آریا جوان

آخرين مطالب

وعده مهاجم مغضوب یحیی: بازی کنم 2 گل می‌زنم! گفتگو

وعده مهاجم مغضوب یحیی: بازی کنم 2 گل می‌زنم!
  بزرگنمايي:

آریا جوان - فرهیختگان / ماندن یا جدایی مهدی عبدی، مهاجم جوان پرسپولیس در فصل آینده یکی از سوژه‌های روز لیگ فوتبال ما است. عبدی که فصل پرفراز و نشیبی را پشت‌سر گذاشته بعد از حضور در جشن قهرمانی نساجی مازندران مورد انتقاد هواداران پرسپولیس قرار گرفت و کادرفنی قرمزها هم او را از یک جلسه تمرینی منع کرد تا هفته پرسر و صدایی را سپری کرده باشد. اما پس از حواشی به‌وجود آمده در فضای مجازی زمزمه‌هایی مبنی‌بر جدایی این بازیکن در پایان فصل جاری پیچید و عنوان شد تنها با پرداخت 100هزار دلار (درصورت دریافت پیشنهاد خارجی) می‌تواند تیم را ترک کند که با توئیت شکوری، معاون سابق پرسپولیس مبنی‌بر اینکه در زمان مدیریت سمیعی بند فسخی در قرارداد این بازیکن وجود نداشت ماجرا وارد فاز جدیدی شد، چون مدیربرنامه‌های عبدی با تکذیب ادعای شکوری مدعی شد در قرارداد این بازیکن بند فسخ قرارداد وجود دارد و مهاجم جوان سرخ‌های پایتخت با پرداخت مبلغی می‌تواند هر زمانی که بخواهد از این تیم جدا شود. البته این بند بعد از مدیریت سمیعی در قرارداد عبدی گنجانده شده که در گزارش امروز «فرهیختگان» به آن پرداخته‌ایم.
آبان 99، تمدید 5ساله بدون حق فسخ
مهدی عبدی در زمان مدیریت جعفر سمیعی در پرسپولیس 2سال دیگر با این تیم قرارداد داشت اما مدیران وقت باشگاه در راستای حفظ سرمایه‌های جوان تیم‌شان تصیم گرفتند مدت این قرارداد را از دوسال به پنج‌سال افزایش دهند. مهاجم مازنی قرمزها ضمن موافقت با درخواست مدیران وقت باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد شرط گذاشت تا آپشن‌های قرارداد آن فصل او نظیر تعداد دقایق بازی، گلزنی و پاس‌گل‌هایش با مبالغ قابل‌توجهی افزایش پیدا کند که مورد قبول مدیران باشگاه پرسپولیس قرار گرفت اما سمیعی و شکوری زیربار بند فسخ قرارداد نرفتند.
800 میلیون در سال اول، 2/5 تا 3 میلیارد در سال پنجم
در زمان مدیریت سمیعی در پرسپولیس این باشگاه به‌لحاظ مالی با عبدی به توافق رسید تا در سال اول این بازیکن 800میلیون دریافتی داشته باشد، در سال دوم یک‌میلیارد و 200میلیون و همین‌طور به‌طور تصاعدی این بازیکن در سال پنجم قراردادش رقمی در حدود 5/2 تا 3میلیارد تومان دریافت کند‌. این مهاجم ‌جوان با درخشش در دربی و گلزنی در لیگ قهرمانان آسیا با وجود سن کم یکی از بازیکنان آینده‌دار فوتبال ما محسوب می‌شد و مدیران وقت باشگاه با آگاهی از همین موضوع در آن زمان قرارداد نسبتا قابل اعتنایی با او بستند.
قرارداد جدید با مدیر جدید به‌نفع عبدی
با استعفای سمیعی از مدیریت باشگاه پرسپولیس و انتخاب صدری به‌عنوان مدیرعامل این باشگاه، عبدی خواستار تغییرات در بندهایی از قراردادش شد که مورد موافقت صدری قرار گرفت. به این ترتیب مبلغ قراردادی که این مهاجم جوان در زمان سمیعی بسته بود و در این فصل به یک‌میلیارد و 800میلیون تومان می‌رسید به سه‌میلیارد تومان افزایش یافت و همچنین مدت باقی‌مانده از قرارداد دو طرف به توافق مالی در هر سال بستگی خواهد داشت. اما بند مهمی که عبدی موفق شد در دوره مدیریت صدری به قراردادش اضافه کند، بند فسخ درصورت ترانسفرشدن بود. طبق پیگیری‌های «فرهیختگان»، عبدی با استفاده از بند فسخ درصورت دریافت پیشنهاد خارجی با پرداخت مبلغ 400هزار دلار به باشگاه پرسپولیس بازیکن آزاد خواهد شد و می‌تواند با هر تیم خارجی که خواهانش است، قرارداد ببندد. مبلغی که مدیروقت باشگاه پرسپولیس برای درآمدزایی از حق ترانسفر مهاجم جوان تیمش در نظر گرفت که به‌نظر نمی‌رسد حداقل برای تیم‌های متمول عربی مبلغ زیادی باشد، با این حال با توجه به سن و سال کم عبدی بعید به‌نظر می‌رسد که درصورت جدایی از پرسپولیس بخواهد به این زودی‌ها در کشورهای عربی بازی کند، ضمن اینکه بعید است با توجه به عملکرد نه‌چندان درخشان او در فصل اخیر تیم‌های عربی حاضر باشند رقمی به او پرداخت کنند که 400هزار دلارش را به باشگاه بدهد!
مهاجم قرمزها می‌خواهد فصل بعد هم بماند
اما آیا عبدی را باید اولین بازیکن جداشده پرسپولیس در فصل بعد بدانیم؟ پاسخ به این سوال به نیاز کادرفنی یا شاید مدیران این باشگاه برمی‌گردد. اگر باشگاه پرسپولیس به‌دنبال درآمدزایی باشد یکی از راه‌های آسان، فروش مهاجم تیم‌شان خواهد بود اما آیا عبدی می‌خواهد فصل بعد از پرسپولیس جدا شود؟ پیگیری‌ها نشان می‌دهد او نمی‌خواهد ریسک کند و به تیم دیگری بپیوندد‌ خصوصا اینکه قرمزها با مشکل در خط‌حمله هم مواجهند و عیسی آل‌کثیر هم باید جراحی کند و تا مدت‌ها خبری از او نخواهد بود. مهاجم مازندرانی قرمزها تصمیم دارد در فصل بعد کارش را با این تیم ادامه دهد تا با درخشش احتمالی هم اوضاعش در پرسپولیس را سروسامان دهد و هم از اندک‌شانسی برای دعوت شدن به تیم‌ملی برخوردار باشد. به این ترتیب باید تاکید کرد عبدی تا این لحظه تصمیمی برای جدایی از پرسپولیس نگرفته مگر آنکه مدیر یا مربی پرسپولیس فکر دیگری در سر داشته باشند.
بازی بعدی 2 گل می‌زنم!
مهدی عبدی که پس از حضور در جشن قهرمانی نساجی با انتقادهای زیادی از جانب هواداران پرسپوایس مواجه شده این روزها در تمرینات پرسپولیس با انگیزه‌های زیادی کار می‌کند‌. مهاجم جوان قرمزها که در فصل جاری با وجود آنکه قرمزها در خط‌حمله کمبود بازیکن داشتند زیاد فرصت بازی پیدا نکرده اما به‌لحاظ آمار در گلزنی عملکرد بدی نداشته و مصمم است در بازی بعدی پرسپولیس با عملکرد خوب خودش دوباره رضایت هواداران و کادرفنی تیمش را به‌دست آورد. او به یکی از دوستان صمیمی خود گفته قول می‌دهد در بازی بعدی دو گل بزند! بازی بعدی قرمزها هم با پیکان است اما باید صبر کرد و دید که آیا یحیی با توجه به حواشی اخیر عبدی به او بازی می‌دهد یا خیر چون تا روز گذشته به او اجازه تمرین نداده بود.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/802271/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

شهریار شعر ایران را بیشتر بشناسید

این مردها آماده شروع یک رابطه عاطفی هستند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

ممنوعیت آیفون؛ اول کارمندان دولت چین، حالا پرسنل ارتش کره

اپل احتمالاً با قراردادی یک میلیارد دلاری، حق پخش مسابقات جدید فیفا را به‌دست می‌آورد

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

خاص‌ترین تمرین استقلال؛ یک فوتبال دستی واقعی

حزباوی و 24 ساعت تا قهرمانی در 20 سالگی!

دبل کاستیانوس، گل دوم لاتزیو به یوونتوس

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

پیورا 70 اولترا یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های هواوی را برطرف کرده است

سخنگوی متا به 6 سال حبس در روسیه محکوم شد

تلاقی هیجان و ترس روی پلی در آسمان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

من آدم مجرد سوار ماشینم نمیکنم!

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»

اینزاگی با تماس‌ها از لیگ برتر بمباران شده است!

حیدری: داور دربی به دنبال اخراج ساپینتو بود

گل اول آرسنال به چلسی توسط تروسار