آریا جوان

آخرين مطالب

مجیدی: سپاهان بزرگ‌ترین بازی فصل است گفتگو

مجیدی: سپاهان بزرگ‌ترین بازی فصل است
  بزرگنمايي:

آریا جوان - فرهیختگان / تیم فوتبال استقلال درحالی خود را برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر آماده می‌کند که در نخستین گام بعد از وقفه ایجادشده، شاگردان مجیدی باید در اصفهان به مصاف سپاهان اصفهان بروند؛ دیداری حساس که چه‌بسا بتواند معادلات قهرمانی را حل کرده و چه‌بسا آن را پیچیده‌تر کند. آبی‌ها تحت هر شرایطی اگر از این میدان با امتیاز خارج شوند، امیدهای خود را برای قهرمانی زنده نگه خواهند داشت، این درحالی است که اگر این مسابقه بدون امتیاز برای شاگردان فرهاد مجیدی به پایان برسد و در تهران و در همان شب پرسپولیس از سد پیکان عبور کند، سرخ‌ها به لیگ برگشته و امیدشان برای کسب ششمین قهرمانی پیاپی بیشتر از هر زمان دیگری خواهد شد.
بنابراین پرواضح است اگر دیدار با سپاهان از هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر را برای استقلال حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی فصل این تیم قلمداد کنیم. در این بین نکته جالب‌توجه این‌که در روزهای گذشته مجیدی که این روزها حاشیه‌های زیادی را برایش ایجاد کرده‌اند؛ بدون‌توجه به این حواشی با قدرت در تمرینات استقلال به کار خود ادامه داده و مدام در تمرینات و بین شاگردانش به این موضوع اشاره می‌کند که سپاهان بزرگ‌ترین بازی فصل آبی‌هاست و باید از این دیدار با دست پر خارج شوند.
در این بین طی روزهای گذشته برخی تحلیل‌ها حاکی از آن بود که با توجه به اختلاف 6 امتیازی در صدر جدول، چه‌بسا آبی‌ها برای مساوی راهی اصفهان شوند اما از اردوی استقلال خبر می‌رسد که چنین تفکری در سر کادرفنی این تیم نیست و تحت هر شرایطی برای برتری و کسب 3 امتیاز راهی اصفهان می‌شوند.
مجیدی در این رابطه در تمرینات روزهای اخیر آبی‌ها با اشاره به اهمیت و حساسیت دیدار چهارشنبه برای تیمش مدام به این موضوع اشاره کرده که فقط برای پیروزی به اصفهان می‌روند و به بازیکنان تاکید کرده که حق ندارند حتی به تساوی فکر کنند.
نکته جالب‌توجه دیگر اینکه در روزهای گذشته برخی محافل خبری از پیشنهاد یک تیم اماراتی به سرمربی استقلال پرده‌برداری کرده بودند اما طبق شنیده‌ها مجیدی حداقل در تمرینات این‌طور نشان داده که به این موارد توجهی نکرده و به دفعات اعلام کرده که سایرین هم به این مسائل توجهی نکنند، چون در این مقطع از فصل که استقلال در آستانه قهرمانی قرار گرفته، با این اخبار می‌خواهند تیم را به حاشیه ببرند تا باز هم قهرمانی از کف برود. مجیدی همچنین به دفعات در روزهای اخیر در جمع بازیکنانش از این مهم صحبت کرده است که فعلا تیم هیچ لیست ورود و خروجی ندارد و تا زمانی که تکلیف استقلال تا پایان فصل مشخص نشود، هیچ بازیکنی در لیست مازاد آبی‌ها قرار نگرفته و برای فصل بعدی، هیچ بازیکن جدیدی نیز برای مذاکره به باشگاه معرفی نخواهد شد.
نساجی چشم مجیدی را ترسانده
استقلالی‌ها درحالی خود را برای دیدار با سپاهان و ادامه رقابت‌های لیگ برتر آماده می‌کنند که به‌راحتی هرچه تمام‌تر عنوان قهرمانی جام‌حذفی را از دست دادند. این تیم درحالی‌که مسیر راحتی برای کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها در فصل جاری پیش‌رو داشت در دیداری عجیب که به‌زعم استقلالی‌ها با ناداوری همراه بود، در مرحله یک‌چهارم نهایی از نساجی شکست خورد تا به‌راحتی آب‌خوردن همان‌طور که این جام برای پرسپولیس از دست رفته بود، برای شاگردان مجیدی هم از دست برود.
بنابراین این دیدار به اندازه کافی چشم فرهاد مجیدی را برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر ترسانده است و او تصمیم گرفته تا در وقفه به‌وجودآمده برای رقابت‌های لیگ، تیمش را بدون سروصدا، در آرامش و با بیشترین توان، آماده نگه دارد تا شانس‌های قهرمانی استقلال حداقل در رقابت‌های لیگ برتر همچنان زنده باقی بماند.
معمولا در وقفه‌های قبلی این قضیه روال بود که بازیکنان خارجی استقلال راهی سفر می‌شدند، برخی دیرتر از موعد مقرر به اردو اضافه شده و درنهایت هم کار به یکی دو دیدار درون تیمی یا بازی با رده‌های سنی استقلال خلاصه می‌شد، اما این‌بار از همان ابتدا، مجیدی کار را جدی‌تر گرفته و اجازه نداد تا بازیکنان خارجی تیمش راهی سفر بشوند تا حساب کار دست سایرین هم بیاید. در این بین به جز بازی با امیدهای استقلال، کادرفنی تشخیص داد که برای روی فرم ماندن و در شرایط مسابقه قرار گرفتن بازیکنان، استقلال دو دیدار تدارکاتی با تیم‌های لیگ برتری هم برگزار کند که براساس همین، آبی‌ها ابتدا به مصاف فجرسپاسی رفته و این تیم را 4تایی کردند و در ادامه روز جمعه با هوادار دیدار خواهند کرد تا از هر لحاظ برای دیدار بزرگ با سپاهان آماده شوند.
کادرفنی راضی از بازیکنان
استقلال برای دیدار با سپاهان فقط سیلوا را در اختیار ندارد. این بازیکن به‌دلیل کارت قرمزی که جلوی پیکان گرفت دیدار بعدی تیمش را از دست داد، این درحالی است که محمدجواد به‌آفرین، مدافع جوان استقلالی‌ها در هر دو دیدار قبلی تدارکاتی استقلال برای این تیم به میدان رفته و تا حدودی امیدوارکننده ظاهر شد اما به نظر می‌رسد مثلث چشمی، دانشگر و غلامی از حالا برای دیدار با سپاهان فیکس باشند، به شرطی که مجیدی بخواهد تیمش را با 3 دفاع راهی میدان کند؛ مثلثی که سه‌شنبه نیز کار را از ابتدا آغاز کردند.
در این دیدار دوستانه همچنین حسینی درون دروازه قرار گرفت، جعفر سلمانی و صالح حردانی در سمت چپ و راست به میدان رفتند، زوج مهدی مهدی‌پور و زبیر نیک‌نفس در میانه‌‌ زمین بازی کردند و امیرحسین حسین‌زاده و کوین یامگا به‌عنوان دو بال تهاجمی آبی‌ها و رودی ژستد در خط حمله کار را آغاز کردند و نکته جالب‌توجه اینکه در این دیدار به جز 4 گلی که استقلال به ثمر رساند، آبی‌ها فرصت‌های زیاد دیگری را هم ایجاد کردند که این امر مورد استقبال و رضایت کادرفنی قرار گرفت تا آنها در آستانه دیدار با سپاهان نسبت به عملکرد تیم خود امیدوار شوند.
نکته جالب‌توجه اینکه با وجود آنکه گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که استقلال با همین ترکیب مقابل سپاهان به میدان می‌رود اما به نظر می‌رسد در ذهن کادرفنی آبی‌ها تغییراتی برای دیدار با سپاهان انجام شده، هرچند دیدار دوستانه با هوادار و عملکرد آبی‌ها در فاصله 5 روز تا بازی با سپاهان می‌تواند مجیدی را نسبت به انتخاب 11 مرد اصلی خود در اصفهان به قطعیت برساند.
فرهاد نگران رصد تمرینات در انقلاب
یکی از آرزوهای فرهاد مجیدی بعد از انتخاب وی به‌عنوان سرمربی برتر سال این بود که برای فصل جدید، تیمش یک زمین تمرین خوب و مناسب برای تمرین کردن داشته باشد؛ آرزویی که خیلی زود محقق شد و آبی‌ها بعد از چند ماه تمرین در ورزشگاه آرارات تهران، بالاخره برای برگزاری دور تازه تمرینات خود در سال جدید راهی مجموعه ورزشی انقلاب شدند. از آنجا که این زمین مدت‌ها مورد استفاده استقلالی‌ها قرار نگرفته بود این فرصت به وجود آمده بود تا زمان کافی برای ترمیم و بازسازی چمن مجموعه انقلاب به دست بیاید تا با بازگشت دوباره مجموعه تیم، آبی‌پوشان از یک چمن صاف و هموار بهره‌مند شوند.
نکته جالب‌توجه اینکه سرمربی استقلال برای در اختیار داشتن زمین تمرین مناسب به آرزوی خود رسید؛ اما از آنجا که از دورادور این مجموعه اشراف قابل‌توجهی به زمین تمرین وجود داشت و از سوی دیگر عبور و مرور هواداران به این مجموعه به‌سادگی امکان‌پذیر بود، مجموعه این اتفاقات باعث شد دردسرهای دیگری برای مجموعه استقلال به وجود بیاید.
البته با پوشاندن اطراف زمین چمن با پارچه مشکی، مشکلات موجود درباره اشراف به تمرین استقلالی‌ها حل شده تا احیانا تاکتیک‌های کادرفنی برای بازی‌های این تیم هم لو نرود اما ورود هواداران و تجمع آنها پشت درهای زمین چمن و درخواست برای گرفتن امضا و عکس یادگاری در شرایطی که هنوز شیوع ویروس کرونا تداوم دارد، نگرانی دیگری را ایجاد کرده است که مبادا رعایت نکردن پروتکل‌ها یک‌بار دیگر برای استقلالی‌ها دردسرساز شده و باعث شود تا مشکلاتی از این جانب به وجود بیاید. همه اینها درحالی است که با وجود آنکه از لحاظ کیفیت، زمین آرارات در روزهای اخیر مشکلاتی را ایجاد کرده و صدای کادرفنی و بازیکنان را درآورده بود اما از آنجا که به‌خاطر محدودیت‌های موجود امکان حضور هواداران و سایر افراد در این مجموعه وجود نداشت، حداقل خیال کادرفنی از بابت عدم رصد تمرینات یا نداشتن برخورد نزدیک با سایرین راحت بود.
درباره آخرین وضعیت چمن کمپ حجازی هم شنیده می‌شود که از دو هفته آینده زمین چمن این ورزشگاه به زیر کشت رفته تا برای فصل بعدی این زمین با آمادگی کامل از هر لحاظ مورد استفاده استقلال قرار بگیرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/801391/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

مبارزه مرد آمریکایی با تمساح!

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

خانه مورد علاقه سرخپوشان/ عکس

فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

سبکی خاص از لباس پوشیدن که دوباره مد شده است

اصولی ترین نکات در نگهداری از کیف‌های چرمی گران قیمت

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

اشتباهات کوچک اکثر ما زنان در آشپزخانه

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس