) است در هر کسوت و مقامی باید خدمتگزار جامعه ایثارگری باشیم.
وی گفت: با توجه به رصد‌ها و پیگیری‌ها یکی از مشکلات و ابر چالش‌ها در جامعه ایثارگری بحث اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان است که تعداد 189 فرزند شهید بیکار در استان داریم که تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا این عزیزان را به کار گیریم در بحث ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تعداد 1500 زندگی‌‌نامه شهدا و جانبازان در حال مستندسازی است.
جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر ایلام با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: آنچه بنیاد شهید و امور ایثارگران را در متن قرار داده است رسیدگی به وضعیت معیشتی جامعه ایثارگران است و این افتخار بزرگی است که باید با عشق به خدمتگزاری انجام شود.
وی با اشاره به اینکه خدمت رسانی به خانواده شهدا ادای دین و تکلیف است، گفت: یکی از وظایف مهم بنیاد زنده نگه داشتن یاد شهدا است زیرا ما هر چه که داریم از برکت خون این عزیزان است.
محمد ناظری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان در نمازجمعه شهر زاهدان گفت: شهادت بالاترین فضیلت الهی است که نصیب شهیدان گرانقدر، این مردانِ مرد و پاک‌ترین بندگان خدا و مجاهدان مخلص راه الهی می‌شود.
وی با بیان این که هر کسی را شایسته پیمودن راه و طریقت شهدا نیست ادامه داد: به راستی که مقام شهدا را جز عارفان و شاهدان حقیقت، کسی درک نمی‌کند و حقیقت را به غیر چشم دل نمی‌توان دید.
حجت‌الاسلام حسن هنرمند، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه امروز قم گفت: روز گرامیداشت شهدا روز بزرگداشت راه و رسم شهدا و مسیر و اهدافی است که شهدا آن را دنبال کردند. اگر هر روز را به بزرگداشت شهدا اختصاص دهیم، کار زیادی انجام نداده‌ایم، پیروی از سیره شهدا یعنی هوشیاری چرا که دشمن هر جا غفلت از ما ببیند از همانجا بر ما نفوذ می‌کند.
وی تأکید کرد: جهاد، عزت، عظمت و بزرگی در یک ملت به ارمغان می‌آورد، لباسی که ما را در برابر تهدیدات دشمنان محافظت می‌سازد. اگر جهاد مجاهدان فی سبیل‌الله نبود، قطعاً دیگر نام و اثری از انقلاب، دین و اسلام باقی نمی‌ماند.
خسرو شهیدی مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران استان کرمانشاه نیز در مراسم نماز عبادی سیاسی جمعه استان گفت: استان کرمانشاه با تقدیم 9800 شهید والا مقام، بیش از 22 هزار جانباز گرانقدر و 1800 آزاده صبور و سرافراز نقش مهمی را در دفاع از کیان و نظام اسلامی داشته و علاوه بر این نیز میزبان 16000 شهید والامقام از استان‌های دیگر بوده که در این دیار جان شیرین خود را در دفاع از مرزهای این سرزمین تقدیم کرده و به شهادت رسیده‌اند.
مدیرکل بنیاد استان گفت: استان کرمانشاه با تقدیم یک هزار و 51 زن شهیده دومین استان ایثارگر کشور بعد از خوزستان است و تعداد زنان جانباز استان کرمانشاه نیز یک هزار و هشتصد نفر است اعلام این میزان از ایثارگری و از خود گذشتگی در جامعه اسلامیان وظیفه ما را بیش از پیش سنگین‌تر می‌کند.
وی ادامه داد: بر اساس رسالتی که بر عهده بنیاد نهاده شده است وظیفه داریم با تمام وجود از اهداف، آرمان‌های شهدا و ارزش‌های جامعه ایثارگری صیانت کرده و به خوبی از این دست آوردها پاسداری کنیم.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/940810/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یازده بازیکن برتر تاریخ ایران از نگاه خسرو حیدری

جوان‌ترین بازیکن تیم ملی: قرقیزستان با برزیل فرقی ندارد

یک بازی لیگ برتر بدون تماشاگر شد

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

شهریار شعر ایران را بیشتر بشناسید

این مردها آماده شروع یک رابطه عاطفی هستند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

ممنوعیت آیفون؛ اول کارمندان دولت چین، حالا پرسنل ارتش کره

اپل احتمالاً با قراردادی یک میلیارد دلاری، حق پخش مسابقات جدید فیفا را به‌دست می‌آورد

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

خاص‌ترین تمرین استقلال؛ یک فوتبال دستی واقعی

حزباوی و 24 ساعت تا قهرمانی در 20 سالگی!

دبل کاستیانوس، گل دوم لاتزیو به یوونتوس

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

پیورا 70 اولترا یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های هواوی را برطرف کرده است

سخنگوی متا به 6 سال حبس در روسیه محکوم شد

تلاقی هیجان و ترس روی پلی در آسمان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

من آدم مجرد سوار ماشینم نمیکنم!

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»