آریا جوان

آخرين مطالب

طرح جامع جزیره را به مقصد مطلوب می‌رساند منطقه آزاد کیش

طرح جامع جزیره را به مقصد مطلوب می‌رساند
  بزرگنمايي:

آریا جوان - جعفر آهنگران با تاکید بر دوام طرح جامع گردشگری تا سال1410 گفت: باید ملاک ارزیابی عملکردها و هرگونه سنجش، میزان پایبندی به طرح جامع باشد، چراکه نقشه‌ی راهی است که جزیره را به مقصد مطلوب می‌رساند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جعفر آهنگران در آیین معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش که عصر شنبه 22 آبان با حضور مشاور رئیس جمهور در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، با اشاره به شامگاهی که به ناچار ملزم به پذیرش مسئولیت سنگین اداره کیش شد، اظهار داشت: علی‌رغم اشراف به دوران سخت در پیش، از آنجایی که مصلحت ملی را همواره بر مصلحت شخصی ارجح می‌دانستم این مسئولیت را برای سرپرستی موقت پذیرفتم و نمی‌دانستم باید ماه‌ها منتظر چنین روزی باشم.
جعفر آهنگران آغاز تصدی مدیرعاملی خود را در آستانه‌ی دومین تعطیلات نوروزی کرونایی، انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها، پایان دولت دوازدهم، پیک پنجم کرونا و دوران سیاه تعطیلی جزیره و همزمان با آغاز کار دولت جدید، زمان نرخ‌گذاری زمین باتوجه به تورم فوق‌العاده در بخش املاک جزیره عنوان کرد و گفت: با توجه به‌ علقه‌ی وافر من به مناطق آزاد و کیش، برای حفظ آرامش و ایجاد تعامل بیشتر و همکاری برای احتراز از هرگونه اختلال در روند امور برای پذیرش این مسئولیت انتخاب شدم تا مسئولیت بدون ایجاد تعهد برای دولت جدید به اهل‌ش واگذار شود، راهبردی که به لطف الهی به بهترین شکل آن عملیاتی شد.
آهنگران با تاکید بر بکارگیری تمام توان خود گفت: توانستم در همگرایی و همبستگی موثر با همه‌ی نهادهای مستقر در جزیره از جمله، اعم از ائمه جمعه و جماعت، اعضای روشن‌بین شورای تامین، دستگاه‌های اجرایی، اعضای شورای اداری، شورای سلامت، فعالان و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران جزیره،نقشی ولو اندک ایفا کنم و سازمان در این عرصه نمایش مطلوبی ارائه داشته است.
آهنگران با تاکید بر اینکه در بررسی‌ها و مشورت‌های مداوم ما را به چند برنامه‌ی اولویت‌دار با محوریت متوازن‌سازی رشد جزیره و تبدیل آن به توسعه‌ی همه‌جانبه و پایدار و دور کردن جزیره از مخاطرات با آینده‌نگری رسانده است، تصریح کرد: طرح جامع مصوب 1384 که با اصلاحات و به‌روزرسانی تا 1410 دوام خواهد داشت، بر اساس راهبردهای پیرو مطالعات دقیق به همه‌ی مطالبات ما پاسخ می‌دهد و نقشه‌ی راهی است که جزیره را به مقصد مطلوب می‌رساند.
وی ادامه داد: با تکیه بر خرد جمعی، تعهد و وفاداری به این سند را از سطح سازمان به درون انجمن‌های سرمایه‌گذاری و اصناف جزیره کشانده‌ایم.
آهنگران با تاکید بر اینکه راهی جز وفاداری به طرح جامع و اصرار بر اجرای کامل مفاد آن نداریم، با ابراز امیدواری گفت: باید ملاک ارزیابی عملکردها و هرگونه سنجش، میزان پایبندی به طرح جامع باشد.
وی با اشاره به آخرین مراحل طرح توسعه سواحل گفت: هرگونه جانمایی و فعالیت در رکن گردشگری جزیره، در انطباق با آن مشروعیت خواهد داشت.
آهنگران همچنین هندورابی را برخوردار از طرح جامع عنوان کرد و افزود: مذاکرات اولیه برای بهره‌برداری از این فرصت استثنایی با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حال انجام است.
وی تصریح کرد: دیگر نباید اجازه داد هر فعالیتی تکراری و قابل‌اجرا در سایر نقاط کشور به جزیره راه پیدا کند و مبنای ما در هر طرح و پروژه‌ای علاوه بر انطباق با طرح جامع گردشگری، منحصر به فرد بودن باشد تا بر ماندگاری گردشگر بیفزاید.
آهنگران چنین رویکردی را در مسیر رشد متوازن جزیره عنوان کرد و ادامه داد: دیگر نمی‌توان بیش از این، دست‌اندازی به محیط شکننده‌ی جزیره در آب و خشکی را تحمل کرد.
وی، آموزش و پرورش، محیط زیست، شبکه‌های آب و برق، شبکه حمل و نقل عمومی و خصوصی، هواپیمایی، اتصال قریب شبکه انتقال شبکه گاز به جزیره، اتمام پروژه عظیم فرودگاه بین‌المللی کیش، توسعه‌ی ابزارهای نوین تامین مالی و اتمام کار صندوق زمین و ساختمان، اتمام روند تبدیل شرکت سرمایه‌گذاری به شرکت مادرتخصصی، کیفیت زندگی در کیش، ادامه روند آی‌تی‌ محورسازی سازمان، شتاب در استقرار سامانه‌های شفاف‌ساز، تحرک بالنده در جهت تحقق کیش به شهر هوشمند و همچنین شهر بدون کربن، و انجام تشریفات مربوط به آغاز ساخت خانه‌های سازمانی را عناوین بخشی از مسایل‌ مبتلابه جزیره؛ و اولویت آنها را بدون‌شک دانست.
آهنگران با بیان این مطلب که تامین مالی و منابع درآمدی انسان سازمان با برآورد بودجه هیچ تطابقی ندارد، گفت: مقدمات تامین منابع از طریق زمین موردنظر که پیش‌تر برای ساخت فرودگاه بین‌المللی تدوین شده بود، فراهم شده و بر اساس بودجه1400، اعتبار و منابع مالی لازم‌ جهت تکمیل حدود ده‌درصد باقی‌مانده هم قرار خواهد گرفت.
وی با توجه به پیش‌بینی جمعیت ساکن در جزیره به غیرهمخوان بودن مصالح موردنیاز ساخت ساختمان اشاره کرد و افزود: یکی از معضلات جزیره، که به زخم کهنه تبدیل شده است عمر بعضی پرونده‌های قضایی است که قدمتی برابر با طول عمر مناطق آزاد دارد، و با رایزنی‌های مستمر، ساماندهی شده‌اند و طی مذاکرات با دفتر قوه قضائیه زمینه برای سفر ایشان به جزیره و طرح موضوعاتی از این قبیل مهیا شده است.
آهنگران تعیین‌تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام را از مطالبات قابل‌توجه عنوان کرد و ضمن سفارش فعالین بخش خصوصی و مدیران آتی سازمان به توجه به خدمات و قاعده‌ی جزیره گفت: اینان ضمانت فعالیت‌ها و رونق جزیره به شمار می‌روند و باید تمام فعالیت‌ها به سمتی برود که کیش را در دسترس همه‌ی ایرانیان قرار دهد و شعار «کیش برای همه» به گفتمان واحد جزیره تبدیل گردد.
آهنگران با بیان این جمله که "بر خود فرض می‌دانم از تمام زنان و مردانی که در طول چند دهه‌ی گذشته، دستان‌شان آفرینش‌گر جزیره بوده، تقدیر و آرزوی خیر نمایم" گفت: کیش دوست‌داشتنی بر خود می‌بالد که آدمیان سرزمین‌ش قدرش را می‌دانند و همواره با حلاوت تمام، بر صدر می‌نشانندش.
وی ادامه داد: خاک گیرا و جذاب کیش، دل‌ها را نشانه می‌رود و کسی نیست که این ماه‌پاره و نه خاک‌پاره، پاره‌ای از وجودش نشود.
آهنگران رفتار شهروندی را در کیش متمایز دانست و گفت: قانون‌مندی، دیانت، مهربانی، فرهنگ‌مداری، ادب و اخلاق از شاخصه‌هایی است که کیش را برای ایران عزیزمان الگو می‌سازد.
وی همچنین آرامش، جزیره‌ی امن، خداباوری، شب‌های بی‌نظیر قدر، نماز باشکوه فطر، پیاده‌روی کم‌مانند اربعین، روایت فتح خرمشهر، هفته دفاع مقدس، دهه‌های عاشورا و صفر، نمازهای جماعت سه‌گانه در مساجد فعال جزیره، آیین‌های بی‌مانند هفته وحدت، الگوی تقریب مذاهب اسلامی، مجمع قومیت‌ها و ملیت‌های اصیل ایرانی، حضور روحانیت نواندیش و قابل اتکا، معبد شهدای گمنام، موفقیت در مهار کرونا،پیشتازی روحانیت در دفاع از سلامت تا شهادت، تاریخی مملو از رونق، میراثی چون حریره و مروارید، نمایشگاه کتاب و کتابخوانی، مهد ورزش‌های حرفه‌ای در زمین و هوا و دریا، بومیان پر از لطافت و مهر و دوستی، حضور فعالانه‌ی سرمایه‌گذاران در تمامی عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، رسانه‌های دلسوز، سرزمین فرصت‌های بی‌نظیر، نهادهای دولتی و غیردولتی و مردم‌نهاد و برخوردار از مسئولان و روسای کلان‌نگر و فهیم را هویت کیش عنوان، و تصریح کرد: همه‌ی این‌ها گویای آن است که جزیره کیش آماده‌ی ارائه‌‌ی الگویی از حکمروایی موثر محلی است.
وی با بیان این مطلب که آنچه از خانواده آموخته‌ام این است که کمتر دروغ بگویم، گفت: دل‌کندن از این همه خوبی جزیره و لطف و صفای سرشار آن برای من سخت است، من می‌روم اما قلبم با کیش می‌ماند و سعی می‌کنم محبت‌های مردم را با خدمت به ایشان پاس بدارم.
وی با تقدیر از همکاری اعضای هیئت مدیره، معاونان، مدیران و همه‌ی همکاران گفت: همکاری پایان می‌باید اما می‌تواند آغاز دوستی‌ها باشد.
آهنگران همچنین با گرامیداشت یاد امام‌جمعه‌ی سابق جزیره؛ حجه‌الاسلام حسن‌زاده و شیخ یعقوب شمس را دو محور وحدت جزیره عنوان کرد و ضمن تقدیر از همراهی همسرش ادامه داد: تمام کوتاهی‌ها را به عهده می‌گیرم، و برای هرگونه تقصیرم عذرخواه و آماده‌ی قصاص هستم و از تمام آنان که علیه منی سخنی گفته یا خواهند گفت می‌گذرم.
آهنگران پذیرش مسؤلیت مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد کیش را به نوایی لواسانی تبریک گفت و ضمن اعلام آمادگی برای هر کمکی اظهار کرد: مدیریت پرانگیزه، مستعد، جوان و معتمد نظام در دبیرخانه و انتصاب نیروی پاکدامن، دردمند، انقلابی و انگیزه‌دار در کیش نوید آینده‌ای بهتر از قبل و دورنمایی روشن را می‌دهد.
آیین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه‌ی رئیس هیئت‌مدیره ومدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور، بیست و دوم آبان در سالن خلیج‌فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/754358/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مشخصات Redmi 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

آپارتمان مخفی در نوک برج ایفل

آبشار زیبای شن لونگ در چین

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

نبرد همزمان ستاره استقلال با آلوز و گودرزی

واکنش توخل به تمدید ناگلزمان

ناگلزمان: تمدید قراردادم تصمیمی قلبی بود

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

اصرار آل‌کثیر برای زدن پنالتی و قبول نکردن کنعانی‌زادگان

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی

ستاره یونایتد: با بازی رئال-سیتی زجر کشیدم

قطع تمرین گرندپری چین به دلیل آتش‌سوزی

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد

به عنوان یک نوجوان در خانه هیچ حق انتخابی ندارم!

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق در مشهد، گرگان و کرمان

کرملین: از ایران و اسرائیل می‌خواهیم خویشتن‌داری کنند

حاج‌علی‌اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود

گوشی ارزان جدید موتورولا با باتری پرظرفیت در راه است

4 گوشه دنیا/ بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت کشف شد

مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی

وقتی زنبور محو شهد گل ها می شود

دره خزینه یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز استان لرستان

بازیگر سفارشی که کارگردان رو تحقیر میکنه!

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس امروز به مصاف پیکان می‌رود

4 ستاره در لیست فروش آرسنال

مروری بر گل‌ها و مهارت‌های برتر رونالدو نازاریو در اینتر

گرم کردن جالب مارادونا پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی‌فر پس از گلزنی به نفت آبادان

رئیسی‌کیا: وضعیت واگذاری با دهه پیش متفاوت است

کنایه مدافع ذوب‌آهن به پنالتی سپاهان!

اولین سالروز درگذشت فوتبالیست بابلی

گران‌ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست!

چطور با خودشیفته‌ها رفتار کنیم؟

باهنر: وحدت شکنی بلای مجلس است

آذری جهرمی: در صورت اعلام جهاد توسط فرماندهی کل قوا، لباس سربازی خواهم پوشید

گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

تماشای خلیج فارس از ایستگاه فضایی

شور و شادی مردم اصفهان با اجرای سرود ای ایران در کنار زاینده رود

واکنش جالب شبنم مقدمی به آهنگ گل پامچال

تلویزیون آخر هفته چه فیلم هایی پخش می کند؟

تمرین منچستریونایتد برای نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری

تمامی گل‌های هفته 29 لیگ برتر پرتغال

شبیه‌سازی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید با عروسک لگو

تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد