بازگشت رونق به آوردگاه بینالمللی سالانه فعالان صنعت نفت/ میزبانی نمایشگاه بیست وششم از 1200 شرکت داخلی و نمایندگان 11 کشور خارجی
وزارت نفت
بزرگنمايي:
آریا جوان - بیست و ششمین نمایشگاه بینالمللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بهدنبال بازگشت رونق به صنعت نفت در دولت سیزدهم با حضور برجسته 1200 شرکت داخلی و 44 شرکت خارجی از 11 کشور جهان از روز جمعه (23 اردیبهشتماه) به مدت چهار روز میزبان فعالان و علاقهمندان صنعت نفت و صنایع جانبی خواهد بود.
به گزارش خبرنگار شانا، بیست و ششمین نمایشگاه بینالمللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که از 23 تا 26 اردیبهشت 1401 در محل نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار میشود، میزبان 1200 شرکت داخلی و 44 شرکت خارجی یا نمایندگی شرکتهای خارجی خواهد بود.
شرکتهای حاضر در این دور از نمایشگاه افزون بر شرکتهای ایرانی، ملیتهایی از 11 کشور جهان شامل ایتالیا، اسپانیا، امارات، کرهجنوبی، سوئیس، آلمان، اوکراین، آفریقای جنوبی و بلژیک خواهند بود؛ همچنین نمایندگان بلندپایهای از شرکتهای خارجی از این نمایشگاه بازدید میکنند.
شرکتها در قالب 908 غرفه جانمایی شدهاند و دلیل تفاوت بین شمار شرکتها و تعداد غرفهها حضور چند شرکت در بعضی از غرفههاست.
از میان 908 غرفه یاد شده، 815 عنوان مربوط به شرکتها، 23 عنوان مربوط به دانشگاهها و مراکز علمی و پژوهشی، 70 شرکت دانشبنیان، نوپا و پارکهای فناوری است.
در این نمایشگاه 828 غرفه در فضای سرپوشیده و 80 غرفه نیز در فضای باز جاگذاری شده است.
از مجموع 44 شرکت خارجی حاضر در نمایشگاه بیست و ششم نفت، 13 شرکت خارجی، 12 شرکت نمایندگی خارجی و 19 شرکت داخلی ارزی – ریالی هستند.
بر این اساس، کل متراژ زیر پوشش جانمایی شده 37 هزار و 960 متر مربع است؛ از این مساحت 31 هزار و 944 متر مربع مختص غرفههای ریالی داخل سالن، 856 مترمربع غرفههای ارزی داخل سالن، 6 هزار و 16 متر مربع فضای باز ریالی و 174 مترمربع فضای باز ارزی نمایشگاه خواهد بود.
آیین گشایش رسمی با مهمانی ویژه از مجمع کشورهای صادرکننده گاز
در آیین گشایش رسمی نمایشگاه که قرار است فردا (جمعه، 23 اردیبهشتماه) برگزار شود، سفیران 22 کشور و نمایندگانی از شرکتهای خارجی حضور خواهند داشت.
محمد حامل، دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جیئیسیاف) سخنران ویژه آیین گشایش رسمی بیستوششمین نمایشگاه بینالمللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خواهد بود.
نمایشگاه بیستوششم به شکل موضوعی دستهبندی شده است و شرکتهای مرتبط با هر حوزه فعالیت بهصورت تخصصی در سالنهای ویژه خود و متمرکز جانمایی شدهاند.
در این دور از نمایشگاه 23 دانشگاه و مرکز پژوهشی در کنار 70 شرکت دانشبنیان، نوپا (استارتآپ) و پارک فناوری حضور دارند و تازهترین یافتهها، محصولات و توانمندیهای خود را برای حل مشکلات صنعت نفت عرضه میکنند.
در کنار این موارد، 27 نشست تخصصی با محور شرکتهای دانشبنیان، سیاستگذاری انرژی، آینده بازار گاز، ابزارهای جدید تأمین مالی و دیگر مسائل تخصصی در صنعت نفت برگزار خواهد شد.
در این نشستها، نیازهای صنعت نفت به تفکیک بخشهای بالادست و پاییندست این صنعت در قالب هشت نشست تخصصی به شرکتهای دانشبنیان ارائه خواهد شد تا برای رفع این نیازها، ظرفیت این شرکتها فعال شود.
افزون بر این، در نمایشگاه نفت، بهعنوان یک رویه دائمی، مدیران ارشد صنعت نفت برنامههای آینده این صنعت را برای اصحاب رسانه و کارشناسان علاقهمند به تحولات این صنعت بازگو میکنند تا امکان برنامهریزی برای مشارکت طرفهای مختلف از جمله سرمایهگذاران، شرکتهای کوچک و بزرگ و سازندگان تجهیزات و امثال آنها در این برنامهها فراهم شود.
نمایشگاه صنعت نفت یکی از مهمترین محلهای بازاریابی کالاها و خدمات فنی و مهندسی شرکتهای ایرانی و خارجی فعال در صنعت نفت ایران است و بههمین دلیل همواره از این نمایشگاه استقبال فراوانی میشود.
نمایشگاه صنعت نفت بزرگترین نمایشگاه کشور و بزرگترین نمایشگاه نفت خاورمیانه است و در بررسی روند حرکت شرکتهای حاضر در این نمایشگاه، افزایش توانمندیها و ورود این شرکتها به حیطههای فتح نشده صنعت نفت بهوضوح قابل مشاهده است.
بر خلاف نمایشگاه دور پیش که با حضور کمرنگتر شرکتها همراه بود، در نمایشگاه بیستوششم ترافیک حضور شرکتها را شاهد هستیم که نشان میدهد هر زمان که فعالیت صنعت نفت رونق گیرد، در عمل بخش بزرگی از اقتصاد صنعتی کشور نیز به حرکت درآمده و وارد فضای رونق میشود.
در این نمایشگاه، شرکتهای بزرگ اکتشاف و تولید (E&P)، پیمانکاران بزرگ عمومی (GC)، شرکتهای بهرهبردار نفت و گاز، شرکتهای سرمایهگذار، شرکتهای EPC و فراساحل، تولیدکنندگان تجهیزات صنعتی، ماشینهای دوار (توربیون، پمپ، کمپرسور) تولیدکنندگان شیرآلات صنعتی و لوله، تولیدکنندگان تجهیزات برق و ابزار دقیق و مخابرات، تولیدکنندگان تجهیزات فرآیندی، صنایع پاییندستی در حوزه پالایش و پتروشیمی و انجمنهای تولیدی حضور فعالی دارند.
مذاکرات دو جانبه (B to B) و بازاریابی کالاها و خدمات عرضه شده در این نمایشگاه از جمله فعالیتهایی است که در قالب این رویداد بهصورت پرشمار انجام میشود.
-
پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸:۱۳
-
۳۸ بازديد
-
-
آریا جوان
لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/804235/