آریا جوان

آخرين مطالب

آیا بدون کارت پایان خدمت می‌توان به ترکیه سفر کرد؟! گردشگری

آیا بدون کارت پایان خدمت می‌توان به ترکیه سفر کرد؟!
  بزرگنمايي:

آریا جوان - بسیاری از مردان جوانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، مدام این دغدغه را دارند که آیا این امر ممکن است؟ به خصوص کسانی که قصد دارند برای تحصیل یا به هر منظور دیگری به ترکیه سفر کنند، این سوال را مدام از خود می‌پرسند که آیا سفر به به ترکیه بدون کارت پایان خدمت ممکن است؟
این سوالی است که امروز در این گفتار، قصد داریم تا پاسخی کامل و جامع، برایش ارائه دهیم و نگرانی بسیاری از شما خوانندگان عزیز را رفع نماییم؛ پس با استانبول همراه باشید.
آیا سفر به ترکیه بدون کارت پایان خدمت ممکن است؟
همین ابتدای کار بدون اینکه وارد جزییات شویم، بگذارید خیالتان را راحت کنم و در جواب بگویم که: بله! سفر به ترکیه بدون کارت پایان خدمت ممکن است ، نه تنها به ترکیه، بلکه سفر به هر کشور دیگری نیز بدون این گواهی امکان‌پذیر خواهد بود، اما به شرطها و شروطها.
کسانی که هنوز 18 سالشان تمام نشده، می‌توانند به راحتی و بدون هیچگونه مانع و مشکلی، تنها ویزای کشور مقصد را اخذ کرده و به راحتی سفر خارجی داشته باشند. اما در مقابل، کسانی که بالاتر از 18 سال سن دارند، لازم است که طبق قانون کشور، برای سفرهای خارجی، « معافیت از خدمت » یا به عبارت دیگر، همان «کارت پایان خدمت» داشته باشند.
اولین راهکار برای سفر به ترکیه بدون کارت پایان خدمت و یا کلا سفر به هر کشور خارجی دیگر، بدون شک اخذ معافیت دائم است، اما از آنجایی که این مورد برای همه ممکن نیست امکان توسل به قانون « تامین وثیقه » نیز برای متقاضیان، وجود خواهد داشت.
قانون تامین وثیقه، به این صورت است که شما برای اخذ گذرنامه خود و دریافت اجازه خروج از کشور، باید مبلغی معین را به عنوان گرو، یا وثیقه، به حساب دولت واریز نمایید. این مبلغ تا زمانی که شما از سفر بازگردید، در حساب دولت باقی مانده و بعد از آن، به شما بازگردانده خواهد شد.
توجه داشته باشید که اگر دیرتر از تاریخ تعیین شده (بیشتر از 10 روز) برای پایان اعتبار وثیقه، نسبت به استرداد آن اقدام کنید، وثیقه به نفع دولت، ضبط خواهد شد.
شرایط استفاده از قانون تامین وثیقه
کسانی که امکان دریافت معافیت دائم از خدمت سربازی را ندارند، یا به عبارت دیگر، فاقد کارت پایان خدمت هستند، برای سفر به ترکیه یا هر کشور خارجی دیگر، می‌توانند از قانون وثیقه استفاده کنند.
استفاده از شرط وثیقه برای سفر به ترکیه بدون کارت پایان خدمت ، برای افراد زیر ممکن است:
دانش‌آموزان، دانشجویان یا طلبه‌هایی که معافیت تحصیلی دارند (گواهی اشتغال به تحصیل)، دانش‌آموزان، دانشجویان یا طلبه‌هایی که فارغ التحصیل شده‌اند، فارغ التحصلانی که مهلت معرفی‌شان به نظام وظیفه، تمام نشده باشد، کسانی که دارای برگه اعزام بدون غیبت هستند، مشمولینی که فاقد غیبت سربازی باشند، (توجه کنید که اگر دانشجو بوده و مشغول به تحصیل در سنوات ارفاقی هستید (بیشتر از 9 ترم) نمی‌توانید از قانون تامین وثیقه استفاده کنید.)
شما می‌توانید از قانون تامین وثیقه، برای انواع سفرهای زیر، استفاده نمایید:
سفرهای علمی، نیمه علمی و البته غیرعلمی سفرهای مطالعاتی سفرهایی برای گذراندن دوره‌های مشترک و سفرهای زیارتی گفتنی است که مبلغ وثیقه، برای هر یک از انواع سفرهای بالا، از یکدیگر متفاوت بوده و هر سال، نسبت به سال قبل متفاوت است. پس بهتر است که میلغ وثیقه مورد نیاز را قبل از سفر، از مراجعی همچون «پلیس +10» استعلام نمایید.
مراحل سفر به ترکیه بدون کارت پایان خدمت
برای اینکه بتوانید سفر به ترکیه بدون کارت پایان خدمت را تجربه کنید، باید مراحل زیر را پشت سر گذاشته و سپس برای خروج از کشور اقدام نمایید. البته توجه داشته باشید که درست مثل مبلغ وثیقه، روند اداری برای گرفتن اجازه خروج نیز ممکن است هر ساله تغییر کند! پس ممکن است در واقعیت، مراحل زیر اندکی متفاوت باشند:
در مرحله اول، ابتدا باید همراه با مدارک شناسایی و گواهی اشتغال به تحصیل (یا فارغ التحصیلی) یه یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه نمایید. پس از ارائه مدارک، باید از همان دفتر، کدی به اسم «کد سخا» دریافت نمایید. سپس باید به وسیله همان کد سخا، در «پرتال جامع سازمان وظیفه عمومی» ثبت نام کرده و درخواست خود را مبنی بر خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت، ثبت نمایید. سپس باید چند روزی را صبر کرده و منتظر بررسی درخواست خود بمانید. اگر درخواست شما تایید شد، باید به سازمان وظیفه عمومی محل زندگی خود مراجعه کنید. در این مرحله، مبلغ مورد نظر برای وثیقه را پرداخت کرده و در نهایت، گذرنامه خود را اخذ خواهید کرد. حال می‌توانید مراحل اخذ ویزا برای سفر به ترکیه بدون کارت پایان خدمت را آغاز کنید. که البته در این مورد، باید بدانید که سفر به ترکیه، نیازی به اخذ ویزا ندارد .

آریا جوان


راه‌حلی برای رفع دردسر…
سفر به ترکیه بدون کارت پایان خدمت، مسئله‌ای است بسیار پیچیده، پرچالش و حساس؛ هرگونه اشتباه و کوتاهی در آن می‌تواند به قیمت از بین رفتن برنامه‌ها و آینده‌ شما تمام شود. از همین روی، لازم است که راه‌حلی برای رفع این دردسر پیدا کرد و این زحمت را به افراد کاردان سپرد.
توصیه ما به شما، تیم « استانبول همراه » است. این تیم، در حقیقت یک سایت خرید ملک در استانبول است و از صفر تا صد مهاجرت در کنار شما خواهد بود و تمامی مراحل را به بهترین شکل، برای شما به انجام خواهد رساند.
اطلاعات تماس مربوط به استانبول همراه، به شرح زیر است:
شماره تماس: tel:+9900992136 واتسپ: +905527281417 اینستاگرام: istanbulhamrah.co@
شما با مراجعه به این سایت و استفاده از خدمات آن، نه تنها از نکات خرید ملک در ترکیه آگاه خواهید شد، بلکه می‌توانید مسئله پایان خدمت، معافیت و سریازی را نیز بدون دردسر حل و فصل کرده و خیال خود را از هر بابت، راحت کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/763992/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

دره ای زیبا در ایسلند

نحوه تنظیم آینه ها در خودروی فورد کراون

شاخ به شاخ عجیب دو ماشین در آزادراه!

نتیجه حواس پرتی پشت فرمون؛ کنترلش و از دست داد!

کتک‌کاری یک مسافر با راننده اتوبوس در آمریکا

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

توضیحات جالب سیدجواد هاشمی درباره مد در ایران

علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

به حذف رئال از لیگ قهرمانان باور دارم

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

غیرمنتظره؛ چه بلایی بر سر صلاح آمده!

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس

سندروم ژاوی همه‌گیر شد؛ تمدید 3ساله کونسیسائو

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد

پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

خانجانی: توئیت فضائلی جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرد

علیرضابیگی: دولت ناکارآمدی و مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

نجات دراماتیک راننده خودرو از میان شعله‌های آتش در آمریکا

قلعه جزیره مونت سن میشل در فرانسه

گناهان زبان؛ بداخلاقی

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

پرسپولیس با دو مصدوم مهم مقابل آلومینیوم

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران

بارندگی شدید در شهر شنژن چین

طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران