آریا جوان

آخرين مطالب

خزر گردشگران بی احتیاط را می بلعد گردشگری

خزر گردشگران بی احتیاط را می بلعد
  بزرگنمايي:

آریا جوان - توریسم آنلاین : مدیر عامل جمعیت هلال حمر مازندران با اظهار این که با آزاد سازی سواحل خزر ، نقاط حادثه خیز شناسایی شده از 375 به 400 نقطه افزایش یافته است، گفت : امکانات امداد و نجات بویژه آمبولانس ، تعداد ناجیان غریق و تجهیزات آنان برای ارائه خدمات مطلوب در سواحل کم و ضعیف است.
به گزارش ایرنا ، غلامرضا فخاری روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران افزود : آزادسازی سواحل سبب افزایش دسترسی مردم بویژه گردشگران به دریای خزر شد و به همین دلیل هم ماموریت امدادی هلال احمر را سنگین‌تر کرد ، بنا بر این برای ارائه خدمات مطلوب نیاز به حمایت لجستیکی بیشتری داریم.
وی با ذکر این نکته که شخص استاندار نسبت به افزایش غرق شدگان در سواحل خزر دغدغه جدی دارد و کاهش 50 درصدی آمار تلفات غرق شدگی را هدفگذاری کرده است ، گفت : این دغدغه نماینده عالی دولت در استان سبب شد تا معاونت امداد و نجات هلال احمر طرح کاهش غریق را تهیه و تدوین کند که از طریق استانداری به وزارت کشور و هیات دولت ارسال شده است.
فخاری توضیح داد : در این طرح لزوم به کارگیری و استقرار یکهزار و 100 ناجی غریق همراه با تامین بودجه برای پرداخت بموقع حقوق آنان مورد تاکید قرار گرفت ضمن این که هلال احمر مازندران درخواست 10 دستگاه آمبولانس برای استقرار و استفاده در نقاط پرجمعیت و حساس سواحل را کرده است.
وی اختصاص آمبولانس جدید برای استقرار در سواحل مازندران را ضروری دانست و تاکید کرد : هلال احمر مازندران 35 دستگاه آمبولانس دارد که در هر کدام در پایگاه های امداد و نجات مستقر هستند و ما نمی توانیم با توج ه به حوادث طبیعی که همواره در جاده های استان بویژه محورهای کوهستانی و جنگلی و 470 کیلومتر ساحل با آن مواجه هستیم ، این آمبولانس ها را از پایگاه ها دور کنیم.
مدیرعامل هلال احمر مازندران با تاکید بر این در طرح کاهش غریق به اهمیت مدیریت ساختاری بر سواحل هم تاکید شده ، گفت : از آن جایی که در شرایط کنونی ساختار مدیریتی واحدی تعریف نشده است ، نیروی انتظامی ، هلال احمر، راهداری و اورژانس و از همه مهم تر گروه های مردم نهاد و خود شهروندان باید در استفاده از سواحل و دریا همکاری بیشتری داشته باشند.
وی یکی از تبعات نبود ساختار مدیریتی واحد را پرداخت نشدن بموقع حقوق ناجیان غریق و کاهش انگیزه آنان برشمرد و توضیح داد : اداره کل ورزش و جوانان مسوولیت به کار گیری و ساماندهی ناجیان غریق را از طریق هیات نجات غریق استان دارد و باید برای پرداخت حقوق آنان بدرستی پیگیری و عملیاتی شود چون تجربه نشان داده است در این شرایط با مسوولیت پذیری همه جانبه ناجیان غریق و استقرار بموقع آنان که منوط به پرداخت بموقع حق و حقوق آنان است، در مناطق تعیین شده با غرق شدگی مواجه نخواهیم شد.
فخاری گفت : اگر چه طرح های عمرانی ، لجستیکی و صد البته آموزش ، پیشگیری و آمادگی گروه های امداد و نجات بسیار مهم و اساسی است ، اما خود مراقبتی شهروندان در استفاده از ساحل بسیار مهم است، یعنی هر یک از مردم باید طبق مقررات در مناطق و زمان تعیین شده اقدام به شنا کنند.
وی با ذکر این نکته که در برخی از مناطق ساحلی مراقبت از جان مردم باید داخل آب به سمت ساحل باشد، توضیح داد: یعنی به دلیل این که در سواحل غربی استان از بابلسر تا رامسر که شمار گردشگران و ساتفاده کنندگان از ساحل بیش از اندازه است، ناجاین غریق باید با استفاده از جت اسکی ، ورود و فاصله شناگران را از ساحل از طریق آب تحت کنترل و مراقبت قرار بدهند.
فخاری گفت: در حال حاضر فقط دو فروند جت اسکی در اختیار گروه های امداد و نجات دریایی هلال احمر استان قرار دارد که اصلا به چشم نمی آید و لازم است از سوی استانداری برای خرید جت اسکی و آمبولانس به صورت ویژه پیگیری تا محقق شود.
وی تصریح کرد : با گرم شدن هوا و شروع شنا در دریا ،آمبولانس های هلال احمر به عنوان مهم ترین تجهیزات امدادی در همه نقاط برنامه ریزی شد که باید در سواحل استان مستقر شوند ،اما اکنون با کمبود آمبولانس مواجه هستیم.
فخاری با بیان این که امروزه در شرایط سخت اقتصادی و مشکلات اجتماعی هر گونه مسایل حوادثی منجر به مسایل امنیتی و دامن زدن از سوی دشمنان داخلی و خارجی می شود، تاکید کرد: با توجه به این که تا 90 درصد مردم در تعطیلات تابستان با هدف استفاده از سواحل و شنا کردن به استان سفر می کنند، و محدودیت های کرونایی نیز پس از دو سال برداشته شده است و آزاد سازی سواحل و اضافه شدن 25 نقطه حادثه خیز در سواحل ، همه مردم مسوولان باید مسوولیت پذیری را در سواحل استان برای غرق نشدن ایفا کنند.
به گزارش ایرنا نگرانی درباره احتمال افزایش شدید مرگ و میر ناشی از غرق شدن در منابع آبی بویژه دریا در مازندران طی سال جاری چندان هم بیجا نیست ، چون علاوه بر آزادسازی سواحل که نیازمند زیرساخت ها و امکانات حفاظتی بیشتر است ، ورود به شرایط پساکرونایی هم سیل جمعیت مسافر و مجاور را برای شنا در دریا و دیگر منابع آبی استان تشدید می کند.
تصرف حریم سواحل دریای خزر معضل چند دهه ای در استان های شمالی بود. تعریف حریم 60 متری برای سواحل خزر دارای قانون مصوب با قدمت بیش از یک دهه است که پیش از این به علت مقاومت دستگاه های دولتی بدرستی اجرایی نشده بود. اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم ،رییس جمهور دهم بهمن ماه سال گذشته در دستوری صریح‌ همه دستگاه‌های دولتی را بدون استثنا موظف به آزادسازی مناطق ساحلی تصرف شده دریا تا مرز قانونی حداقل 60 متر از ساحل کرد.
همسو با این دستور صریح و پیگیری همه جانبه دولتمردان ،طبق اعلام استاندار مازندران تاکنون 92 درصد از حریم 60 متری سواحل خزر در این استان آزاد شده و مازندران در این زمینه پیشتاز بوده است.هشت درصد از باقی مانده حریم دریا تنها 2 درصد قابلیت آزاد سازی دارد و 6 درصد باقی مانده در اختیار بندر نوشهر، بندر فریدونکنار، بندر امیرآباد، نیروی دریایی ارتش، دستگاه های نظامی، نیروگاه، کشتی سازی صدرا، سکوی نفتی شمال و یا مراکزی است که نباید از ساحل فاصله داشته باشند.
طبق آمار رسمی منتشر شده از سوی پزشکی قانونی مازندران سالگذشته 147 نفر در اثر غرق شدن در منابع آبی دریا ، رودخانه ، استخر و کانال های کشاورزی جانشان را از دست دادند که 105 نفر در دریا ، 24 نفر در رودخانه ، 6 نفر در استخرهای شنا ، هفت نفر در دریاچه های مصنوعی و سد ، چهار نفر در حوض یا حوضچه و یک نفر هم در استخر کشاورزی ( آب بندان) مازندران غرق شدند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/809523/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هدست ویژن پرو وضعیت خوبی ندارد؛ احتمال بازنگری در نقشه راه اپل

یک آبشار پله‌ای زیبا در نروژ

معماری عالی و چشم نواز یک ویلا که احتمالا در سلیقه همه قرار دارد/ تصاویر

کنایه «نون خ» به شعارهای مسئولین!

سرگشتگی و یاس یک فضانورد/ مینی سریالی که باید دید

تیم ملی والیبال از امروز با سرمربی

سرمربی الهلال ناکامی برابر العین را توجیه کرد

حضور نماینده دوچرخه‌سواری ایران در کمپ اتحادیه جهانی سوییس

انتقاد عربستانی‌ها از غرور سرمربی الهلال

کونسیسائو تا 2029 در پورتو

آزمون گزینه اصلی دروسی برای جانشینی لوکاکو

آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان

قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان

هشدارهای شمسایی در نشست فنی قبل از بازی با قرقیزستان

اعلام ماموریت حمید مطهری در غیاب یحیی

استقبال رسمی مقامات سریلانکا از رییس جمهور

رئیسی: اشغالگری رژیم صهیونیستی نه مشروعیت‌زا است و نه مالکیت‌آور

شیر خاورمیانه؛ لقب سریلانکایی‌ها به رئیس جمهور ایران

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

استودیوی Pieces Interactive با تعدیل نیرو مواجه شد

تفال/ در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع

تقویم تاریخ/ شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس به علت طوفان شن

حکمت/ برای پدران خود خوبی کنید

این ادویه پیری را شکست می‌دهد

پدیده ماه کامل بر فراز پل سفید اهواز/ ویدئو

سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل و آقای قاضی تا هشت‌پا و رویان

همه مرد های مجرد آبادی خواستگار گلاتاژ بودند!

ستاره بایرن مونیخ: جایی نمی‌روم

سرنوشت قایدی در فصل آتی

العهد در فینال ای اف سی کاپ

علی نعمتی: جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم

ستاره سیتی دیوانه انتقال به بارسلونا

روایت کشتی‌گیر ایرانی از مبارزه‌اش با برنده دیوید تیلور

آغاز رقابت 8 تیم برای رسیدن به جام جهانی

هدایت تراکتور کادوی تولد 50 سالگی!

گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است

محمدی: باخت تیلور بار روانی را از تیم ملی کشتی کم کرد

وقتی دفعه اول باباش رو بدون ریش میبینه!

پنجره متفاوت از دیدار فرماندهان عالی نیروهای مسلح با فرمانده کل قوا

عباس زاده: فاصله بین احمدی‌نژاد و محصولی بیشتر خواهد شد

آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم

حسن بیادی: چه بسا دخالت‌های دولت نباشد کارها بهتر انجام شود

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

فال حافظ چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

فال روزانه چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

منشی دکتر زیر آبشو زد!

زامهران: نساجی قطعا در لیگ برتر می‌ماند

قرارداد یک سال و نیمه فولاد با ویسی ادامه دارد