آریا جوان

آخرين مطالب

راز و رمز خوشتیپ شدن آقایان با تیپ رسمی پسران

راز و رمز خوشتیپ شدن آقایان با تیپ رسمی
  بزرگنمايي:

آریا جوان- همیشه آنچه مد و فشن در مورد شیوه لباس پوشیدن ما می‌گوید، درست نیست، ما باید گاهی درس‌هایی را که بزرگ تر‌ها به ما می‌دهند، گوش کنیم.

قوانین کلاسیک در استایل آقایان

اگرچه برخی از قوانین دنیای مد منسوخ شده اند، اما رعایت کردن برخی از آن‌ها هنوز هم یک قانون است. در ادامه با قوانین کلاسیکی که آقایان باید در لباس پوشیدن رعایت کنند، آشنا می‌شوید.

کمربند و کفش‌تان را با هم ست کنید

شما مجبور نیستید که همیشه رنگ کمربند و کفش تان را با هم ست کنید، اما زمانی که می‌خواهید استایلی رسمی داشته باشید، باید این قانون را رعایت کنید. به عنوان مثال اگر کمربندتان قهوه‌ای است، کفش‌تان هم باید قهوه‌ای باشد، در غیر این صورت ظاهر شما شیکی و جذابیت خود را از دست خواهد داد.

آقایان خوشتیپ؛ 8 قانون همیشگی در مد و استایل آقایان

از پوشیدن چند لباس طرحدار با هم خودداری کنید

پوشیدن لباس‌های طرحدار بسیار جذاب است، اما این دلیل نمی‌شود که در این کار زیاده‌روی کنیم. اگر شما در لباس هایتان بیشتر از یک لباس طرحدار داشته باشید، نه تنها جذاب نمی‌شوید، بلکه ظاهرتان شلوغ و بهم ریخته نیز به نظر می‌رسد و دیگر هیچ‌کدام از لباس‌هایتان به چشم نمی‌آید. در واقع این استایل در دنیای مدرن مد و فشن جایی ندارد. مثلا اگر کت و شلوارتان ساده است، کراوات تان را طرحدار انتخاب کنید یا برعکس. تنها در این صورت است که به چشم خواهید آمد.

آقایان خوشتیپ؛ 8 قانون همیشگی در مد و استایل آقایان

لباس خود را با توجه به موقعیت‌تان انتخاب کنید

مهم نیست که چه لباسی به شما می‌آید، شما باید با توجه به موقعیتی که در آن قرار دارید، لباس‌تان را انتخاب کنید. مثلا اگر به یک میهمانی رسمی دعوت شده‌اید، حتی اگر احساس می‌کنید که کت به شما نمی‌آید، باید آن را به تن کنید، در غیر این صورت در کنار دیگران به چشم نخواهید آمد، حتی اگر بهترین لباس‌تان را پوشیده باشید.

آقایان خوشتیپ؛ 8 قانون همیشگی در مد و استایل آقایان

جلیقه را به تنهایی به تن نکنید

این را همیشه به یاد داشته باشید: جلیقه به گونه‌ای طراحی شده که به همراه کت پوشیده شود، بنابراین اگر آن‌ها را به تنهایی به تن کنید شبیه به گارسون‌ها می‌شوید. در واقع اگر کسی شما را با جلیقه ببیند، احساس می‌کند که ظاهرتان چیزی کم دارد. درست شبیه این است که شما بدون کت کراوات به تن کنید. بله آنچه استایل شما کم دارد، یک کت است که باید بپوشید.

آقایان خوشتیپ؛ 8 قانون همیشگی در مد و استایل آقایان

آخرین دکمه ژاکت‌تان را نبندید

یکی از مهمترین قوانینی که هر مردی باید بداند این است که دکمه آخر ژاکت نباید بسته باشد. در واقع با بستن دکمه آخر لباس تان، لباس در قسمت کمر شما تنگ و چسبان شده و در قسمت بالای آن پف می‌کند و باعث می‌شود که اندام شما نامتناسب جلوه کند؛ بنابراین از بستن آخرین دکمه ژاکت تان خودداری کنید.

آقایان خوشتیپ؛ 8 قانون همیشگی در مد و استایل آقایان

بستن ساسپندر و کمربند باهم، ممنوع!

کمربند شلوار شما را بالا نگه می‌دارد. ساسپندر هم به همین منظور بسته می‌شود، بنابراین دیگر نیازی نیست که هر دو را با هم ببندید.

آقایان خوشتیپ؛ 8 قانون همیشگی در مد و استایل آقایان

کفش کتانی را با کت و شلوار به پا نکنید

شاید با خودتان بگویید که این قانون خیلی وقت است که منسوخ شده، اما واقعیت این است که هنوز هم پوشیدن کفش کتانی با کت و شلوار در قوانین مد ممنوع است. اصلا با خودتان فکر کنید که آیا ترکیب یک استایل رسمی یا استایل اسپرت، زیبایی دارد؟ اگر شلوار جین و کت تک به پا داشته باشید، می‌توانید اسنیکرز به پا کنید، اما با شلوار پارچه‌ای هیچوقت این اشتباه را نکنید.

آقایان خوشتیپ؛ 8 قانون همیشگی در مد و استایل آقایان

رنگ لباس‌تان را با فصل‌ها ست کنید

هر فصل رنگ لباس مخصوص به خود دارد. به عنوان مثال شما در گرمای تابستان ترجیح می‌دهید که شلوار سفید و پیراهن آبی کمرنگ به تن کنید و برعکس، در زمستان به سراغ رنگ‌های تیره بروید. از این رو بهتر است که حتی اگر دلتان هوای لباس‌های تابستانه را کرد، آن‌ها را در فصل زمستان به تن نکنید. هر چه با فصلی که در آن هستید هماهنگ‌تر باشید، جذاب‌تر خواهید بود.

آقایان خوشتیپ؛ 8 قانون همیشگی در مد و استایل آقایان


اشتباهات رایج در استایل آقایان!

در ادامه باید بگوییم که بسیاری از آقایان با مرز بین استایل رسمی، نیمه رسمی و کژوال آشنا نیستند و به همین دلیل اشتباهات رایجی بین آن‌ها وجود دارد که استایلشان را نامتوازن می‌کند. در این مطلب به چند مورد از این اشتباهات خواهیم پرداخت.

پوشیدن جوراب سفید با کفش رسمی

اگر قصد داشتن استایلی رسمی را دارید، تا می‌توانید از جوراب‌های سفید ورزشی دوری کنید. این جوراب‌ها ظاهری ارزان دارند، سریع کثیف و لکه‌دار می‌شوند و با استایل رسمی هم‌خوانی ندارند. به جای آن‌ها از جوراب‌های نازک و شیک استفاده کنید، چون حتی آیتمی به این کوچکی استایلتان را از این رو به آن رو خواهد کرد.

آقایان خوشتیپ؛ 8 قانون همیشگی در مد و استایل آقایان

پوشیدن شلوار‌های خیلی بلند

تا حد امکان از شلوار‌های خیلی بلند پارچه‌ای دوری کنید، چون چروک می‌شوند و در نتیجه هم شما را شلخته و هم قد کوتاه نشان می‌دهند. شلوار شما باید تا اندازه‌ای کوتاه باشد تا چروک نشود و مقداری از جوراب شما نمایان باشد. در استایل‌های رسمی‌تر از شلواری استفاده کنید که دمپای آن، لبه پشتی کفشتان را لمس می‌کند.

آقایان خوشتیپ؛ 8 قانون همیشگی در مد و استایل آقایان

پوشیدن کفش‌های مربعی

نمی‌دانیم چرا هنوز این کفش‌ها بین بعضی از مردان طرفدار دارند. پوشیدن این کفش‌ها آن‌ها را تا حد زیادی شبیه یک مسافر زمان از دهه 50 می‌کند. حتی اگه استایل‌تان خیلی رسمی باشد، نیاز است که اکسسوری‌های خود را آپدیت کنید. پس به جای این کفش‌های مربعی، از کفش‌های کلاسیک با نوک گرد استفاده کنید.

آقایان خوشتیپ؛ 8 قانون همیشگی در مد و استایل آقایان

پوشیدن کت با آستین‌های خیلی بلند

پیدا کردن کتی که کاملا با اندام شما سازگار باشد کار سختی است. به همین دلیل است که مردان خوش‌پوش بعد از خرید کت و شلوار آماده، آن را تحویل خیاط می‌دهند تا اصلاحش کنند. آستین کت باید تا بالای استخوان مچ باشد و حدود یک و نیم سانتی‌متر از پیراهنتان باید از زیر آن دیده شود. هر خیاطی می‌تواند چشم بسته این کار را برایتان انجام دهد.

آقایان خوشتیپ؛ 8 قانون همیشگی در مد و استایل آقایان

باز گذاشتن بیش از حد دکمه‌های پیراهن

قبول داریم که بستن دکمه‌های پیراهن تا آخر بدون کراوات می‌تواند ظاهر عجیبی داشته باشد. اما باز گذاشتن دکمه‌های زیاد مخصوصا در مناسبت‌های رسمی از آن هم عجیب‌تر است. هیچوقت بیش از دو دکمه پیراهنتان را باز نگذارید وگرنه غیرحرفه‌ای، شلخته و بی‌ملاحظه به نظر خواهید رسید.

آقایان خوشتیپ؛ 8 قانون همیشگی در مد و استایل آقایان

پوشیدن پیراهن گشاد

این یکی از رایج‌ترین اشتباهات است. حتما حداقل یک بار پیش آمده که پدرتان را با پیراهنی ببینید که در ناحیه کمربند پف کرده است. پوشیدن پیراهن گشاد نه تنها استایل را نامتوازن و شل و ول نشان می‌دهد بلکه شما را چاق‌تر نشان می‌دهد. پیراهن همیشه باید فیت تن باشد. علاوه بر این وقتی دکمه‌ها را می‌بندید، یقه‌تان نباید بیشتر از دو انگشت جای اضافی داشته باشد.

آقایان خوشتیپ؛ 8 قانون همیشگی در مد و استایل آقایان

بستن بیش از حد دکمه‌های کت

هیچوقت پایین‌ترین دکمه کتی که دو یا سه دکمه دارد را نبندید. بستن این دکمه باعث ناراحتی فیزیکی شما و همچنین غیرطبیعی به نظر رسیدن حرکاتتان خواهد شد. شاید از خودتان بپرسید اگر قرار است این دکمه را همیشه باز بگذاریم، پس چرا اصلا همچین دکمه‌ای وجود دارد. ممکن است باورتان نشود، اما ما هم نمی‌دانیم!

آقایان خوشتیپ؛ 8 قانون همیشگی در مد و استایل آقایان

نگذاشتن پیراهن داخل شلوار

لطفا پیراهنتان را حتما داخل شلوار بگذارید. این پیراهن‌ها مقداری بلندتر طراحی شده‌اند تا به راحتی زیر شلوار قرار بگیرند پس لطفا اگر نمی‌خواهید ظاهری عجیب داشته باشید، این نکته را جدی بگیرید. اگر از رسمیت و گذاشتن پیراهن زیر شلوار خوشتان نمی‌آید، از پیراهن‌هایی با برش کژوال که کوتاه‌تر هستند استفاده کنید. البته اگر شلوارتان، شلواری رسمی است، حتما پیراهنتان را زیر آن جای دهید.

آقایان خوشتیپ؛ 8 قانون همیشگی در مد و استایل آقایان

نمایان بودن زیرپوش

زیرپوش همانطور که از نامش پیداست، باید همیشه زیر لباس‌های دیگر پنهان باشد. اگر همیشه یک یا دو دکمه بالایی پیراهنتان را باز می‌گذارید، زیرپوشی یقه هفت بخرید، نه یقه گرد!

آقایان خوشتیپ؛ 8 قانون همیشگی در مد و استایل آقایان

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/649672/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

رکورد تفاوت قدی یک زوج در گینس ثبت شد/ عکس

ترکیبی گیاهی برای لاغری، تقویت سیستم ایمنی و کاهش اضطراب

فریدون مشیری؛ شاعر زندگی/ ویدئو

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

رمضی: «شب‌ آواز ایرانی» به حوزه هنری بازگشت/ رونمایی دو آلبوم در هر ماه

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

برای کاهش وزن دویدن بهتر است یا پیاده روی؟

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

تصاویری باورنکردنی از یک خرچنگ در حال وزنه برداری/ ویدئو

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

خوابیدن روی شکم چه ضررهایی برای سلامتی دارد؟

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

کدام مواد غذایی برای سلامت مو مفیدند؟

وقتی دونالد ترامپ دی‌جی می‌شود!

این گیاه حافظه را زیاد و افکار منفی را از شما دور می‌کند

فال روزانه سه‌شنبه 28 فروردین 1403

فال حافظ سه‌شنبه 28 فروردین 1403

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

شکستن در و پنجره ورودی سالن کنسرت معین در وان!/ ویدئو

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

وضعیت ورودی سالن کنسرت معین در وان!/ ویدئو

زندگی «اعراب بادیه‌نشین» از دریچۀ عکس‌های 120 ساله

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

یک تکنیک ساده برای کنترل عصبانیت و خشم

فواید استراتژی «تقلب» در رژیم غذایی

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

پنج توصیه مهم برای مراقبت از کودکان در برابر اخبار ناخوشایند

تاریخچۀ عجیب و باورنکردنی «مالیاتِ ریش»!

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

عکسی از دیدار ابی و پسرخوانده اش با همایون شجریان و انوشیروان روحانی

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان