آریا جوان

آخرين مطالب

برگی از خاطرات گردشگران خارجی از مراسم عاشورا در ایران گردشگری

برگی از خاطرات گردشگران خارجی از مراسم عاشورا در ایران
  بزرگنمايي:

آریا جوان - توریسم آنلاین : هر ساله برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرهای مذهبی کشور مانند یزد، با حضور گردشگران خارجی همراه است. این روند طی سال‌های اخیر بیشتر شده و گردشگران از خاطرات خود درخصوص تاثیر حضورشان در مراسم عزای حسین می‌گویند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا در هر شهر و دیاری با فرهنگ و آیین‌های آن دیار گره خورده. برخی از شهرها مراسم عزای امام حسین (ع) و یارانش را با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی همراه می‌کنند و در برخی شهرهای دیگر مراسم‌های خاصی مانند نخل‌برداری و علم‌گردانی برگزار می‌شود. اجرای آیین نذر نیز در شهرهای مختلف تفاوت‌هایی باهم دارد که می‌تواند جالب توجه باشد.
مراسم عزای اباعبدالله که در شهرهای مختلف برگزار می‌شود نه تنها برای گردشگران ایرانی بلکه برای خارجی‌ها جذاب است. خاطرات گردشگران خارجی مراسم عاشورای 1392 یزد خواندنی و جالب است.
ملانی جینسز (گردشگر اتریشی) در بخشی از خاطرات خود درباره سفر به ایران و دیدن مراسم تاسوعا و عاشورا نوشته است: من دو روز را در شهر و استان یزد گذراندم و اوقات واقعا عالی و خوبی راداشتم. مراسم امام حسین(ع) برای من بسیار تاثیرگذار بود و تاکنون در زندگی خود چنین مراسم و رخداد عظیمی را ندیده بودم که در ایران دیدم و امیدوارم به زودی به ایران برگردم.
سورن تایکا (گردشگر چینی) نیز نوشته است: این دفعه دومی بود که من در یزد بودم و هر دفعه از تجربیات خود در اینجا لذت بردم، البته این دفعه خاص بود زیرا اینجا محرم بود و من افتخار مشاهده تعزیه و مراسم شهادت امام حسین(ع) را داشتم. من مجددا به یزد خواهم برگشت!
تزا چن (گردشگری از هنگ کنگ) نیز درخصوص تجربه‌اش از دیدن مراسم تاسوعا و عاشورا نوشته است: این برای من افتخار و برتری است که دیروز توانستم در مراسم امام حسین (ع) شرکت کنم. این موضوع که چقدر مردم عاشق امام حسین (ع) هستند روی من تاثیر زیادی گذاشت و اینکه برای از دست دادن قهرمان خود اینگونه اشک می‌ریزند. من همچنین تحت تاثیر احساسات مسلمانان و موقوفاتشان برای مسائل مذهبی قرار گرفتم. من خیلی خوش شانس بودم که برای دو روز گذشته در یزد بودم و با همه ایرانیان در چنین مراسم باشکوهی شرکت کردم. امیدوارم که سال‌های آینده نیز بتوانم مجدد به اینجا بیایم.
رابین ژو (گردشگری یونانی) نیز در بخشی از خاطرات خود از سفر به ایران و حضور در مراسم عاشورا نوشته است: تور دیدن مراسم گرامیداشت امام حسین (ع) بسیار جالب و تاثیرگذار بود و من عاشق آن بودم. همچنین من خیلی بیشتر در مورد امام حسین (ع) یاد گرفتم. البته در مورد مردم و مذهب شما هم خیلی چیزها را یاد گرفتم.
مارلین کلاجو (گردشگری از جمهوری چک) نیز درباره حضور در مراسم محرم نوشته است: تشکر فراوان برای تجربه‌ای خیلی جالب. مراسم خیلی تاثیرگذار بود من تاکنون در عمرم این طور مراسمی ندیده بودم. من خاطرات بسیار خوبی از مراسمی که شما برای ما سازماندهی کرده بودید، خواهم داشت.
البته هرساله گردشگران مختلفی برای دیدن مراسم عاشورا به یزد سفر می‌کنند و هریک برای خود نظرات متفاوتی دارند. یکی از گردشگران کانادایی که چند سال پیش به ایران آمده بود، گفته است: هر یک از یاران امام حسین (ع) برای تبدیل شدن به یک قهرمان جهانی کافی است؛ چه برسد به حضرت ابوالفضل (ع) و امام حسین (ع). شما چنین قهرمانانی را دارید و در جهان آن‌ها را نمی‌شناسند؟! همه دنیا حتی بچه‌های کشور خودتان هم بتمن را می‌شناسند. بتمن یک شخصیت خیالی بدون مصداق در دنیای واقعی است، اما چرا تا به حال هیچ انیمیشنی ندیدیم که امام حسین (ع) یا یکی از یارانش قهرمانانش باشند و شخصیت ایشان به این واسطه به دنیا معرفی شود؟ شک نکنید اگر کشور ما فقط یکی از این قهرمانان را داشت، الان همه دنیا او را می‌شناختند.
یک گردشگری اسپانیایی عنوان کرده است: کارناوال شما (منظور همان دسته‌های عزاداری هستند) هیچ شباهتی به کارناوال‌های ما ندارد. امام حسین (ع) شما کاری کرده که مسلمانان نمی‌توانند برایش اشک نریزند.
گردشگر اروگوئه‌ای نیز مطرح کرده بود: من قبلاً اعتقاد داشتم هیچ کس در حق‌طلبی به پای چگوارا وکاسترو و… نمی‌رسد. ولی وقتی حسین (ع) شما را شناختم؛ فهمیدم که کاملا اشتباه می‌کردم. الان فهمیدم که چه‌گوارا در حق‌طلبی به پای شاگرد شاگردان امام حسین (ع) هم نمی‌رسد.
یکی از گردشگران دیگر که از مراسم عزای امام حسین (ع) دیدن کرده بود، دراین خصوص عنوان کرد: من بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم. این مراسم بسیار متفاوت از کشور من بود. من هیچ مذهبی ندارم، با این حال این مراسم بسیار برایم هیجان‌انگیز بود. تجربه خوبی بود؛ زیرا اکنون می‌دانم که این دین و شخص حسین (ع) چقدر برای آن مردم مهم است.
گردشگری دیگر از اتریش نیز درباره خاطرات خود از حضور در مراسم عاشورا در یکی از دفاتر راهنمایان گردشگری یزد نوشت: دو روز را در یزد و استان یزد گذراندم. من واقعاً لحظات خوبی را سپری کردم. مراسم بزرگداشت حسین(ع) بسیار تاثیرگذار بود و من مشابه آن را ندیده بودم. از شما بسیار سپاسگذارم که من را با آن آشنا کردید. من ایران و مردمان آن را نیز دوست دارم. هرگز حس آزاردهنده‌ای از این مردم دریافت نکردم و امیدوارم که بتوانم بزودی دوباره برگردم. همه چیز عالی بود.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/823343/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

8 گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

نصرتی در دومین تجربه سرمربیگری تراکتور

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت

غیبت مربی رونالدو به دلیل عمل جراحی

مسی‌ها آماده شکست فولاد در هفته بیست و چهارم

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست

تصاویر باورنکردنی؛ کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

شخصی که تناقص رفتاری دارد باید درمان شود

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم، نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

سی ان ان: حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر پایان یافته است

رئیسی شاهرود را به مقصد تهران ترک کرد

تصاویری از محل حادثه نزدیک سفارت ایران در پاریس

فرانسه، کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد

واکنش ظریف به «آتش بازی‌های بی‌پروای امروز در اصفهان»

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

اعلام ترکیب استقلال برای گذر از پرسپولیس

محبت کردنشون خیلی جالبه

تصاویری از بازداشت عامل حمله به کنسولگری ایران در پاریس

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا

کنایه همتی به رئیسی با انتشار این ویدئو: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند

گفتگوی امیرعبداللهیان و فیدان؛ تاکید ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه

جزئیات حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس؛ عامل حمله دستگیر شد

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

نتیجه‌ی عدم توجه به جلو در رانندگی

اگر این نشانه ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی