آریا جوان

آخرين مطالب

پتنت جدید گوگل نحوه تعامل با عینک واقعیت افزوده ازطریق لوازم جانبی را نشان می‌دهد فناوری

پتنت جدید گوگل نحوه تعامل با عینک واقعیت افزوده ازطریق لوازم جانبی را نشان می‌دهد
  بزرگنمايي:

آریا جوان - پتنت جدید گوگل به عینک واقعیت افزوده‌ای اشاره می‌کند که با بهره‌گرفتن از لوازم جانبی مخصوصی که روی دست قرار می‌گیرند، از ژست‌های حرکتی دست به‌عنوان ورودی استفاده خواهد کرد.

اپل ، گوگل ، فیسبوک و بسیاری از شرکت‌های دیگر که روی توسعه‌ی نسل بعدی هدست‌های واقعیت افزوده کار می‌کنند، به‌دنبال ایجاد رابط‌های کاربری‌ای هستند که در آن‌ها می‌توان از حرکت دست یا انگشت برای کنترل اِلِمان‌های روی صفحه، جابه‌جا‌کردن اشیاء مجازی و... بهره گرفت. اپل تاکنون 59 گواهی حق اختراع برای استفاده از حرکت دست به‌عنوان ورودی رابط کاربری ثبت کرده است. آخرین پتنت شرکت مستقر در کوپرتینو در این‌ زمینه، ماه گذشته منتشر شد که به استفاده از ژست‌های حرکتی دست برای کنترل نوع جدیدی از رابط‌ کاربری در هدست واقعیت ترکیبی اشاره می‌کرد. گوگل ماه گذشته پتنت جدیدی با عنوان «واقعیت افزوده با ژست‌های حرکتی» در اروپا منتشر کرد. تیم مهندسی این شرکت به‌سختی در تلاش است تا عینک واقعیت افزوده‌ای بسازد که با استفاده از لوازم جانبی مثل ساعت هوشمند ، دست‌بند هوشمند، بازوبند هوشمند، هدفون هوشمند و حلقه‌ی هوشمند کار می‌کند. در یکی از درخواست‌های ثبت اختراع گوگل، به‌طور‌کلی به سیستم واقعیت افزوده‌ای اشاره شده است که حداقل یک دستگاه محاسباتی را شامل می‌شود که روی سر قرار می‌گیرد (مثل عینک یا هدفون واقعیت افزوده). دستگاه محاسباتی‌ای که روی سر قرار می‌گیرد، از یک دوربین تشکیل شده است که می‌تواند برای ثبت تصاویر پیکربندی شود. به‌گزارش Patentlyapple ، دستگاه محاسباتی واقعیت افزوده گوگل شامل پردازنده‌ای است که با استفاده از دستورالعمل‌های نرم‌افزاری پیکربندی شده است تا ژست حرکتی ورودی را با لوازم جانبی روی دست شناسایی کند. دستگاه محاسباتی اصلی که روی سر قرار می‌گیرد، حرکت دست کاربر را ثبت می‌کند و سپس پردازنده می‌تواند براساس سیگنال دریافتی از لوازم جانبی روی دست، دوربین دستگاه محاسباتی را از حالت خاموش روی حالت روشن تنظیم کند. ممکن است دستگاه محاسباتی روی سر ژست حرکتی ورودی را به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم (به‌عنوان مثال ازطریق گوشی هوشمند)، از دستگاه محاسباتی نصب‌شده روی دست دریافت کند. علاوه‌براین، دستگاه‌های محاسباتی نصب‌شده روی دست شامل حسگری حرکتی است که برای اندازه‌گیری داده‌های حرکتی‌ای پیکربندی شده است که به حرکات دستگاه محاسباتی نصب‌شده روی سر مربوط است. تصویر شماره‌ی 1 گواهی ثبت اختراع گوگل سیستم واقعیت افزوده است. شکل شماره‌ی 3 نیز چشم‌انداز سیستم واقعیت افزوده‌ای را نشان می‌دهد که کاربر آن را کنترل می‌کند.

آریا جوان

این احتمال وجود دارد دستگاه محاسباتی واقعیت افزوده که روی سر قرار خواهد گرفت، به نمایشگر هدآب (HeadUp) نیاز نداشته باشد. شکل شماره‌ی 5 گواهی ثبت اختراع گوگل (تصویر زیر) به دومین طراحی احتمالی از دستگاه محاسباتی واقعیت افزوده اشاره می‌کند که روی سر قرار خواهد گرفت. همان‌طورکه مشاهده می‌کنید، ممکن است دستگاه محاسباتی نصب‌شده روی سر یک دستگاه صوتی واقعیت افزوده (به‌عنوان مثال هدفون) باشد. احتمال دارد هدفون واقعیت افزوده (شماره‌ی 500) شامل گوشی‌ای باشد که برای قرارگرفتن در گوش کاربر طراحی شده است. امکان دارد این هدفون برای پخش صدا به بلندگو نیز مجهز شود. همچنین، شاید این دستگاه به دوربین نیز مجهز شود و این دوربین به‌نحوی تراز شود که وقتی هدفون واقعیت افزوده در گوش کاربر قرار گرفت (شماره‌ی 510)، میدان دید آن با میدان دید کاربر (شماره‌ی 520) یکسان باشد. برهمین‌اساس، ممکن است هدفون واقعیت افزوده تصاویر ثبت‌شده با دوربین را تجزیه‌وتحلیل و با‌‌توجه‌‌‌به نتایج آن، صدای متناسب با آن را برای کاربر پخش کند.

آریا جوان

به‌عنوان مثال، ممکن است برای فعال‌کردن عینک واقعیت افزوده، ژست مدنظر شامل بالابردن مچ دست باشد. احتمال دیگر این است که ساعت هوشمند داده‌های مربوط به ژست‌های حرکتی را برای تجزیه‌وتحلیل به گوشی هوشمند انتقال دهد. امکان دارد در این روش از پردازنده‌ی گوشی‌ هوشمند به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌های ژست‌های حرکتی استفاده شود. این طراحی به‌طور بهینه از منابع پردازشی و باتری گوشی هوشمند بهره خواهد برد تا گوشی کاربر با اختلال عملکرد یا کاهش سریع مصرف باتری مواجه نشود. علاوه‌براین، انتظار می‌رود در این روش گوگل تغییرات بیشتری برای استفاده‌ی بهینه از منابع گوشی هوشمند اعمال کند. تصویر شماره‌ی 7 در تصویر ثبت اختراع‌ دومین طراحی احتمالی از دستگاه محاسباتی‌ای را نشان می‌دهد که روی دست نصب خواهد شد. این دستگاه می‌تواند بازوبند یا دست‌بند هوشمند باشد. تعداد زیاد حسگرهای تشخیص ژست‌های حرکتی روی این دستگاه احتمالاً برای تعیین حرکات دست با اندازه‌گیری حرکات عضلات ساعد در نظر گرفته شده است. بر‌این‌‌اساس، امکان دارد ژست فعال‌کردن عینک واقعیت افزوده شامل حرکات ساعد، همراه با بالابردن دست باشد. علاوه‌براین، می‌توان از حرکت ساعد با تکان‌دادن دست بدین‌منظور بهره برد. تصویر شماره‌ی 8 در تصویر ثبت اختراع گوگل نیز سومین طراحی احتمالی از دستگاه محاسباتی قابل‌نصب روی دست را نشان می‌دهد. همان‌طورکه مشاهده می‌کنید، در این حالت دستگاه محاسباتی می‌تواند حلقه‌‌ای هوشمند باشد. ممکن است حلقه‌ی هوشمند در انگشت کاربر قرار گیرد و شامل سوئیچ رابط (شماره‌ی 801) مانند دکمه باشد. حلقه‌ی هوشمند شامل حسگر اشاره‌ای خواهد بود و همان‌طور‌که گفتیم، می‌تواند داده‌های حرکتی را برای شناسایی ژست مدنظر پردازش کند یا این داده‌ها را برای پردازش به دستگاه دیگری مثل گوشی هوشمند انتقال دهد. ژست‌ فعال‌کردن عینک واقعیت افزوده با این روش می‌تواند شامل حرکات انگشت مرتبط یا بالا‌بردن دست باشد. گوگل خاطرنشان می‌کند که احتمال دارد عینک واقعیت افزوده‌ی آینده‌ی این شرکت به دستگاهی واسط (مثل دکمه و پد لمسی و سوئیچ) نیز مجهز شود که کاربر می‌تواند به‌صورت دستی آن را کنترل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این پتنت، می‌توانید شماره‌ی WO2022087566 را در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) جست‌وجو کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/805205/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی