آریا جوان

آخرين مطالب

تعطیلی در وقت اضافه! شهرداری تهران

تعطیلی در وقت اضافه!
  بزرگنمايي:

آریا جوان - تعطیلی امروز مدارس ابتدایی استان تهران در ساعت هشت صبح اطلاع‌رسانی شد؛ تعطیلی که اکثر دانش آموزان در مدارس متوجه آن شدند و سردرگمی و مشکلاتی را برای اولیای مدارس و دانش آموزان رقم زد.

به گزارش شهر، امروز یکشنبه(18 اردیبهشت‌ماه) ساعت 8 صبح خبر تعطیلی مدارس کل استان تهران در مقطع ابتدایی، پیش‌ دبستانی و مهد کودک اعلام شد، ساعتی که اکثر دانش‌آموزان یا در مدرسه و یا در مسیر رسیدن به مدرسه بودند.
مادران شاغلی که همچون روزهای عادی فرزندان خود را به مدرسه رسانده و به سمت محل کار خود رفتند، بعد از اطلاع از تعطیلی مدارس نگران امنیت فرزندان خود و سردرگم برای برگرداندن دانش‌آموزان پشت خط اشغال تلفن مدارس منتظر ماندند و یا با عدم پاسخ مدیر و معلم مواجه شدند، مرخصی گرفتند تا برای بازگرداندن فرزندان خود از مدرسه اقدام کنند، البته اگر از تعطیلی در دقایق اول اطلاع‌رسانی باخبر شده بودند.
از سویی دیگر مسئولان مدارس در سردرگمی قرار گرفتند که چگونه دانش آموزان را به خانه بازگردانند و یا تا پایان ساعت کاری در مدرسه نگه دارند. برخی مدارس که تعداد دانش آموزان‌شان کم بود با اولیای دانش آموزان تماس گرفتند و سعی در بازگرداندن دانش‌آموزان به همراه اولیاء داشتند اما مدارسی که تعداد دانش‌آموزان آنها بیشتر بود امکان تماس با 400ـ 500 نفر از اولیای دانش آموزان را نداشتند و برای تصمیم نگهداشتن دانش آموزان و یا بازگرداندن آنها سردرگم باقی ماندند که در این میان برخی مدارس برای تامین امنیت دانش‌آموزان هم شده، کلاس‌های درس را دایر و فعالیت را همچون روزهای گذشته ادامه دادند.
بر اساس این گزارش، در حالیکه رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، گفت که از روز گذشته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نمایندگی از وزارت بهداشت اعلام شرایط اضطرار برای امروز کرده بود اما متاسفانه جلسه تصمیم‌گیری دیر برگزار شد، باید اذعان داشت که اتخاذ تصمیمات دیرهنگام نه تنها سلامت را تامین نمی‌کند بلکه خود بحران‌آفرین و دردسرساز شده و سلامتی را دو چندان به خطر می‌اندازد، همانند امروز که دانش آموزان به مدرسه رفتند، هوای آلوده را استشمام کردند و حتی بازگشت آنها به خانه برای اولیاء و مسئولان مدارس دردسرساز شد و در نهایت عده‌ای در مدارس باقی ماندند و برخی فرزندان والدین شاغل راهی محل کار پدران و مادران خود شدند.
به هر ترتیب تصمیم امروز کمیته اضطرار آلودگی هوا شاهکاری به بار آورد که طی آن نیمی از دانش آموزان در مدارس ماندند و نیمی دیگر منتظر اولیا برای بازگشت به خانه و عده‌ای نیز بدون اطلاع اولیاء به خانه‌ها بازگشتند این یعنی نه تنها سلامت حفظ نشد، بلکه استرس بسیاری به اولیای شاغل دانش آموزان وارد کرد.
اگرچه عابد ملکی معاون امور هماهنگی استانداری تهران در مصاحبه‌ای علت تاخیر در اعلام تعطیلی مدارس را «تاخیر گزارش هواشناسی» دانست و سازمان هواشناسی و شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم تا این لحظه واکنشی در این باره نداشته است اما مرور اطلاعیه های سازمان هواشناسی نشان می دهد اداره کل هواشناسی استان تهران روز گذشته با صدور هشدار زرد رنگ نسبت به خیزش گردوخاک در سطح استان تهران هشدار داده بود.
به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
لازم به ذکر است کمیته اضطرار آلودگی هوا متشکل از نمایندگان دستگاه‌هایی همچون هواشناسی، ناجا، هلال احمر، آموزش و پرورش و ... هستند که جلسات آن به درخواست سازمان محیط زیست و با ریاست معاون عمرانی استانداری تهران در هنگام افزایش شاخص آلایندگی هوا تشکیل می‌شود.
در همین زمینه شاطری، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران نیز افزود: این موضوع ساعت 7:20 صبح از سوی مسئولان استانداری تهران اعلام شد و ما به محض اطلاع به همه مدارس منعکس کرده و از مدارس خواستیم دانش آموزان را به اولیاء تحویل بدهند و درغیراینصورت مراقبت کنند که دانش آموزان، در حیاط و محوطه بیرونی مدرسه حضور نداشته نباشند. 
واقعیت آن است که در شرایطی که وضعیت هوا تقریبا از 24 ساعت قبل توسط سازمان هواشناسی قابل پیش بینی هست چگونه تصمیمات کمیته اضطرار آلودگی هوا با تاخیر اتخاذ و اطلاع‌رسانی می‌شود و نبود قاطعیت در تصمیم این کمیته معضلاتی را برای شهروندان در پی داشته است. پیش‌تر نیز انتقاداتی به تصمیمات دیرهنگام کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران وجود داشت که کمتر مورد توجه قرار گرفت و گاهی برخی تصمیمات این کمیته نه تنها اهدافی همچون حفظ سلامت را در نظر نمی‌گیرد بلکه معضلات و مشکلات دیگری به همراه دارد.
منبع: ایسنا
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/803709/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

مبارزه مرد آمریکایی با تمساح!

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

خانه مورد علاقه سرخپوشان/ عکس

فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

سبکی خاص از لباس پوشیدن که دوباره مد شده است

اصولی ترین نکات در نگهداری از کیف‌های چرمی گران قیمت

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

اشتباهات کوچک اکثر ما زنان در آشپزخانه

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس