آریا جوان

آخرين مطالب

زنجبیل و سرماخوردگی گفتگو

زنجبیل و سرماخوردگی
  بزرگنمايي:

آریا جوان - زنجبیل و سرماخوردگی
زنجبیل گیاه و ادویه‌ی دارویی زرد رنگی است که ساقه‌های آن باریک و نی مانند بوده و برگ‌های آن سبز، گل هایی مایل به زرد داشته و فصل رویش آن تابستان است. ترکیبات اصلی زنجبیل، نشاسته و زینجیبرن که دلیل اصلی بوی آن را تشکیل می دهد. زنجبیل طعمی تند، با شباهت به طعم لیمو دارد. این گیاه از بوی معطر و تندی برخوردار است.

آریا جوان


زنجبیل، ادویه ای آرامبخش
از زنجبیل عموماً در آشپزی و غذاهای آسیایی استفاده می‌شود. زنجبیل از زمان‌های دور تا به امروز در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. این گیاه درمانی، از کشورهای عربی به سمت غرب انتقال پیدا کرد و به عنوان اولین ماده و ادویه اصلی آشپزی در اروپا شناخته شد.
زنجبیل جایگاه مهمی در بین ادویه‌ها و چاشنی‌ها و داروها دارد. خشک شده آن را درترشی ها، آب و یا روغن‌ها استفاده می‌کنند. امروزه این گیاه بیشتر در مناطق استوایی رشد می‌کند. از زنجبیل در خانواده‌های هندی و ایرانی به صورت شیرینی زنجبیلی، نوشیدنی زنجبیلی، بیسکوییت زنجبیلی، کیک زنجبیلی آبنبات زنجبیلی استفاده می‌شود. طبق بررسی‌های به عمل آمده، زنجبیل گزینه‌ی مناسبی برای درمان تهوع و استفراغ است و نوعی مسکن، کاهش دهنده درد و آرامش بخش است. که می‌توان بعد از عمل جراحی از آن استفاده کرد. توصیه شده است که زنان باردار و افرادی که به تازگی شیمی درمانی کرده‌اند، برای برطرف شدن حالت تهوع، زنجبیل مصرف کنند. برای بالا بردن اثر درمان آن، این گیاه را می‌توان با مقداری لیمو و نعنا مخلوط نمود و مصرف کرد.
به علت خاصیت گرم کنندگی زنجبیل، از آن به عنوان شفا بخش خانگی یاد می‌کنند. ترکیبات فوق العاده ی درمانی فعال در زنجبیل، خاصیت ضد سرطانی بسیار قوی دارد و می‌تواند باعث مرگ سلول‌های سرطانی و مانع از رشد آن‌ها و عدم گسترش سلول‌های سرطانی سینه شود.
طرز تهیه دمنوش زنجبیل
دمنوش زنجبیل با خاصیت ضد ویروسی و درمانی خود، به عنوان دمنوشی لذت بخش محسوب می‌شود .
در ابتدا پوست زنجبیل را گرفته و به صورت ورقه‌های نازک برش دهید. حدود یک لیوان آب را جوشیده و زنجبیل را در قوری بریزید و حدود 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا زنجبیل دم بکشد. می‌توانید درون قوری نبات و یا کمی عسل اضافه کنید تا علاوه بر خاصیت آرامش بخش ، طعم تلخ آن آزار دهنده نباشد. اضافه کردن کمی لیمو، حسی لذت بخش به این دمنوش خوش طعم خواهد داد.
همانطور که می دانید ، این گیاه برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات جسمی، فواید بسیاری دارد. ما به قسمتی از فواید آن می‌پردازیم.
فواید زنجبیل برای سلامتی
افزایش ایمنی
بسیاری از افراد از چای زنجبیل و یا آبنبات های زنجبیلی برای پیشگیری از سرما خوردگی استفاده می‌کنند . بعد از خوردن زنجبیل، به سرعت آلرژی و عفونت‌ها ، با ترشحاتی از مخاط بینی و یا دهان از بدن بیمار خارج می‌شود . طبق تحقیقات انجام شده در آزمایشگاه‌ها ، زنجبیل دارای ترکیبات شگوئل ، پارادوکس، گینگرول است که با بیماری‌ها و التهاب‌های مختلف مبارزه می‌کند . ریشه‌ی این گیاه اثر ضد باکتریایی، ضد ویروسی و مؤثر برای درمان عفونت‌های تنفسی، عفونت‌های قارچی و بیماری‌های لثه است. ضد میکروب و ضد قارچ بودن از خصوصیات اصلی این گیاه است. طبق گزارشی که در سال 2011 انتشار پیدا کرد، متوجه شدند که زنجبیل وحشی دو نوع میکروب را می‌کشد . طبق آزمایش‌های آن‌ها که چهر گونه قارچ و پنج نوع باکتری را در معرض زنجبیل قرار دادند ، متوجه شدند که زنجبیل وحشی هر دو نوع میکروب را از بین برد.

آریا جوان


زنجبیل و خاصیت ضد التهاب
زنجبیل با مسدود کردن آنزیم های کوکس و تولید مواد شیمیایی لوکوترین، پروستاگلاندین، مانع از گسترش بروز التهاب شده و به اندازه دیکلوفناک برای درمان درد و درمان التهابات گوارشی و التهابات سرماخوردگی موثر است.
زنجبیل، گیاهی موثر برای درمان آسم و آلرژی است که با کاهش انقباض ماهیچه‌های تنفسی و کاهش استیل کولین تاثیر بسزایی دارد.
کاربردهای درمانی زنجبیل
در صورت کشیدگی عضلات و یا گلو درد می‌توانید مقداری زنجبیل درست کنید تا به تاثیر فوق العاده آن پی ببرید. زنجبیل فواید فراوانی برای درمان بیماری های مختلف دارد.
در هنگام سرمازدگی پا، می توان زنجبیل را در مقداری آب گرم مخلوط نمود و پاهایتان را در آن قرار دهید در هنگام دندان درد و یا گلو درد، آن را بجوید و یا غرغره بنمایید. برای درمان سرماخوردگی، می توان از زنجبیل به طریقی دیگر استفاده نمود. برای درمان سرماخوردگی، تب، گلو درد، گرفتگی های قاعدگی و سردرد حتما دو قاشق غذاخوری زنجبیل با ساقه ی آن را در قوری دم کنید و بخورید. مقداری آب گرم، لیمو، عسل و زنجبیل تازه را با هم مخلوط نمایید و میل کنید و یا برای تسکین سردرد، آن را خرد کنید و بر روی پیشانی خود بمالید. برای کشیدگی ماهیچه ها می توان روغن زنجبیل را، بر روی نقطه ی آسیب دیده ماساژ داد که در بسیاری از ورزشکاران، این نوع تکنیک رواج دارد. زنجبیل تازه برای درمان سرماخوردگی و انفولانزا استفاده می‌شود. این ماده خوراکی می‌تواند با ورود به سلول‌های انسان از ورود باکتری‌های بد جلوگیری کند. از زنجبیل خشک شده برای درمان سرگیجه و حالت تهوع استفاده کنید. زنجبیل، گیاهی موثر برای درمان آرتریت و مشکلات گردش خون است.

آریا جوان


جدا از فواید زیاد زنجبیل و تاثیرات مثبت، به خطرات و عوارضی که باید پیشگیری به عمل آید، آن در زیر اشاره می کنیم.
خطرات و مضرات زنجبیل
طبق اصل طب سنتی، مبنی بر طبع مختلف انسان ها، باید توجه داشت که فرد به زنجبیل حساسیت نداشته باشد و بدن او واکنش عکس نشان ندهد.
در بعضی افراد زنجبیل اثری سوء بر روی رفلاکس معده دارد که باید از خوردن آن پرهیز کرد. زنجبیل، بر روی لخته های خونی تاثیر گذار است و به همین ترتیب اگر برای درمان کم خونی از داروهای درمانی استفاده می کنید نباید زنجبیل بخورید. در ارتباط با استفاده زنجبیل در دوران بارداری بین متخصصان، اختلاف نظر های متعددی وجود دارد. عده ای می گویند که زن باردار می تواند استفاده کند و باعث جلوگیری از حالت تهوع او می شود و عده ای دیگر می گویند که باعث سقط جنین می شود و بنا به احتیاط از مصرف آن خودداری کنید و با پزشک متخصص خود مشورت نمایید. افرادی که دچار سنگ کلیه هستند حتما باید برای مصرف زنجبیل از پزشک خود مشورت بگیرند. در صورت استفاده از داروهای دیابت و یا قلبی، از زنجبیل استفاده نکنید. مصرف بیش از حد زنجبیل ممکن است، باعث واکنش اختلالات اعصاب شود. در صورت استفاده از دارو های وارفارین و آسپیرین، زنجبیل مصرف نکنید. استفاده از زنجبیل برای کودکان زیر دو سال توصیه نمی شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/854573/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

لحظات حساس از نجات نوزاد 3 روزه توسط هلال احمر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران