آریا جوان

آخرين مطالب

استیکینگ در ارزهای دیجیتال چیست و چگونه با آن درآمد کسب کنیم فناوری

استیکینگ در ارزهای دیجیتال چیست و چگونه با آن درآمد کسب کنیم
  بزرگنمايي:

آریا جوان - اگر با دنیای ارزهای دیجیتال سروکار داشته باشید، مسلما واژه‌ی استیک را شنیده‌اید. اما استیکینگ یعنی چه و چگونه می‌توان با این کار به درآمد ثابت دست یافت؟

امنیت شبکه‌ی بیت کوین با فرایند استخراج تأمین می‌شود؛ اما بسیاری از ارزهای دیجیتال جدید از مکانیزم‌های جایگزین دیگری مثل «گواه بر سهام» که آن را با اصطلاح PoS هم می‌شناسیم بهره می‌برند. در این مکانیزم، کاربران رمزارز مورد نظر خود را در شبکه‌ قرار می‌دهند و با این کار، به تأیید تراکنش‌های بلاک‌چین کمک می‌کنند. اما استیکینگ فقط به نفع شبکه‌ نیست و کاربران با توجه به مقدار رمزارز استیک شده‌ی خود، پاداش دریافت خواهند کرد. این پاداش معمولا بر اساس همان ارز دیجیتالی که استیک کرده‌اید به شما اعطا خواهید شد. در ادامه با زومیت همراه باشید تا روش شروع کار برای استیک کردن ارزهای دیجیتال را مرور کنیم. استیکینگ (Staking) چیست؟
بلاک‌چین‌ها اساساً پایگاه داده‌‌های معاملات هستند که هیچ مرجع مرکزی برای نگه‌‌داری آن‌ها وجود ندارد.

آریا جوان

اتریوم 2 چیست؛ راهنمای جامع بزرگ ترین به‌روزرسانی اتریوم
در بلاک‌چین برخی از ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، برای حل مسئله‌ی تأیید امن تراکنش‌ها از مکانیزم «گواه بر کار» بهره گرفته شده است که آن را با اصطلاح PoW نیز می‌شناسیم. این روش نیازمند استخراج است که برای انجام آن و حل مسائل پیچیده‌ی رمزنگاری، به قدرت محاسباتی بالا نیاز است. بدین ترتیب برای تأیید تراکنش‌های شبکه‌ی یک ارز دیجیتال با مکانیزم گواه بر کار، به سخت‌افزار گران‌قیمت و انرژی الکتریکی فراوان نیاز خواهید داشت؛ به‌ همین دلیل بیشتر افراد به چنین شرایطی دسترسی ندارند. شبکه‌هایی مثل پولکادات، کاردانو و اتریوم 2٫0، برای تأیید امن تراکنش‌های شبکه، به‌جای مکانیزم گواه بر کار، از مکانیزم گواه بر سهام بهره می‌برند. استفاده از سیستم گواه بر سهام با استیکینگ انجام می‌شود. گواه بر سهام چیست و چه تفاوت‌هایی با گواه بر کار دارد؟

آریا جوان

بر اساس گزارش شرکت آمریکایی Staked، تا سه‌ماهه‌ی دوم 2021، مبلغ در خور توجه 171 میلیارد دلار دارایی، در سراسر ارزهای رمزنگاری‌شده PoS قفل شده است. در ادامه پنج رتبه‌ی برتر بر اساس ارزش بازار، با متوسط نرخ بازدهی آن‌ها آمده است. اتریوم 2٫0 (ETH 2.0): حدود 6٫8 درصد کاردانو (ADA): حدود 4٫6 درصد پولکادات (DOT): حدود 14 درصد سولانا (SOL): حدود 7٫4 درصد پالی گان (MATIC): حدود 14٫9 درصد نرخ بازدهی در این سیستم‌ها متفاوت است و ممکن است با توجه به تعداد اعتبارسنج‌های فعال در شبکه، تغییر کند. کاردانو (ADA) با 71٫7 درصد دارایی قفل‌شده، دارای بالاترین نرخ سهام در میان همه‌ی ارزهای دیجیتال استیک‌شده است. روش‌های استیک کردن ارزهای دیجیتال

آریا جوان

آریا جوان

استیک کردن ارزهای دیجیتال، یک فرایند بسیار ساده است که تنها با چند کلیک ساده می‌توان آن را انجام داد. در مثال زیر به شما نشان خواهیم داد که چگونه رمزارز پولکادات را در صرافی اوکی کوین استیک کنید. همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، مراحل استیک در صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال تقریبا یکسان است و بنابراین می‌توانید همین مراحل را به‌راحتی در صرافی مورد نظر خود انجام بدهید. در صفحه‌ی اصلی صرافی اوکی کوین، ابتدا به صفحه‌ی Eean مراجعه کنید.

آریا جوان

پیش از ثبت نهایی برای استیک کردن، صرافی‌ شما تمام موارد و قوانین مربوطه را یک‌ بار دیگر به شما نشان خواهد داد تا در صورت تأیید نهایی، عملیات استیک انجام شود.

آریا جوان

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به صرافی‌های متمرکز اعتماد ندارید و دارایی رمزارزی خود را در کیف پول شخصی نگه‌داری می‌کنید، همچنان می‌توانید از مزایای استیک کردن بهره ببرید. در ادامه روش استیک کردن رمزارزها در برخی از کیف پول‌های مطرح مثل تراست ولت را به شما آموزش می‌دهیم. استیک در تراست ولت (کیف پول نرم‌افزاری)
تراست ولت یکی از بهترین گزینه‌ها برای استیک کردن ارزهای دیجیتال مثل بایننس کوین ( BNB) است. در زمان نوشته شدن این مطلب، مقدار سود دریافتی شما از استیک BNB در این کیف پول، 30 درصد به‌طور سالانه است. بدین منظور مراحل زیر را دنبال کنید. ابتدا باید رمزارزی را که در تراست ولت از استیک پشتیبانی می‌کند، به کیف پول خود اضافه کنید. در اینجا ما BNB را مثال می‌زنیم.

آریا جوان

آریا جوان

اگر دارایی رمزارز شما روی کیف‌پول‌های شخص‌ ثالث قرار دارد، برای استیک کردن آن باید مراحل زیر را دنبال کنید: ابتدا اپلیکیشن رمزارزی که قصد دارید آن را روی کیف پول سخت‌افزاری خود استیک کنید، نصب کنید. کیف‌پول شخص‌ ثالث مورد نظر خود را برای مدیریت ارزهای دیجیتالتان انتخاب کنید. با کیف‌ پول انتخاب‌شده در مرحله‌ی قبل، موجودی رمزارز خود را به دستگاه‌تان انتقال بدهید. در این مرحله رمزارز مورد نظر برای استیک کردن آماده است. استیک و مالیات
استیک کردن در دنیای ارزهای دیجیتال یک مفهوم نسبتا تازه محسوب می‌شود و بسیاری از دولت‌ها هنوز قوانین مالیاتی رسمی برای این حوزه در نظر نگرفته‌اند. انگلستان در مارس 2021 توصیه‌ی مالیاتی خود را به‌روزرسانی کرد و راهنمایی برای استیک به‌ منظور استخراج ارزهای دیجیتال به آن اضافه شد. سرویس درآمد داخلی ایالات متحده در سال 2014 راهنمایی در مورد درآمد استخراج ارزهای دیجیتال صادر کرد و اظهار داشت که استخراج منجر به درآمد ناخالص مشمول مالیات خواهد شد. از آنجا که استخراج به‌عنوان یک تجارت تلقی می‌شود، بلافاصله پس از استخراج شدن سکه‌ها، به آن‌ها مالیات تعلق می‌گیرد. البته این توصیه فقط در مورد استخراج رمزارزها با ماینر صدق می‌کند و نه استیک کردن. در حال حاضر یک شکایت از طریق دادگاه فدرال در تِنِسی در حال انجام است که این مسئله را که آیا این موقعیت می‌تواند در مورد استیک نیز مورد استفاده قرار بگیرد به چالش کشیده است. شاکی این دادخواست، جاشوا جارت، استدلال می‌کند که پاداش‌های استیک کردن ارز دیجیتال تزوس (Tezos) او باید به‌عنوان دارایی تلقی شود و فقط در صورت فروش یا مبادله‌، مشمول مالیات است. آینده‌ی استیکینگ

آریا جوان

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/742081/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

لحظات حساس از نجات نوزاد 3 روزه توسط هلال احمر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران