آریا جوان

آخرين مطالب

10 کار هوشمندانه قبل خواب افراد موفق اندیشه

10 کار هوشمندانه قبل خواب افراد موفق
  بزرگنمايي:

آریا جوان - اگر می خواهید روز خوب و پر انرژی داشته باشید شب ها باید قبل از خواب کارهایی را انجام دهید که باعث می شود شما فردایی با نشاط تر و بهتر داشته باشید.

اگر می خواهید فردایی عالی داشته باشید، امشب این ده روش را انجام دهید. شما می توانید روز خود را با نشستن جلوی تلویزیون، بیدار ماندن تا دیر وقت و بردن تمام استرس خود به رختخواب به پایان برسانید یا برعکس با یک روال مثبت صبحی عالی شروع کنید درست مثل افراد موفق و همیشه سرحال . این افراد موفق راز شروع یک روز خوب را در شب قبل میدانند و برای همین قبل از خواب چند کار به ظاهر ساده ولی موثر را در برنامه ی خود دارند که در ادامه این بخش با 10 مورد از مهم ترین آنها آشنا خواهید شد .

آریا جوان


برای آنکه روزتان را مثل افراد موفق و پرانرژی شروع کنید
1. صبحانه خود را آماده کنید
یکی از بزرگترین اقدامات مهم در اول صبح مصرف صبحانه می باشد . بسیاری از افراد صبحانه خوردن را نادیده می گیرند و می خواهند هرچه سریع تر منزل را ترک کنند اما شما نباید جزء این دسته از افراد باشید. فواید خوردن یک صبحانه سالم این است که به تعادل وزن شما کمک می کند ، انرژی بیشتری را در طول روز فراهم می کند ، همچنین عملکرد ذهنی را بالا می برد . یکی از بهترین اقداماتی که می توانید انجام دهید، این است که از شب قبل برای صبحانه فردا آماده داشته باشید تا مجبور نباشید که به خاطر عجله ، صبح روز بعد صبحانه را نادیده بگیرید.

آریا جوان


2. لباس های خود را برای روز بعد آماده کنید
شما هم می توانید درست مثل افراد موفق وقت گرانبهای صبح را با آماده کردن لباس از شب قبل، صرفه جویی کنید . می توانید به جای اینکه صبح زمان بگذارید ؛ لباسهایی که قرار است بپوشید را از شب قبل آماده کنید. اطمینان حاصل کنید که همه چیز تمیز و آماده پوشیدن است که این همه چیز شامل لباس زیر، کفش و لوازم جانبی است که باید با دقت یکجا جمع و آماده باشند.
3. قرار دادن همه موارد لازم نزدیک درب
کیسه یا کیف خود را با همه چیزهایی که برای روز بعد نیاز دارید، آماده و آنها را نزدیک درب قرار دهید. از یک چک لیست استفاده کنید که شامل:کیف پول (پول و شناسه در کیف پول)، چتر، عینک آفتابی، کتاب ورزشی و حوله سالن ورزشی، لپ تاپ، پلاگین برق لپ تاپ، خودکار، یو اس بی و هر چیزی که برای کار روزمره خود به آن نیاز دارید. علاوه بر این، همیشه کلیدهای آپارتمان را در همان محل قرار دهید تا برای پیدا کردنشان وقت هدر ندهید.
4. روز خود را مرور کنید
یکی از مهم ترین کارهای افراد موفق قبل از خواب ، مرور روزی است که در حال اتمام است . مرور چند دقیقه ای برنامه روزانه اثرات مثبت قابل توجهی دارد ، از طرفی نوشتن برنامه روزانه خود در طول صبح یا حتی شب قبل کار بسیار مفیدی است پس شما هم چند دقیقه از زمان خود را به آن اختصاص دهید و مطمئن باشید که ضرر نخواهید کرد. شما می توانید هنگام شب اتفاقاتی که امروز رخ داده است را یادداشت کنید و اولویت تعیین کنید. مثلاً به نمونه های زیر توجه کنید:
آیا امروز همه ی کارهایی را که داخل لیست نوشته بودم انجام دادم ؟ اگر نه، چرا؟ امروز اتفاق خوبی افتاد؟ امروز چه کاری را درست انجام دادم؟ چگونه می توانم این کار را بیشتر انجام دهم؟ امروز چه اتفاقاتی نباید رخ می داد؟ چگونه می توانم از آن ها جلوگیری کنم؟ تعامل و معاشرت من با انسان های دیگر چگونه بود؟ آیا زود عصبانی شدم؟ چگونه می توانم فردا روز بهتری داشته باشم؟

آریا جوان


5. تمرین قدردانی
هر شب تلاش کنید و به اتفاقات خوبی که برایتان افتاده فکر کنید و قدردان آنها باشید ، با این کار مغز شما نسبت به زندگی انگیزه بیشتری پیدا می کند و در نتیجه می توانید روی جنبه های مثبت روزانه تمرکز کنید و برای آن ها شکرگزار باشید و به تدریج حس بهتری پیدا کنید. از طرفی شکرگزاری کمک خواهد کرد که مغز به تمام چیزهای خوب زندگی شما متصل شود و جنبه ی مثبت زندگی را در پیش بگیرد.
6. روز بعد را برنامه ریزی کنید
بهترین راهکار از شب قبل این است که برای فردای تان برنامه ریزی کنید زیرا اگر برنامه نداشته باشید، کارهای شما با تاخیر انجام می شود . همچنین می توانید ایده های خلاقانه برای کارهای فردا را یادداشت کنید ، اطلاعاتی را از گذشته استخراج کنید که کمک کننده هستند و کل شب به فکر دستیابی به آرزوهایتان باشید. قبل از رفتن به رختخواب، آنچه را که باید انجام دهید بنویسید، در هنگام خواب، ذهن ناخودآگاه شروع به فعالیت میکند ، ذهن ناخودآگاه شما ،تمام موارد زیر را انجام می دهد:
ایده های خلاقانه برای انجام وظایف. اطلاعاتی را که از گذشته به دست آورده ای را تجزیه و تحلیل میکند. فقط لازم است برنامه های مهم خود را یاداشت کنید.

آریا جوان


7. برای پانزده دقیقه مطالعه کنید
افراد موفق افراد کتابخوانی هستند، کتاب خواندن ذهن شما را تحریک می کند ، اطلاعات شما را بالا می برد، دایره واژگان را گسترده می کند و تمرکز شما را افزایش می دهد. می توانید کتاب های تجاری بخوانید یا موضوعی بخوانید که به آن علاقه دارید ، حتی اگر به شغلتان مربوط نیست. همچنین می توانید کتاب هایی بخوانید که شخصیت شما را ارتقا دهد. خواندن کتاب و مطالعه تحریک شناختی را فراهم می آورد، شما را آگاه تر ساخته و تمرکز را بهبود می بخشد.چه چیزی باید بخوانید؟ در اینجا چند ایده وجود دارد:
کتابهای کسب و کار را بخوانید. در مورد موضوعی که به آن علاقه دارید مطالعه کنید،حتی اگر به کار شما مربوط نیست. برای بهبود خود کتاب بخوانید.

آریا جوان


8. زمان خواب منظم داشته باشید
داشتن یک روتین قبل از خواب باعث می شود ذهن ناخود آگاه شما نظم و ترتیب پیدا کند . ایده های روتین شبانه شامل موارد زیر است:
دوش آب گرم بگیرید:
یک دوش آب گرم بگیرید زیرا زمانی که از حمام خارج شده و وارد یک اتاق خنک می شوید ، دمای بدن شما افت می کند و در نتیجه همین امر سیگنالی به مغز ارسال می کند که عملکرد های متابولیک را کاهش می دهد و باعث می شود راحت استراحت کنید.
نخ دندان بکشید:
کشیدن نخ دندان قبل از مسواک زدن دندان ها، عاملی برای بیرون کشیدن مواد غذایی و جلوگیری از پوسیدگی دندان و تمیز شدن لثه ها است . حتی می توانید بعد از مسواک زدن هم نخ دندان بکشید. (فقط هر طور شده این کار را انجام دهید)
مسواک بزنید:
مسواک زدن دندانها حدوداً 2 دقیقه هنگام شب به سلامت دهان و دندان شما کمک می کند.
صورت خود را بشویید:
در طول روز عوامل زیادی روی صورت شما جا خوش کردند و باعث ایجاد سلول های مرده ، چربی، باکتری ، عرق و آلودگی شدند . پس حتما قبل از خواب صورت خود را بشویید و پاکسازی کنید.
لباس راحتی بپوشید:
لباس راحتی مخصوص هوای سرد یا گرم بپوشید تا احساس آرامش بیشتری هنگام خواب داشته باشید.

آریا جوان


9. قبل از خواب ریلکس کنید
ده دقیقه قبل از خواب را به انجام کارهای آرامش بخش بپردازید تا سریع تر به خواب بروید. کیفیت خواب خود را افزایش دهید . از حرکات ریلکسیشن ، تمرینات تنفسی ، مدیتیشن ، یوگا ، تای شای و غیره استفاده کنید.
10. زود به رختخواب بروید
شب ها زود به رختخواب بروید تا صبح روز بعد زودتر از خواب بیدار شوید و زودتر روز خود را شروع کنید. اگر زود به رختخواب بروید ، صبح زود بیدار می شوید و در نتیجه بدن سالم تری خواهید داشت، زندگی ثروتمندتری را تجربه می کنید و هوشمندانه تر عمل می کنید . اکثر جوانان نیاز دارند که هر شب 7 ساعت بخوابند و در نتیجه می توانید یک برنامه خواب منظم هنگام شب و بیدار شدن برای صبح روز بعد داشته باشید . اگر می خواهید فردایی عالی داشته باشید، امشب این ده روش را انجام دهید.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/803688/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترفند ساخت میوە‌چین دستەبلند با بطری نوشابە

سخن بزرگان/ هفت چیز بدون هفت چیز دیگر خطرناک است

لحظه انفجار وحشتناک خودرو در اتوبان

کوه‌های آلپ ایران رو ببینید

خواستگاری طاهر از ستایش

تقدیر از مونا فرجاد و افشین هاشمی در مراسم شب بازیگر

غیرتی شدن به خاطر پدر

با من غریبگی نکن

چهره‌ها/ خبرهای خوب نسیم ادبی برای هوادارانش

«علفزار» و «چند می‌گیری گریه کنی 2» روی پرده سینما می‌آیند

چهره ها/ نرگس آبیار: عارفی بزرگ از دنیا رفت

درخشش نمایندگان کشورمان در مسابقات جهانی کمپو

بازگشت اسطوره فوتبال ایران به فضای مجازی

چقدر مدال جام‌حذفی سنگین است

حریف چغر؛ سد راه قهرمانی آث‌میلان؟!

استقلالِ فرهاد مجیدی تمام رکورد‌ها را درو کرد!

یک استقلالی محروم از تقابل با آبی‌پوشان

جزییات جشن قهرمانی استقلال در آزادی

جدایی یک بازیکن ضربه بزرگی به پرسپولیس زد

یحیی گل‌محمدی شکایت می‌کند!

تعویض دراماتیک کاپیتان در دقیقه 17

آخرین بازی؛ خداحافظ کاپیتان!

سکوت یحیی گل‌محمدی شکست؛ از جدایی تا شکایت!

سنگ‌تمام ولاهوویچ برای دیبالا

صحبت‌های جنجالی رادوشویچ بعد از ناکامی پرسپولیس

ناکامی پرسپولیس 3 دلیل داشت

نساجی آبروی مازندران است

خلاصه‌بازی نیوکاسل 2 - آرسنال 0

حمله تند گزارشگر تلویزیون به معاون استقلال

واکنش معاون زنان وزیر ورزش به مهاجرت‌ ورزشکاران

ست دستبند مادر و دختری؛ ایده ای شیک و چشم نواز

اصول نگهداری و مراقبت از کاکتوس در تابستان

از فرهنگ پوشش دیروز تا سبک پوشش امروز

مسن ترین زن جهان مدعی است که شیر و اسفناج باعث شده 128 سال عمر کند

اوکراینی‌ها درباره ایران چطور فکر می‌کنند؟

برگزاری رزمایش‌های مشترک از سوی ایران و تاجیکستان

رایزنی‌ وزیر امور خارجه با رئیس جدید امارات

پولتیکو: آمریکا فقط پس از احیای برجام درباره حذف سپاه از لیست تروریسم مذاکره می‌کند

سامسونگ تولید انبوه اجزای اصلی گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 را آغاز کرد

گزارش زومیت از غرفه اکسکوینو در نمایشگاه اینوتکس 2022

پیشنهاد دانشمندان: به‌جای معدن‌ها سراغ استخراج زباله‌های الکتریکی بروید

چرا اپل باید اپلیکیشن‌های قدیمی و پشتیبانی‌نشده را از اپ‌استور خود حذف کند؟

پتنت جدید گوگل نحوه تعامل با عینک واقعیت افزوده ازطریق لوازم جانبی را نشان می‌دهد

لپ تاپ آنر مجیک بوک 14 با سیستم‌عامل Magic OS و تراشه نسل‌دوازدهمی اینتل رونمایی شد

آپدیت iOS 15.5 در آستانه معرفی سیستم‌عامل iOS 16 منتشر شد

فراخوان جدید برای تزریق دز چهارم واکسن کرونا/ ویدئو

دکتر کلهر در حوزه فرهنگی زنده نگاه داشتن و احیا اخلاق و فتوت جوانمردی از وظایف اصلی ماست /در جام پرچم 360 هزار ورزشکار حضور خواهند داشت .

میرتاج الدینی: نشاط و سلامتی جامعه در گرو حمایت از ورزش است/ باید یک حرکت همه جانبه در حمایت از ورزش داشته باشیم

حضور زاکانی در میان رانندگان معترض اتوبوس/تشکیل کمیته شش‌نفره برای بررسی افزایش حقوق‌ها

پیام تسلیت دکتر عبدالملکی در پی درگذشت حجت الاسلام فاطمی نیا