آریا جوان

آخرين مطالب

12 جاذبه برتر و دیدنی آنکارا گردشگری

12 جاذبه برتر و دیدنی آنکارا
  بزرگنمايي:

آریا جوان - آنکارا در اکثر مواقع به عنوان مقصد گردشگری در بین مسافران ترکیه نادیده گرفته می شود. این موضوع حقیقتاً مایه تاسف است چون بیش از آنچه که انتظار می رود جذاب است و قابلیت بازدید دارد. به خصوص اگر قصد کاوش و جستجو در تاریخ ترکیه را دارید، این شهر یکی از بهترین ارائه دهندگان تاریخ و فرهنگ ترکیه است.
موزه اصلی ترکیه و مقبره آتاتورک هر دو در این شهر یافت می شوند. در آنجا همچنین می توان برای درک بهتر گذشته این شهر، قبل از آنکه به مقام پایتختی این کشور برسد، به بازدید ارگ آنکارا رفت.
این شهر با قرارگیری در مرکز، شرایط عالی برای سفر به اقصی نقاط ترکیه را برای شما فراهم می آورد. وقتی در آنکارا هستید با رقتن به شرق به کاپادوکیه، از غرب به سافرانبولو و از جنوب به قونیه و آنکارا می رسید.
سایت ارزان بلیط ارائه دهنده بلیط هواپیما ترکیه با بهترین قیمت می‌باشد. برای خرید بلیط هواپیما آنتالیا می‌توانید به سایت ارزان بلیط مراجعه کنید و پشتیبانی 24 ساعته ارزان بلیط آماده پاسخگویی به سوالات شما می‌باشند.
در ادامه با این شهر که عثمانیان آن را پایتخت ایالت آناتولی قرار دادند اشنا می شویم.
1-موزه تمدن های آناتولی
همین یک موزه برای سفر به آنکارا کافی است. این موزه با دربرداشتن اطلاعات کامل و مفیدی از تاریخ دوران آناتولی می تواند بهترین بهترین دلیل سفر به آنکارا باشد.
مهم‌ترین یافته‌های روستای نوسنگی چاتالهویوک، در نزدیکی قونیه، همچنین نقاشی دیواری که برخی باستان‌شناسان تصور می‌کنند اولین نقشه شهر جهان است و مجسمه مشهور الهه باروری، در این موزه در سالن اول نمایش داده شده‌اند.
در ادامه، تالارها به امپراتوری هیتی‌ها در عصر برنز که پایتخت آن هاتوسا (در200 کیلومتری شرق) بود و امپراتوری‌های فریژی و اورارتویی که در عصر آهن در استپ آناتولی روزگار می گذراندند، اختصاص داده شده‌اند.
تالار سنگی مرکزی مهمترین نقش برجسته‌ها و مجسمه‌های سنگی را از سراسر دوران به نمایش می‌گذارد. در اینجا، نقش برجسته‌های ارتوستات را از سایت هیتی‌ها کارکمیش (70 کیلومتری جنوب غربی غازیانتپ) خواهید دید.
2-آنیت کبیر (آرامگاه آتاتورک)
پربازدیدترین جاذبه آنکارا و همچنین مهم ترین مکان زیارتی مدرن ترکیه است، آرامگاه آتاتورک می باشد. آرامگاه آتاتورک (مصطفی کمال)، بنیانگذار کشور ترکیه، بر بالای تپه ای، درست در غرب مرکز شهر، قرار دارد.
علاوه بر مقبره اصلی، این مجموعه شامل یک موزه بزرگ نیز هست. این مجموعه با مرمرهایی که در نمای آن به کار رفته است به صورت مجللی در مرکز میدان بزرگی رخ می نماید. سالن هایی درباره جنگ استقلال، که به رهبری آتاتورک بود و موجب شد تا ترکیه مدرن امروزی پدیدی آید و همچنین سالن هایی درباب زندگی آتاتورک وجود دارد. بیرون از این مکان هم پاساژهای زیادی دور تا دور میدان وجود دارد.
خود مقبره با کتیبه های طلاکاری شده سخنان آتاتورک تزئین شده است. در داخل، یک مقبره سرباز گمنام بالای مقبره آتاتورک قرار دارد. بازدیدکنندگانی که وارد مقبره می‌شوند باید به فضای داخل آن احترام بگذارند، زیرا ترک‌ها به موسس و اولین رئیس جمهور ملت مدرن خود احترام می‌گذارند.
3-پیاده روی در محله سیتادل
گردش در این محله یکی از کارهایی است که شما را درگیر فضا می کند و در آنکارا می توان انجام داد. منطقه ارگ (کاله) مربوط به دوران بیزانس است و با استحکاماتی که در قرن نهم اضافه شده است. کوچه‌های سنگ‌فرش‌شده باریک با خانه‌های دوران عثمانی احاطه شده‌اند که برخی از آنها در سال‌های اخیر بازسازی شده‌اند، اگرچه برخی دیگر به آرامی در حال فرسوده شدن هستند.
جاذبه اصلی در داخل دیوارهای داخلی برج شرقی (Sark Kulesi) است، جایی که مناظری از سراسر آنکارا مدرن را از باروهای تاج دار آن مشاهده می کنیم. از دروازه اصلی منطقه ارگ داخلی، معروف به پارمک کاپیسی، به سمت سرازیری می روید و وارد مسیرهای پیچ در پیچ مملو از کارگاه های صنایع دستی سنتی، عتیقه فروشی ها، و کافه ها می شوید. اینجا مکانی عالی برای خرید سوغاتی است.
وقتی به این مکان سر میزنید، مطمئن شوید که در اینجا توقف کرده و از Aslanhane Cami، یکی از جالب ترین مساجد آنکارا، دیدن کنید. فضای داخلی مسجد، با نمازخانه‌ای که با ستون‌های چوبی پوشیده شده با سرستون‌های سنگی رومی و محراب کاشی‌کاری و سرامیکی تزئین شده، ارزش بازدید را دارد.
4.موزه هنر و باستان شناسی اریتمان
مجموعه موزه اریمتان بیشتر بر دوران کلاسیک متمرکز است، بنابراین به عنوان یک مکمل عالی برای موزه اصلی تمدن های آناتولی شهر عمل می کند. چون که هر دو در جاده منتهی به محله ارگ جای گرفته اند، در یک صبح یا بعد از ظهر هر دو را می توانید بازدید کنید.
سالن های داستان سرایی معاصر اریمتان، با اجتناب از جوی سنتی، به نمایشگاه‌های این مجموعه خصوصی جان می‌بخشد و به شما امکان می‌دهد درباره زندگی روزمره در دوره‌های یونان و روم بیشتر بدانید.
علاوه بر مجموعه دائمی، اریمتان میزبان نمایشگاه های موقتی منظم در سالن پایین خود است که اغلب بر مکان های باستانی خاص یا فرهنگ ترک تمرکز دارد. محوطه موزه همچنین میزبان برنامه دوره ای کنسرت های موسیقی کلاسیک در شب است.
5-کشف بقایای رومی اورولوس
آنکارا اغلب به عنوان یک شهر مدرن در نظر گرفته می شود و پایتخت کنونی ترکیه، از عصر برنز سکونتگاه مردمان مختلف بوده است. در دوره رومیان، این سکونتگاه به آنکیرا معروف شد و امپراتور آگوستوس آن را پایتخت استان روم گالاتیا قرار داد.
ویرانه‌های رومی باقی مانده از این دوران همگی در ناحیه مرکز شهر اولوس هستند. برای درک اهمیت آنکیرای باستانی، یک بازدید سریع از بقایای معبد آگوستوس و روم در Haci Bayram Veli Caddesi داشته باشید. فقط چند ویرانه جزئی از دیوارهای معبد که زمانی چشمگیر بود، در مجاورت Haci Bayram i-Veli Cami باقی مانده است.
گسترده‌ترین مجموعه ویرانه‌های به جا مانده از آنکیرا باستان، حمام‌های رومی در چانکیری کادسی است. پایه‌ها، همراه با نقش برجسته‌های سنگی فراوان و برخی خرابه‌های قوسی دست‌نخورده باقی‌مانده است. در این مجموعه حمام‌های امپراتوری گسترده را می‌توان به راحتی مشاهده کرد، اگرچه برای دیدن آن‌ها باید از میان علف‌های هرز عبور کنید.
اگر از اورولوس به سمت هیسارپارکی کادسی به سمت موزه تمدن‌های آناتولی و محله ارگ می‌روید، به سمت شمالی جاده نگاه کنید تا از خرابه‌های تئاتر رومی دیدن کنید. در حال حاضر این بنا در حال بازسازی است، بنابراین شما می توانید بقایای این تئاتر را که زمانی بین 3000 تا 4000 تماشاگر را در خود جای می داد، از بالا مشاهده کنید.
6-مسجد حاجی بایرام ولی
این مسجد قرن پانزدهمی که به افتخار مرد مقدس، مسلمان و بنیانگذار درویش بایرامیه، حاجی بایرام ولی ساخته شده است، یک مرکز زیارتی مهم است. برای بازدیدکنندگان غیر زائر، توقف در اینجا بیشتر برای لذت بردن از محیط اطراف است تا فضای داخلی مسجد.
منطقه اطراف مسجد، با باغ‌ها و عمارت‌های بازسازی‌شده مربوط به دوره عثمانی، به‌خوبی محوطه‌سازی شده است و در عصر هنگام محل محبوبی برای خانواده‌های محلی است. این مکان شامل میدانی با حوض، فواره‌ها، و مغازه‌هایی است که لوازم مذهبی را برای زائران می‌فروشند، و همچنین دیوارهای باقی‌مانده معبد آگوستوس و روم، که به مسجد تبدیل شده است (و زمانی به عنوان مدرسه مسجد استفاده می‌شد).
7-کاوش گالری ها
آنکارا ممکن است صحنه هنر مدرن استانبول را نداشته باشد، اما دو گالری، هر دو در مرکز شهر، وجود دارد که ارزش دیدن را دارند. مهمترین موزه نقاشی و مجسمه سازی آنکارا (Türkocagi Sokak، Hacettepe) که دارای مجموعه دائمی بزرگی از هنر ترکی از قرن 19 و 20 است، در آنجا موجود است. تمامی نامداران ترکیه در عرصه هنر در اینجا آثاری به نمایش گذاشته شده‌اند.
برای هنر کاملاً معاصر، Cer Modern (3 Altinsoy Caddesi, Sihhiye) بهترین مکان آنکارا است. این گالری، مستقر در ساختمان انبار قطار، در نزدیکی ایستگاه قطار آنکارا، میزبان یک برنامه منظم از نمایشگاه‌های موقت با تمرکز بر هنرمندان داخلی و بین‌المللی است.
8-صحنه فرهنگی را در خانه اپرای دولتی آنکارا ببینید
اگر می خواهید کمی فضای فرهنگی به سفر خود اضافه کنید، خانه اپرای دولتی آنکارا بهترین مکان در شهر است. این تئاتر مرکز اصلی تماشای نمایش‌های اپرای دولتی ترکیه، باله دولتی ترکیه یا شرکت‌های تئاتر دولتی ترکیه است. این مکان میزبان یک برنامه منظم و متنوع از کنسرت ها و رویدادها از سپتامبر تا ژوئن است که از تولیدات تئاتر معاصر گرفته تا باله کلاسیک را شامل می شود.
این تئاتر علاوه بر اینکه پایگاه اصلی تمام شرکت‌های ملی تئاتر و هنر است، برای میزبانی نمایش‌های موسیقی کلاسیک بین‌المللی معروف نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک مکان اصلی برای جشنواره‌های محلی است.
9.سفر یک روزه به گوردیون
آنکارا بهترین مکان برای یک سفر یک روزه به گوردیون پایتخت فریگی عصر آهن است. این مکان زمانی محل زندگی شاه افسانه ای میداس و مکانی بود که اسکندر مقدونی اتحاد با گوردیون را قطع کرد. امروزه، بقایای این شهر فریگیایی در میان مزارع دهکده کشاورزی Yassihöyük (96 کیلومتری جنوب غربی آنکارا) قرار گرفته است.
دو مکان اصلی در روستا وجود دارد. معروف ترین آنها Midas Tumulus است – یک تپه خاکی مصنوعی به ارتفاع بیش از 50 متر که شامل مقبره یک پادشاه فریژی است. با وجود نام آن، هیچ مدرکی وجود ندارد که پادشاهی که در اینجا دفن شده است، در واقع میداس افسانه ای بوده است.
می‌توانید از طریق یک تونل در تومول تا مقبره قدم بزنید، اگرچه کالاهای کشف شده از اینجا در موزه تمدن‌های آناتولی هستند، نه در محل. یک موزه کوچک روبه‌روی تومولوس وجود دارد که برخی از یافته‌های کشف‌شده از عملیات باستان‌شناسی اینجا را در خود جای داده است.
در انتهای دیگر روستا تپه ارگ قرار دارد که ویرانه‌هایی از دوره‌های مختلف در آنجا هست. از آنجایی که نکات نهفته در این ویرانه دیوارها، طاق‌ها و پایه‌های مختلف برای افراد غیرمتخصص گیج‌کننده است، تابلوهای اطلاعاتی فراوانی بر روی تپه ارگ وجود دارد که هم محل و هم تاریخ گوردیون را توضیح می‌دهد.
10.پارک جنچلیک
این پارک مرکزی ترین فضای سبز آنکارا است. پارک جنچلیک که در میان خانواده‌های محلی برای قدم زدن عصرگاهی و پیک‌نیک‌های آخر هفته بسیار محبوب است، مکان خوبی برای نفس کشیدن به دور از شلوغی پایتخت است.
این پارک دارای یک دریاچه بزرگ و تفرجگاه های مختلف است که در کنار فواره ها و باغ های آراسته قرار گرفته اند. در گوشه جنوب شرقی پارک، پارک لونا آنکارا قرار دارد که دارای تعدادی وسایل تفریحی از جمله چرخ و فلک، دو ترن هوایی و تعداد زیادی سواری ملایم‌تر مانند چرخ فلک و ماشین‌های سپردار مناسب برای کودکان کوچک‌تر است. اگر با بچه های کوچک سفر می کنید، مکان خوبی برای سرگرم کردن بچه ها برای یک یا دو ساعت است.
11-برای خرید صنایع دستی به محله هامامونو بروید
این منطقه کوچک از عمارت‌های سنتی دوره عثمانی با تیرهای چوبی به طور کامل بازسازی شده است و به یک مقصد محبوب برای آخر هفته ها جهت گشت و گذار در کافه‌ها و هنر و صنایع دستی تبدیل شده است. هامامونو یکی از معدود مناطق در مرکز شهر است که توانسته معماری خود را حفظ کند، بنابراین با قدم زدن در اینجا می‌توانید طعم بودن در شهر قبل از دوران مدرن را بچشید.
با غرفه‌هایی که درست در کنار کوچه‌های سنگفرش برپا شده‌اند، مکان خوبی برای گشت و گذار در میان صنایع دستی سنتی ترکیه ایجاد شده است. بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌هایی که در خانه‌های قدیمی اینجا واقع شده‌اند، برای چشیدن غذاهای محلی آناتولی است.
12.دریاچه ایمیر
دریاچه ایمیر (17 کیلومتری جنوب شهر) و جنگل درختان کاج اطراف آن یکی از محبوب ترین نقاط آنکارا برای استراحت در طبیعت به دور از شلوغی شهر بزرگ است. در تعطیلات آخر هفته آفتابی، منطقه کنار دریاچه می‌تواند مملو از مردم محلی برای پیک نیک باشد، اما در روزهای هفته، این منطقه بسیار آرام‌تر است.
برای یک پیاده‌روی طولانی، دویدن یا دوچرخه‌سواری، جاده‌ای که 10.5 کیلومتر دور دریاچه می‌چرخد، نزدیک‌ترین مقصد در فضای باز آنکارا است. برای دوچرخه‌سواران، دوچرخه‌ها را می‌توان در محل کرایه کرد، در حالی که پیاده‌روان مشتاقی که می‌خواهند بیشتر به طبیعت بروند، می‌توانند مسیرهای پیاده‌روی مختلفی را که به سمت جنگل می‌روند، طی کنند. ضلع جنوبی دریاچه دارای رستوران‌ها و کافه‌های زیادی است که برای صرف ضیافت صبحانه‌های طولانی در آخر هفته‌ها بین مردم محلی بسیار محبوب هستند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/764617/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی