آریا جوان

آخرين مطالب

ویسی: باید یک عذرخواهی بزرگ از اسکوچیچ کنند گفتگو

ویسی: باید یک عذرخواهی بزرگ از اسکوچیچ کنند
  بزرگنمايي:

آریا جوان - ورزش 3 / به اسکوچیچ بی احترامی کردند و تمرکزش را به هم زدند و الان خودش را آنقدر قوی نمی‌بیند و بازیکنانش شیطنت می‌کنند
با وجود ابقای دراگان اسکوچیچ همچنان حواشی زیادی پیرامون تیم ملی وجود دارد و موضوع اختلافات برخی بازیکنان با سرمربی تیم ملی همچنان یکی از جنجال های فوتبال ایران محسوب می‌شود.
در همین خصوص با سرمربی تیم قهرمان لیگ پانزدهم، عبدالله ویسی، گفت‌وگو کردیم و نظر او را درباره این حواشی، تصمیمات کمیته فنی و برخورد فدراسیون فوتبال جویا شدیم‌ که او ضمن بیان نظراتش، عنوان کرد فدراسیون و کمیته فنی باید از اسکوچیچ عذرخواهی کنند.
از ویسی همچنین درباره صحبت های برخی بازیکنان علیه اسکوچیچ سوال کردیم که او گفت این رفتار نتیجه حاشیه هایی بود که خود فدراسیون ایجاد کرد و حالا هم نباید با خط زدن بازیکنان با آنها بجنگیم.
این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانیم:
* دو هفته اخیر برای فوتبال ایران جنجالی و پرحاشیه بوده است. ماجرا از جایی شروع شد که کمیته فنی جلسه برگزار کرد و صلاحیت آقای اسکوچیچ را برای هدایت تیم ملی رد کرد؛ شما درباره این اتفاقات چه نظری دارید؟
مسائلی که در کشور ما رخ می‌دهد در هیچ کجای دنیا نیست. اگر اسکوچیچ صلاحیت نداشت چطور در فوتبال ایران کار می‌کرد؟ اصلا صلاحیت یعنی چه؟ صلاحیت را برای مردم تعریف کنید. اگر صلاحیت نداشت چرا استخدامش کردید که با آبرو و حیثیت او و تمرکز تیم ملی بازی کنید و مردم را اذیت کنید؟ در واقع اختلافی را در تیم ملی انداختند و سپس مربی‌ای را که با شخصیتش بازی کردند حفظ کردند؛ شاید الان بچه ها حسابی که قبلا روی اسکوچیچ می‌کردند نکنند. واقعا حق اسکوچیچ این نبود و بی انصافی کردند؛ درست نبود این بلا را انسانی بیاوریم که زحمت کشید و بدون باخت به جام جهانی رفت.
* چقدر فدراسیون را مقصر این اتفاقات می‌دانید؟
درحال حاضر ممکن است هر اتفاقی برای تیم ملی رخ بدهد که مقصر آن کمیته فنی و فدراسیون فوتبال است. در فدراسیون ما هر کسی سنگ خودش را به سینه‌ می‌زند و برای خودش رای جمع می‌کند و لابی می‌کند که خودش باشد یا دیگران نباشند. تمرکز هیچکس روی تیم ملی، اردو ها و حتی بازی های لیگ نیست. اصلا حواس کسی به فوتبال ایران نیست. من در این فضا بوده‌ام و مطمئنم الان افراد به قدری لابی کاری می‌کنند که حتیی ممکن است 50 نفر را فقط برای یک رای واسطه کنند؛ بار ها خود من را برای یک رای واسطه کرده‌اند. حواس هیچکس به کار اصلی فدراسیون فوتبال نیست؛ چند ماه دیگر بازی های تیم ملی آغاز می‌شود اما ما هیچ اقدامی نکرده‌ایم و فقط به فکر خودمان هستیم. من باشم و گور پدر تیم ملی...
* ما در واقع یک مربی را با انتقادات شدید به تیم آوردیم و او با تیم ملی به جام جهانی رفت اما در نهایت او را به جایگاهی رساندیم که مجبور باشد برای حفظ جایگاهش تلاش کند.
فدراسیون فوتبال و کمیته فنی باعث همه این اتفاقات شدند. ما باید ببینیم چه کسانی در کمیته فنی هستند و چطور نظر می‌دهند؟ چقدر رزومه دارند؟ در فوتبال ایران چه کرده‌اند؟ اینکه تیم ملی را تخریب کردیم کار بسیار خطرناکی بود. اگر اسکوچیچ را نمی‌خواستید از روز اول نباید او را می‌آوردید. آوردید و نتیجه گرفت و تیمش مستقیم به جام جهانی رفت؛ دیگر نباید بی حرمتی می‌کردیم. اگر می‌خواستیم او را جدا کنیم باید بعد از آخرین بازی یک جلسه می‌گذاشتیم، او را تشویق می‌کردیم و پاداش می‌دادیم و سپس خداحافظی می‌کردیم. نه اینکه تا اینجا بیاییم و بخواهیم با جار و جنجال و مصاحبه بازیکنان مربی تیم ملی را سبک کنیم. تیم ملی ما الان به جای سرمربی، به یک مدیر فوتبالی احتیاج دارد که بتواند مهره ها را کنار هم چیدمان و کنترل کند. کنترل کردن مهره ها خیلی مهم تر از بازی گرفتن از آنها است.
* به رزومه کمیته فنی اشاره کردید؛ فکر می‌کنید افرادی که در کمیته فنی حضور دارند صلاحیت تصمیم‌گیری و رد صلاحیت سرمربی تیم ملی را دارند؟
من در ‌جایگاهی نیستم که درباره کمیته فنی صحبت کنم اما در مجموع کمیته فنی باید دانش و رزومه ای بالاتر از سرمربی تیم ملی داشته باشند تا بتوانند نظر بدهد. من اصلا نمی‌دانم چه کسانی در کمیته فنی هستند و کاری هم ندارم اما به فرض بکن باوئر را به عنوان مدیر فنی انتخاب می‌کنند که هر مربی ای بیاید از بزرگتر است. آیا کمیته فنی ما نه تنها از اسکوچیچ، بلکه از علی دایی و امیر قلعه‌نویی بالاتر است؟ کمیته فنی یعنی رزومه، قدرت تصمیم‌گیری، سابقه و دانشش از مربی بالاتر است.
* من اعضای کمیته فنی را نام ببرم که نظرتان را دقیق تر بگویید؟
بفرمایید.
* آقای مدیرروستا، آقای قاسم‌پور، آقای محصص، آقای مظلومی، آقای عزت‌اللهی و آقای ماجدی.
خب پس، همان چیزی که قبلا گفتم.
* یکی از مسائلی هم که این کمیته عنوان کرد این بود که آقای اسکوچیچ نه از نظر مدیریتی و نه فنی تایید نشد. عدم تایید سرمربی‌ای که تیم را با آن شرایط به جام جهانی برد هم در نوع خودش جالب است.
هر مربی اتفاقات زیادی را پشت سر می‌گذارد و در یک تیم موفق است و در تیمی نه. وقتی یک مربی لایسنس اروپا را دارد یعنی یک مربی درجه اول اروپایی است. اگر از نظر مدیریتی و فنی خوب نبود چرا تیم ملی‌مان رابه او دادیم؟ اگر خوب بود این رفتار شما زشت بود. اگر مربی در حد تیم ملی نبود چرا استخدامش کردید؟ رزومه اش را نگاه نکردید؟ اینکه این رفتار را با اسکوچیچ کردید و او را برگرداندید مثل این است که من همسرم را طلاق بدهم و یک ماه دیگر دنبال او بروم؛ این‌ یعنی من اشتباه کردم و باید معذرت خواهی بکنم. حالا اسکوچیچ را برگرداندند وظیفه دارند شهامت داشته باشند و یک معذرت خواهی بزرگ بکنند.
* نظر شما درباره رفتار بازیکنان در این جریان چیست؟ در ابتدا استوری هایی منتشر شد و سپس هم مصاحبه ای از مهدی طارمی.
ما فضایی ایجاد کردیم که بازیکنان مصاحبه کنند. بازیکنی که مربی اش تق و لق است دست با هر اقدامی می‌زند؛ مخصوصا بازیکنانی که دست و بال‌شان بازتر است و احساس بزرگی می‌کنند.
* در این شرایط و با ابقای اسکوچیچ چطور می‌توان این شرایط را جمع و جور کرد؟
روغنی را که ریخته می‌شود نمی‌توان جمع کرد... کار آقای اسکوچیچ بسیار سخت است؛ در واقع سخت بود و سخت تر شد. به او بی احترامی کردند و تمرکزش را به هم زدند و الان خودش را آنقدر قوی نمی‌بیند و بازیکنانش شیطنت می‌کنند و شاید به مسابقات بروند که آزمونی برای آینده شخصی خودشان باشد. کار بسیار خطرناکی داریم که عواقب بدی خواهد داشت.
* عده ای معتقدند بازیکنانی که صریح علیه آقای اسکوچیچ صحبت کردند خط بخورند. نظر شما چیست؟
وقتی که آب رودخانه سر بالا برود قورباغه ابوعطا می‌خواند. وقتی همه چیز دست به دست هم می‌دهد که اوضاع و احوال فوتبال کشور اینطور بشود، هر کسی برای خودش یک نظر می‌دهد و تفکری پیاده می‌کند تا یک "منم" نشان بدهد. اینکه الان در این وضعیت بازیکنی را خط بزنیم، خطای دوم را کرده‌ایم. اگر باعث شدیم بازیکنان مصاحبه کنند، نباید باعث شویم آنها خط بخورند که تیم ملی آسیب ببیند. بازی گرفتن از بازیکن از تنبیه او خیلی بهتر است. اینکه از بازیکن بازی بگیریم به نفع تیم ملی است نه اینکه با او بجنگیم و محرومش کنیم.
* به نظر شما الان چه شخصی می‌تواند به تیم ملی کمک کند؟ برای مثال آقای استیلی در کنار تیم ‌حضور دارند؛ ایشان می‌توانند چه نقشی در‌ جمع کردن تیم داشته باشد؟
ایشان نقش خیلی مهمی دارند اما فکر نمی‌کنم بتوانند کمکی کنند چون اتفاقات ناگواری رخ داده که بازیکنان از بالا به پایین نگاه می‌کند. بازیکن باید همیشه باید فدراسیون، مربی، کمیته فنی و سرپرستش را از پایین به بالا نگاه کند اما الان شرایط برعکس شده است. فکر می‌کنم آقای استیلی کار خیلی سختی دارد و بسیار مشکل است که بتواند کاری انجام بدهد.
* فکر می‌کنید شخصی هست که بتوان به کادر تیم ملی اضافه کرد تا این مشکلات حل شود؟
این مسئله دست خود آقای اسکوچیچ است. او خودش در ایران کار کرده و تقریبا با فرهنگ ایرانی و بازیکنان آشنا است و می‌تواند با اوضاع احوالی که دیده است مدیریت کند. اسکوچیچ باید رصد و فکر کند و تصمیم احساسی نگیرد و اگر لازم بود شخصی را کنار خودش بیاورد که به تیم کمک کند.
* ما مجمع را در پیش داریم؛ فکر می‌کنید با انتخاب رئیس فدراسیون اوضاع تیم ملی هم سر و سامان می‌گیرد؟
ما حتی اگر رئیس و سرپرست هم نداشته باشیم باید به قدری مدیر داشته باشیم و کمیته فنی قوی و بزرگ باشند که بدون رئیس هم کار جلو برود. زمان انتخاب رئیس فدراسیون دیر است؛ از حالا حواس همه به مجمع است و پس از آن هم‌ چندین روز درگیر جنگ و دعوا در رسانه ها هستیم و پس از آن وارد مهر ماه می‌شویم و تا بخواهند تیم را جمع کنند زمان به پایان رسیده است و هیچ اتفاق خوبی رخ نمی‌دهد.
* با توجه به مشخص شدن افرادی که ثبت نام کرده‌اند فکر می‌کنید چه شخصی برای ریاست فدراسیون مناسب تر است؟
برخی کاندید شده‌اند که اسم‌شان دهان به دهان شود، برخی کشته مرده کرسی و ریاست هستند و برخی هم واقعا قصد خدمت دارند. شخصی مثل آقای تاج که در فدراسیون بوده می‌تواند به فوتبال ما کمک کند و سابقه و تجربه خوبی دارد. من فکر می‌کنم تاج رئیس فدراسیون بشود.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/818763/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

افتخاری از پدافند هوایی ایران که تاکنون نشنیده‌اید!

گوناگون/ چرا برخی نعمت‌ها بر بنی‌اسرائیل حرام شد؟

دو نشانه ی انسان نادان

حضور پلنگ در کوهسرخِ خراسان رضوی

بز های غش کننده!

ذوق زدگیِ لاک پشت برای غذایش

واکنش کودک چند ماهه هنگام بمباران غزه

میز بیلیاردی که خودش را با امواج در کشتی تراز می کند

زندگی به کام است چون یار منی در خیالم

آره قرص هامو نخوردم قاطی کردم!

خنده‌های پردیس پورعابدینی در پشت‌صحنه گناه فرشته

کاش یکبار حال خودمو میپرسیدی

گل اول افغانستان به ایران در رقابت های فوتسال

تیم ریکرو کشورمان فردا راهی چین می‌شود

10 گل برتر رویارویی‌های صنعت نفت و پرسپولیس

بهترین بازیکنان هفته بیست و سوم لیگ برتر

مدیرروستا: تیم ملی غیر بازی با ژاپن توقعات را برآورده نکرد

اولین تمرین بارسلونا پس از شکست مقابل پاری سن ژرمن

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

رکورد ابدی مصطفی پاشا در تراکتور!

استارت تیم ملی فوتسال ایران با برتری مقابل همسایه

حرکت انفجاری دروازه بان افغانستان در مقابل دروازه بان ایران

زن در چه شرایطی مالک نصف دارایی مرد می‌شود؟

رئیسی با این تصاویر به شایعات درباره عمل کردنش پایان داد

نماینده مجلس: اگر دولت قبول کند مشکل هست، مشکلات حل می‌شود

رسانه‌های اسرائیلی: حمله بالستیک ایران در جهان بی‌سابقه بود

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

ترسیدنِ گربه از یک جوجه

کمک به دیگران

40 مکان مقدس و تاریخی در بقیع تخریب شد

آخرالزمان در دبی

روژان به «نون خ 5» برگشت

تخیلات ذهنی حبیب!

تغییر چهره «خرم سلطان» بعد از 12 سال در آلمان

قلبی که برای پوست شیر می‌تَپد!

سیو تک دست دیدنی از دروازبان ایران

برتری خفیف ایران برابر افغانستان در نیمه اول

حمید استیلی: قهرمان از بین پرسپولیس ‌و استقلال است

هاشم بیک زاده: ترجیح دادم از کادرفنی استقلال جدا شوم

هاشمی نسب: قانون جدیدی وضع نشود صدر می‌مانیم

روشن: به هیچ عنوان استقلال و پرسپولیس خصوصی نمی‌شوند!

از وضعیت مصدومیت طیبی تا شرایط تیم ملی فوتسال

گل دوم ایران به افغانستان در رقابت های آسیایی فوتسال

گل سوم ایران به افغانستان توسط احمد عباسی

نجات دروازه های هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران

ترفندهای آشپزخانه‌ای مخصوص تازه عروس‌ها

توضیحات اژه‌ای درخصوص استعفای معاون اول قوه قضائیه

رئیسی: برخی‌ها می‌گفتند روی موشک‌هایتان «مرگ بر اسرائیل» ننویسید اما امروز موشک‌های ما بر سر آنها فرود می‌آید

همه چیز درباره پایگاه هوایی «نواتیم» که مورد اصابت موشک‌های ایران قرار گرفت