آریا جوان

آخرين مطالب

تعاملات علمی با کشورهای اسلامی مزیت اصلی گردشگری سلامت است معاونت امور زنان و خانواده

تعاملات علمی با کشورهای اسلامی مزیت اصلی گردشگری سلامت است
  بزرگنمايي:

آریا جوان - معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و نیز تعاملات علمی با کشورهای اسلامی جزء مزیت‌های اصلی رشد صنعت گردشگری و به ویژه حوزه‌ی گردشگری سلامت خواهد بود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و نیز تعاملات علمی با کشورهای اسلامی جزء مزیت‌های اصلی رشد صنعت گردشگری و به ویژه حوزه‌ی گردشگری سلامت خواهد بود. به گزارش روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری؛ خانم دکتر خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده،روز دوشنبه مورخ 17 آبان ماه در پنجمین کنگره‌ی بین‌المللی سلامت کشورهای اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدا و به خصوص شهدای سلامت اظهار داشت: مسئله‌ی گردشگری یکی از مسائلی هست که همیشه به عنوان یک حرکت فرهنگی و تمدنی در جهان مورد بحث بوده واکنون نیز به نام‌های مختلف و تخصص‌های گوناگون تقسیم‌بندی و مطرح می‌شود .
معاون امور زنان و خانواده‌ی ریاست جمهوری، با بیان این مطلب که گردشگری در قرون گذشته نیز رواج داشته، افزود: متنبی شاعر معروف عرب زبان بعد از سفر خود به کشور ما، ایران را به بهشت تشبیه می‌کند اما هم‌زبان نبودن و عدم آشنایی با زبان فارسی را به عنوان یه آسیب در زبان خود مطرح کرده؛ و امروز نیز بحث مترجمی در حوزه گردشگری یکی از مباحث قابل تأمل می‌باشد .
خانم دکتر خزعلی با تأکید به این مطلب که گردشگری سلامت زمانی در گردشگری سیاحتی و زیارتی خلاصه میشد بیان داشت: الان برای توسعه‌ی گردشگری سلامت باید امکانات موجود را با همدیگر ضمیمه کرد تا هم‌افزایی صورت بگیرد آن هم در هر زمینه‌ی که بین کشورهای اسلامی این تخصص و توانمندی وجود دارد .
خانم دکتر خزعلی در ادامه‌ی مبحث توسعه‌‌ی گردشگری سلامت با استناد به آیه‌ی 200سوره‌ی مبارکه‌ی آل‌عمران گفت: توانمندی‌های کشورهای اسلامی باید با هماهنگی و شکیبایی بیشتر، فراتر از مرزهای جغرافیایی در تمام حوزه‌های علم و دانش و فرهنگ تقویت شود تا بتوانیم در این زمینه هم، در جهان رتبه‌دار باشیم و حرف اول را بزنیم و‌ حتی توانایی و دستآوردهای خود را به کشورهای غیرمسلمان صادر کنیم .
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های موجود کشور، در طب اسلامی و دسترسی به گیاهان دارویی و طبیعت درمانی عنوان کرد: دسترسی آسان و قیمت مناسبِ خدمات مختلف از جمله مبحث آموزش به عنوان امتیازات نسبی گردشگری در ایران مطرح است که منجر به رشد این صنعت خواهد شد و سوی دیگر اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و نیز تعاملات علمی با کشورهای اسلامی جزء مزیت‌های اصلی رشد این صنعت و به ویژه صنعت گردشگری سلامت خواهد بود .
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و‌ خانواده در خصوص استقبال بانوان کشورهای مسلمان از خدمات پزشکی توسط متخصصان زن در ایران گفت: خیلی از خانوم‌های کشورهای مسلمان و زنان مسلمان این تقاضا را دارند که یک پزشک زن در جریان معالجه و درمان ایشان ورود کند و حضور بانوان متخصص ایرانی در عرصه‌های مختلف پزشکی می‌تواند بستر مناسبی برای تعاملات بیشتر در صنعت گردشگری سلامت باشد .
خزعلی عنوان داشت مطابق آمار، گردشگری سلامت با همه‌ی شرایط خاص، بحران‌های اقتصادی و کرونا در سال‌های اخیر همچون گذشته‌ی این صنعت، رشد اقتصادی خوبی داشته، که با سرمایه‌گذاری جدی می‌توان نسبت به برخی منابع موجود، قوی‌تر عمل کنیم تا سوددهی بیشتری نیز داشته باشد، اقتصادی صرف نیست و ادامه داد: کشورهای اسلامی در صنعت گردشگری سلامت، باید تعاملات علمی بالا و چشمگیری داشته باشند و از نظر علمی توانمندی‌های خود را به یکدیگر منتقل کنند .
معاون امور زنان و خانواده ی ریاست جمهوری با بیان این مطلب که کشورهای اسلامی باید از نظر مرجعیت علمی با یکدیگر تعامل داشته باشند اظهارداشت: غرب اجازه نمیدهد برخی تخصص‌ها در کشورهای مسلمان وارد شود اما ما همچون همیشه باید با همت جوانان خود این انحصار علمی و تخصصی رایج در جهان غرب را از میان برداریم .
معاون رئیس‌جمهور بر جدیت بیشتر مبحث آموزش در گردشگری سلامت و درمان تاکید کرد و گفت: باید روی آموزش پزشکی نیز در صنعت گردشگری سلامت و درمان هم سرمایه‌گذاری شود و این موقعیت را در این حوزه از دست ندهیم .
خانم دکتر خزعلی در صنعت کردشگری سلامت و مبحث آموزش سه نکته را خاطرنشان کرد و افزود: آموزش نکته‌ی نخستی است که باید کشورهای اسلامی به آن توجه داشته باشند و تبادل خوبی در این حوزه بین کشورها صورت بگیرد و مطلب بعدی سرمایه‌گذاری روی بانوان می‌باشد که بیشترین مراجعات پزشکی را دارند و در این بین بسیاری از زنان ترجیح میدهند در طول درمان خود تنها به پزشک خانوم متخصص مراجعه کنند و مبحث آخر «توجه به اشتراکات فرهنگی»ست که می‌تواندبه توسعه و جذب گردشگری سلامت کمک کند .
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده به تلاش و برنامه دولت جهت تسهیل صدور مجوزهای گردشگری سلامت اشاره کرد و اذعان داشت: برای تضمین کیفیت خدمات گردشگری سلامت، باید خدمات درمان و گردشگری شفاف و‌ همچنین خدمات پس از درمان را هم به صورت دقیق پیگیری کنیم و نیز در آموزش مترجمان متخصصو مسلط به آداب میهمان‌نوازی و پرستاری و نیز اصطلاحات پزشکی سرمایه‌گذاری مناسبی شود .

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/751625/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

مبارزه مرد آمریکایی با تمساح!

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

خانه مورد علاقه سرخپوشان/ عکس

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند

فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

سبکی خاص از لباس پوشیدن که دوباره مد شده است

اصولی ترین نکات در نگهداری از کیف‌های چرمی گران قیمت

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

اشتباهات کوچک اکثر ما زنان در آشپزخانه

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس