اعطای 920 میلیون تومان اعتبار خرید اقساطی دیجیپی به کاربرانش
فناوری
بزرگنمايي:
آریا جوان - دیجیپی در گزارش فعالیتهایش در سال 1400 از تعداد 1 میلیون و 200 هزار تراکنش ماهانه در این سوپراپلیکیشن و اعطای 920 میلیون تومان اعتبار خرید اقساطی به کاربران خود خبر داده است.
بهگزارش زومیت، دیجیپی در سال 1397 با سرمایهگذاری کامل دیجیکالا و با هدف ورود به صنعت فناوریهای مالی نوین آغاز به کار کرد. دغدغه اصلی راهاندازی این مجموعه، توسعه اقتصاد دیجیتال و رشد تجارت الکترونیک و فراگیری مالی بوده است. در سالهای اخیر، این مجموعه ایجاد تحول در فرایندهای سنتی مالی و سادهتر کردن آنها را دنبال کرده است و در همین راستا بر بستر سوپراپلیکیشن و وبسایت با فراهمکردن امکان پرداخت قبض، خرید بسته اینترنت و پرداخت کرایه تاکسی، تراکنشهای کارتبهکارت، ارائه تسهیلات و پرداختهای اعتباری، اعطای کیفپول دیجیتال و... به کاربران و مشتریان خدمترسانی کرده است. مجموعه دیجیپی با انتشار گزارش فعالیتهای خود در سال 1400، آمارهای مختلفی از سرویسهای متنوع خود ارائه کرده است که نشان میدهد اپلیکیشن این مجموعه در سال گذشته یکمیلیون نصب فعال را تجربه کرد و وبسایت و اپلیکیشن دیجیپی مجموعاً 150 میلیون بازدید داشته است. متوسط تعداد تراکنشهای ماهانه در سوپراپلیکیشن دیجیپی 1 میلیون و 200 هزار مورد بوده است. تعداد تراکنشهای انجامشده بر بستر کیفپول دیجیتالی کاربران نیز، 16 میلیون تراکنش بوده که مبلغی بیش از 7 هزار میلیارد تومان را نشان میدهد. اعطای اعتبار خُرد به کاربران و مشتریان خدمت دیگری است که در دیجیپی انجام میگیرد. تعداد این اعتبارها در سال 1400، نزدیک به 88 هزار و 700 اعتبار بوده و مبلغ آن معادل 9 هزار و 200 میلیارد ریال بهصورت اعتبار به کاربران اختصاص داده شده است. اعتبار BNPL (الان بخر بعداً پرداخت کن) خدمت نسبتاً جدیدی است که دیجیپی دراختیار کاربران قرار داده و طبق آن در سال گذشته، مبلغ 154 هزار میلیارد ریال در قالب 27 هزار اعتبار به مشتریان اعطا شده است.
وضعیت اقتصاد دیجیتال ایران از سال 2015 تا 2021 رشد درخورملاحظهای کرده است. آمار و ارقام نشان میدهد که ایران در اکوسیستم نوآوری در سال 2015 رتبه 106 در جهان را داشته؛ اما در سال 2012 با 46 پله صعود، به رتبه 60 رسیده است. علاوهبراین، سهم اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور نیز از سال 2016 تا 2020، از 3/8 به 6/9 درصد رسیده که رشد بیش از 80 درصدی را نشان میدهد. برایناساس، در سال 1399 تعداد مشترکان اینترنت پهنباند در ایران 94/4 میلیون نفر بوده و 293 اپلیکیشن فعال در حوزه فینتک در کشور وجود داشته و مجموعاً حدود 891 هزار و 700 تراکنش آنلاین انجام شده است.
آمارهایی که دیجیپی درباره کاربران خود منتشر کرده، حاکی از آن است که 78 درصد از کاربران این سوپراپلیکیشن مردان و 22 درصد آن زنان هستند. همچنین، 90 درصد از کاربران دیجیپی ازطریق تلفنهمراه و 7 درصد با کامپیوتر شخصی و 2 درصد با تبلت به دیجیپی مراجعه کردهاند. در میان سیستمعاملهای مختلف نیز، اندروید با 77 درصد و iOS با 13 درصد و سایر سیستمعاملها با 10 درصد بهترتیب بیشترین سهم را در مراجعه به دیجیپی داشتهاند. طبق گزارش دیجیپی، 53 درصد از کاربران این سرویس در نظرسنجی اعلام کردهاند که استفاده از خدمات این مجموعه را به دیگران توصیه میکنند. ارائه سرویسهای اعتباری مختلف به کاربران یکی دیگر از خدمات دیجیپی بوده که در قالب اعطای اعتبار به مصرفکنندگان نهایی و تأمین مالی زنجیره تأمین ارائه میشود. آمارهای دیجیپی نشان میدهد این مجموعه در سال 1400، بیش از 88 هزار اعتبار خرد برای خرید اقساطی از دیجیکالا ارائه کرده که مبالغ 5 یا 30 میلیون تومان را شامل شده است.
سرویس BNPL یا «الان بخر، بعداً پرداخت کن!» به خدمات اعتباری اطلاق میشود که در لحظه خرید، اعتباری برای کاربر فراهم میکند تا بتواند آن را در یک یا چند قسط (حداکثر بهمدت 4 ماه) پرداخت کند. این سرویس در دیجیپی از پاییز 1400 تاکنون، به 27 هزار کاربر اعتبار ارائه کرده که عموم این وامها صرف خرید لوازم جانبی موبایل شده است. هارد و فلش، کالاهای سوپرمارکتی، زیبایی و سلامت، کتاب و لوازم تحریر، ورزش و سفر و لوازم مصرفی خودرو سایر اقلامی هستند که با سرویس BNPL خریده شدهاند.
-
دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶:۳۸
-
۲۸ بازديد
-
-
آریا جوان
لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/805122/