آریا جوان

آخرين مطالب

برای مهدی طارمی/ خودخواه باش و گل بزن ورزش

برای مهدی طارمی/ خودخواه باش و گل بزن
  بزرگنمايي:

آریا جوان - فرهیختگان / اگرچه طارمی در این مدت نتوانسته دروازه حریفان را باز کند، اما عملکرد ضعیفی در تیمش نداشته و با توجه به اینکه بازیکنی است که هم در گلزنی و هم در ارسال پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش موفق است در چند بازی اخیر بیشتر روی فاز دوم متمرکز بوده است.
شرایط تیم ملی در ابتدای امسال و پس از برتری در 4 مسابقه حساس خود در دور دوم انتخابی جام جهانی 2022 قطر بسیار عالی پیش می‌رفت و البته شاگردان اسکوچیچ مرحله بعدی را نیز با پیروزی‌های پیاپی آغاز کردند تا خیلی زود خود را به‌عنوان مدعی جدی صعود مطرح کنند. مهدی طارمی در این میان نقشی مهم در ترکیب ملی‌پوشان داشت و با درخشش با پیراهن شماره 9 تیم ملی یکی از ارکان اصلی موفقیت‌های تیم اسکوچیچ لقب گرفت اما ظاهرا قرار نیست حاشیه دست از سر ستاره گلزن پورتو بردارد.
توئیت جنجالی او پس از مصاحبه اسکوچیچ با رسانه کروات سبب شد از تیم ملی کنار گذاشته شود و پس از ‌دعوت نشدن به اردوی تیم ملی اگرچه 4 دیداری که به میدان رفته توانسته اثرگذار باشد و 2 پاس گل هم به هم‌بازیانش داده اما عدم‌گلزنی سبب شده تا تحت‌فشار زیادی قرار گیرد. البته این بحران گلزنی گریبان بیشتر مهاجمان تیم ملی را گرفته و تنها مختص به طارمی نیست.
خودخواه باش
شاید طارمی اگر به‌جای فداکاری در دیدار برابر فیرنسه در جام حذفی خودش ضربه پنالتی را که پس از خطا روی مهاجم ایرانی پورتو اعلام شده بود تبدیل به گل می‌کرد تا این حد تحت‌فشار قرار نمی‌گرفت اما او ترجیح داد به‌جای اینکه آمار گل‌هایش را بالا ببرد به پسر سرمربی تیم کمک کند تا نخستین گلش با لباس پورتو را به ثمر برساند. پس از آن بازی رسانه‌های پرتغالی بارها به تمجید از حرکت خوب این بازیکن پرداختند و فداکاری او را مورد ستایش قرار دادند اما همین اتفاق باعث شد او همچنان به روند بازی‌های بدون گلش ادامه دهد.
آخرین گلزنی طارمی با لباس پورتو به دیدار برابر توندلا برمی‌گردد که موفق شد هر سه گل تیمش در آن مسابقه را به ثمر رسانده و یک‌تنه سه امتیاز بازی را به حساب شاگردان کونسیسائو واریز کند. او در 6 بازی بعدی پورتو اما دیگر نتوانست به گلزنی ادامه دهد و به تعبیر روزنامه «رکورد» دچار خشکسالی در گلزنی شد. اگرچه طارمی در این مدت نتوانسته دروازه حریفان را باز کند اما عملکرد ضعیفی در تیمش نداشته و با توجه به اینکه بازیکنی است که هم در گلزنی و هم در ارسال پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش موفق است در چند بازی اخیر بیشتر روی فاز دوم متمرکز بوده است. پس از دیدار برابر توندلا او در سه بازی لیگ برای پورتو به میدان رفته که عملکردش قابل‌قبول بوده است. طارمی ابتدا برابر بواویستا دو پاس گل داد تا تیمش این بازی را 4 بر یک به سود خود به پایان برساند. در بازی بعدی مقابل سانتا کلارا هم باز این طارمی بود که یکی از گل‌ها را برای هم‌تیمی‌هایش ساخت و در این مسابقه هم اثرگذار بود.
پورتو یکشنبه‌شب این هفته در دوازدهمین دیدار خود در لیگ پرتغال میزبان گیمارش بود که در این بازی هم طارمی 90 دقیقه در زمین حضور داشت و اگرچه روی دو گل پورتو اثر مستقیم نداشت اما هم گل‌پوینت و هم هواسکورد نمرات نسبتا خوبی برای او در نظر گرفتند و این مهاجم ایرانی را بین بهترین‌های این تیم قرار دادند. براساس اعلام سایت گل‌پوینت، طارمی در این مسابقه نمره 6.1 را دریافت کرده و پس از لوئیس دیاز، اوانیلسون و اوریبه، چهارمین بازیکن برتر تیمش بوده است. سایت هواسکورد هم نمره خوب 7.1 را برای این ستاره ایرانی در نظر گرفته و البته همانند سایت پرتغالی او را بین 4 بازیکن برتر تیمش قرار داد. به این ترتیب مشخص است که طارمی در این سه بازی تیمش در لیگ اگرچه پایش به گلزنی باز نشده است اما یکی از بازیکنان موثر تیم کونسیسائو بوده است. در بازی جام حذفی هم او یک پنالتی برای پورتو گرفت تا در آن مسابقه هم عملکرد قابل‌دفاعی داشته باشد. طارمی تنها در دو بازی اخیر تیمش در لیگ قهرمانان نتوانست انتظارات را برآورده کند و البته نباید فراموش کرد که برابر دو غول فوتبال اروپا یعنی میلان و لیورپول نباید توقع بالایی از او داشت.
اگرچه او در دیدارهای رفت برابر این دو تیم یک پاس گل مقابل روسونری و یک گل برابر لیورپول در کارنامه‌اش به ثبت رسید اما بازی در لیگ قهرمانان آن هم برابر تیم‌هایی سرشناس که سابقه قهرمانی‌های زیادی در این تورنمنت دارند کار راحتی نیست. با این حال طارمی با از دست دادن یک فرصت خوب گلزنی برابر قرمزها در آنفیلد باعث عصبانیت شدید سرمربی تیمش شد. البته او در آن صحنه تصمیم گرفت پاس بدهد که دقت لازم را نداشت و این فرصت از دست رفت. با این حال رسانه‌های پرتغالی در روزهای اخیر انتقاداتی را نسبت به عملکرد او در دیدارهای اخیر و عدم‌گلزنی طارمی داشته‌اند.
طارمی در دیدار این هفته تیمش یک گل به ثمر رساند که پس از بازبینی در VAR آفساید اعلام شد و سایت ساپو پرتغال هم تایید کرد تصمیم تیم داوری درباره این صحنه درست بوده است. به نوشته این سایت کارت زرد دومی که مومین، مدافع گیمارش پس از خطا روی طارمی گرفت هم کاملا درست بود و حتی داور بازی می‌توانست دقایقی بعد بابت خطای دیگری که روی این مهاجم ایرانی انجام شد کارت زرد دوم را به آندره آمارو بدهد که از این کار خودداری کرد.
پس از این بازی کونسیسائو درباره گل نزدن‌های طارمی در چند دیدار اخیر گفت: «این طبیعی است. او در بازی قبلی فرصت خوبی برای ضربه‌زدن داشت اما ترجیح داد پاس بدهد و در این بازی برعکس عمل کرد و به‌جای پاس دادن، شوت زد. وقتی او باید خودخواه باشد گذشت می‌کند و در مواقعی که گذشت لازم است خودخواه می‌شود. در این بازی ما بارها به دروازه آنها نزدیک شدیم و فرصت‌های خوبی ایجاد کردیم.» او همچنین درباره رسیدن به رکورد 40 بازی بدون شکست در لیگ افزود: «ما بردهایمان را جشن نمی‌گیریم بلکه قهرمانی را جشن می‌گیریم و هدف اصلی ما این است که در پایان فصل جام قهرمانی را بالای سر ببریم.»
پورتو جمعه‌شب به مصاف پورتیموننزه می‌رود و طارمی امیدوار است برابر این تیم که در رده پنجم جدول لیگ قرار دارد طلسم گل نزدن‌هایش شکسته شود.
شرایط مشابه آزمون و کریم
البته طارمی تنها مهاجم ملی‌پوش ایرانی نیست که در دیدارهای اخیر باشگاهی خود با مشکل گلزنی مواجه شده و نتوانسته دروازه حریفان را باز کند. سردار آزمون، زوج او در خط حمله تیم ایران هم در 4 بازی اخیر تیمش در لیگ نتوانسته گلزنی کند و پس از گشودن دروازه یوونتوس در لیگ قهرمانان هم به دلیل مصدومیت دیدار برابر مالمو سوئد را از دست داد تا در این بازی که شانس گلزنی خوبی نیز می‌توانست داشته باشد غایب باشد.
