آریا جوان

آخرين مطالب

آیا رنگ دندان‌ها به طور طبیعی زرد است؟ فناوری

آیا رنگ دندان‌ها به طور طبیعی زرد است؟
  بزرگنمايي:

آریا جوان - لبخند سفید برای بسیاری از افراد مهم است؛ اما آیا دندان‌ها به‌طور طبیعی زرد هستند؟ کارشناسان به این پرسش پاسخ می‌دهند.

در دنیایی که سفید کردن دندان‌ها به‌خصوص در میان کسانی که مورد توجه عموم قرار دارند، به‌طور فزاینده‌ای در حال رایج شدن است، به‌راحتی می‌توان فراموش کرد که دندان‌های طبیعی چه ظاهری دارند. مطالعه‌ای که توسط OnePoll (شرکت تحقیقات بازاریابی) انجام شد، نشان داد که تا 61 درصد از آمریکایی‌ها آرزو می‌کنند بتوانند ظاهر دندان‌های خود را تغییر بدهند و سفید نبودن دندان‌ها در اول فهرست نارضایتی‌های آن‌ها قرار دارد. با وجود نگرانی‌های بسیاری از آمریکایی‌ها در مورد ظاهر دندان‌هایشان، طبق یافته‌های آکادمی دندانپزشکی عمومی، مردم به‌طور متوسط در طول روز فقط به مدت 45 تا 70 ثانیه دندان‌های خود را مسواک می‌زنند. متخصصان به مردم توصیه می‌کنند که دو بار در روز و هر بار حدود دو دقیقه مسواک بزنند. رعایت بهداشت دهان عامل مهمی در ظاهر دندان‌های شما است. در این مقاله، به علم پشت‌صحنه‌ی رنگ دندان‌ها می‌پردازیم. ما بررسی می‌کنیم که آیا دندان‌های زرد نشانه ضعف سلامتی هستند و برای بهبود ظاهر دندان‌های زرد خود چه کارهایی می‌توانید انجام بدهید. ابتدا به این پرسش می‌پردازیم که آیا دندان‌ها به‌طور طبیعی زرد هستند؟ برای کسب دانش بیشتر ابتدا باید در مورد ترکیب دندان‌‌های خود بدانیم. دندان‌ها از سه لایه‌ی مختلف تشکیل شده‌اند. مینای دندان سخت‌ترین ماده در بدن انسان است و خارجی‌ترین لایه را تشکیل می‌دهد. عاج دندان در وسط قرار دارد و داخلی‌ترین لایه مغز دندان یا پالپ است. بسیاری از مردم نمی‌دانند این لایه میانی دندان یعنی عاج است که به دندان رنگ می‌دهد. عاج دندان بیشتر ما به زرد کمرنگ است؛ اما وجود سایه‌هایی از قرمز یا کهربایی نیز عادی است. لایه‌ی مینا نسبتا شفاف است؛ اما می‌تواند بر ظاهر دندان‌های ما اثر بگذارد. در افرادی که مینای دندان‌هایشان ضخیم‌تر است، دندان ممکن است کمتر زرد به‌ نظر برسد؛ زیرا عاج دندان به‌راحتی به مینای دندان نفوذ نمی‌کند. مقاله‌های مرتبط:
دندان: از آناتومی تا بیماری‌های دندانی و راهکارهای درمانی دانشمندان سرانجام دریافتند چرا دندان‌های عقل در بزرگسالی ظاهر می‌شوند داروی جدیدی برای بازسازی دندان‌های از دست رفته
رنگی که می‌بینیم، اغلب بیشتر مربوط به ضخامت مینای دندان است تا رنگ دندان‌ها. دکتر سامیت هندوچا، دندانپزشک شرکت My Mouth، توضیح می‌دهد: «هر کسی دارای ضخامت عاج و مینای متفاوت و ویژگی‌های متفاوتی در داخل دندان است که موجب رنگ‌های دیگری به غیر از سفید می‌شود که کاملا طبیعی است.» ممکن است رنگ دندان‌های ما حتی از سنین پایین متنوع باشد؛ اما دندان‌های اولیه بیشتر افراد از دندان‌های بالغ آن‌ها سفیدتر است؛ به همین دلیل است که در بسیاری از کشورها به آن‌ها دندان‌های شیری گفته می‌شود. دندان‌های اولیه به این علت سفیدتر به‌ نظر می‌رسند که مینای دندان‌های کودکان ضخیم‌تر است و زردی عاج دندان را که زیر آن قرار دارد، می‌پوشاند. داشتن دندان‌های زرد کاملا طبیعی است و لزوما نشان‌دهنده سلامت ضعیف دهان نیست. حتی با داشتن سبک زندگی سالم، عواملی خارج از کنترل ما مانند ژن‌ها و ضخامت مینای دندان‌های ما می‌توانند بر ظاهر دندان‌ها تأثیر بگذارند. همچنین دندان‌ها اغلب به‌عنوان بخشی از روند پیری ظاهر زردتری پیدا می‌کنند. با افزایش سن، مینای دندان نازک می‌شود یا می‌شکند و بخش درونی دندان بیشتر نمایان می‌شود و دندان به رنگ زردتر دیده می‌شود. علاوه‌ بر این، مواد رنگی حاصل از برخی غذاها و نوشیدنی‌ها نظیر چای و قهوه نیز می‌تواند در زرد شدن دندان‌ها نقش داشته باشد. دندان‌های زرد لزوما نشانه‌ای از سلامت ضعیف دهان نیستند؛ اما در مواردی می‌توانند نشانگر این باشند که مینای دندان فرسوده شده است و دندان می‌تواند ضعیف و مستعد خرد شدن باشد. دکتر هندوچا می‌افزاید: «عوامل دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند بر رنگ دندان‌های ما اثر بگذارند. پرکننده‌های نقره می‌توانند رنگ دندان‌ها را به خاکستری تغییر بدهند که به علت موادی است که طی خوردگی فلز آزاد می‌شود. دندان‌هایی که ضربه دیده‌اند یا دچار آبسه شده‌اند نیز ممکن است با گذشت زمان تیره به‌ نظر برسند؛ زیرا عصب آن‌ها ممکن است از بین برود و به درمان نیاز داشته باشد.» علت تغییر رنگ دندان در برخی افراد ممکن است ژنتیکی باشد و این امر معمولا با تغییر رنگ درون دندان در ارتباط است. مطالعه‌ای که در British Dental Journal منتشر شد، نشان می‌دهد برخی از اختلالات متابولیک و دارویی‌هایی مانند تتراسایکلین نیز با تغییر رنگ دندان‌ها ارتباط دارند.

آریا جوان

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/741957/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

مبارزه مرد آمریکایی با تمساح!

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

خانه مورد علاقه سرخپوشان/ عکس

فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

سبکی خاص از لباس پوشیدن که دوباره مد شده است

اصولی ترین نکات در نگهداری از کیف‌های چرمی گران قیمت

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

اشتباهات کوچک اکثر ما زنان در آشپزخانه

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس