آریا جوان

آخرين مطالب

اوسمار: شما سه بازیکن از رختکن بروید بیرون! ورزش

اوسمار: شما سه بازیکن از رختکن بروید بیرون!
  بزرگنمايي:

آریا جوان - ورزش 3 /اوسمار با جملاتی پرتغالی مسیر نیمکت تا رختکن را در پیش گرفته بود و این در حالی بود که ستاره‌های ناکام تیمش غرولندکنان هر کدام به موضوعی معترض بودند.
بازی به شکلی باورنکردنی با سه گل به سود استقلال خوزستان در نیمه اول پایان یافته است. سکوها تا حدودی از دست لیدرها خارج شده و در بخش‌هایی شعار "حیا کن – رها کن" معروف زمزمه می‌شود. حتی علیرضا بیرانوند که در دقایق پایانی نیمه اول به سمت آنها رفته بود و با حرکات دستانش آنها را به آرامش فراخوانده بود دیگر جرئت نگاه کردن به سکوها را هم ندارد. گام‌های لرزان بازیکنان به سمت رختکن که باید از تونل چسبیده به سکوهای هواداری عبور کنند و چشم در چشم هواداران شوند، قطعا در آن لحظات سخت‌ترین کار ممکن بود.
چند پله پایین‌تر از آن تونل و مسیر منتهی به رختکن وضع متفاوت شد؛ اعتراض بازیکنان پرسپولیس به یکدیگر و وظایفی که هر کدام مدعی بودند آن یکی انجام نداده تا این وضع با دریافت سه گل شکل گیرد، با فریاد نفرات بزرگتر و فنی تیم در نهایت برای لحظات بعدی تبدیل به سکوت شد و تا رختکن ادامه یافت. در رختکن و در لحظاتی که اوسمار و تیمش درگیر بحث‌های فنی برای ادامه بازی و 45 دقیقه دوم بودند بار دیگر زمزمه در بین بازیکنان شکل گرفت.
اما ناگهان با فریاد اوسمار همه به خود آمدند: صحبت‌های با تن بالا که توسط مترجم به گوش بازیکنان رسید: تو، تو و تو سریع رختکن را ترک کنید و به زمین برگردید!
خطاب سرمربی برزیلی به علی نعمتی، وحید امیری و محمد خدابنده‌لو بود. همین مسئله باعث شد تا لحظاتی بعد از سوت پایان نیمه اول و در شرایطی که هواداران پرسپولیس در شوک قرار داشتند و این نتیجه را باور نداشتند، ناگهان بار دیگر با هجوم بازیکنان نیمکت نشین به چمن مواجه شوند. درست مثل همان لحظاتی که در ابتدای بازی با ورود آنها شور و هیجان و شعار سر داده بودند و هرگز چنین سرنوشتی را تصور نمی‌کردند.
این بار محمد خدابنده‌لو، وحید امیری و علی نعمتی در کنار چند بازیکن جوان دیگر که با توجه به جو رختکن ترجیح دادند وارد زمین شده و با توپ سرگرم شوند و گرم کنند، وارد زمین شدند. وحید امیری با همان استایل خاص خودش، پیش از ورود دوباره به چمن، روی خط طولی میانه زمین زانو زد و با خواندن دعا ناگهان با استارتی بلند گرم کردن خود را در میانه زمین استارت زد.

افشین پیروانی ثانیه‌هایی زودتر از اعضای تیم وارد زمین شد و برگه تعویض سه بازیکن پرسپولیس را در اختیار ناظر و داور چهارم داد تا آنها با سیمایی متفاوت نیمه دوم را دنبال کنند. سه تعویضی که البته به گواه کارشناسان و با توجه به تغییر روند تیم، گره گشای بزرگی برای پرسپولیس و اوسمار در مسیر کامبک رویایی شد.
علی نعمتی با بازی عقب‌تر نسبت به سه مدافع دیگر تیم، این اجازه را به عبدالکریم، دانیال اسماعیلی فر و البته محمدحسین کنعانی زادگان داد تا بیشتر در فاز تهاجمی حاضر شوند و با توجه به سرعت مناسب خود نگرانی بابت ضدحملات حریف را نیز از بین برد. همین مسئله شاید عامل بزرگی بود که دانیال اسماعیلی فر یک گل بزند و کنعانی زادگان نیز با پیش روی جالب توجه تا پشت محوطه جریمه حریف، یک پاس گل طلایی به نام خود کند و عبدالکریم نیز بیشتر دقایق را در یک سوم حریف کار را دنبال کند. 
خدابنده لو نیز نبض میانه میدان را از آن خود کرد تا پرسپولیس نسبت به نیمه اول تغییر بزرگی را تجربه کند و به شکل عجیب کار را در اختیار حریف نبیند. هافبک دفاعی جوان پرسپولیس با دوندگی بالا و پاس‌های طولی و عرضی خود و توپگیری‌هایش روند متفاوتی را برای تیم شکل داد تا او نیز تعویضی موفق سرمربی برزیلی سرخ‌ها لقب گیرد. و در نهایت وحید امیری که بعد از هجمه‌ای که متوجه خود می‌دید اینبار با قدرت تکنیکی و پاسوری خود شرایط را به کام سرخ‌ها در فاز تهاجمی کرد. امیری که البته بدشانس بود که موقعیت‌های طلایی بازی برایش تبدیل به گل نشد اما با گرفتن یک پنالتی کار را برای آبی‌های خوزستانی تمام کرد و نشان داد که اعتماد اوسمار به او در این نیمه بی‌دلیل نبوده است.
پرسپولیس از دل یک شکست ناامید کننده و شاید تاریخی، به یکی از بردهای دراماتیک و باورنکردنی خود رسید. شاید برای خوش‌بین‌‍ترین هوادار این تیم هم شکست سه گله با کمترین ارفاق و بالاترین خوش‌بینی دستیابی به حداقل امتیاز بود. خصوصا اینکه آنها تا دقیقه 75 نیز با همین نتیجه کار را دنبال می‌کردند. اما تیمی که بیشتر اعضای آن طی فصول اخیر بیشترین آمار قهرمانی را در لیگ از آن خود کرده‌اند، هر اتفاقی شدنی بود. و شاید باید بیشترین سهم از این برد را به سکوهای پرسپولیس داد؛ آنهایی که تا ثانیه پایانی به تیم خود باور داشتند و برخلاف تصور در دقایق پایانی نیز هیچ سکویی خالی نشد و با تصور باخت تصمیم به ترک استادیوم نگرفتند.
پرسپولیس اکنون صدر جدول را از آن خود کرده است و همه چیز را در فاصله دو هفته مانده به پایان لیگ بیست و سوم در دست گرفته است. 180 دقیقه تا پایان مسیر و جدال مقابل شمس آذر و مس رفسنجان. لیگ با چه اتفاقی به پایان خواهد رسید؟

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1323077/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ناراحتی خداداد از شوخی بخش فان یورو

تادیچ: می‌توانستیم به انگلیس ضربه بزنیم

نحس است؛ لینه‌کر شعار معروف انگلیس را ممنوع کرد

معرفی برترین‌های فوتسال در هتل المپیک

دشان: کروس یک غول تمام عیار است!

حساب بلینگام با ستاره صربستان صاف شد

کری برای آلمان! ورزشگاه را مال خودمان می‌کنیم!

پیش بازی دیدار اتریش - فرانسه

بلینگام بهترین بازیکن دیدار انگلیس - صربستان شد

تمجید هری کین از بلینگام؛ او باورنکردنی است!

نتایج کامل روز سوم و برنامه روز چهارم یورو 2024

شوت ولاهوویچ با واکنش دیدنی پیکفورد به کرنر رفت

نجات دروازه توسط هری کین که مانع از گلزنی صرب ها شد

گل‌ها و پاس‌گل‌های کیه‌زا در فصل 2023/24

خلاصه بازی صربستان 0-1 انگلیس

تشویق جود بلینگام توسط هواداران تیم ملی انگلیس با استفاده از آهنگ هی جود

برد خفیف سه‌شیرها در گام اول؛ انگلستان 1-0 صربستان

پزشکیان:دولت سوم روحانی نیستم/ دولتی که می‌اید دولت مسعود پزشکیان خواهد بود

دیالوگ جالب میان دانش‌جعفری و جلیلی در خصوص چاپ پول

کنسول بازی اختصاصی روسیه در دست ساخت است

کانسلو: در حقم بی‌عدالتی شد، خودم را اثبات می‌کنم

خوشحالی گل خاص بلینگام با حضور آرنولد

درگیری بلینگام و کوستیچ در دقیقه 24؛ صربستان 0-1 انگلیس

اشتباه ولاهوویچ و تک‌به‌تکی که واکر از دست داد؛ صربستان 0-1 انگلیس

صحنه مشکوک به پنالتی روی میتروویچ در دقیقه 59؛ صربستان 0-1 انگلیس

ضربه سر هری کین به تیر دروازه صربستان برخورد کرد

شبیه‌سازی بازی اسپانیا و کرواسی در یورو 2024

کدام قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل و iOS 18 احتمالاً همزمان با آیفون 16 عرضه نمی‌شوند؟

بازی چندنفره‌ Battle Vision Network برای کامپیوتر و موبایل معرفی شد؛ تریلر آن را ببینید

عقب‌نشینی دولت از ممنوعیت واردات آیفون رفرش

شوت میتروویچ خطرناک از کنار دروازه انگلیس به بیرون رفت

خداداد: بزرگترین اشتباهم رد پیشنهاد دورتموند بود

سرمربی دانمارک: گل دوم را نزدیم و خیلی بی‌حال بودیم

شروع قدرتمند در یورو؛ جود یورو را هم می‌خواهد

اریکسن: داستان من با یوروی قبلی متفاوت است

چشمم را بستم و فقط شوت زدم!

بدشانسی مضاعف صربستان؛ کاستیچ مصدوم شد!

رونمایی دختر پزشکیان از علاقه‌های پدرش

جلیلی: برنامه خود را بر اساس مطالعات 11 ساله و کتاب‌های زیادی که در اقتصاد خوانده‌ام، ارائه کردم

مشخصات کامل گوشی آنر X60i لو رفت

ریمستر بازی The Thing برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم معرفی شد

تا حالا خرگوش به این بزرگی دیده بودید؟

برخورد صاعقه به دو گردشگر در چین

جلوگیری یک اورانگوتان از تخریب خانه اش

استوری/ عیدتون مبارک

خیلی کنجکاو هستین!

قاپ باباشون رو دزدیدن

پیشنهاد معنادار رضا رشیدپور به رئیس صداوسیما

نامه مس به تاج؛ استادیوم فینال را عوض کنید!

سرمربی اسلواکی: بلژیک را دست‌کم نگیریم، آنها غولند