آزمون اگرچه در دیدار برابر اسپارتاک مسکو که با برتری تاریخی 7 بر یک زنیت همراه بود یکی از ستاره‌های زمین بود و با 2 گل و یک پاس گل نقش مهمی در این برد داشت اما در 4 مسابقه بعدی برابر دینامو مسکو، اورال، نیژنی نوفگورود و زسکا مسکو نتوانسته دروازه این حریفان را باز کند. البته او در مصاف با دینامو دو پاس گل داد تا تیمش برتری 4 بر یک را جشن بگیرد اما عدم‌گلزنی در دیدارهای اخیر که با حواشی و شایعاتی که در رسانه‌های روسی منتشر شده همراه بود نگرانی‌هایی را برای هواداران زنیت ایجاد کرده است. داستان بچه تازه متولد‌شده‌ای که گفته می‌شود شاید سردار پدرش باشد در این روند بی‌تاثیر نبوده و به نظر می‌رسد تمرکز او را در دیدارهای اخیر برهم زده است. آزمون البته به‌تازگی مصدومیت را پشت‌سر گذاشته و در دیدار این هفته تیمش برابر زسکا هم 67 دقیقه در زمین بود اما شاید روز جمعه در مصاف با روستوف، تیم سابق که شرایط خوبی در این فصل ندارد بتواند دوباره روند گلزنی خود را آغاز کند. روستوف درحال حاضر رده یازدهم جدول را در اختیار دارد و با 29 گل خورده دومین خط دفاعی ضعیف در این فصل را به خود اختصاص داده است.
بین مهاجمان تیم ملی شرایط کاوه رضایی به مراتب بدتر از این دو رقیب است و او در این فصل هنوز پایش به گلزنی باز نشده است. رضایی که در تابستان از بروژ جدا شد و به تیم اودهورلی پیوست امیدوار بود در این تیم نه‌چندان مطرح بلژیکی بتواند جایگاه ثابی پیدا کند و دوباره به روزهای اوج برگردد اما شرایط آن‌طور که او انتظار داشت پیش نرفت. او در این فصل تنها 9 بار فرصت حضور در فهرست 18 نفره تیمش را پیدا کرده که در 4 بازی به‌عنوان بازیکن اصلی و در سه مسابقه هم به‌عنوان بازیکن تعویضی راهی زمین شده است. حاصل عملکرد او در این فصل تنها یک پاس گل بوده که آماری بسیار ضعیف برایش محسوب می‌شود. رضایی در 4 بازی اخیر تیمش نیمکت‌نشین بوده و فقط برابر اوستنده و یونیون راهی زمین شده که در هر بازی فقط یک دقیقه در زمین حضور داشته است. در چنین شرایطی او شاید به‌زودی فرصت دعوت به اردوی تیم ملی را نیز از دست بدهد.
کریم انصاری‌فرد هم در لیگ یونان اگرچه فصل پیش یکی از بهترین‌های ااک بود اما در این فصل تنها دو گل برای این تیم به ثمر رسانده و اگرچه بارها مورد تمجید رسانه‌های این کشور قرار گرفته اما از آخرین گل او برای تیمش هم 4 بازی می‌گذرد. انصاری‌فرد در دیدارهای اخیر تیمش به بازیکنی نیمکت‌نشین بدل شده و معمولا در نیمه‌دوم راهی زمین می‌شود. با این حال در دیدار چهارشنبه‌شب تیمش در جام حذفی احتمالا این فرصت را خواهد داشت تا در ترکیب اصلی به میدان برود و آمار گلزنی‌اش را بهتر کند.
در میان ملی‌پوشان کنونی اللهیار صیادمنش درحال حاضر یکی از آماده‌ترین بازیکنان در رده باشگاهی محسوب می‌شود که در دیدارهای این فصل زوریا لوهانسک اوکراین بارها درخشیده و روند گلزنی بسیار خوبی داشته است. صیادمنش آخرین‌بار سه هفته پیش برای تیمش گلزنی کرد و تنها در دو بازی قبلی زوریا موفق نشده دروازه حریفان را باز کند که البته در هردو مسابقه پاس گل داده است. او در دیدار روز گذشته (دوشنبه) تیمش برابر اولکساندریا به‌دلیل محرومیت غایب بود.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/765612/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نماهنگ حماسی «الله اکبر» با صدای محمود کریمی

اوضاع فرودگاه کیش و دبی یک روز پس از باراش شدید باران

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

پنالتی و گل اول پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟

اوسمار: نتیجه 3 بر صفر عالی است؛ کارمان را انجام دادیم

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت

پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ 50 متر سه وضعیت

جنجال در آبادان؛ نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند

نبرد سینوسی غول‌ها

جایی برای پیرمردها... هست!

گلزن پرسپولیس هم مصدوم شد

گولسیانی: علت تعویضم مصدومیت نبود

توضیح امید عالیشاه در مورد شدت مصدومیتش

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

امیرعبداللهیان: عملیات دفاع مشروع و اقدام متقابل ایران پایان یافته است

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

نماهنگ «یوم الانتقام» با صدای ابوذر روحی

هوای تازه/ آی قابیل! آی اســرائیل! نوبت انتقام‌ هابیل است

دام دنیا در بیان عطار نیشابوری

ویدیوی اکران مردمی «بی بدن» با حضور بازیگران معروف

فقط حرکتای صورت سلمان که به شیرین میگه منو لو نده!

بازیگر نقش سیروس قایقران در «پرویزخان» کیست؟

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

اتفاق بی سابقه در بازی صنعت نفت و پرسپولیس

بدشانسی صنعت نفت در دقیقه 90؛ شوت محکم تهیدست به تیرک دروازه پرسپولیس خورد

صحبت های جالب گزارشگر صدا و سیما درباره فوتبال آبادان و حمایت از این تیم

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - 3 پرسپولیس

ستارگان دفاعی پرسپولیس با ده گل!

صداقت: بدشانسی‌های نساجی بالاخره تمام می‌شود

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

شاگردان اوسمار موقتا در صدر؛ سرخپوشان در انتظار لغزش استقلال

با کودک مثل خودش صحبت کنید

بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا

امیرعبداللهیان: در صورت تعرض به منافع ایران، در پاسخ‌گویی لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

گناهان زبان؛ شوخی با نامحرم

ماجرای عجیب غرور و تکبر ابوجهل

4گوشه دنیا/ گرانترین خانه جهان در پاریس

ترور ناکام یک نفر در برزیل

بالاگرفتن نقدها به سریال‌های رمضانی