آریا جوان

آخرين مطالب

چگونه خانه‌داری را از صفر شروع کنیم؟ دختران

چگونه خانه‌داری را از صفر شروع کنیم؟
  بزرگنمايي:

آریا جوان - همشهری / برای مرتب بودن خانه لازم نیست هر روز بشویید و بسابید، همین که وسایل سرجای خودشان باشند، نظم خودبه‌خود به خانه شما می‌آید. بسیاری از دختران جوان این روزهای جامعه ما تا قبل از ازدواج، در خانه کار زیادی انجام نمی‌دهند. 
حداکثر کاری که انجام می‌دهند شاید مرتب کردن اتاق خواب خودشان باشد به همراه مشارکت در تمیز کردن قسمتی از خانه. اما اداره کردن یک خانه برای خانم آن خانه فراتر از کارهای دوران تجرد است. همزمان تمیز کردن و مرتب ماندن تمام قسمت‌های آشپزخانه، آشپزی کردن، مدیریت خریدهای خوراکی خانه، مهیا شدن برای آمدن مهمانان و... همه اینها در کنار هم می‌شود مدیریت داخلی خانه و هزینه آن هم صرف وقت است و یادگیری مهارت خانه‌داری. محصول هم قطعا تجربه شیرینی است که عروس خانم‌ها در خانه دوست داشتنی خود به‌دست می‌آورند.
همان همیشگی
احتمالا یادتان هست که در دوران مدرسه و دانشگاه هر بار قرار بود برای موفقیت تلاش کنید، قبل از هر چیز می‌گفتند دفترچه‌ای بردار و یک لیست از مجموعه کارهای مدنظرت تهیه کن. حالا هم همان روند را می‌توانید برای مدیریت کارهای خانه انجام بدهید. برای موفق شدن، یک دفترچه کوچک بردارید و برای هر روز یک لیست از کارهایی که باید انجام دهید بنویسید. همه جا با هم سعی کنید به شکلی برنامه روزانه‌تان را جلو ببرید که به تمام قسمت‌های خانه برسید و از تمیز و مرتب بودن همه قسمت‌ها مطمئن شوید؛ آشپزخانه، حمام و دستشویی، پذیرایی و اتاق خواب. یک‌بار زمان بگذارید و یک تمیزکاری اساسی انجام بدهید آن وقت بعد از این مرحله می‌توانید با صرف کمتر از یک ساعت در هر روز به همه این نقاط سر بزنید و آنها را مرتب و تمیز کنید.
تمیز بودن خانه بعد از خانه تکانی که در اسفندماه داشتید به شما کمک می‌کند تا به سراغ کارهای ریز خانه بروید. نکته تستی برای مرتب بودن خانه لازم نیست هر روز بشویید و بسابید، همین که وسایل سرجای خودشان باشند، نظم خودبه‌خود به خانه شما می‌آید. گوشه ذهن‌تان این را داشته باشید که هر چیزی باید سر جای خودش باشد. با اجرایی کردن این نکته‌ها هر بار وسیله‌ای اطراف خانه ببیند به مکان اصلی خودش بازمی‌گردانید و در ادامه برای مرتب کردن خانه زمان و انرژی کمتری صرف می‌کنید. باطن خانه حواس‌تان از کشوها، کابینت‌ها و کمدهای اتاق‌ها پرت نشود. اینها حکم باطن خانه را دارند. زمانی که کشوها و کمدها مرتب و تمیز باشند، سامان دادن به بقیه خانه کار سختی نیست. به همین راحتی نظم حاکم می‌شود.
سعی کنید داخل کشوها و کمدها به اندازه‌ای که فضا دارند وسایل قرار دهید نه بیشتر از آن. با این کار از به‌هم ریختن با یک تلنگر جلوگیری می‌کنید. خرید لوازم خانه احتمالا زمان‌هایی را هم به خرید وسایل برای خانه اختصاص می‌دهید. سعی کنید نکاتی را درنظر بگیرید تا خریدهای‌تان اسراف نشود. اگر تا به امروز برای زندگی روزمره 2 نفر خرید نکرده‌اید و چشم‌تان به حجم خریدهای پدر، آن هم برای چند نفر عادات دارد، هنگام جدا کردن میوه‌ها و خریدهای سوپرمارکتی خانه به‌خودتان یادآوری کنید که فقط 2 نفر هستید و حجم زیادی از میوه و سبزیجات و... در مدت زمان کم خراب می‌شود. اگر بتوانید این قسمت را مدیریت کنید قسمت زیادی از هزینه‌ها کم‌می‌شوند و اسراف هم جایی در خانه شما نخواهد داشت. برکت را به خانه بیاورید خانه‌ای که بدون برکت باشد، تلاش‌های افراد آن خانه به ثمر نمی‌نشیند.
سعی کنید همیشه دنبال عوامل جذب برکت در خانه باشید و به این عوامل آسمانی خوشبختی در عمل، ایمان بیاورید. کارهایی مانند دعوت کردن مهمان و حضورشان در خانه برکت را به زندگی شما سرازیر می‌کند. آماده باش اگر قبل از این آشپزی نکرده باشید، آماده شدن برای یک مهمانی با تعداد نفرات بالا برای شما کار سختی خواهد بود.
پیشنهاد ما این است که بعضی روزهایی که مهمان ندارید، برای خودتان غذا با حجم بالا درست کنید؛ مثلا 6 پیمانه برنج و خورشی قابل قیاس با همین حجم. شاید 3 روز پیاپی مجبور شوید یک نوع غذا را بخورید اما در مقابل پخت حجم زیاد غذا را امتحان کرده‌اید. تنوع بدهید این روزها زیباترین روزهای زندگی مشترک شما هستند.
کمی تلاش‌تان را بیشتر کنید و در کنار حجم کارهای بیرون از منزل و درس و... به فکر پخت غذاهای جدید، کیک و دسرهای با عشق پخته خودتان هم باشید. مزه تمام اینها برای همسرتان تکرار نشدنی است. زمان را مدیریت کنید اگر از آن دسته دخترانی هستید که به خانواده‌تان وابسته بودید، سعی کنید به مرور زمان این وابستگی‌ها را کمتر کنید. حجم کارهای خانه و لزوم حضور شما در کنار همسرتان، همچنین حس روزهای شیرین ابتدایی زندگی، این را می‌طلبد که زمان بیشتری را در خانه و در کنار هم صرف کنید

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/833153/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی