آریا جوان

آخرين مطالب

روزگار سیاه محبوب‌ترین برنامه نمایش خانگی خواندنی

روزگار سیاه محبوب‌ترین برنامه نمایش خانگی
  بزرگنمايي:

آریا جوان - «شب‌های مافیا» یکی از رئالتی شوهای پر مخاطب شبکه خانگی است که حالا با انتخاب افراد آماتور در مسیر نشیب قرار گرفته و میزان رضایتمندی از آن هفته به هفته در حال کاهش است.

«شب‌های مافیا» یکی از رئالتی شوهای پر مخاطب شبکه خانگی است که حالا با انتخاب افراد آماتور در مسیر نشیب قرار گرفته و میزان رضایتمندی از آن هفته به هفته در حال کاهش است.
این برنامه آمد تا خلا بازی کردن مافیا در کافه‌های شلوغ در ایام کرونا را پر کند و این فضا را از هیاهوی این جمع‌های دوستانه فیزیکی و کل‌کل‌هایشان به VODها و قاب جادویی تلویزیون در خانه‌ها بکشاند. اما آیا در این راه موفق بوده است؟

آریا جوان


شروع برنامه چگونه بود؟
برنامه شب‌های مافیا با اجرای «محمدرضا علیمردانی» به VODها آمده و 12 بازیگر در قسمت اول آن حضور دارند؛ 12 بازیگر مرد که برخی از آنها هنرپیشگانی محبوب اما کم‌کار در سالهای اخیر البته در این بین یکی دو هنرمند یا سلبریتی ورزشی دیگر حضور دارد.
شبهای مافیا در شبهای قرنطینه به خانه‌ها آمده تا داغ دل جوانانی که نمی‌توانند در کافه‌ها و پارک‌ها، درست و حسابی به مافیا بپردازند را تازه کند. این برنامه اما به هیچ وجه نمی‌تواند خلا پیش آمده را پر کند و با لوس اجرا کردن یک بازی به شدت هیجان انگیز، کار بسیار سختی را انجام داده است. در واقع می‌خواهم بگویم واقعا کار هر تیم و کسی نیست که بتواند بازی مافیا را با حضور ستارگانی از سینما و تلویزیون تا این حد یخ و خشک از آب در بیاورد و این کار سخت! از پس تیم سازنده برآمده است.

آریا جوان


برنامه سازان ایرانی هنوز نتوانسته‌اند یک «مسابقه شوی تلویزیونی» خوب در VODها و نمایش خانگی اجرا کنند. تا به امروز برخی از این مسابقات بعد از پخش چند قسمت رسما کنسل شده‌اند. شب‌های مافیا با تیم خوبی که پشتش جریان دارد بعید است به مرحله شکست و کنسلی برسد اما قطعا به یک خانه‌تکانی اساسی نیاز دارد. در اینجا مشخص می‌شود ردیف کردن چند بازیگر (که بسیاری‌شان هم دیگر آن ستارگان گذشته نیستند) به تنهایی کافی نیست و محتوای ساخته شده نیاز به یک ویرایش حرفه‌ای دارد.
فصل سوم؛ چیزی شبیه افتضاح!
فیلم نیوز درباره فصل جدید این برنامه می‌نویسد: فصل سوم «شب‌های مافیا» با شروع سال جدید ، آغاز شد. طبق رول سه بازی اول اختصاص به گروه اول مردان داشت که این گروه تقریبا بازی قابل قبولی از خودشان ارائه دادند. اما روند نزولی فصل سوم با حضور گروه خانم‌ها شروع شد. بازیگران آماتور و ناکاربلد این گروه موجب شدند تا مخاطبان شاهد یکی از ضعیف ترین شب های مافیا باشند. میزان اشتباهات این گروه به اندازه‌ای ابتدایی و بدیهی بود که اعتراض خیلی از مخاطبان را به همراه داشت.
بعد از سه قسمت ضعیف، همه منتظر بودند تا با حضور گروه دوم مردان،«شب های مافیا» دوباره جان بگیرد، اما قسمت اول این گروه به اندازه گروه خانم‌ها ناامید کننده و اعصاب خرد کن بود. حتی حضور دو بازیکن فوق حرفه‌ای مثل « مجید واشقانی» و «حامد آهنگی» هم نتوانست باعث نجات این قسمت شود.

آریا جوان


در گروه دوم مردان به استثنای «حسین رفیعی» و البته «حامد آهنگی » و «مجید واشقانی» مابقی اصول اولیه بازی «شب‌های مافیا» را هم نمی‌دانستند. همین عدم تسلط بر بازی و تمرین نداشتن موجب شد تا از سوی بازیکن‌هایی مثل امیر محمد زند، یوسف صیادی، رامتین خدا پناهی، ایرج نوذری شاهد اشتباهات بدیهی و آماتور گونه‌ای باشیم. آنها اصول بازی را نمی‌دانستندو به همین دلیل قدرت تحلیل و استدلال نداشتند، اما با وجود آگاهی بر این ضعف می ‌خواستند به گونه‌ای بازی کنند که نشان دهند خیلی مسلط هستند.
همین عامل موجب می‌شد تا در مسیر اشتباهی حرکت کنند و مخاطب را با بازی آماتورگونه شان عصبی کنند. اوج این اتفاق زمانی بود که در پایان بازی نقش حسین رفیعی که دکتر لکتر و از اعضای مافیا بود مشخص شد، اما شهروند‌ها به جای اجماع روی او و بیرون کردنش از بازی دنبال مافیای دیگری بودند و او همچنان به عنوان مافیای شناخته شده در بازی حضور داشت و همین موجب شد تا با بیرون رفتن یکی از شهروندها ، تعداد اعضای مافیا و شهروندها برابر شود و در نتیجه مافیا پیروز بازی شوند.
گذشته از انتخاب اشتباه برخی شرکت کننده ها از جمله امیر محمد زند، سالار عقیلی، یوسف صیادی عوامل دیگری هم در بی‌کیفیت شدن شب‌های‌مافیا دخیل هستند. نخستین عامل جدی نگرفتن و وقت نگذاشتن برخی شرکت کننده‌ها برای حضور در این رئالتی شو است. به گواه صحبت‌های خود شرکت کننده ها، افرادی مثل امیر محمدزند بدون تمرین و تنها سه ساعت مانده به ضبط مسابقه به گروه ملحق شده اند . او با این میزان از آمادگی در مسابقه حاضر و باعث خراب شدن روند بازی می‌شود. از سوی دیگر شرکت کننده‌ای مثل «سالار عقیلی» که بود و نبودش در مسابقه تاثری ندارد و انگار آمده که فقط باشد.

آریا جوان


«شب‌های مافیا» یکی از رئالتی شوهای محبوب این سال‌هاست که حالا با تولید قسمت‌های ضعیف آرام آرام در مسیر نشیب قرار گرفته است. ایکاش سعید ابوطالب به جای کمیت کمی به کیفیت این اثر فکر می‌کرد و به جای دعوت از یکسری بازیکن غیرحرفه‌ای و ساخت قسمت‌های ضعیف مجموعه‌ای از بهترین‌های فصول مختلف را گرد هم جمع می‌کرد و چند قسمت جذاب می‌ساخت.
مخاطبان چه نظری دارند؟

آریا جوان


آریا جوان


آریا جوان


آریا جوان


لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/805178/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شد؛ آیا شاهد پرواز قیمت پادشاه رمزارزها خواهیم بود؟

پیکسل 9 پرو در اولین تصاویر زنده درکنار آیفون 14 پرو مکس فاش شد

ویژگی احتمالی بعدی اندروید، در آیفون وجود ندارد

دره های زیبای الموت قزوین

یکی از زیباترین مناظر گله اسب‌های وحشی

صحنه ای نفس گیر از کمک به یک کوسه برای بازگشت به آب

پرسه‌زنی گرگ‌ها در تهرانپارس؟/ ویدئو

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم!

چه خبر از مژده لواسانی و سوگل خلیق؟

ماجرای بیزینس‌های «آقای همساده»

«انگل: خاکستری»؛ روایتی تماشایی از یک آخرالزمان انگل‌زده

وینیسیوس 52 بازی زودتر به مسی رسید!

قریشی: استعفای ربیعی شوک مثبتی به تیم داد

دوشان ولاهوویچ تنها بازیکنی که در تیم الگری می‌درخشد

کاظمیان: داور عامل شکست ما برابر استقلال بود

ریکاوری تراکتوری‌ها با چهره اخمو

همزمانی هفته‌های پایانی لیگ برتر به سود استقلال!

تکلیف بازگشت فرهاد مجیدی به ایران مشخص شد

رای FIBA به سود نماینده بسکتبال ایران

مدافع رئال ال‌کلاسیکو را از دست داد

پرسپولیس عنوان کمترین گل خورده را از استقلال گرفت

بین ناز و التماس تعادل برقرار کنید

افزایش استرس‌ زنان امروزی به دلیل بی‌خوابی

جعفرزاده: نه رئیسی، رئیس جمهور دو دوره ای می شود نه بایدن

سپاه درخصوص «عملیات وعده صادق» پیام داد؛ تشکر از مردم و خط‌و‌نشان برای دشمنان

سهام انویدیا سقوط کرد؛ بدترین روز غول سازنده تراشه از مارس 2020

سرورهای بازی LittleBigPlanet 3 برای همیشه خاموش شد

نسبت به ادامه زندگی تا ابدیت چه آمادگی باید داشته باشیم؟

شگفت‌زدگی جالب یک بلاگر خارجی بعد از دیدن شیراز

گوناگون/ روش پاسخ به حمله دشمن در کلام امیرالمؤمنین (ع)

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

بلایند دیت؛ سبک جدید آشنایی یا همان روش سنتی ایرانی؟

چرا «گناه فرشته» نظر مخاطب را جلب نکرد؟

رابطه تازه سحر دولتشاهی و پیمان معادی صدای برخی‌ها را درآورد!

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!

جواد خیابانی حرف هایش را پس گرفت/ من از تلویزیون نرفتم که برگردم!

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

واکنش‌های برتر مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ستاره بارسلونا تهدید به مرگ شد!

داوران هفته 28 لیگ دسته اول مشخص شدند

عالیشاه بازی آلومینیوم را از دست داد

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

کشتی ایران رکورد تاریخش را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

اصلا حوصله کارکردن در این روزهای بهاری را ندارم

با پسر کوچک تر از خودمون ازدواج کنیم؟

کوتاه کردن مو با افزایش احتمال مرگ!

واکنش سفارت ایران در لندن به کمپین نمایندگان پارلمان انگلیس علیه سپاه