آریا جوان

آخرين مطالب

چگونه و چه موقع به اردکان سفر کنیم؟ خواندنی

چگونه و چه موقع به اردکان سفر کنیم؟
  بزرگنمايي:

آریا جوان - یکی از شهرهای استان یزد که از تاریخی غنی برخوردار بوده و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، اردکان است. این قابلیت وجود دارد که با تهیه بلیط قطار اردکان خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به این شهر برسانید؛ اما سوالی که در این میان وجود دارد، این است که چگونه و چه موقع به اردکان سفر کنیم؟
آب‌وهوای اردکان
یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای این که بتوانیم بهترین زمان سفر به اردکان را تشخیص دهیم، آب‌وهوا است. اردکان در منطقه‌ای کویری واقع شده و معمولا تابستان‌هایی بسیار گرم و زمستان‌هایی سرد و خشک دارد. البته سرمای زمستان این منطقه به‌اندازه مناطق کوهستانی نیست؛ اما خشک بودن آن سبب می‌شود که کمی آزاردهنده باشد. باتوجه‌به این اوصاف، بهترین زمان برای سفر به اردکان، فصل بهار و اوایل فصل پاییز است؛ در این اوقات از سال معمولا دمای هوا معتدل بوده و به‌نحوی است که اغلب گردشگران با آن سازگاری دارند.
پیشنهاد می‌کنیم که اگر شما نیز قصد دارید تا در فصل بهار یا اوایل فصل پاییز به اردکان سفر کنید، حتما در پیش فروش قطار شرکت کرده و بلیط‌تان را از چند هفته قبل تهیه کنید. باتوجه‌به این‌که در این اوقات از سال افراد زیادی قصد سفر به اردکان را دارند، امکان ایجاد مشکلاتی مانند کمبود ظرفیت قطارها وجود داشته و بهتر است که از قبل تمامی ملزومات فراهم شده باشند.
ازدحام گردشگران در اردکان
از دیگر فاکتورهایی که حتما باید آن را در نظر داشته باشید، میزان ازدحام گردشگران است. معمولا بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا در زمانی به شهر موردنظرشان سفر کنند که اماکن تاریخی و گردشگری خلوت باشند؛ چراکه گاهی اوقات ازدحام بیش از حد جمعیت خسته‌کننده است. درمورد اردکان می‌توان گفت که معمولا در اوایل فصل بهار که تعطیلات عید قرار دارند، گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند و اگر که شلوغی اماکن تاریخی و گردشگری برای‌تان آزاردهنده است، بهتر است که سفر خود را برای بعداز این تعطیلات برنامه‌ریزی کنید.
در فصل پاییز نیز به‌خاطر این‌که تعداد زیادی از خانواده‌ها فرزندان محصل دارند و در این فصل مدرسه‌ها آغاز به کار می‌کنند، معمولا اغلب شهرهای گردشگری کشور از مهمانان کم‌تری میزبانی می‌کنند.

آریا جوان

باتوجه‌به مواردی که عنوان شدند، بهتر است تا سفرتان را برای بعد از تعطیلات عید (ماه‌های اردیبهشت و خرداد) و یا برای فصل پاییز برنامه‌ریزی کنید. در این فصل‌ها علاوه‌بر این‌که آب‌وهوا وضعیت مطلوبی دارد، وضعیت از لحاظ ازدحام جمعیت گردشگران نیز قابل‌قبول است.
ارزان‌ترین زمان برای سفر به اردکان
یکی دیگر از موضوعاتی که برای گردشگران اهمیت بالایی دارد، میزان هزینه‌های سفر است. درمورد اردکان نیز به همین صورت بوده و طبیعی است که مسافران زمانی را برای سفر به این شهر ترجیح می‌دهند که مستلزم به پرداخت هزینه‌های کم‌تری باشند. در پاسخ به این سوال که چه موقع از سال خدمات گردشگری در اردکان قیمت پایین‌تری دارند، باید بگوییم که معمولا نوسانات قیمت بلیط‌های اردکان یا میزان هزینه مورد نیاز برای اقامت در هتل‌های این شهر، چندان متغیر نبوده و در تمامی اوقات سال بازه یکسانی دارند؛ به همین خاطر، این‌که در چه موقع از سال به این شهر سفر کنید، تاثیر چندانی روی هزینه‌های نهایی نخواهد داشت.
بهترین روش برای سفر به اردکان
یکی دیگر از سوالاتی که باید به آن پاسخ داد، این است که کدام‌یک از روش‌های سفر به اردکان از سایر آن‌ها بهتر است؟ امروزه راه‌های فراوانی برای سفر به هریک از شهرهای کشور وجود دارند و گردشگران می‌توانند باتوجه‌به انتظارات خود، یکی از این راه‌ها را پیش بگیرند؛ اما اگر بخواهیم تنها یک روش را برای سفر به اردکان به‌عنوان بهترین روش معرفی کنیم، تهیه بلیط قطار اردکان و سفر ازطریق خطوط ریلی را معرفی خواهیم کرد.
قطارهایی که در مسیرهای راه‌آهن ایران رفت‌وآمد می‌کنند، معمولا از کیفیت بالایی برخوردار هستند و توانسته‌اند تا رضایت اغلب گردشگران را به خود جلب کنند. همچنین هرکدام از آن‌ها باتوجه‌به میزان امکانات و خدماتی که به مسافرانشان ارائه می‌دهند، تعداد مشخصی ستاره دریافت می‌کنند؛ تعداد این ستاره‌ها معمولا بین 3 تا 5 عدد بوده که قطارهای 3 ستاره دارای کم‌ترین، و قطارهای 5 ستاره، دارای بیشترین امکانات هستند؛ امروزه سه قطار 4 ستاره و یک قطار 3 ستاره در مسیرهای منتهی به ایستگاه راه‌آهن اردکان فعالیت می‌کنند.

آریا جوان

یکی دیگر از نکات مثبتی که درمورد سفر به‌وسیله قطار وجود دارد، این است که برنامه‌ریزی حرکت قطارها بسیار دقیق بوده و معمولا برای هیچ‌کدام از آن‌ها مشکلاتی مانند تاخیر یا کنسل شدن حرکت ایجاد نمی‌شوند. همین امر سبب شده تا بسیاری از شرکت‌های ریلی نسبت به پیش فروش بلیط قطار نیز اقدام کنند؛ بدین‌صورت که بلیط‌ها چندین هفته زودتر فروخته می‌شوند تا مسافران بتوانند برنامه‌ریزی سفرشان را به روش بهتری انجام دهند. اگر قصد سفر به اردکان را دارید نیز می‌توانید در پیش فروش قطار شرکت کرده و بلیط موردنظرتان را از چند وقت زودتر خریداری کنید.
خرید بلیط قطار از طریق فلای تودی
بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا کارهای روزمره خود را ازطریق اینترنت انجام داده تا در وقت و انرژی‌شان صرفه‌جویی به‌عمل آورند؛ از امور بانکی گرفته، تا خرید موادغذایی. امروزه این قابلیت وجود دارد که انواع و اقسام خدمات مرتبط با صنعت گردشگری را نیز به‌صورت آنلاین دریافت کرده و بدون نیاز به مراجعه حضوری، ملزومات مسافرتتان را خریداری کنید. آژانس‌های گردشگری زیادی وجود دارند که این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند تا بتوانند کارهایی مانند رزرو هتل، خرید بلیط قطار ، تهیه بیمه مسافرتی و... را کاملا به‌صورت آنلاین به انجام برسانند. اگر شما نیز قصد تجربه سفری به‌یادماندنی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا با مراجعه به وبسایت فلای تودی تمامی نیازهای سفرتان را تهیه کنید.
فلای تودی یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های مسافرتی کشور است که از سال 1395 تاکنون فعال بوده و گستره خدمات آن امروزه تا حدی افزایش یافته که گردشگران می‌توانند تمامی نیازهایشان برای داشتن سفری پرامکانات را ازطریق وبسایت این مجموعه برطرف سازند؛ از قابلیت رزرو هتل گرفته تا امکان شرکت در پیش فروش بلیط قطار، توسط فلای تودی فراهم شده‌اند. فلای تودی از معدود آژانس‌های مسافرتی است که تمامی خطوط ریلی کشور را پوشش داده و به‌غیر از بلیط قطار اردکان یا دیگر شهرهای مرکزی کشور، بلیط سایر ایستگاه‌های راه‌آهن را نیز می‌توانید به ساده‌ترین شیوه ممکن از این وبسایت خریداری کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1313537/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

میان‌رده قدرتمند جدید ریلمی نمایشگر 120 هرتز LTPO دارد

گلکسی S21 FE بی‌سروصدا یک اپلیکیشن مهم را دریافت کرد

حال و هوای متفاوت خادمان امام رضا(ع) هنگام آماده‌سازی سبدهای گل‌آرایی

ولادت عشق

نقاره‌زنی در شب میلاد امام رضا (ع) در حرم مطهر رضوی

شیدا خلیق: تصمیم به ازدواج با کیوان مربوط به قبل از زودیاک است

زن مقید نمیخواد!

پیراهن باکلاس «سلنا گومز» در جشنواره کن 2024

محمدرضا گلزار تماشاگر مسابقات بسکتبال NBA در آمریکا

هانیه توسلی و باران کوثری در راه پاریس

گل چهارم ویارئال به رئال مادرید توسط الکساندر سورلوس

اشک و لبخند در آنفیلد؛ خداحافظی باشکوه کلوپ

گریه کاپیتان از جدایی کلوپ؛ روز سختی بود

کاپیتان آرسنال: ناراحتیم، خیلی به قهرمانی نزدیک بودیم

واکنش ستاره‌های سیتی به چهارمین قهرمانی پیاپی

درخواست آرتتا از هواداران؛ راضی نباشید

گل دوم بارسلونا به رایو وایکانو توسط پدری

گل سوم بارسلونا به رایو وایکانو توسط پدری

تکذیب اظهارنظر جنجالی پیشکسوت استقلال

سردار آزمون دوباره از ترکیب بیرون رفت

تاریخ‌سازی گواردیولا؛ منچستر سیتی قهرمان لیگ برتر انگلیس شد

سه سوته بادبزن بساز

با مخفی‌کاری همسرمان دقیقا چه کنیم؟

استفاده از آخرین تکنولوژی در تمیز کردن خونه

کار‌هایی که زنان قوی انجام می‌دهند

واکنش رئیس دولت اصلاحات به حادثه بالگرد رئیس‌جمهور

توئیت سایت رهبر انقلاب درباره وقوع حادثه برای بالگرد رئیسی

ولایتی: برای سلامتی آقای رئیسی دعا می‌کنیم

اردوغان: از سانحه هوایی که برای رئیس جمهور ایران پیش آمده بسیار متاسف هستیم

عراقچی برای رئیسی و امیرعبداللهیان آرزوی سلامتی کرد

ایکس‌باکس بعدی احتمالاً اواخر سال 2026 عرضه می‌شود

گلکسی Z Fold 6 سامسونگ با اسنپدراگون 8 نسل 3 در Geekbench ظاهر شد

ای ماه هشتم پیش تو خورشید کوتاه آمده...

اگر جای مأمون بودید چه می‌کردید؟

گوناگون/ 10 شاخصه اخلاقی امام رضا(ع)‌ در مناظرات

نامه‌ «ابراهیم گلستان» به صادق چوبک درباره فروغ فرخزاد

برنامه‌های روتین شبکه یک و سه متوقف شد

عکسی جذاب از بازیگر زیبای سریال «عشق ممنوع»

صداوسیما هم از بابت پخش این سریال شرمنده شد!

تشویق طولانی «سلنا گومز» در جشنواره کن

سریال‌های طنز آی‌فیلم تا اطلاع ثانوی پخش نمی‌شود

گل کاستیانوس برای لاتسیو توسط VAR رد شد

گل دوم تاتنهام به شفیلدیونایتد توسط پدرو پورو

قویترین مرد ایران در تمرین پرسپولیس

پس از 11 سال؛ ساسولو به سری B سقوط کرد

گل اول لاتزیو به اینتر توسط کامادا؛ اینتر 0 - 1 لاتسیو

سیتی لغزش نمی‌کند؛ تا رودری را دارید غم ندارید!

یک غایب مهم در تمرین تاکتیکی پرسپولیس

بازگشت سروش به ترکیب پرسپولیس،99.9 درصد!

گل سوم منچستر سیتی به وستهم توسط رودری