آریا جوان

آخرين مطالب

استقلال مثل پلنگ بی‌دندان است/ پرسپولیس بنزین تمام کرده! ورزش

استقلال مثل پلنگ بی‌دندان است/ پرسپولیس بنزین تمام کرده!
  بزرگنمايي:

آریا جوان - میزان / پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: تیمی که می‌خواهد قهرمان شود نمی‌تواند این تعداد بازی را پشت سر هم با تساوی به پایان برساند.
امیر هاشمی‌مقدم درباره دیدار دربی بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس و آخرین وضعیت استقلال اظهار داشت: امسال از استقلال در شروع لیگ بیشتر توقع داشتم، به نظرم سرمربی تیم، سال گذشته کار مشکل‌تری داشت، چون تیم را خودش نبسته بود و یکسری حواشی به خاطر تغییرات مدیریتی ایجاد شد، اما با توجه به اینکه امسال مجیدی شناخت بهتری از تیم داشت و با نظر وی و مدیریت بازیکنان جذب شدند، او توانست امضای خود را روی این تیم بزنم. بر همین اساس توقع بیشتری از استقلال امسال داشتم.
وی ادامه داد: با تمام این تفاسیر با وجود آنکه استقلال فوتبال بدی را بازی نمی‌کند، اما متاسفانه بعضی مواقع مثل پلنگی می‌ماند که گاز می‌گیرد، اما دندان ندارد. یعنی تیم نمی‌تواند انرژی و فشار کافی را در دیدار مقابل حریفان نشان دهد. تا دو هفته پیش استقلال صدرنشین جدول بود؛ تیمی مانند استقلال باید هرطور شده صدر جدول را حفظ کند. این در حالی است که فاصله مناسب بین این تیم و رقیبان اصلی یعنی سپاهان و پرسپولیس در جدول وجود داشت، اما متاسفانه 4 هفته پیاپی مساوی کرد که نشان می‌دهد تیمی که می‌خواهد قهرمان شود نمی‌تواند این تعداد بازی را پشت سر هم با تساوی به پایان برساند. در واقع تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید خیلی بیشتر از این‌ها از خودش انرژی بگذارد.
*چرا باید امثال حسین‌زاده بیرون بنشینند، اما خارجی‌ها بازی کند
هاشمی مقدم تاکید کرد: امیرحسین حسین‌زاده یکی از بهترین بازیکنان استقلال است، به نظر من یکی از بُرد‌های فرهاد مجیدی بازی دادن به این بازیکن است. از این حیث خوشحال هستم و او بازیکن فوق‌العاده خوبی به شمار می‌رود، ضمن اینکه بازی دادن به این بازیکن برد استقلال و آینده فوتبال نیز به شمار می‌رود، اما این موضوع از یک طرف باعث خوشحالی است و از سوی دیگر این سوال پیش می‌آید که اگر این بازیکن بهترین بازیکن استقلال می‌شود، بازیکنان با تجربه بیشتر کجا هستند؟ البته شاید یک مقدار فرصت باقی باشد، چون هنوز 7 هفته از رقابت‌ها سپری شده است. در هر صورت من معتقدم استقلال آن پایه و اساس لازم اولیه را دارد.
بازیکن اسبق استقلال با اشاره به جذب دو بازیکن خارجی توسط مجیدی گفت: وقتی تیمی بازیکن خارجی می‌گیرد آنها باید حداقل سه، چهار برابر بهتر از بازیکن ایرانی باشد. باید به بازیکن خارجی، پول خارجی داد، امکانات مناسب تهیه کرد، زبان یاد داد و تا اینکه بخواهد جا بیفتد و با فرهنگ کشورمان آشنا شود، زمان می‌برد. اینجا این سوال پیش می‌آید که چرا باید امثال حسین‌زاده بیرون بنشینند، اما یک بازیکن خارجی بازی کند؛ در حالی که هر دو در یک سطح هستند و چه بسا یک مقدار بهتر باشند.
*استقلال پارسال با دو، سه بازیکن با کیفیت مثل حسین‌زاده، کامل‌تر می‌شد
هاشمی‌مقدم یادآور شد: همیشه در فوتبال ایران با چنین مواردی مشکل داشتم. به بازیکنی مانند حسین‌زاده فرصت دادند تا خودش را نشان بدهد. در فوتبال ایران بازیکنان جوان زیادی هستند که در صورت دادن فرصت، می‌توانند خودشان را به‌خوبی نشان دهند. وقتی یک بازیکن جوان در زمین بگذاری توقعات و فشار از تیم قاعدتاً کمتر می‌شود. هزینه زیادی برای جذب دو بازیکن خارجی و همچنین چند ستاره لیگ انجام شده است.
پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: همین موارد روی تیم فشار می‌آورد، اما چون هزینه شده باید تیم نتیجه بگیرید، چون تماشاگر و همه اهالی فوتبال انتظار دارند. این در حالی است که خود سرمربی نیز فشار را روی خود احساس می‌کند. در هر صورت معتقدم استقلال پارسال با دو، سه بازیکن با کیفیت مثل حسین‌زاده، امسال کامل‌تر می‌شد.
*پرسپولیس خسته به نظر می‌آید
وی درباره دربی پایتخت عنوان کرد: پرسپولیس هم وضعیت خوبی ندارد؛ این تیم خسته به نظر می‌آید و مثل یک ماشین مسابقه است که چندین رقابت را انجام داده و حالا در آخر‌های رقابت یا بنزین تمام کرده یا وقت آن رسیده که تغییرات انجام شود و آن سرعت خاص و لازم را ندارد. شاید این موضوع به خاطر این باشد که میانگین سنی در این تیم بالاست و آن برش اولیه را ندارد، اگر هم چند بازی اخیر را با پیروزی پشت سر گذاشته، با حداقل گل و اختلاف این اتفاق افتاده است در حالی که به خاطر این اتفاقات فکر می‌کنم در دربی شانس استقلال بیشتر باشد.
هاشمی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: استقلال تازه‌تر و سرحال‌تر است و فقط باید به قول معروف آن کارایی و تأثیر خود را در زمین نشان داده و هر کاری می‌کند نتیجه دار باشد. در بازی‌های قبل استقلال حمله می‌کرد، اما نتیجه نمی‌داد. با این حال از لحاظ فنی فکر می‌کنم استقلال باید جرأت کند با نفرات بیشتری در 18 قدم حریف و یا حتی در زمین حریف فوتبال بازی کند. سبک بازی پرسپولیس هم مشخص است و این تیم با یک نوک ثابت بازی می‌کند که در این صورت باید به نوک ثابت به خوبی رسید و او را تغذیه کرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/767688/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

اعلام ترکیب استقلال برای گذر از پرسپولیس

محبت کردنشون خیلی جالبه

تصاویری از بازداشت عامل حمله به کنسولگری ایران در پاریس

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا

کنایه همتی به رئیسی با انتشار این ویدئو: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند

گفتگوی امیرعبداللهیان و فیدان؛ تاکید ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه

جزئیات حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس؛ عامل حمله دستگیر شد

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

نتیجه‌ی عدم توجه به جلو در رانندگی

اگر این نشانه ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

توصیه جالب دکتر عزیزی به مردها

آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

دانشجو: حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس پایان یافت

موضع اردوغان درخصوص حادثه اصفهان

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

درگیری حیوانات در طبیعت

قسمت هایی واقعی از کارتون تام و جری!

حکمت/ کجای مجلس بنشینیم؟

بهترین روش برای تشخیص هندوانه رسیده/ ویدئو

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

پیکان، شکست‌ناپذیر غیر از تقابل با پرسپولیس!

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

خوش و بش جالب خرس با یک راننده!