آریا جوان

آخرين مطالب

طرز تهیه خورش تره فرنگی دخترونه پسرونه

طرز تهیه خورش تره فرنگی
  بزرگنمايي:

آریا جوان - خورش تره فرنگی یکی از انواع خورش های خوشمزه و جدید ایرانی است که با رسپی های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش تره فرنگی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید. مواد لازم برای 4 نفر سینه یا ران مرغ 450گرم تره فرنگی 500 گرم نعنا تازه 100 گرم جعفری تازه 300 گرم پیاز 1 عدد نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی طرز تهیه خورش تره فرنگی مرحله اول برای تهیه خورش تره فرنگی خوشمزه ابتدای کار ساقه های تره فرنگی را به اندازه های دلخواه خرد می کنیم، سپس می شوییم تا گل و لای آن کاملا شسته شود. در ادامه تره فرنگی را درون آبکش می ریزیم. مرحله دوم حالا اجازه می دهیم آب اضافی تره فرنگی کاملا خارج شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس تره فرنگی را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا آب اضافی تره فرنگی تبخیر شود. مرحله سوم در این مرحله مقداری روغن مایع درون تابه حاوی تره فرنگی می ریزیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا کاملا سرخ شوند. در ادامه جعفری و نعنا را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. مرحله چهارم حالا جعفری را به همراه نعنا روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه سینه یا ران مرغ را درون قابلمه قرار می دهیم، سپس تا اندازه ای که روی گوشت مرغ را بگیرد آب اضافه می کنیم. مرحله پنجم در این مرحله قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب جوش بیاید. در ادامه زمانی که روی گوشت مرغ کف ایجاد شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس آب مرغ را دور می ریزیم و تکه های مرغ را می شوییم. مرحله ششم حالا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون قابلمه می ریزیم، سپس بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم. مرحله هفتم در این مرحله مقداری زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود، سپس بوی خامی زردچوبه از بین برود. در ادامه تکه های مرغ را درون قابلمه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم. مرحله هشتم حالا تا اندازه ای که روی گوشت مرغ را بگیرد آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گوشت مرغ درون آب جوش بماند تا نیم پز شود، سپس تره فرنگی را به همراه جعفری و نعنا به مرغ اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش جا بیوفتد. مرحله نهم در نهایت نمک و فلفل خورش را اندازه می کنیم. در ادامه می توانید مقداری آب لیمو ترش تازه یا آبغوره به عنوان چاشنی خورش استفاده کنید. در آخر خورش را درون یک ظرف مناسب بریزید، سپس به همراه پلو زعفرانی سرو کنید. نوش جان.

خورش تره فرنگی یکی از انواع خورش های خوشمزه و جدید ایرانی است که با رسپی های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش تره فرنگی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
سینه یا ران مرغ450گرم
تره فرنگی500 گرم
نعنا تازه100 گرم
جعفری تازه300 گرم
پیاز1 عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
طرز تهیه خورش تره فرنگی
مرحله اول
برای تهیه خورش تره فرنگی خوشمزه ابتدای کار ساقه های تره فرنگی را به اندازه های دلخواه خرد می کنیم، سپس می شوییم تا گل و لای آن کاملا شسته شود. در ادامه تره فرنگی را درون آبکش می ریزیم.
مرحله دوم
حالا اجازه می دهیم آب اضافی تره فرنگی کاملا خارج شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس تره فرنگی را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا آب اضافی تره فرنگی تبخیر شود.
مرحله سوم
در این مرحله مقداری روغن مایع درون تابه حاوی تره فرنگی می ریزیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا کاملا سرخ شوند. در ادامه جعفری و نعنا را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود.
مرحله چهارم
حالا جعفری را به همراه نعنا روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه سینه یا ران مرغ را درون قابلمه قرار می دهیم، سپس تا اندازه ای که روی گوشت مرغ را بگیرد آب اضافه می کنیم.
مرحله پنجم
در این مرحله قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب جوش بیاید. در ادامه زمانی که روی گوشت مرغ کف ایجاد شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس آب مرغ را دور می ریزیم و تکه های مرغ را می شوییم.
مرحله ششم
حالا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون قابلمه می ریزیم، سپس بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم.
مرحله هفتم
در این مرحله مقداری زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود، سپس بوی خامی زردچوبه از بین برود. در ادامه تکه های مرغ را درون قابلمه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم.
مرحله هشتم
حالا تا اندازه ای که روی گوشت مرغ را بگیرد آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گوشت مرغ درون آب جوش بماند تا نیم پز شود، سپس تره فرنگی را به همراه جعفری و نعنا به مرغ اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش جا بیوفتد.
مرحله نهم
در نهایت نمک و فلفل خورش را اندازه می کنیم. در ادامه می توانید مقداری آب لیمو ترش تازه یا آبغوره به عنوان چاشنی خورش استفاده کنید. در آخر خورش را درون یک ظرف مناسب بریزید، سپس به همراه پلو زعفرانی سرو کنید. نوش جان.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/781428/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

مبارزه مرد آمریکایی با تمساح!

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

خانه مورد علاقه سرخپوشان/ عکس

فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

سبکی خاص از لباس پوشیدن که دوباره مد شده است

اصولی ترین نکات در نگهداری از کیف‌های چرمی گران قیمت

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

اشتباهات کوچک اکثر ما زنان در آشپزخانه

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس