آریا جوان

آخرين مطالب

پاشازاده: با تیم لیگی هم باید لبنان را می‌بردیم گفتگو

  بزرگنمايي:

آریا جوان - دیگر نمی‌خواهم به گذشته برگردم الان اسکوچیچ دارد تیم‌ملی ما را هدایت می‌کند و موفق هم بوده است، اما مربیان یک کاراکتر شخصیتی و یک وجهه اجتماعی-ورزشی دارند و هرکدام از این‌ها خیلی تاثیرگذار است.
خبرگزاری مهر: تیم‌ملی فوتبال کشورمان در بازی با لبنان با دو گل دیرهنگام پیروز شد تا همچنان صدرنشین گروه بماند. این بازی حواشی زیادی را نیز به‌همراه داشت. مهدی پاشازاده بازیکن پیشین تیم‌ملی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص دیدار پنجشنبه‌شب گفت: «این بازی تحت‌الشعاع حاشیه هفته اخیر و لیست تیم‌ملی برگزار شد در غیر این صورت لبنان تیمی نبود که بخواهد برای ما دردسرساز شود. قبل از بازی هم گفته بودم که عملکرد ما در این بازی مهم است و از آنجایی که ما عملکرد خوبی نداشتیم تا اواخر بازی نتیجه برای لبنان بود، ضمن اینکه غیبت طارمی در عملکرد کادر فنی هم تاثیر گذاشته بود و از این نوع چیدمان آنها هم می‌توان انتقاد کرد. درست است که این بازی را بردیم اما بازهم تاکید می‌کنم وقتی که نمک نباشد غذا به درد نمی‌خورد و بازهم بی‌نمک بردیم. بچه‌ها زحمت می‌کشند و کادرفنی هم زحمت می‌کشد اما عملکرد و کار تیمی هنوز به دل نمی‌نشیند. به‌نظر من این موضوع هم تحت‌الشعاع حواشی بود که از اظهارات اسکوچیچ ایجاد شد.»
وی افزود: «من کسی بودم که بعد از صعود تیم‌ملی به مرحله دوم مقدماتی جام‌جهانی گفتم اسکوچیچ باید باشد چون تیم را تا این مرحله بالا آورده و حتی می‌تواند با تیم‌ملی به جام‌جهانی برود پس او را برکنار نکرده و به‌دنبال مربی جدید نرویم که تا بخواهد با شرایط آشنا شود و شاید توقعات بالاتری هم داشته باشد زمان زیادی سپری ‌می‌شود و وقت را از دست بدهیم اما الان داریم آن مشکلات مربوط به اسم و رسم ایشان را احساس می‌کنیم. نمی‌دانم اگر کی‌روش بود آیا چنین مصاحبه‌ای را می‌کرد؟ هرچند من در مصاحبه اسکوچیچ حرف بدی ندیدم، اگر آن حرف‌ها درست عنوان شده باشد من هم معتقدم فوتبال ما از لحاظ تاکتیکی مشکل دارد، البته بازیکنانی مثل مهدی طارمی در فوتبال اروپا جزء بازیکنان خیلی خوب و تاکتیک‌پذیر هستند یا سردار آزمون و جهانبخش و بقیه به همین شکل اما کلیت فوتبال‌مان این‌طور است. اما اینکه حاشیه ایجاد می‌شود این موضوع برمی‌گردد به اسم و رسم اسکوچیچ. با این حال اگر کی‌روش بود اول اینکه آیا اصلا چنین مصاحبه‌ای را می‌کرد و اگر می‌کرد آیا کسی جرات داشت درباره آن صحبت کند؟»
پاشازاده درباره اینکه منظور از مشکلات اسم و رسم، یعنی اینکه اسکوچیچ در حدواندازه‌های تیم‌ملی نیست، گفت: «دیگر نمی‌خواهم به گذشته برگردم الان اسکوچیچ دارد تیم‌ملی ما را هدایت می‌کند و موفق هم بوده است اما مربیان یک کاراکتر شخصیتی و یک وجهه اجتماعی-ورزشی دارند و هرکدام از اینها خیلی تاثیرگذار است. بسیاری از مربیان می‌آیند و موفق می‌شوند اما وجهه و کاراکتر مربی‌ای مثل مورینیو با بقیه متفاوت است و منظور من همین مورد است.»
مدافع اسبق تیم‌ملی گفت: «به‌نظر من اسم و پرچم ایران مهم است و این وسط خدای‌ناکرده تیم‌ملی نباید ضرر کند که در بازی با لبنان داشت ضرر می‌کرد. اشتباه بیرانوند یعنی دروازه‌بان تمرکز نداشت و سردار آزمون طوری بازی می‌کرد که انگار اصلا در زمین نبود و بقیه بازیکنان اشتباه‌های زیادی داشتند و نمی‌توانستند ضربات را راحت بزنند. بازهم می‌گویم نمی‌دانم چه اصراری است که وحید امیری به عقب زمین برده می‌شود درحالی که ما در آن نقطه امید نورافکن و میلاد محمدی را داریم. حتما دیدید که وقتی وحید امیری به منطقه هجومی تیم‌ملی اضافه شد هم پاس‌گل داد و هم توانست خیلی کارها را انجام دهد و یکی از بهترین بازیکن‌های تیم‌ملی در نیمه دوم بود. نمی‌دانم چه اصراری است که مهدی قایدی اصلا نباید بازی کند. اینها چیزهایی است که آدم شک می‌کند.»
وی افزود: «ما به حرف و حدیثی که پشت‌سر آدم‌هاست کاری نداریم اما این موارد هم تا یک‌جایی می‌تواند قابل تحمل باشد. مهدی قایدی چرا نباید در این ترکیب بازی کند، هرچند این حرف را به‌خاطر استقلالی‌بودن نمی‌زنم، کسی که تخصصش بازی مقابل مدافعان کند است. 80دقیقه فقط سانتر کردیم و آنها هم سانترهای ما را دفع کردند.»
پاشازاده درباره اینکه چرا تیم‌ملی در بازی‌های اخیر و به‌خصوص در دیدار مقابل کره‌جنوبی و لبنان دچار عدم تمرکز و افت فنی شده است، گفت: «این موضوع بازمی‌گردد به کلیت ماجرا. الان به عراقی خورده‌ایم که مریض است یا سوریه جنگ‌زده است و شرایط خوبی ندارد، البته نمی‌خواهم بردها را بی‌ارزش و لوث کنم و همه دارند زحمت می‌کشند و دست‌شان درد نکند. ما یکی از بهترین نسل‌های تیم‌ملی را داریم. دوجین بازیکن خوب دراختیار کادرفنی هستند اما اگر از لیگ هم یک تیم می‌رفت می‌توانست لبنان را شکست دهد. موضوع همین است و من نمی‌خواهم خدایی‌ناکرده ارزش کار را پایین بیاورم چون در بازی‌های رسمی شرایط طور دیگری است. اما بازهم اوضاع و احوال دلچسب نیست و آن حرف و حدیث‌ها وجود دارد. موقعی هست شما وجهه لازم را دارید اما بغل آن یک‌سری اشتباه‌ها انجام می‌دهید.»
وی افزود: «به‌نظر من مساله طارمی نباید رسانه‌ای و تا این حد برجسته می‌شد. خود من در خیلی از تیم‌ها با بازیکنانم مشکل داشته‌ام و علنا گفته‌ام که از فلان بازیکن خوشم نمی‌آید اما چون برای تیم مثمرثمر بوده از او استفاده کردم، هرچند معتقدم آدم باید جلوی بی‌انضباطی را بگیرد اما شما یک مصاحبه کردید و مهدی طارمی هم یک حرفی زد اما نباید این موضوع را شخصی کرده و به تیم‌ملی کشاند و بقیه باید زودتر اقدام کرده و این موضوع را حل می‌کردند. یک بحث کوچک منجر به این شد که داشتیم آسیب جدی می‌دیدیم.»
پاشازاده درباره اینکه این اتفاق یادآور مشکلات تیم‌ملی بسکتبال در المپیک توکیو و اختلاف سرمربی تیم‌ملی با یکی از بازیکنانی بود که دعوت وی برای حضور در تیم باشگاهی‌اش را رد کرد و همین موضوع باعث شده بود از این بازیکن که اتفاقا یکی از بهترین بازیکن‌های تیم‌ملی بسکتبال هم بود در ترکیب تیم‌ملی استفاده موثر و زیاد نشود، گفت: «متاسفانه شخصی‌کردن ماجرا همین است، چند نفری هستند که چه دعوت کردن آنها و چه بازی کردن‌شان همیشه حرف و حدیث وجود داشته و روی این اتفاق اصرار هم داریم که شک‌برانگیز است.»
مدافع سابق بایرلورکوزن درباره اینکه صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی تقریبا قطعی شده و با این وضعیت برای آینده باید چه کاری انجام داد، گفت: «مشکل ما همچنان همان مشکلات سابق است، مشکلات سابق این است که هنوز فدراسیون فوتبال مثل گذشته اداره می‌شود و هیچ آدم ورزشی درست و حسابی در سیستم فدراسیون و حتی سازمان لیگ وجود ندارد. من نمی‌خواهم به کسی توهین کنم اما شما یک نفر را به من معرفی کنید. آیا غیر از این است؟»
پاشازاده تاکید کرد: «به‌شخصه اگر رئیس فدراسیون یا وزیر ورزش می‌شدم هر دو، سه هفته یک‌بار جلساتی را با نخبگان ورزشی که هم تحصیلکرده هستند و هم بلدند صحبت کنند می‌گذاشتم چراکه خیلی از ورزشکاران ما فقط در زمین خوب بودند اما بلد نیستند حرف بزنند و به همین دلیل کمکی هم نمی‌کنند و نیاز به رسانه‌ای کردن این جلسات هم نبود و فقط در این جلسه با این افراد صحبت می‌کردم و مشورت می‌گرفتم. ما این همه جلسه بی‌خود و بی‌ارزش برگزار می‌کنیم اما جلسه‌ای را که باید نمی‌گذاریم.»
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: «الان مهدی مهدوی‌کیا سرمربی تیم‌ملی امید شده هرچند به‌نظر من این انتخاب هم درست نبود و حداقل این‌طور درست بود که مهدوی‌کیا یک تیم می‌گرفت بعد از آن به تیم امید می‌رسید اما بازهم معتقدم که به مهدی این سِمت‌ها می‌رسد. بقیه ما کجا هستیم؟ کسی که درخصوص انتخابات با شما زاویه نگرفته بود که انتخاب نشوید یا فرد دیگری انتخاب شود مهم این است که راهکاری که نخبگان ارائه می‌دهند عملیاتی شود. باید این افراد به جاهایی بیایند که بتوانند برنامه‌ریزی و مدیریت کنند و بقیه افرادتان را هم بغل اینها بچینید. حتما نباید همه ورزشی باشند اما حتما هم نباید همه سیاسی باشند.»
پاشازاده درباره پست مشترک گلایه‌آمیز ملی ‌پوشان بعد از بازی با لبنان گفت: «از چه کسی باید این اشکالات را پیگیری کرد؟ اگر دبیرکل علی دایی یا مهدی پاشازاده بود بلافاصله تلفن من را از جا درمی‌آوردند که چه کسی باید به این مشکلات رسیدگی کند اما الان از چه کسی می‌خواهید بپرسید؟ من که نمی‌دانم چه کسی هست چه کسی نیست.»
وی درباره اینکه یکی از همین افراد کنار رئیس فدراسیون به‌عنوان نایب‌رئیس اول از فدراسیون اتومبیل‌رانی آمده است، گفت: «پس از قول من به او بگویید که دوتا بوق بزند. من چیز دیگری به ذهنم نمی‌رسد که بخواهم از وی بپرسم. موضوع توهین به این بنده‌خدا نیست و اصلا او را نمی‌شناسم اما وقتی شما می‌پرسید چه کسی باید مشکلات را حل کند و باید چه کار کنیم من چه بگویم، اصلا چه برنامه‌ای وجود دارد. اگر می‌خواهید از ایشان پیگیری کنید من می‌گویم رینگ و لاستیک‌ها را اسپرت کنید، درست می‌شود.»

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/753878/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

تنبیه یک شامپانزه توسط مادرش به دلیل سنگ زدن به مردم!

محاصره پلنگ ایرانی توسط چند قلاده سگ‌ در شاهرود

حمله ناکام و دردناک پلنگ به خانواده جوجه تیغی ها

یه زخم گردن باعث سوءتفاهم شد!

روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی

آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی به نقل از وکیلش

با «مثبت آموزش» به روز باشید

چهره ها/ پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد همسرش

فیلم سینمایی "شیفت شب"؛ فردا شب از آی‌فیلم

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

آغاز بالن سواری تاریخی پایتختی‌ها

دوره ما اینطوری نبود!

ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!

رییس صداوسیما: در ورزش ستاره بودن کافی نیست

ترکیب اصلی اورتون-لیورپول؛ نبرد برای بقا و قهرمانی

رییس صداوسیما: از ورزشکارانی که از حضور مقابل نماینده‌های رژیم صهیونیستی امتناع می‌ورزند تقدیر می‌کنیم

ناهید کیانی به عنوان بانوی ورزش ایران در سال 1402 انتخاب شد

علی نادری به عنوان برترین سرمربی سال انتخاب شد

برترین صحنه ورزشی سال؛ پیروزی تیم ملی برابر ژاپن

گفتگوی جالب علیرضا دبیر با ورزشکار کودک ورزش‌های زورخانه‌ای

واکنش علی دبیر بعد از انتخاب امین میرزازاده به عنوان آقای ورزش ایران در سال 1402

جبلی در پاسخ به سوال خبرنگار آخرین خبر: سعی می کنیم در فصل آینده فوتبال به بهترین کیفیت مسابقات را پخش کنیم

صحبت های ناهید کیانی پس از دریافت عنوان بانوی ورزش ایران در سال 1402

شروط یک عروس خانم برای آقا داماد، مجازی را ترکاند

اگر زن شاغل است حساب مشترک باز کنید

سند مهم منتشر شده در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین

امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

زمان برگزاری ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

واعظی: عملیات «وعده صادق» تقویت اتحاد ملی کشور را در پی دارد

تصویر کمتر دیده شده سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

ویدئو چندش‌آور از ساخت کوکاکولا در پاکستان

گوناگون/ غواص تنهایی که به آب نامه می‌نوشت و در آب شهید شد

مشاهده گله‌ی گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود

منطقه دیدنی آب بندان شفیع آباد در استان گلستان

بارش برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان

مار نیشش زد به جای اینکه خودش بمیره مار مرد!

چیزی که تورو نکشه قوی‌ترت میکنه!

عصبانیت "نقی" از تیپ پایتختی‌ها در سفر خارج

چالش متفاوت برای گلر پرسپولیس؛ حذفی و پنالتی!

هاشمی: در حال تدوین آیین نامه حق پخش تلویزیونی هستیم

زیباترین صحنه ورزشی در سال 1402 مشخص شد