معضل سرویسهای بهداشتی همچنان گریبانگیر گردشگری
گردشگری
بزرگنمايي:
آریا جوان - توریسم آنلاین : مدیرکل گردشگری داخلی و دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر تاکید کرد: مشکلات سرویسهای بهداشتی بین راهی همچنان پابرجاست.
به گزارش ایلنا، مصطفی فاطمی مدیرکل گردشگری داخلی و دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت : به هیچ وجه نمیتوان گفت ظرف مدت کوتاهی که گذشت، مشکلات سرویسهای بهداشتی رفع شده است. یکی از مهمترین مسائلی که در این خصوص وجود دارد این است که متولی این سرویسهای بهداشتی باید مشخص شود. بسیاری از سرویسهای بهداشتی ساخته و به حال خود رها شده است. هیچکس حاضر نیست متولیگری آنها را برعهده گیرد.
در ابتدای امر قرار شد برای هریک از این سرویسهای بهداشتی بادر نظر گرفتن سرمایهگذار بتوانیم آنها را به بخش خصوصی واگذار کنیم اما مشکلات این حوزه بسیار زیاد است به طور مثال سرویس بهداشتی در جایی ساخته شده که زمین آن مال ما نیست و با مشکل زمین روبه روست. مشکلات بسیار زیادی در این حوزه وجود دارد و نمیتوان به این سادگیها آن را حل کرد. نیمی از مجموعه سرویسهای بهداشتی بین راهی با مشکل روبه روست و سعی کردیم در این ایام با کمک شهرداریها و برخی از نهادها تا حدودی به این سرویسها رسیدگی کنیم تا بعد از پشت سر گذاشتن این تعطیلات، به امور اصلی آنها رسیدگی کنیم.
نزدیک دو دهه از مطرح شدن رسمی معضل نبود سرویس های بهداشتی مناسب در حوزه گردشگری می گذرد؛ اما همچنان این بحران پابرجاست و وعده های مسوولان بی اثر باقی مانده است. نخستین مسوولی که این جرات را به خود داد تا در مورد سرویس های بهداشتی صحبت کند، اسفندیار رحیم مشایی، رییس وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاون محمود احمدی نژاد رییس دولت های نهم و دهم بود.
رحیم مشایی وعده ساخت هزار سرویس بهداشتی و مجتمع خدمات بین راهی را داد که هیچ گاه محقق نشد و این معضل همچنان به عنوان یکی از بزرگ ترین معضلات گردشگران داخلی و خارجی پابرجا مانده است. وعده ای که با کمی درایت و اختصاص بودجه می تواند مرتفع شود، همچنان پس از سال ها نقل محافل گردشگری است تا شاید روزی فرجی شود و این معضل رخت از حوزه گردشگری برکند.
-
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱:۴۰
-
۲۵ بازديد
-
-
آریا جوان
لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/809340/