آریا جوان

آخرين مطالب

آیت‌الله علم‌الهدی: امروز پهنه رسالت روحانیت گسترده‌تر از همیشه است نگاه سیاسی

آیت‌الله علم‌الهدی: امروز پهنه رسالت روحانیت گسترده‌تر از همیشه است
  بزرگنمايي:

آریا جوان - ایسنا / نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه امروز تمام رسانه‌های صهیونیستی روی کره زمین با تمام عرصه‌های کوبنده فضای مجازی بر تمام سرنوشت مردم حاکم شده، گفت: امروز به همان میزان که اقتدار روحانیت در دنیا بیشتر شده، دشمنی‌ها و برخوردها هم در تمام دنیا افزایش یافته است.
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی صبح امروز، 26 اردیبهشت‌ ماه، در همایش شهدای روحانی خراسان و گرامیداشت شهدای رمضان حرم مطهر رضوی که در مجتمع آیه‌ها برگزار شد، با بیان اینکه نهاد روحانیت توسط امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) قبل از غیبت امام زمان(عج) شکل گرفت و از هنگام شروع غیبت کبری رسالت خود را آغاز کرد، گفت: این نهاد در زمان غیبت امام معصوم تنها نهادی است که می‌تواند جریان شیعه را اداره کند.
وی خاطرنشان کرد: سرآغاز روحانیت به وسیله افرادی چون مرحوم کلینی، مرحوم شیخ مفید، سیدمرتضی و سیدرضی بود. این افراد در آسمان تشیع ظهور پیدا کردند و مساله رسالت، کفالت و حفاظت جریان شیعه را عهده‌دار شدند؛ از این‌ رو به عنوان الطاف آل محمد(ص) جریان روحانیت در مسند خود در جامعه شیعه قرار گرفت.
وظیفه مهم رسالت و کفالت ایتام اهل بیت(ع) توسط روحانیت
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: امروز همه ارتباطاتی که پس از گذشت 1190 سال توانستیم بین شیعیان و دوستان اهل بیت(ع) با جریان امامت و ولایت برقرار کنیم، مرهون فداکاری‌ها و زحمات عظیم روحانیت در طول این مسیر و در این زمان طولانی بوده است و آنچه امروز از آثار عظمت شیعه و معارف اهل بیت(ع) به عنوان اسلام ناب میان امت احساس می‌شود، نتیجه خدمات و تلاش‌های فوق‌العاده بزرگان و علمایی بوده که این تبار را شکل می‌دادند.
علم‌الهدی با بیان اینکه روحانیت در اجرای رسالت خود کوچک‌ترین کوتاهی نداشته، ادامه داد: این نهاد هر زمانی بر حسب شرایط و اقتضائات توانسته‌ رسالت خود را به خوبی اجرا کند؛ آنجایی که بنا بوده جریان‌های حکومتی را هدایت کنند و دقیقا امکانات یک نظام حاکم مقتدر مسلط را در جریان توسعه شیعه استخدام کند، همانند مرحوم علامه مجلسی و شیخ بهایی در این زمینه اقدام کرده است و جریان مقتدرانه حکومت روز را جهت حفظ شیعه، توسعه مقام تشیع و ولایت اهل بیت(ع) و توسعه و ترویج معارف اهل بیت(ع) استخدام کردند.
وی اضافه کرد: همچنین آنجایی هم که زمان اقتضا کرده، روحانیون در مقابل یک جریان جابر با همه قدرت مقابله و مبارزه کنند، این کار را کرده‌اند و مانند شهید ثانی، شهید اول و... جان بر کف دست گرفتند و فداکاری کردند اما شاید بین تمام مراحل تاریخی که از بیش از 1180 سال تا امروز از شروع غیبت بقیهالله گذشته، حساس‌ترین موقعیت ایفای این رسالت و کفالت امروز باشد.
امروز پهنه رسالت روحانیت گسترده‌تر از همیشه است
علم‌الهدی گفت: اگر تمام طول تاریخ روحانیت را بررسی کنید، در هیچ زمانی به اندازه امروز پهنه ایفای این رسالت از این وسعت برخوردار نبوده است. طبیعتا این رسالت وسیع، فداکاری‌ها، جان‌فشانی‌ها، ایثارگری‌ها و زحمات و تلاش‌های فوق‌العاده‌تری را از جانب روحانیت می‌طلبد. در هیچ زمانی به اندازه عصر حاضر پهنه تلاش، کوشش، فعالیت و ایثارگری آماده نبوده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: زمانی بود که ما در عرصه روحانیت در یک فضای کوچک و در یک جبهه کوچک می‌جنگیدیم. مقام معظم رهبری در یکی از فرمایشات خود فرمودند که انقلاب به آخر نرسیده است.
و به پیروزی نهایی واصل نشده است و ما هنوز بین راه پیروزی انقلاب هستیم. انقلاب از روز اول با مبارزه شروع شد و با مبارزه هم ادامه دارد؛ منتهی جبهه تفاوت پیدا کرده است.
علم‌الهدی اظهار کرد: امروز سطح مبارزات گسترش یافته و جبهه مبارزه با تمام رسانه‌های صهیونیستی روی کره زمین با تمام عرصه‌های کوبنده فضای مجازی بر تمام سرنوشت مردم حاکم شده است. مبارزه در یک جبهه بزرگ با یک استکبار سترگ شیطانی است که می‌خواهد نظام اسلام را نابود کند. بنابراین عرصه مبارزه به همان اندازه وسعت پیدا کرده که پهنه اقتدار روحانیت امروز وسعت یافته است.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه روحانیت همواره در یک جنگ نابرابر با دشمنان دین در حال مبارزه بوده، افزود: امروز هم وقتی قدرت‌ها و توانایی‌های سلطه جهانی را ارزیابی می‌کنیم، دقیقا مانند همان روزی است که یک طرف سینه خشک بود و طرف دیگر نیز گلوله داغ بود و بر حسب پیروزی خون بر شمشیر که شعار امام بزرگوار ما بود، این سینه خشک بر آن گلوله داغ پیروز شد. دقیقا امروز هم همان مسیر را باید طی کنیم.
چهره شهادت در روحانیت برای ما درس آموزنده‌ای است
وی با تاکید بر اینکه چهره شهادت و ایثار در روحانیت برای ما یک مساله آموزنده است، گفت: مرز مسئولیت ما در این رسالت چهره‌های عزیز جانبازان روحانی است و این خون شهداست که مرز مسئولیت ما را تعیین می‌کند. ما تا روزی که توان داریم و در هر شرایطی که باشیم، جهت انجام این رسالت موظف هستیم و همواره باید این رسالت خود را انجام دهیم.
علم‌الهدی با بیان اینکه جهاد و فداکاری بذل نفس است، عنوان کرد: آن شهادتی در محضر خدا ارزش دارد که شهادت ارادی باشد نه شهادت تصادفی. بذل نفس مخصوص مسیر رسالت است نه آن زمانی که جان در یک لحظه از دست می‌رود. اگر بدانیم که برای خدا کار می‌کنیم و در مسیر او گام بر می‌داریم، در بذل نفس قرار گرفته‌ایم. بنده به عنوان یک طلبه 80 ساله فکر می‌کنم که آیا در طول عمرم کاری انجام داده‌ام که تبسمی بر لبان امام زمان(عج) بسته باشد یا خیر. اگر چنین اتفاقی برای هر انسانی رخ دهد، ارزش دارد و در واقع بذل نفس داشته است.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/805137/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

مبارزه مرد آمریکایی با تمساح!

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

خانه مورد علاقه سرخپوشان/ عکس

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند

فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

سبکی خاص از لباس پوشیدن که دوباره مد شده است

اصولی ترین نکات در نگهداری از کیف‌های چرمی گران قیمت

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

اشتباهات کوچک اکثر ما زنان در آشپزخانه

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس