آریا جوان

آخرين مطالب

فرمانده سپاه در مراسم تشییع شهید موسوی: هیچ‌چیز جز فداشدن ما پاسخی به مهر و محبت شما نیست نگاه سیاسی

فرمانده سپاه در مراسم تشییع شهید موسوی: هیچ‌چیز جز فداشدن ما پاسخی به مهر و محبت شما نیست
  بزرگنمايي:

آریا جوان - ایسنا / فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: رئیس‌جمهوری شهید یک شخصیت الهی و آسمانی و معیار یک رئیس‌جمهوری کامل بود که در شبانه‌روز ساعت کمی استراحت می‌کرد، جلساتش تا نیمه‌های شب ادامه داشت و از ابتدای اذان صبح وارد عرصه خدمت می‌شد.
سرلشکر حسین سلامی در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید سیدمهدی موسوی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، اظهار کرد: شهدای خدمت، شهدای پرتلاش، مجاهد، خستگی‌ناپذیر، مردم‌دار و مردم‌دوست و اهل عبادت بودند و انسان‌هایی بودند که یک لحظه را برای خدمت به مردم از دست نمی‌دادند.
رئیس‌جمهور ما یک شخصیت الهی و آسمانی بود 

توضیح ویدیو
وی افزود: خداوند گلچین کرد و بخشنده‌ترین و ایثارگرترین انسان‌های ما را به محضر خود دعوت کرد و آنان را در جوار خود مأوا داد. رئیس‌جمهوری ما یک شخصیت الهی و آسمانی و معیار یک رئیس‌جمهوری کامل بود که در شبانه‌روز ساعت کمی استراحت می‌کرد و جلساتش تا نیمه‌های شب ادامه داشت و از ابتدای اذان صبح وارد عرصه خدمت می‌شد.
اینکه می بینید 63 هیئت عالی رتبه از سراسر جهان برای تجلیل از این مقام شهیدان به ایران سفر می کنند نشان از ابعاد نفوذ شخصیت این انسان های بزرگ است

توضیح ویدیو
فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: اینکه می‌بینیم 63 هیئت عالیرتبه از سراسر جهان برای پاسداشت مقام والای این شهیدان به ایران سفر می‌کنند، نشان‌دهنده ابعاد عظیم نفوذ و تأثیر شخصیت این انسان‌های بزرگ در عرصه بین‌الملل است.
سردار سلامی ادامه داد: آنان قوی، انقلابی، مردمی و مومن بودند. شهید رئیسی کسی بود که در کرملین در میان مذاکره نماز خواند تا کبریایی الهی را معیار حرکت خود قرار دهد. او آنجا خدا را عبادت کرد. کسی که از سفر خارجی می‌آمد، به خانه نمی‌رفت، بلکه به یک سفر داخلی می‌رفت. او با اعضای هیئت دولت خود در تکاپوی رشد ایران به عنوان قائمه امت اسلامی بودند.
وی با اشاره به جنبه‌های شخصیتی شهید امیرعبداللهیان، گفت: او دیپلماتی نجیب و مومن بود که وقتی به عنوان مسئول دستگاه سیاست خارجی ایران عمل می‌کرد هم رشید و بلندبالا، شجاع، قاطع و قوی بود و از کسی جز خدا نمی‌ترسید. ما او را در صحنه‌های زیادی آزموده‌ایم. او در وعده صادق واقعاً درخشید و در برابر فشارهای سیاسی و بین‌المللی کشورها و قدرت‌های مقابل و متفاوتی ایستاد.
فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: او یک فهم سیاسی بالا و یک تحرک سیاسی بالا در جهان داشت. او منطق انقلاب و نظام ما را در جامعه جهانی ترویج می‌کرد و مروج شکوه یک انقلاب بود، اما در عین حال متواضع، خاکی، افتاده و مومن و سختکوش بود.
سردار سلامی با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید آیت‌الله آل‌هاشم، یادآور شد: امام جمعه شهیدمان نیز واقعاً تصویر زیبا و دل‌انگیز یک روحانی مردمی را که با مردم زندگی می‌کرد و در سختی‌های آنان سهیم بود. زبان دل مردم بود و با آنان به سادگی سخن می‌گفت.
وی همچنین با گرامیداشت یاد استاندار شهید مالک رحمتی، اظهار کرد: استاندار جوان اما پرتلاش و خستگی‌ناپذیر، نمونه یک عنصر اجرایی قدرتمند، اما مومن بود.
شهید سردار موسوی آخرین فردی بود که نیمه‌های شب نهاد ریاست جمهوری را ترک می کرد
توضیح ویدیو
فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به ویژگی‌های شهید سیدمهدی موسوی سرتیم حفاظت رئیس‌جمهوری، تاکید کرد: آن برادر شهید عزیزی که امروز او را تا عرش اعلاء بدرقه کردید، کسی است که بیش از 15 سال است او را می‌شناسم. او پاسداری فداکار و اسوه انسانی باتعصب، غیرتمند، جوانمرد، باوفا، فداکار، مهربان، ازجان‌گذشته، مردم‌دار و خستگی‌ناپذیر بود.
سردار سلامی گفت: او کسی بود که برای حفاظت از جان رئیس‌جمهوری تلاش‌های زیادی می‌کرد تا دولت ما با آزادی عمل، امنیت و آرامش کامل به خدمت خود ادامه دهد. سردار موسوی کسی که بارها در اجرای این مأموریت مجروح شد، پایش شکست، بیمارستان را ترک کرد و با پای شکسته به میدان آمد. او عقب نمی‌نشست و در تمام سفرها همراه رئیس‌جمهوری بود و با عشقی وصف‌ناپذیر کار می‌کرد و به پاسداری خود واقعاً ایمان داشت.
وی ادامه داد: شهید موسوی یک نابغه بود که در میدان جدی بود و عمل می‌کرد. وقتی رئیس‌جمهوری شهید به میان مردم می‌رفت، به دلیل مردمی‌بودنش، علاقه داشت در میان امواج متلاطم جمعیت حرکت کند تا دست‌هایش با دست‌های مردم فقیر و مستضعف آشنا شود تا حرارت و گرمای محبت آنان را بچشد و با آنان همکلام شود. این امر فشار مضاعفی برای تیم محافظ ایجاد می‌کرد و این سیدمهدی شهید بود که نزدیکترین فرد به رئیس‌جمهوری بود که او را در میان حلقه مهر خود می‌گرفت تا امکان تماس رئیس‌جمهوری شهید با مردم فراهم باشد.
فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: او ابدا خسته نمی‌شد، بسیار کم به خانه می‌رفت و آخرین کسی بود که نهاد ریاست‌جمهوری را در نیمه‌های شب ترک می‌کرد و اولین کسی بود که در بامداد در نهاد ریاست‌جمهوری حاضر بود. او در پذیرش خطر و پیشگامی در میدان و محبت به زیردستانش و سعه صدر اولین بود، اما وقتی می‌خواست میدان را به سوی خانه ترک کند، آخرین بود. او آخرین نفر بود که از هر امتیازی متنعم می‌شد.
سردار سلامی گفت: شهید موسوی یک انسان کاملا وارسته بود و جسمش را با روحش همراه کرده بود. سختی‌ها را به جان می‌خرید و گلایه نمی‌کرد. او کارها را هرروز جدی‌تر از روز قبل انجام می‌داد، او هر روز احساس می‌کرد روز اولی است که این مسئولیت بزرگ بر عهده او گذاشته شده است.
وی افزود: کار شهید موسوی فقط حفظ جان رئیس‌جمهوری نبود، بلکه باید امنیت نهاد ریاست‌جمهوری، سفر کلی هیئت دولت و امنیت عمومی نقطه‌ای که به آن سفر می‌شد، را فراهم می‌کرد. این ماموریت‌ها فرماندهانی بسیار قدرتمند، رشید، شجاع، پاکباخته، ازجان‌گذشته، مومن، صبور و دارای شرح صدر می‌خواهد.
وی اظهار کرد: ما واقعاً به وجود این عزیزان افتخار می‌کنیم. انصافاً شهید موسوی که 15 سال بود که از نزدیک او را می‌شناختم، رفتار و خلقیات او را در سختی‌ها و شدت و رخا دیده‌ام و با یقین و قلبم درباره او سخن می‌گویم. برای ما باورکردنی نبود که این کاروان خدمت صادقانه چنین ناگهانی به عرش اعلا پرکشد.
فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: ما امروز به برکت این شخصیت‌های بزرگ در یک تراز و ارتفاع رفیع از شخصیت ملی و بین‌المللی هستیم و مردم ما از همیشه متحدتر و به نظام معتقدتر و به رهبری معظم انقلاب اسلامی متکی‌تر و دلبسته‌تر و دلداده‌تر هستند. مردم ما امروز بیش از هر زمان دیگری دوست و دشمن را از یکدیگر تشخیص می‌دهند.
رئیس جمهور شهید در عملیات وعده صادق از خود شجاعت سیاسی زائدالوصفی نشان داد
توضیح ویدیو
سردار سلامی گفت: شخصیت جهانی ما امروز در سطح یک قدرت بزرگ رشد یافته است. ما در قدرت دفاعی قادر شدیم به قلب سیاسی استکبار حمله کنیم. رئیس‌جمهوری شهید ما در وعده صادق از خود شجاعت سیاسی فراوانی نشان داد. او رئیس شورای عالی امنیت ملی بود و می‌بایست همه مخاطرات امنیت ملی را در این ماجرای بزرگ تحلیل کند و تشخیص دهد.
وی افزود: درکنار آن، شجاعت تصمیم و وسعت و عظمت آن و توکل و استقامت عظیم رهبر معظم انقلاب اسلامی در این ماجرای بزرگ و در صحنه‌های قبل از آن از خود نشان دادند، شخصیتی مثل رئیس‌جمهوری ما هم وجود داشت که اراده رهبری معظم انقلاب را در بستر ساختارهای امنیت ملی کشورمان جاری کند.
فرمانده کل سپاه یادآور شد: یک دیپلماسی قدرتمندی هم وجود داشت که منطق ما را برای مقابله با صهیونیست‌ها و شرکای آنان را به جهان منتقل کند و مشروعیت این واقعه عظیم را در جهان به ثبت رساند. آنقدر این مشروعیت‌بخشی به عملیات وعده صادق از سوی دستگاه سیاست خارجی ما قوی بود که حتی متحدان رژیم صهیونیستی که به شهید امیرعبداللهیان پیام می‌دادند می‌گفتند شما حق پاسخ دارید، اما تخفیف دهید و متناسب بزنید.
سردار سلامی تاکید کرد: این دولت توانسته بود مشروعیت سیاسی نظام را برای آن عملیات بزرگ ایجاد کند که کار بزرگی بود. مسائل کشور ما در مسیر حل شدن قرار داشت، همه‌چیز سرجای خود قرار گرفته بود و کشور در مسیر پیشرفت بود. البته با شهادت این عزیزان هیچ‌چیز عوض نشده است.
وی گفت: آن اعتبار، اقتدار، منزلت و شکوه و حرکت به برکت وجود رهبری معظم انقلاب اسلامی پایدار است. تا وقتی ما چنین صاحبی داریم از هیچ حادثه، مصیبت و بلایی نمی‌هراسیم. بدانید دشمن تمام استعداد خود را در تمام مقاطع گذشته به کار گرفته و تمام توان خود در فشار و حصر اقتصادی و همه ابزارهای رسانه‌ای خود را برای ایجاد تردید در میان ملت ایران و جداسازی آنان از پیکر انقلاب و تمام قدرت خود در جنگ اطلاعاتی و تمام توان نظامی خود را به کار گرفته است اما این دشمن در تمام این عرصه‌ها ناکام و ناامید بوده است.
سردار سلامی تصریح کرد: ما مردان شجاعی داریم. خلبانان شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران که در این ماجرا جان خود را کف دست گذاشتند، سال‌های سال مقامات کشور ما را از این سرزمین به سرزمین دیگر می‌بردند. پرواز همیشه با مخاطره همراه است. خانواده آنان صبور، نجیب و قوی بودند. ما به همراه امیر سرافراز ارتش اسلام سیدعبدالرحیم موسوی و فرمانده عزیز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با خانواده‌های این خلبانان شهید دیدار کردیم و آنان را مصمم، مستحکم و با قلوب مطمئن و راضی از شهادت عزیزانشان دیدیم.
فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: این برای ما افتخار است، آنان هم خلبانان معیار و شخصیت‌هایی در تراز مجاهدان برجسته راه خدا بودند که یاد و نام آنان را گرامی می‌داریم. سرتیپ دوم شهید سیدطاهر مصطفوی که برادر شهید، فرزند یک روحانی وارسته و مومن بود. سرهنگ خلبان شهید محسن دریانوش که همراه آنان بود و نیز سرهنگ خلبان شهید بهروز قدیمی همگی از تندیس‌های زنده غیرت و جوانمردی و الهام‌بخشی و عظمت ایمان و شکوه جهاد و زیبایی شهادت بودند.
وی یادآور شد: همه ملت ایران چند روز است چشمهایشان چشمه‌سار اشک است. ملت ایران افتخار بزرگی آفرید. هیچ ملتی در عالم چنین وفادار، مهربان، باعاطفه و پراحساس نیست. شما مردم هستید که ما هستیم. روح زندگی ما شما هستید. دوست داریم در راهتان فدا شویم. این واقعیت وجود ماست و هیچ‌چیز جز فداشدن ما پاسخی به مهر و محبت شما نیست. از همه مردم ایران که چنین شکوه خیزشی را ایجاد کردند و دشمنان را ناامید کردند، به عقب راندند و مشعل فتنه‌های آنان را خاموش کردند و بهترین بندگان خدا هستند، قدردانی می‌کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1322622/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شوت ولاهوویچ با واکنش دیدنی پیکفورد به کرنر رفت

نجات دروازه توسط هری کین که مانع از گلزنی صرب ها شد

گل‌ها و پاس‌گل‌های کیه‌زا در فصل 2023/24

خلاصه بازی صربستان 0-1 انگلیس

تشویق جود بلینگام توسط هواداران تیم ملی انگلیس با استفاده از آهنگ هی جود

برد خفیف سه‌شیرها در گام اول؛ انگلستان 1-0 صربستان

پزشکیان:دولت سوم روحانی نیستم/ دولتی که می‌اید دولت مسعود پزشکیان خواهد بود

دیالوگ جالب میان دانش‌جعفری و جلیلی در خصوص چاپ پول

کنسول بازی اختصاصی روسیه در دست ساخت است

کانسلو: در حقم بی‌عدالتی شد، خودم را اثبات می‌کنم

خوشحالی گل خاص بلینگام با حضور آرنولد

درگیری بلینگام و کوستیچ در دقیقه 24؛ صربستان 0-1 انگلیس

اشتباه ولاهوویچ و تک‌به‌تکی که واکر از دست داد؛ صربستان 0-1 انگلیس

صحنه مشکوک به پنالتی روی میتروویچ در دقیقه 59؛ صربستان 0-1 انگلیس

ضربه سر هری کین به تیر دروازه صربستان برخورد کرد

شبیه‌سازی بازی اسپانیا و کرواسی در یورو 2024

کدام قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل و iOS 18 احتمالاً همزمان با آیفون 16 عرضه نمی‌شوند؟

بازی چندنفره‌ Battle Vision Network برای کامپیوتر و موبایل معرفی شد؛ تریلر آن را ببینید

عقب‌نشینی دولت از ممنوعیت واردات آیفون رفرش

شوت میتروویچ خطرناک از کنار دروازه انگلیس به بیرون رفت

خداداد: بزرگترین اشتباهم رد پیشنهاد دورتموند بود

سرمربی دانمارک: گل دوم را نزدیم و خیلی بی‌حال بودیم

شروع قدرتمند در یورو؛ جود یورو را هم می‌خواهد

اریکسن: داستان من با یوروی قبلی متفاوت است

چشمم را بستم و فقط شوت زدم!

بدشانسی مضاعف صربستان؛ کاستیچ مصدوم شد!

رونمایی دختر پزشکیان از علاقه‌های پدرش

جلیلی: برنامه خود را بر اساس مطالعات 11 ساله و کتاب‌های زیادی که در اقتصاد خوانده‌ام، ارائه کردم

مشخصات کامل گوشی آنر X60i لو رفت

ریمستر بازی The Thing برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم معرفی شد

تا حالا خرگوش به این بزرگی دیده بودید؟

برخورد صاعقه به دو گردشگر در چین

جلوگیری یک اورانگوتان از تخریب خانه اش

استوری/ عیدتون مبارک

خیلی کنجکاو هستین!

قاپ باباشون رو دزدیدن

پیشنهاد معنادار رضا رشیدپور به رئیس صداوسیما

نامه مس به تاج؛ استادیوم فینال را عوض کنید!

سرمربی اسلواکی: بلژیک را دست‌کم نگیریم، آنها غولند

معمای کودکی رونالدو؛ هم تیمی ها جا ماندند، خودش پرده از راز برداشت!

تن هاخ: یونایتد فهمید که بهترین سرمربی را دارد!

گل تماشایی مودریچ مقابل آرژانتین در جام جهانی 2018

پیام یوفا به تیم ملی آلبانی؛ هواداران‌تان مشکل‌ساز هستند!

گل اول انگلیس به صربستان توسط جود بلینگام

توصیه کاپلو به ساوتگیت؛ روی آرنولد ریسک نکن

گزارش زنده؛ انگلیس 1-0 صربستان

چگونه به نوجوانان‌مان بگوییم از صحبت‌هایشان ناراحت هستیم؟

پزشکیان: آنها که می‌گویند ما خودمان کارشناس هستیم مردم را فریب می‌دهند

اظهارات دختر پزشکیان نامزد ریاست جمهوری پیش از شروع گفتگوی ویژه خبری

بلومبرگ: اپل می‌خواهد نازک‌ترین آیفون، مک‌بوک پرو و اپل واچ را بسازد