آریا جوان

آخرين مطالب

لالان ؛ بهشتی در حوالی تهران گردشگری

لالان ؛ بهشتی در حوالی تهران
  بزرگنمايي:

آریا جوان - توریسم آنلاین : تا حالا اسم لالان را شنیده بودید؟اگر اهل طبیعتگردی هستید و دنبال مقصدی جذاب می گردید لالون یا لالان همان بهشت گمشده شماست.
مهدی توفیقی : روستای لالان یا لالون از جاذبه‌های گردشگری شهر لواسان و از توابع روستای رودبار قصران در منطقه شهرستان شمیران استان تهران است که به علت آنکه در این منطقه گل‌های لاله فراوان وجود دارد به لاله گون مشهور شده و با گذشت زمان به لالون تغییر نام داده است.
روستای زیبای لالون، از بخش شمالی شهر تهران حدود 45 کیلومتر و در 11 کیلومتری شمال فشم واقع شده است و از همین رو برای سفر یک‌روزه و طبیعت‌گردی مناسب است؛ شما می‌توانید تعطیلات آخر هفته و یا میان هفته را برای فرار از هیاهو و شلوغی شهر تهران به طبیعت زیبای لالون پناه ببرید و هنگام پیاده‌روی در روستا از چشم‌انداز کوه‌ها و قله‌ها، صدای گوش‌نواز پرندگان و جویبار‌های پر از آب روان، نهایت لذت را تجربه کنید.
در روستای لالون جاذبه‌های گردشگری طبیعی بسیاری وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به چشمه آب معدنی تلخاب، تنگه لالان، آبشار زیبای لالان و رودخانه لالان اشاره کرد که در میان گردشگران بسیار محبوب است.

آریا جوان


در روستای لالون چشمه‌های آب بسیار وجود دارد، اما باتوجه به این نکته، چشمه آب معدنی تلخاب شهرت زیادی برای خود در میان گردشگران این منطقه دارد. دره لالان هم یکی دیگر از مناطق جذاب و زیبا برای گردشگران است و عموما گردشگرانی که بازدید از این دره را در برنامه سفر خود قرار می‌دهند می‌توانند از تنگه، سرچشمه، باغستان، چشمه آب گازدار و برفچال نیز دیدن کنند.
آبشار لالون یا خلنو از جاذبه‌های گردشگری طبیعی جنوب رشته کوه‌های البرز است، که ارتفاعی بالغ بر 20 متر دارد و در منطقه رودبار قصران واقع شده است که آب این آبشار از کوهستان ورزاب سرچشمه می‌گیرد. آبشار لالون در 12 کیلومتری شمال شرق شهر فشم و با فاصله چهار کیلومتر از زایگان واقع شده است.

آریا جوان


در طبیعت زیبای اطراف آبشار لالان، سطوح صاف برای اتراق بسیار یافت می‌شود به همین منظور بسیاری از طبیعت گردان با اتراق در این منطقه و کمپینگ به قله‌های خلنو صعود می‌کنند.برای بازدید از آبشار لالان باید از روستای لالون مسافت حدود 3 ساعت را پیاده روی و کوهنوردی کنید و در این مسیر باید از جاذبه‌های طبیعی بسیاری زیبایی مانند تنگه و تونل برفی لالون عبور کنید و حدود 40 تا 50 دقیقه طول می‌کشد، به چشمه‌ایی دیدنی به نام تلخاب (آب تلخون) برسید که مهم‌ترین ویژگی آن علاوه بر خنکی آب، گاز دار بودن این آب است که مزه تلخی دارد، اما چشیدن آن تجربه منحصر به فردی است که می‌توانید در طبیعت بکر منطقه لالون تجربه کنید.
در ادامه مسیر آبشار، شیب کوهستان رفته رفته بیشتر می‌شود و پس از حدود 45 دقیقه پیاده روی و عبور از چشمه تلخاب، به آبشار زیبای لالون خواهید رسید. آبشاری فوق‌العاده زیبا که به علت ارتفاع زیاد، قطرات آب به صورت پودر شده در هوا پراکنده شده اند و باعث خنکی دو چندان هوا در زیر آبشار می‌شوند. همچنین بسیاری از طبیعت گردان و کوهنوردان با کمپینگ در بالا و پیرامون آبشار از طبیعت این منطقه لذت می‌برند.
در مسیر رودخانه که در ته دره جاری است و درست روی رود، پلی بسیار زیبا و به شکل طاق برفی به وجود آمده است که فاصله طاق آن تاسطح رودخانه حدود 3 متر است هنگامی که زیر این طاق بایستید، در تمام فصول سرمای جالب برف را تجربه خواهید کرد که منظره رودخانه درحالی که زیر پای شما جریان دارد بسیار جذاب است و تصور آنکه در فصل تابستان بتوانید این حس را تجربه کنید بسیار هوس انگیز است.

آریا جوان


نکته حائز اهمیت در بازدید از این طاق برفی این است که نباید در زیر آن سر و صدا کرد زیرا موجب فروریختن این سازه‌ زیبای طبیعی می‌شود. در روز‌های گرم سال نیز امکان ریزش برخی از قسمت‌های این تونل وجود دارد، پس در هنگام بازدید بسیار مراقب باشید یخ و برف به سر شما برخود نکند، این جاذبه طبیعی حاصل بهمن فصل زمستان گذشته این منطقه است که بازدید از آن به هر گردشگری توصیه می‌شود.
بهترین زمان سفر به روستای لالان
روستای لالان از توابع منطقه رودبار قصران است، این روستا در منطقه کوهستای واقع شده است و آب و هوای معتدل و خنک دارد به همین سبب بهترین فصل برای بازدید از طبیعت روستای لالن فصل تابستان است که می‌توانید از گرمای شدید کلان شهر تهران رهایی پیدا کنید.
بوته گلپر در طبیعت بکر این منطقه در فصل بهار می‌روید و جالب اینکه با وجود گل‌های وحشی در پایین‌دست، در ارتفاعات روستای لالان همچنان برف دیده می‌شود. فصل تابستان دما در این منطقه مقداری بالا می‌رود و آب رودخانه کاهش پیدا می‌کند و می‌توانید به راحتی از مسیر رودخانه عبور کنید.
جاذبه های گردشگری تونل برفی روستای لالان
فصل پاییز به علت وجود پوشش گیاهی گسترده در این منطقه بسیار دیدنی است، اما در فصل زمستان به علت کاهش شدید دمای هوا بارش برف در روستای لالون به شدت افزایش پیدا می‌کند و اگر راه بلد نیستید و لوازم لازم کوهنوردی را ندارید، از سفر به این روستا صرف نظر کنید.
چگونه به روستای لالان سفر کنیم؟
اگر قصد بازدید و سفر به روستای زیبا لالن را دارید، باید از شهر تهران به سمت جاده لشکرک رفته و وارد آن شوید و پس از آنکه از شهر فشم گذشتید با تابلو روستای لالان مواجه خواهید شد که با حرکت در امتداد تابلو به روستای زیبای لالان خواهید رسید.
منبع : جامعه 24

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/820263/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

این مردها آماده شروع یک رابطه عاطفی هستند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

ممنوعیت آیفون؛ اول کارمندان دولت چین، حالا پرسنل ارتش کره

اپل احتمالاً با قراردادی یک میلیارد دلاری، حق پخش مسابقات جدید فیفا را به‌دست می‌آورد

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

خاص‌ترین تمرین استقلال؛ یک فوتبال دستی واقعی

حزباوی و 24 ساعت تا قهرمانی در 20 سالگی!

دبل کاستیانوس، گل دوم لاتزیو به یوونتوس

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

پیورا 70 اولترا یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های هواوی را برطرف کرده است

سخنگوی متا به 6 سال حبس در روسیه محکوم شد

تلاقی هیجان و ترس روی پلی در آسمان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

من آدم مجرد سوار ماشینم نمیکنم!

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»

اینزاگی با تماس‌ها از لیگ برتر بمباران شده است!

حیدری: داور دربی به دنبال اخراج ساپینتو بود

گل اول آرسنال به چلسی توسط تروسار

حمایت ونگر از ژاوی؛ دوست دارم در بارسا بمانی

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12