آریا جوان

آخرين مطالب

غوغای شیرشاه و عابدزاده جونیور ورزش

غوغای شیرشاه و عابدزاده جونیور
  بزرگنمايي:

آریا جوان - ورزش 3 / امیر توپ را روی خط مهار کرد و به شجاع و کنعانی گفت: هیچی نبود؛ چقدر شبیه پدر...
 با پیروزی مقابل قطر و قطعیت صعود ، حالا بقیه بازی‌ها برای ایرانی‌ها جنبه تشریفاتی و تدارکاتی دارد. سریعترین صعود ایران به رقابت‌های جام‌جهانی یک شبه بدست نیامده و افراد زیادی از هوادار تا مقامات مسئول در این صعود بزرگ، نقش داشتند. 
مسیری دشوار و دور از انتظار بویژه اگر به نتایج قبلی همین تیم نگاه کنیم. تیمی که از استرس عدم‌صعود، به ماشین پیروزی در آسیا تبدیل شده و در هفت بازی آخر، شش پیروزی و یک تساوی بدست آورده. صعود بدون شکست در این مرحله تا اینجا، ماموریت غیرممکنی بود که اسکوچیچ و تیم ملی از عهده‌اش به خوبی بر آمدند. در این مدت هم اتفاقات تلخ و شیرین زیادی افتاد و بعضا کدورت‌هایی هم پیش آمد اما خوشبختانه شبیه به پایان خوش فیلم‌های بالیوودی، پایان این مسیر هم برای ما به اتفاقی خوش و شیرین، ختم شد.
در این مسیر هم بازی به بازی از تعداد ناراضیان این تیم کمتر شد و به طرفداران پروپاقرص اش، افزوده. صعود امروز یک موتیف شیرین درون خودش داشت. دیدن نقش و تصویری تکراری در زمین مسابقه در بازی صعود. 

آریا جوان

اگر شما هم مثل من از بازی ایران و استرالیا خاطره دارید حتماً با دیدن ترکیب دیروز، لرزشی از هیجان در وجودتان افتاد. آیا امروز هم شبیه به بازی سالهای قبل، آن خاطره خوش برای ما تکرار می‌شود؟ نامی که یادآور مهمترین اتفاق در تاریخ معاصر فوتبال ما بود، امیر عابدزاده بود. پسر احمدرضا عابدزاده، دروازه‌بان افسانه‌ای سالهای نه چندان دور ایران. جویدن آدامس، لبخند ناشی از اعتماد به نفس بالا و واکنش‌های سریع، دقیقاً بازآفرین تصویر همان سنگربان مطمئن تیم ملی در آن بازی تاریخی بود 
*بیست و چندی سال پیش، در یک روز سرد پاییزی فضای اطراف من حس متفاوتی داشت. نوجوان بودم و تقریبا به وضوح آن روز را به یاد دارم. شاید تعداد فریم‌های زیادی از آن روز در حافظه‌ام نداشته باشم اما همان تعداد اندک، وضوح غیرقابل باوری دارند و حس آن روز کاملا برایم قابل لمس است. گویی همین حالا جلوی چشمانم اتفاق می‌افتد.
 صبح آن روز مثل این روزها، متفاوت و خاص بود. تمام محیط اطراف من از خانواده و مغازه‌های بازار تا کل مدرسه، با یک ولوله و تعلیق، در انتظار یک اتفاق ویژه بود. دوازده ساله بودم و قبل از زنگ آخر، برای اولین بار از مدرسه فرار کردم. البته من تنها نبودم و تقریباً تمام همکلاسی‌های من هم با من، در کنار لبخند بابای مدرسه، از در حیاط خارج شدند.

آریا جوان

عابدزاده شخصیتی منحصر به فرد داشت، تیپ نبود شبیه به کسی نبود، او با عصبانیت گه‌گاه ولی لبخند همیشگی، احمدرضا عابدزاده بود. در آن روز هم دل من و میلیونها نفر، به او گرم بود. بعد از شروع و با گذشت دقایقی از بازی، احساس خفگی می‌کردم. آرام آرام و با پیشروی دقایق مسابقه، احساس کردم فشار تیم استرالیا و تنگی قفسه سینه من، ارتباط مستقیمی دارند. تقریبا نفسم بند آمده بود و توپ هم به درون شش قدم ارسال شده بود که عابدزاده با یک دست، لبخندی روی لب و در حال جویدن آدامس، توپ را در اختیار گرفت.
از اعماق وجودم نفس راحتی کشیدم و با خیالی آرام نسبت به دقایق قبل، به دیدن ادامه مسابقه پرداختم. سالها بود این حجم از آدرنالین و هورمون‌های دیگر را در وجودم حس نکرده بودم تا اینکه دیروز دوباره، وقتی در دقایق ابتدایی، برخلاف انتظار، عراق فشار زیادی به ما وارد کرد، دوباره همان تنگی نفس پله پله در من اوج گرفت و دوباره عابدزاده با یک دست روی خط توپ را مهار کرد، بلند شد، لبخند زد و به جویدن آدامس ادامه داد تا من و میلیونها نفر، نفس راحتی بکشیم. 
عابدزادهه بیست و چهار سال پیش دیروز در ورزشگاه بود و به عابدزاده جوان نگاه می‌کرد و مطمئناً او هم حسی که من و میلیونها ایرانی دیگر آن سالهای دور داشتیم و خودش از تجربه آن محروم بود را در آن لحظه، تجربه کرد.
خروج‌های به موقع، واکنشهای سریع در لحظه مناسب در مقابل ضربات از راه دور و شروع مجددهای فوق العاده، باعث شد عابدزاده امروز مانند پدرش تقریباً خیال همه، از بازیکنان تیم تا هواداران را بعد از دو سه واکنش خوب در دقایق اولیه، مانند همیشه، راحت کرد.اوج کار او مهار ضربه سر مهاجم عراق روی خط بود و به زبان آوردن این جمله در کلوزآپ دوربین:هیچی نبود!
در شرایطی که ستاره بازی گلر حریف با مهارهای پشت همش بود،روز خوب امیر با یک کلین شیت همراه شد . جالب اینکه او مثل پدر روی هر توپ دریافتی تشویقهای زیادی را متوجه خودش می‌دید؛چیزی که برایش در یک بازی خانگی بی‌سابقه بود.

آریا جوان

بازی عراق شاید باعث حذف و نرسیدن ما به جام جهانی نمی شد اما امضای صعود امروز هم با واکنش‌های عابدزاده زده شد، شبیه به امضای پدرش در بازی ایران در ملبورن برای سفر به فرانسه.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/782721/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

مبارزه مرد آمریکایی با تمساح!

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

خانه مورد علاقه سرخپوشان/ عکس

فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

سبکی خاص از لباس پوشیدن که دوباره مد شده است

اصولی ترین نکات در نگهداری از کیف‌های چرمی گران قیمت

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

اشتباهات کوچک اکثر ما زنان در آشپزخانه

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس