آریا جوان

آخرين مطالب

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان خبر داد:

30درصد جمعیت کرمان را جوانان تشکیل می دهند ورزش

30درصد جمعیت کرمان را جوانان تشکیل می دهند
  بزرگنمايي:

آریا جوان - آمار جمعیت جوان این استان را یک میلیون و 108 هزار و 342 نفر عنوان کرد و گفت: حدوداً 30 درصد جمعیت استان جوان است

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، میثم پاریزی آمار جمعیت استان کرمان را 3 میلیون و 164 هزار و 718 نفر اعلام کرد و گفت: آمار جمعیت جوان استان، یک میلیون و 108 هزار و 342 نفر است و از این تعداد، 570 هزار و 944 نفر مرد و 537 هزار و 398 نفر زن هستند که می‌توان گفت، حدوداً 30 درصد جمعیت استان جوانان تشکیل می دهند. .
وی ادامه داد: آمار ازدواج در استان کرمان طی سال 99 ، 23 هزار و 574 نفر است که .60 درصد رشد را نشان می‌دهد و آمار طلاق نیز در این استان طی مدت یاد شده، 5 هزار و 638 نفر است که 67 درصد کاهش داشته است. .
پاریزی افزود: کرمان بعد از استان خراسان جنوبی و یزد، سومین استان کشوربشمار می رود که افزایش نرخ ازدواج داشته است. .
مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان ، به بیان گزارشی از تحولات جمعیت در کشور اشاره کرد و افزود: در کل کشور طی سال 1385 نسبت به هر هزار نفر 25.1 واقعه ازدواج ثبت شده، در حالی که این رقم در سال 1399 ، به 18.6 واقعه کاهش یافته است. .
به گفته پاریزی، میزان ازدواج جوانان در یک بازه 15 ساله، 6.5 واحد کاهش داشته است و میزان طلاق جوانان در سال‌های 1385 تا 1399 نسبت به هزار نفر از 2.5 به 4.6 واحد رسیده است. .
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به روند تحولات ازدواج و طلاق در شهر‌های استان کرمان اشاره کرد و گفت: از آنجا که سرعت تحولات ناشی از توسعه در استان کرمان در حد متوسط بوده؛ لذا از استان‌های در حال توسعه محسوب می‌شود؛ بنابراین شتاب تحولات و مدرنیزاسیون در حوزه خانواده و ازدواج نیز هم سطح میانگین کشوری بوده و دارای حد متوسط است .
پاریزی ادامه داد: در این استان، تمایل به بقای در تجرد و به تاخیر انداختن ازدواج در سال‌های گذشته در حد متوسط بوده است و هم اکنون نیز همان وضعیت را دارد. به بیان دیگر آمار میزان ازدواج در این استان در طول 8 سال گذشته به طور کلی در سال‌های ابتدایی پایین‌تر و با شیبی ملایم در سال‌های اخیر بالاتر از کل کشوری قرار گرفته است. .
وی خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر چهار شهر فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج و ارزوییه در شاخص میزان رشد مثبت داشته اند و سایر شهر‌ها روند تغییرات میزان ازدواج در آن‌ها منفی است اشهر‌های رفسنجان، شهربابک، رابر، سیرجان، ریگان، راور، زرند، انار و بافت در زمره شهر‌هایی هستند که روند میزان ازدواج در آن‌ها نامطلوب‌تر از متوسط کشور است؛ از این حیث این شهر‌ها نیازمند توجه مضاعف هستند .
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: نرماشیر، کهنوج، جیرفت، کرمان، رفسنجان، منوجان، زرند و سیرجان به ترتیب بیشترین تا کمترین روند مثبت میزان طلاق را در سال‌های اخیر تجربه کرده اند؛ به عبارت دیگر در سال‌های اخیر این شهر‌ها رشد قابل توجه میزان طلاق را به خود دیده اند. .
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در گزارشی به بیان روند میزان ازدواج و طلاق طی سال‌های 1392 تا 1399 در استان کرمان پرداخت و گفت: میزان ازدواج استان کرمان طی سال‌های 1392 تا 1399 در سال‌های ابتدایی پایین‌تر با شیبی ملایم در سال‌های اخیر بالاتر از کل کشور قرار گرفته است .
پاریزی می‌گوید: در یک نمای کلی از یک طرف میزان ازدواج در 8 سال گذشته در استان کرمان با شیبی ملایم از میزان پایین‌تر به بالاتر از میزان کشوری رسیده و از سوی دیگر میزان طلاق استان همواره کمتر از میزان طلاق کل کشور بوده است .
او با اعلام اینکه در سال‌های اخیر تنها در استان سیستان و بلوچستان میزان ازدواج افزایش یافته و در برخی استان‌ها میزان کاهش داشته است، بیان داشت: کرمان، تهران، هرمزگان، البرز، کهگیلویه و بویراحمد خراسان جنوبی و خوزستان استان‌های محسوب می‌شوند که روند تغییرات منفی میزان ازدواج در آن‌ها کمتر از متوسط کشوری است؛ به بیان دیگر این استان‌ها علیرغم آنکه میزان ازدواج روند کاهشی داشته است، اما نسبت به سایر استان‌های کشور وضعیت نسبتاً پایدار تری داشته اند .
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: کرمان، اردبیل، خراسان شمالی، یزد، مازندران، ایلام، خراسان جنوبی، فارس، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، قم، لرستان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، سمنان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، آذربایجان غربی، قزوین، همدان، تهران، زنجان، هرمزگان، گیلان، کردستان و البرز در سال‌های اخیر به ترتیب بیشترین تا کمترین شتاب افزایش میزان طلاق را تجربه کرده اند؛ به عبارت دیگر این استان‌ها در این سال‌ها رشد قابل اعتنای نرخ طلاق را به خود دیده اند. .
وی در پایان تصریح کرد: بر اساس شرح وظیفه‌ای که به وزارت ورزش و جوانان و ادارت تابعه محول شده، برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های زندگی قبل، حین و بعد از ازدواج، انجام مشاوره‌های رایگان یا نیم بها برای زوج‌های جوان و یا در آستانه ازدواج از سوی مراکز مشاوره خانواده که دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان در سطح استان هستند، تولید محتوا‌هایی تحت عنوان کلیپ، موشن گرافی، فیلم کوتاه و مستند از سوی سمن‌های حوزه ازدواج، فرهنگ سازی گسترده در خصوص لزوم مشاوره‌های پیش از ازدواج و نقش آن در شکل گیری ازدواج‌های آگاهانه و پایدار، راه اندازی پویش ازدواج جوانان با همراهی خیرین به منظور تهیه ملزومات ازدواج زوجین نیازمندان با همکاری فعالین امر ازدواج و سازمان‌های مردم نهاد، برگزاری مراسم ازدواج آسان در سراسر استان و برگزاری کمپین‌ها از مهمترین اقدامات این اداره کل در حوزه ازدواج است

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/805104/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

مبارزه مرد آمریکایی با تمساح!

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

خانه مورد علاقه سرخپوشان/ عکس

فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

سبکی خاص از لباس پوشیدن که دوباره مد شده است

اصولی ترین نکات در نگهداری از کیف‌های چرمی گران قیمت

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

اشتباهات کوچک اکثر ما زنان در آشپزخانه

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس