آریا جوان

آخرين مطالب

پارک شهر تهران گردشگری

پارک شهر تهران
  بزرگنمايي:

آریا جوان - تهران کلان شهری که پایتخت کشورمان ایران است، این شهر جزو پنج مقصد گردشگری در ایران به شمار می آید. جاذبه های مدرن و تاریخی در این شهر در کنار هم جذابیت گردشگری را در تهران دو چندان کرده است. از این رو این شهر یکی از مقاصد گردشگری پر گردشگر به حساب می آید.
تهران علاوه بر داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی از داشتن پارک های بسیار زیاد نیز برخوردار است که زیبایی خاصی به این شهر داده است. در این مقاله آس چارتر به معرفی یکی از بزرگترین و کهن ترین پارک های تهران می پردازد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر ارزان در مشهد می باشد.
معرفی پارک شهر تهران
پارک شهر تهران یکی از قدیمی ترین پارک های تهران یا می توان گفت اولین پارک تهران که در منطقه 12 و مرکز تهران می باشد، که در زمینی حدود 5 هکتار واقع شده است، این پارک قدیمی شاهد قصه ها و خاطراتی از گذشته های دور تا به الان است، این پارک سرسبز از تنوع گیاهی زیادی برخوردار است و گیاهان نادر زیادی در این پارک وجود دارد، وجود درختان همچون: ماگنولیا، کاج دریایی، سیدالاشجار، بلوط زیبایی خاصی به این پارک بخشیده است، که می توانید ساعاتی را در زیرسایه آن استراحت نمایید.

آریا جوان


دیدنی های پارک شهرتهران
وجود پارک ها نقش مفیدی برای محیط زیست در هر منطقه دارد، بخاطر وجود درختان زیاد و سرسبزی هوای پاکی در آن منطقه جریان میگیرد که می توانید ساعاتی را برای تفریح و استراحت و حتی قدم زدن و ورزش به آنجابروید، امروزه در تمام پارک ها علاوه برامکاناتی که در آنجا وجود دارد، دیدنی های و جاذبه های برای تفریح و ورزش برای گردشگران نیز وجود دارد تا بیشتر از تفریح در آنجا لذت ببرید، از جمله دیدنی های پارک شهر تهران می توان به موزه صلح تهران، باغ پرندگان، سایت پرنده نگری، کتابخانه، آکواریوم پارک شهر، دریاچه مصنوعی و نماد قربانیان صلح شیمیایی در میدان مرکزی پارک، ساعت بزرگ مرکزی، آبنما، شیرسنگی و تندیس طاووس اشاره کرد. در ادامه به معرفی مختصری از هر یک از دیدنی های در این پارک می پردازیم. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین وقت وهزینه بلیط هواپیما شیراز تهران را به راحتی تهیه نمایید.
باغ پرندگان
در اسفندماه سال 1388 قسمتی در مرکز پارک شهر تهران به باغ پرندگان اختصاص یافت، در این باغ انواع طاووس، انواع بوقلمون ،مرغ های زینتی، هلندی و مرغابی، انواع طوطی های برزیلی، هفت رنگ، آراو رنگی، کپک، بلدرچین، مرغ عشق، عروس هلندی وانواع کبوترهای زینتی وجود دارد، روزانه تعدا زیادی از افراد از این باغ پرندگان دیدن می کنند.
دریاچه مصنوعی
دریاچه ای زیبا در ضلع شمال شرقی پارک شهر تهران واقع شده است، که 20 سال است یکی از جاذبه های بی نظیر و دیدنی در این پارک می باشد، شما می توانید در این دریاچه با امکانات ایمن قایق سواری کنید واز آن لذت ببرید.
سایت پرنده نگری
در قسمت ضلع شمال شرقی و درکنار دریاچه مصنوعی پارک شهر مکانی وجود داردکه مجهز به دوربین های دوچشمی و تلسکوپ می باشد، که بصورت رایگان می توانند از آن پرنده ها رو تماشاکنند، پارک شهر تهران سالانه میزبان 40 نوع از انواع پرندگان مهاجرو ساکن می باشد که شما می توانید با شرکت کردن در تورهای پرنده نگری، از این دوربین ها انها را تماشا کنید و توضیحاتی را درباره این پرندگان بدانید. این سایت اولین سایت پرنده نگری در تهران می باشد که در سال 1393 در این پارک احداث شد.
دوچرخه سواری در پارک شهر تهران
اگر علاقه مند به دوچرخه سواری هستید، در این پارک مسیرهای مشخص شده ای وجود دارد، که می توانید با دوچرخه شخصی خود و یا اجاره کردن دوچرخه از ایستگاه های دوچرخه به گشت زنی در پارک بپردازید.
کتابخانه پارک شهر تهران
یکی از بزرگترین و قدیمی ترین کتابخانه ها در تهران، کتابخانه پارک شهر می باشد، این کتابخانه یکی از مجهزترین کتابخانه ها در تهران است و بیش از 32000 هزار جلد متاب در این کتابخانه نگهداری می شود، بخش های مختلف این کتابخانه شامل: بخش نشریات، بخش خدمات فنی، بخش ایثارگران، بخش مرجع، بخش امانات، بخش کودکان، پیک فرهنگ و سالن مطالعه می باشد، در بخش مرجع این کتابخانه کتاب های نفیس و کتاب های چاپ سنگی نیزنگهداری می شود.
ساعات و زمان کارکتابخانه پارک شهر: این کتابخانه همه روزه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 18 و روزهای پنج شنبه از ساعت 8 تا 13 فعال می باشد. و در روزهای جمعه تعطیل می باشد.
شماره تماس های کتابخانه پارک شهر: 02155152312- 02155163656
موزه صلح پارک شهرتهران
در سال 1386 در پارک شهر توسط انجمن حمایت از قربانیان سلاح های شیمیایی در ضلع شمالی پارک شهر احداث شد، در این موزه سلاح هایی و اشیائی از دوران جنگ تحمیلی عراق و ایران و همچنین سلاح های از بمباران هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن، جنگ های جهانی اول و دوم، بمب های خوشه ای، مین و سلاح های حاوی اورانیوم، ماسک های ضد شیمایی و… وجود دارد. همچنین در کنار هر یک از این اشیائ و ابزارآلات جنگی تابلویی وجود دارد، که درمورد کارکرد و آثار مخرب آن توضیحاتی نوشته شده است.
ساعات و زمان بازدید از موزه صلح پارک شهر: این موزه از ساعت 9 صبح تا 14:30 از روزهای شنبه تا چهارشنبه بازاست.
شماره تماس باموزه صلح پارک شهر: 02166731076

آریا جوان


آکواریوم پارک شهر
آکواریوم پارک شهردر ضلع جنوب شرقی پارک شهر تهران واقع شده است، که بصورت یک نمایشگاه برای بازدید می باشد، در این آکواریوم انواع ماهی ها وجود دارد، و شما می توانید لوازم مخصوص آکواریوم و حتی انواع ماهی را تهیه کنید. جالب است بدانید درزمان جنگ تحمیلی عراق و ایران دو پناهگاه در این پارک ساخته شده بود که در هنگام زدن آجیرخطر مردم به این پناهگاه ها می رفتند، که اکنون این پناهگاه به آکواریوم و نمایشگاه انواع ماهی آب شیرین تغییر کاربری داده است.
جاذبه های نزدیک به پارک شهر تهران
در نزدیکی پارک شهر در تهران جاذبه های دیدنی دیگری نیز قرار دارد که می توانید بعد از تفریح و گردش در پارک شهر سری به این مکان های دیدنی بزنید، از جمله این مکان ها موزه ملی ایران و سردرباغ ملی می باشد.
امکانات پارک شهرتهران
امروزه در هر پارکی امکاناتی در نظر گرفته شده است، پارک شهر تهران نیز که از قدیمی ترین و بزرگترین پارک های شهر در پایتخت می باشد، از امکانات تفریحی و دیدنی زیادی مانند: امکانات ورزشی، امکاناتی مخصوص معلولین، نمازخانه، سرویس بهداشتی، سفره خانه، مرکزبهزیستی، مهدکودک بهزیستی، سالن ورزشی مخصوص بانوان، میزهای پینگ پنگ، ایستگاه اجاره دوچرخه، امکانات تفریح کودکان، دفتر انتظامات، آمفی تئاتر، دفترمحیط زیست، خانه فرهنگ بهشت و… و همچنن امکاناتی که برای معلولان مانند: ورودی و مسیرهای مناسب سازی شده، آبخوری، سرویس بهداشتی، وسایل ورزشی، گذرگاه های ویژه، ارائه خدمات ورزشی به نابینایان در نظر گرفته شده است.
بهترین زمان بازدید از پارک شهر تهران
در هرفصلی که پارک شهر بروید شما با بهترین و زیباترین مناظر روبه رو خواهید شد، در فصل زمستان وپاییز بخاطر سرما همیشه خلوت تر است و ارامش خاصی درآنجا حکم فرماست، و مناظر زیبا و برگ های رنگی خشک شده در کناردرختان در این فصول برای عکاسی عالی است. فصل بهار وتابستان نیز بهترین فصل ها برای بازدید از پارک شهر می باشد که طبیعتی بی نظیر و اب و هوای عالی دارد.
مسیر دسترسی به پارک شهر تهران
مسیر اول: تهران، خیابان فیاض بخش، در شرق خیابان خیام، محله سنگلج و قورخانه، پارک بزرگ شهر تهران
مسیر دوم: تهران، خیابان وحدت اسلامی

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/818726/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویت میل جنسی با 5 خوراکی پرطرفدار

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برابر گله گاومیش‌های عصبانی

شکوفه های زیبا در کره جنوبی

ازدواج با خانواده پرجمعیت خوب است یا بد؟

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا

آخرین خبر در مورد حضور یحیی در تراکتور

رفتار عجیب از رییس فدراسیون کشتی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد!

صحبتهای امین میرزازاده قهرمان مسابقات جهانی کشتی فرنگی در سال 2023

گل اول شفیلد توسط بوگل در دقیقه 35

تقدیر‌ از تیم ملی هاکی داخل سالن بانوان

رزا ابراهیمی برترین ورزشکار پارالمپیکی سال

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم