آریا جوان

آخرين مطالب

میامی مشهد گردشگری

میامی مشهد
  بزرگنمايي:

آریا جوان - مشهد شهری توریستی، زیارتی و سیاحتی که هر ساله میزبان زائران و گردشگران زیادی می باشد، در هرگوشه از مشهد که نگاه کنید جاهای دیدنی زیادی به چشم می خورد، از اماکن مقدس گرفته تا خانه های تاریخی به جا مانده از گذشته گان، تا مساجد تاریخی، موزه ها و جاذبه های دیدنی تفریحی و طبیعی که طرفداران زیادی را به خود جذب می کند.
به خاطر وجود متبرک امام رضا علیه السلام در مشهد درگذشته امامزاده های زیادی از جاهای دور که به زیارت امام رضا می آمدند در بین راه یا دچار بیماری و یا مشکلی می شدند یا به شهادت می رسیدند. به همین خاطر امامزاده های فراوانی در اطراف مشهد وجود دارد. که آس چارتر در این مقاله به معرفی یکی از جاهای دیدنی و زیارتی مشهد یعنی میامی مشهد می پردازد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط لحظه آخری در شهر مشهد می باشد.
معرفی میامی مشهد
میامی یکی از روستاهای اطراف مشهد می باشد، که در فاصله 50 کیلومتری مشهد واقع شده است، که بعنوان یک جاذبه تاریخی و گردشگری محبوب به شمار می آید. در این روستا یکی از نوادگان امام سجاد ع (امام زاده یحیی) در سال 107 قمری به شهادت رسیده است. میامی علاوه بر مرقد امامزاده یحیی جاهای دیدنی دیگری نیز دارد، مانند: کاروانسرای عباس آباد، آب گرم و کاروان سرای میامی و کاروانسرای میاندشت، می باشد. که در ادامه به معرفی این جاهای دیدنی خواهیم پرداخت.

آریا جوان


امامزاده یحیی میامی مشهد
میامی مشهد بخاطر وجود مرقد مطهر امامزاده یحیی معروف شده است، مردم محلی میامی و یا مردم مشهد ارادت و اعتقاد خاصی به این امامزاده دارند، و تا بحال شاهد معجزات زیادی از این امامزاده بوده اند به همین خاطر تعداد کثیری زائر به زیارت به این مکان مقدس می آیند و به دعا و ثنا می پردازند و از امام زاده یحیی طلب حاجت خود را دارند. قدمت مرقد امامزاده یحیی به دوران دهم هجری برمی گردد و در زمینی حدود 55 هکتار قرار گرفته است، و اطراف این امامزاده بخاطر وجود گردشگر و مسافران زیاد که برای زیارت می آیند، امکانات زیادی برای رفاه حال آنها در نظر گرفته شده است، از جمله اتاق هایی برای مسافرانی که از راه دور به آنجا می آیند، تا بتوانند به راحتی در این اتاق تا هرزمانی که دوست دارند بمانند. این اقامتگاه بصورت اتاق هایی دوخوابه می باشد، که در آن براحتی می توانید در آن آشپزی کنید، همچنین سرویس های آبخوری برای تهیه آب شرب و شستن ظروف در مقابل این اتاق ها وجود دارد، سرویس های بهداشتی و حمام نیز که آب آن از چشمه آبگرم میامی لوله کشی شده است که می توانید در آن استحمام کنید نیز در آنجا وجود دارد، و غرفه های نیز برای تهیه خوراکی و سوغات نیز در این مکان قرار دارد.
آبگرم میامی مشهد
روستای میامی مشهد، یکی از جاذبه های تاریخی و گردشگری می باشد که وجود چشمه های ابگرم در این منطقه جذابیت این منطقه را بیشتر کرده است، این چشمه های آبگرم املاح معدنی فراوانی دارند که برای تسکین بیماری های مفصلی و دردهای بدن وشادابی پوست بسیار شفابخش می باشد، همچنین برای آرامش گرفتن و فرار از استرس آب این چشمه ها تاثیرات عالی در کاهش استرس دارند. آبگرم میامی نیز یکی از جاذبه ها در این روستا می باشد که اکنون به شکل استخر و حمام می توانید به راحتی از ان استفاده کنید و لذت ببرید.

آریا جوان


کاروانسرای عباس آباد میامی مشهد
کاروان سرای عباس آباد با مساحتی حدود 8500 متر مربع در دوران صفویان بنا شده است، که در فاصله 75 کیلومتری از میامی واقع شده است. این کاروانسرا به شکل هشتی و از آجر ساخته شده است، و شامل دو درب در قسمت شرقی و غربی خود می باشد، 4 ایوان نیز در حیاط این کاروانسرا به چشم می خورد، کاروانسرای عباس آباد در دوران حکومت قاجار مورد مرمت و بازساری قرار گرفته است و از آن زمان تا اکنون به همان شکل باقی مانده است، این کاروانسرا زمانی در آن کاروان ها و مسافرانی برای اقامت شبانه در آن تردد داشتند و امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری اطراف میامی مشهد تبدیل شده است که عده ای زیادی هرساله از این مکان تاریخی دیدن می نمایند. در سر در ورودی این کاروانسرا کتیبه ای قرار دارد که در آن تاریخچه این کاروانسرا نوشته شده است. در ضمن این کاروانسرا در فهرست آثار تاریخی و باستانی ایران به ثبت رسیده است.
کاروانسرای میامی مشهد
کاروانسرای از دوران صفویه که در میامی مشهد قرار گرفته است، این کاروانسرای باستانی از جاذبه های دیدنی در مشهد می باشد، کاروانسرای میامی 4 ایوان دارد و به شکل V است، ومساحتی حدود 5250 متر مربع می باشد، کاروانسرای میامی در فهرست آثار تاریخی و باستانی ملی ایران به ثبت رسیده است. این کاروانسرا در بین مشهد و میامی قرار دارد که در گذشته کاروان های زیادی که به مشهد و یا بلعکس به میامی سفر می کردند در این کاروانسرا شبی رااستراحت می کردند. به شما پیشنهاد می کنیم در سفر به میامی مشهد حتما از این کاروانسرای زیبا دیدن نمایید.

آریا جوان


کاروانسرای میاندشت میامی مشهد
کارونسرای میاندشت با قدمتی بیش از 400 سال یکی از قدیمی ترین و باستانی ترین کاروانسرا در مشهد و اطراف میامی می باشد، این کاروانسرا 40 کیلومتر بعد از میامی در دهستان میاندشت واقع شده است، جالب است بدانید شما می توانید در این کاروانسرا شبی را بمانید، امکان رزرو اتاق در این کاروانسرا وجود دارد، به همین خاطر در این کاروانسرا امکانات رفاهی و تفریحی در نظر گرفته شده است تا مسافران با ماندن در این مکان از تفریح و استراحت لذت ببرند. امکانات رفاهی مانند: سرویس های بهداشتی، اتاق هایی برای اسکان، حمام، غرفه های خرید خوراکی و فروش سوغات، و همچنین تفریحاتی مانند: صحرا نوردی، پیاده روی در رمل ها، شترسواری، رصد ستارگان در شب، تماشای حیات وحش و…. که همگی در دل کویر قرار دارند و می توانید یه تفریح جذاب کویرگردی و صحرانوردی را تجربه کنید و ازآن لذت ببرید. همچنین چاپارخانه، تلگراف خانه، وسه آب انبار در این کاروانسرا وجود دارد.
امکانات موجود در میامی مشهد
امام زاده یحیی میامی مشهد بخاطر وجود زیاد گردشگران و مسافران که سالانه حدود 4 میلیون نفر؛ مسافر وزائر این بقعه متبرک هستند امکانات زیادی برای آنها در این مکان قراردارد، از جمله نانوایی، بازارچه، چندین فروشگاه، 48 سکوی نصب چادر، کشتارگاه، شهربازی، مرکزنیروی انتظامی، مرکزفوریت های پزشکی، فضای سبز و سالن سینما برای پخش فیلم های مذهبی که در این مکان در نظر گرفته شده است.
صنایع دستی و سوغات میامی مشهد
این روستا که بخاطر داشتن جاذبه های تاریخی و باستانی و وجود مرقد مطهر امامزاده یحیی یکی از معروف ترین روستای باستانی به شمار می اید، از سوغات و صنایع دستی نیز که هنر دست مردم هنرمند در این روستا می باشد نیزبرخوردار می باشد، ازجمله صنایع دستی مانند: جاجیم بافی، لاک تراشی، تولید البسه محلی، دست بافته های سنتی، نمدمالی و… و سوغاتی مانند: برگه ی زردالو، قیسی ولواشک ها و ترشیجات خوشمزه و… که می توانید از بازارچه میامی تهیه نمایید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا باکمترین هزینه و کمترین زمان بلیط چارتر مشهد تهران را از سایت آس چارتر به راحتی تهیه نمایید. با تهیه بلیط از آس چارتر از مزایا و امکانات ویژه ای برخوردار شوید.
آدرس میامی مشهد
مشهد، 50 کیلومتری شهر مشهد، جادهمشهد سرخس، بعد از پلیس راه به سمت میامی.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/819143/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

گوناگون/ در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود!

کشتن کفتار توسط شیرهای عصبانی

گفت و گوی دو خواهر کول بر در سریال نون خ 5

اختلافی که پس از سال‌ها فیتیله‌اش روشن شد!

گل قیچی دیدنی جانلوکا اسکاماکا به فیورنتینا

استعلام مهم تراکتور منفی شد

شمسایی: ازبکستان رویای فراتر از آسیا دارد

پرسپولیس به راحتی آلومینیوم و سپاهان را شکست می دهد

لیورپول با این وضع جایی در کورس قهرمانی ندارد

رکورد لیگ برتر شکست؛ بیشترین گل زده تاریخ

راه‌و‌رسم مقابله با قُلدرها

علی لاریجانی پیام داد

مهاجری خطاب به ذوالنور: از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب‌کشی کنید

نقوی حسینی: پایداری‌ها از اصطلاح «پشم» خیلی ناراحت شدند

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

حرکت جنون‌آمیز مرد جوان وسط خیابان؛ نشستن روی سقف خودرو!

تعادل موقع موتور سواری یعنی این!

طلوع زیبا و بارانی همراه با صدای نقاره‌ها در حرم مطهر رضوی

سرگشتگی و یاس یک فضانورد

پوستر جدید فیلم سینمایی سال گربه منتش شد

چهره ها/ واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات

آنچه امام علی (ع) به عقیل آموخت

صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود

سپاهان نمی‌تواند استقلال ملاثانی را دست‌کم بگیرد!

تیم دانشجویان ایران در راه مسابقات جهانی

جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای

ناراحتی سپاهانی‌ها از موضع‌گیری جدید در آنتن

نیمه‌نهایی با ازبکستان: همه چیز به نفع ایران

از قدرت و جذابیت لیگ ایتالیا غافلگیر شدم!

گفتگوی آخرین خبر با بانوی ورزش ایران

پاکستان: سفر رئیسی به اسلام‌آباد موفقیت‌آمیز بود؛ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

واکنش سردار فدوی درخصوص احتمال ورود سپاه به صنعت خودروسازی: هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کنیم

ایران دفعه بعد، 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

در صورت بلعیدن اجسام خارجی توسط کودکان چه واکنشی باید داشته باشید؟

4 گوشه دنیا/ جزیره‌ای که مرگ در آن فراموش می‌شود!

«اسماعیل» دوست نداره من کار کنم

شش سریال پربیننده صداوسیما که درس عبرت مردم شدند

العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد

بازگشت ستاره جوان سپاهان

پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!

جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه

آغاز اردو از هجدهم