آریا جوان

آخرين مطالب

زاکانی در برنامه «بدون توقف»:

هیچ‌کس جسارت سهم‌خواهی از شهرداری را ندارد/با حذف امضاهای طلایی به دنبال خدمات‌دهی بالا در کمترین زمان به مردم هستیم شهرداری تهران

هیچ‌کس جسارت سهم‌خواهی از شهرداری را ندارد/با حذف امضاهای طلایی به دنبال خدمات‌دهی بالا در کمترین زمان به مردم هستیم
  بزرگنمايي:

آریا جوان - شهردار تهران تأکید کرد: در شهرداری به دنبال این هستیم که زمینه بروز فساد را به سمت صفر ببریم.

به گزارش خبرنگار شهر ، علیرضا زاکانی در چهارمین بخش حضور خود در برنامه «بدون توقف» با بیان اینکه موضوعاتی که در شهرداری وجود دارد موضوعاتی است که مردم با آن مواجه هستند، اظهار کرد: شهرداری محل رجوع مردم به شمار می رود.
وی با تأکید بر اینکه ما اقدامات خود را در چند سطح انجام می دهیم، یادآور شد: در یکی از این سطح‌ها، به دنبال این هستیم اقداماتی انجام دهیم که بتوانیم شهرداری را به عنوان یک نهاد خدمتگذار اجتماعی معرفی کرده و پاسخگوی مردم باشیم که این اقدام بخشی از رویکرد را تغییر می دهد.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: رویکرد بعدی هوشمند سازی است که بر اساس آن شرایط را به سمتی می بریم که فاصله مسئولان و مردم را به حداقل ممکن برسانیم و خدمات به نحو احسن ارائه شود.
اگر خواستید خطا کنید خود را در اتاق شیشه‌ای ببینید
وی با بیان اینکه از مردم می خواهیم که کمک کنند شهرداری در نظارت همگانی قرار بگیرد، تصریح کرد: کسی که در اتاق شیشه ای قرار گرفته است به این توجه دارد که مردم او را می بینند. در همین راستا تاکید داریم اگر کسی خواست اقدام به خطایی کند باید خود را در اتاق شیشه ای ببیند. در این مسیر با خاطیان نیز مواجهه جدی و برخورد منطقی صورت می گیرد.

آریا جوان


زاکانی ادامه داد: شهرداری نزدیک به 63 هزار نفر پرسنل دارد که عمدتا افرادی خدوم هستند و مسیر خدمتگزاری را طی می کنند.
شهردار پایتخت با اعلام اینکه 30 هزار پرسنل قراردادی خدماتی نیز به ارائه خدمت مشغول هستند، گفت: نوع مواجهه درست با پرسنل، توجه به کرامت نفس آنها و دقت در ویژگی های ممتاز این نیروها و جنبه از خودبازدارندگی و صیانت از درون برای ما مورد اهمیت است.
وی با اشاره به بازگشت سه هزار میلیارد تومان با پیگیری یکی از پرونده ها در شهرداری، خاطرنشان کرد: این پرونده در منطقه یک و امکان شهر بوده و در این راستا پیگیری کردیم که حق و حقوق مردم را بگیریم.
برخورد با فساد یک شبه انجام نمی‌شود
زاکانی با تأکید بر اینکه در برخورد با فساد نمی توان یک شبه کاری کرد، گفت: تمام این موارد نیاز به سیستم گذاری و توجه به صیانت از درون پرسنل دارد.
وی در ادامه یادآور شد: من در شش ماه ابتدایی فعالیت خود، عامدانه هیچ صحبتی نکرده ام تا بتوانیم زیرساخت های تحول شهر را فراهم کنیم.
شهردار تهران با بیان اینکه رویکرد سخن گفتن را از سال جدید آغاز کرده ایم، گفت: ما جایی ایستاده ایم که خواهان زیادی دارد و به ازای شرایطی که دارد قابلیت هایی را ایجاد می کند که دیگران در آن دخل و تصرف کنند. می خواهیم فرهنگ خدمتگزاری به مردم و فرهنگ فکور و پیشرو با هم پیوند بخورند و این کار را باید مردم رقم بزنند که مقدمه آن پرسنل شهرداری هستند.
وی همچنین تصریح کرد: ما مسیری را می رویم که فرصت سوء استفاده را از بین ببریم. سالها اقلام ما از بازار خریداری می شد اما از پیش از عید نوروز خرید را در بورس انجام دادیم که 27 درصد به سود ما بود و این موضوع شفاف شد.

آریا جوان


برخورد با تخلفات پالادیوم و علاالدین
علیرضا زاکانی با بیان اینکه در ایام اخیر با پالادیوم برخورد کردیم، گفت: دو تونل و یک پل ساختمان‌های این مجتمع را به هم متصل کرده بود که بدون مجوز انجام شده بود. تذکرات داده شد، مقابله ها صورت گرفت و سازه ها که متعلق به سال‌های قبل بود، حذف شد.
وی افزود: در پاساژ علاء الدین در گذشته یک طبقه تخریب شده بود اما مالک اقدام به اخذ مجوز برای ساخت دو طبقه کرد. سازه های این مجموعه این توان را نداشت و با پیگیری ها مجوز ابطال شد.
کسی جرأت و جسارت سهم‌خواهی از شهرداری را ندارد
شهردار تهران با بیان اینکه در صورتی که از تخلفی باخبر شویم برخورد می کنیم، تأکید کرد: ما نمی خواهیم جسارت را از مدیران خود در شهرداری بگیریم. مدیر باید جسارت داشته باشد که بزرگ فکر کند اما حق ندارد فساد کند.
زاکانی با تأکید بر اینکه کسی جسارت این را ندارد که از ما سهم خواهی کند، یادآور شد: ما به دنبال این هستیم که با همکاری با ارتش، بخشی از دوشان تپه را به سرانه شهر اضافه کنیم.
شهردار پایتخت در ادامه ببان کرد: به شهردار منطقه 13 تأکید کرده ام که پلاکاردی نصب کرده و اعلام کنند که قرار نیست زمین مردم با قیمت پایین خریداری شود.
وی همچنین تصریح کرد: زیرساخت 1888 و سامانه 137 دچار اشکال بود که زیرساخت های سامانه اصلی آنها از نو تغییر کرده است. از خردادماه اگر خطایی صورت بگیرد گزارش داده خواهد شد و پس از پیگیری ها بازخوردها اعلام خواهد شد.
مهمترین رکن اراده سالم‌سازی و تسری آن است
شهردار تهران با بیان اینکه مهمترین رکن اراده سالم سازی است که باید به پایین ترین رده ها تسری پیدا کند، خاطرنشان کرد: باید همه ببینند که این اراده وجود دارد. عمده پرسنل ما افراد خدومی هستند و اگر کسی خطایی می کند استثناست.
می‌خواهیم شهرداری تکیه‌گاه مردم باشد
وی افزود: هوشمندسازی سیستم و دعوت از مردم برای نظارت این امکان را ایجاد می کند که از اطمینان بالاتری سخن بگوییم. این موضوع هیچوقت صفر نخواهد شد اما شرایطی فراهم خواهد شد که شهرداری تکیه گاه و خانه مردم باشد. بحث جدی ما این است که زمینه فساد را به سمت صفر میل بدهیم.
بین کسی که نادانسته خطا می‌کند با آنکه هوشمندانه تخلف می‌کند تفاوت بسیار است
وی افزود: با تغییر مدیران و زیرساخت ها و ایجاد شفافیت به دنبال این هستیم که زمینه تخلف را به سمت صفر پیش ببریم و اگر کسی خطایی کرد هیچگونه اغماضی نداشته باشیم. می خواهیم فرق بین کسی که نادانسته خطایی را مرتکب می شود با کسی که هوشمندانه این اقدام را انجام می دهد، مشخص کنیم.

آریا جوان


زاکانی با بیان اینکه پرسنل شهرداری در تلاشند که شهرداری تکیه گاه مردم باشد، گفت: نگاه منفی وجود دارد اما به دنبال این هستیم که نگاه را مثبت کنیم.
متخلفان با ابزارهای تبلیغاتی به دنبال فرار از اعمال قانون هستند
شهردار تهران با بیان اینکه خیانتکار می ترسد، تأکید کرد: باید به دنبال این افراد برویم که حق شهروندان را بازگردانند. این افراد از ابزار مختلف تبلیغی و دیگر ابزارها در راستای تخلفات خود استفاده می کنند اما با افرادی بزرگتر از آنان نیز مواجهه صورت گرفته است. ما باید به خدا پناه ببریم که متزلزل نشویم و استوار بمانیم.
با حذف امضاهای طلایی به دنبال خدمات دهی بالا در کمترین زمان به مردم هستیم
وی افزود: در فرآیندهای معیوب حق مداخله نیست و امضای طلایی و مجوزهای مختلف ایجاد می شوند. ما در مسیری پیش می رویم که این فرآیندها را اصلاح کنیم و با شرح شغل، شرایط احراز افراد، ارجاع امور بر آنان و نظارت بر اقدامات به صورت سیستمی به شرایطی برسیم که مردم در کمترین زمان ممکن بهترین خدمات را دریافت کنند و این امور نیز مورد ارزیابی قرار بگیرد.
زاکانی با بیان اینکه وقتی می گوییم ارزیابی 360 درجه ای انجام می دهیم یعنی مسئولان بالادست، کارکنان و مردم بر اقدامات ارزیابی دارند، اظهار کرد: این سیستم قابلیتی را ایجاد می کند که ارزیابی ها جمع بندی شده و نمره و امتیاز افراد را در اختیار ما قرار دهد که در این راستا بین افرادی که کار می کنند و افرادی که کار نمی کنند تفاوت اساسی ایجاد خواهد شد. این اقدامات یک شبه انجام نمی شود.
باید زمینه‌های فساد خشک شد
وی ادامه داد: گروه های تحقیقاتی یک کار جدی در این زمینه انجام می دهند. من باور دارم که مجموعه شهرداری مجموعه ای خدوم است و اگر خطایی هست باید زمینه آن خشک شود و با خاطیان برخورد جدی صورت بگیرد. ما می خواهیم مردم را ناظر قرار دهیم که در این راستا چند گام جلوتر خواهیم رفت.
شهردار تهران با بیان اینکه اطلاع رسانی دقیق ناظر بر فساد یک حسن است، یادآور شد: باید کسانی که این کار را انجام می دهند مورد تقدیر قرار بگیرند اما در شرایطی نه تنها با فساد مقابله نمی شود بلکه زمینه برای فساد بزرگتر فراهم می شود.
مراقب باشیم سوت‌زنی‌ها در زمینه فساد نتیجه عکس ندهد
وی افزود: من در مجموعه فعالیت های خود، اگر اتفاقی می افتاد اطلاعات دقیقی به دست می آوردم. مواجهه هایی با 20 تا 30 فرد صاحب منصب داشتم که عمدتا از من شکایت کردند و هیچگاه محکوم نشدم چون مستندات و اطلاعات اولیه دقیق بود. اقدام دوم من این بود که از افرادی که مرتکب فساد می شدند این سوال را می پرسیدم که اگر سندی بر خلاف فساد خود دارند ارائه دهند. در گام بعدی به دستگاه قضایی اعلام می کردم که برخورد شود و اگر انجام نمی شد پیگیری می کردم. باید مراقب باشیم که این سوت‌زنی‌ها در زمینه فساد نتیجه برعکس نداشته باشد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/805083/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شکوهِ آینه کاری در کاخ گلستان

قابی زیبا از طبیعتِ بهاری استان گلستان

آبشار تارم، در شهرستان نی ریز استان فارس

راه آهن زیبای سیستان بلوچستان

گوناگون/ عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا را بشناسید

ورود هولناک سیلاب به داخل فروشگاه ها در دبی

بهار زیبای هورامان در استان کردستان

بگو ببینم رو نمازت غیرت داری؟

کیسه هوا موتورسوارها چگونه عمل می کند؟

آبشار اسکوگافوس؛ جاذبه اصلی روستای اسکوگار در ایسلند

علی شادمان با «بلیت یک طرفه» می‌آید

شما اصلا قرار نیست حال کسی رو خوب کنی!

پارک چان ووک «اولدبوی» را به تلویزیون می‌برد

تصمیم تارانتینو برگشت؛ «منتقد سینما» دهمین فیلمش نیست

عشق رو باید ثابت کرد

وقتی مادرها تصمیم می‌گیرند کاری کنند!

دختره و نشونیاشو تو زندگیم میبینم

شده از اعتمادت به آدما ضربه بخوری؟

اولین دور مذاکرات بارسا با ستاره اسپانیایی

مورینیو: به خاطر آنچلوتی دوست دارم رئال قهرمان شود

فتح‌الله‌زاده: نکونام و خطیر منافع تیم را در نظر بگیرند

بدترین باخت سرمربی الهلال رقم خورد

جلسه سرنوشت‌ساز برای تعیین تکلیف ژاوی

توخل: پیروزی حق بایرن مونیخ بود

ویسی: همه من و کمالوند را می‌شناسند، بهتر است عوام‌فریبی نکند

برگزاری قرعه کشی رقابت‌های کسب سهمیه المپیک کشتی

افتخار ابدی برای چهار ستاره رئال مادرید

خلاصه فوتسال ایران 3 - افغانستان 1

نحوه استفاده از ویتامین C برای پوست‌های حساس

انطباق آداب تناول ائمه اطهار با علوم پیشرفته تغذیه

روایت تاجگردون از برخورد متفاوت مردم بعد از رد اعتبارنامه‌اش

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

تایم‌لپس دیدنی از درخشش شفق قطبی بر فراز آتشفشان درحال فوران

منطقه زیبای پامنار خوزستان

فوران آتشفشان فرودگاهی در اندونزی را تعطیل کرد

دژ محمدعلی خان بختیاری در روزهای بارانی

تو که میدونی من تا آخرش باهاتم‌

روش عجیب کسب درآمد حسین رفیعی در هنرستان!

مقامی که از مردم نرسه مفت نمی ارزه!

برملا شدن هویت واقعی داماد جوان

گاهی آمدن ها دیر میشوند

اعتراف جالب و شنیدنی نرگس سریال خانه‌ به دوش

ای یار من ای دلبر و دلدار من

کارلتو بالاخره به رکورد گواردیولا رسید

استقبال خوب هواداران استقلال از بازی فردا

اردوی آماده‌سازی تیم ملی نجات غریق در تهران برگزار شد

فرنگی کاران ایران تمرینات خود را در قرقیزستان پیگیری کردند

رئال با حذف سیتی شانس اول قهرمانی شد