آریا جوان

آخرين مطالب

در جریان بررسی تبصره‌های بودجه 1403؛

مسئولیت نگهداشت پل‌های پایتخت از سازمان زیباسازی گرفته به معاونت فنی و عمرانی داده شد شهرداری تهران

مسئولیت نگهداشت پل‌های پایتخت از سازمان زیباسازی گرفته به معاونت فنی و عمرانی داده شد
  بزرگنمايي:

آریا جوان - همزمان با دویست و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، بررسی تبصره‌های لایحه بودجه سال 1403 شهرداری تهران در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هفدهمین جلسه شورا در جریان بررسی تبصره‌های لایحه بودجه شهرداری تهران در سال 1403 با بیان اینکه پیشنهاد شهرداری برای سال آینده نزدیک به 170 همت بود و 135 هزار میلیارد تومان در صحن شورا به تصویب رسید، اظهار کرد: 15 هزار میلیارد تومان به مأموریت حوزه حمل و نقل اضافه شد و در مجموع به 150 همت رسید.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران موظف است 20 درصد بودجه را به صورت غیرنقد محقق کند، یادآور شد: شهرداری پس از 20 درصد وصول بیش از بودجه مصوب می تواند نسبت به ارائه اصلاحیه تا پایان آبان ماه اقدام کند.
آخوندی با اعلام اینکه چهار درصد از عوارض ناشی از طرح ترافیک پس از واریز به حساب متمرکز درآمد اختصاصی به احداث خط 7 و 10 مترو اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: در کمیسیون تلفیق در خصوص تخصیص بودجه به خط 10 مترو مخالفت شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه 60 درصد از درآمدهای آگهی های تبلیغاتی باید به حساب سازمان زیباسازی واریز شود، گفت: نگهداشت پل های عابر پیاده در سال آینده بر عهده این سازمان خواهد بود.
جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: منابع باید در جایی که شورا تصویب می کند، هزینه شود و طرح کامل را برای خط 10 مترو ارائه کنند.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بودجه باید برای خط 10 در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: شورا باید در جریان باشد که موضوع چیست تا پس از بررسی کامل طرح، برای تخصیص بودجه آن تصمیم گرفته شود.
ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با تأکید بر اینکه باید پل های مکانیزه از بلاتکلیفی خارج شود، تصریح کرد: قرار بر این بود نگهداشت این پل ها به سازمان حمل و نقل و ترافیک واگذار شود اما به سازمان زیباسازی واگذار شد.
چمران در واکنش به امانی تأکید کرد: نگهداشت پل ها چندان با وظایف سازمان زیباسازی بیگانه نیست؛ با توجه به اینکه وضعیت مالی سازمان زیباسازی بهتر بود نگهداشت به آن انتقال یافت. ما گفتیم که نگهداشت پل ها به معاونت فنی و عمرانی داده شود، اما اعلام کردند که نشدنی است. با توجه به اینکه قراردادهای سازمان زیباسازی منعقد شده، پیشنهاد می شود نگهداشت همچنان توسط سازمان زیباسازی انجام شود.
تشکری هاشمی افزود: نه سازمان زیباسازی، نه معاونت فنی و عمرانی و نه سازمان حمل و نقل و ترافیک، هیچ یک تخصص نگهداشت پل ندارند. تعدادی شرکت پله برقی در شهر وجود دارند که می توانند این اقدام را انجام دهند. اگر قرار باشد سرکشی از پل ها انجام شود باید روزانه ده ها نفر نیرو در سطح شهرها حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: سازمان زیباسازی به زیبایی و فضاسازی می پردازد و معاونت فنی و عمرانی اقدامات و پروژه های عمرانی را پیش می برد. باید این موضوع را به مناطق و پیمانکاران واگذار کنیم.
تشکری هاشمی با بیان اینکه هر منطقه می تواند با پیمانکاران این حوزه قرارداد منعقد کنند، یادآور شد: پیشنهاد بنده این است که نگهداشت پل ها به مناطق واگذار و قراردادها به صورت متمرکز در مناطق منعقد شود.
حبیب کاشانی خزانه دار شورا با اعلام اینکه ما سال قبل اصرار داشتیم که سازمان زیباسازی نگهداشت پل ها را برعهده بگیرید و امسال می گوییم که نباید روی این موضوع اصرار داشت، تأکید کرد: برای جلوگیری از اتلاف وقت و نگهداشت بهتر، تقاضا می کنیم این موضوع تعیین تکلیف شود؛ چراکه سازمان زیباسازی توانایی این کار را ندارد.
چمران در ادامه تأکید کرد که بنابر پیشنهاد شهردار تهران تصمیم گیری برای واگذاری نگهداشت پل ها به معاونت فنی و عمرانی واگذار شود.
آخوندی گفت: در این صورت سهم سازمان زیباسازی از درآمدهای حاصل از آگهی باید 50 درصد باشد و از مابقی باید 15 درصد سهم شهرداری و 35 درصد سهم بخشی باشد که نگهداشت پل ها را انجام خواهد داد. اعداد باید اصلاح و به معاونت فنی و عمرانی تحت عنوان نگهداشت پل ها اضافه شود. باید نزدیک به 400 میلیارد تومان از بخش دیگر کسر و به این بخش اضافه شود.
به گزارش شهر بر اساس آراء اعضای شورای شهر تهران مسئولیت نگهداشت پل‌های پایتخت از سازمان زیباسازی گرفته و به معاونت فنی و عمرانی داده شد.
آخوندی در ادامه این جلسه با بیان اینکه شهرداری تهران موظف است درآمد حاصل از واگذاری مجتمع های ایستگاهی مترو را صرفا به توسعه مترو اختصاص دهد، اظهار کرد: سازمان ها و شرکت هایی که سهام آنها متعلق به شهرداری تهران است باید تا پایان شهریورماه سال آینده با نظارت اداره کل امور مجامع، سود انباشته خود را به خزانه شهرداری واریز کنند.
وی افزود: سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی 82 میلیارد تومان، شهرکت شهروند 250 میلیارد تومان، سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار 350 میلیارد تومان، شرکت شهر سالم هفت میلیارد تومان، سازمان حمل و نقل و ترافیک 170 میلیارد تومان، شرکت ارتباط مشترک شهر 84 میلیارد تومان و سازمان زیباسازی 200 میلیارد تومان باید به حساب خزانه واریز کنند.
امانی هم در ادامه ضمن قرائت سایر تبصره ها با بیان اینکه کمک به مؤسسات باید از طریق سامانه شفافیت به اطلاع عموم برسد، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران می تواند عوارض بهای خدمات ساختمان ها و وسایل نقلیه شهرداری را تحت عنوان عوارض این بخش در تفریغ بودجه لحاظ کند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا تاکید کرد: در راستای اخذ سهم دولت، شهرداری نسبت به پیاده سازی بهای تمام شده خدمات در مترو و اتوبوسرانی  تا پایان تیرماه اقدام کند.   
وی ادامه داد: شهرداری بر اساس قانون درآمدهای پایدار و دستورالعمل تفریغ بودجه، باید نسبت به ایجاد زیرساخت های لازم در سه ماهه ابتدایی سال آینده و ثبت صورت های مالی خود در فاینانس اقدام لازم را انجام دهد.
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1275089/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازی FBC Firebreak خرداد ماه منتشر می‌شود

آب خوردن مار را دیده بودید؟

حکمت/ نفس خود را سرزنش کنید

آغاز یک سریال تاریخی ـ فانتزی از فردا

بهترین سریال‌های 2025 که نباید از دست بدهید

پرسپولیس با کارتال به دنبال فراموشی فاجعه

غیبت مدافع بارسا در بازی برگشت با اینتر و ال‌کلاسیکو

بدون مربی، بدون دفاع؛ رئال ناشناخته در آمریکا!

رحمتی همچنان با شمس‌آذر و عنوان غول‌کش

من به میلان نیامده‌ام که زود برگردم!

انتقال تیم فوتبال هوادار به استان گلستان

خدابنده‌لو و خاطرات شیرین از دل کویر

جواب رد مجید حسینی به کارتال و پرسپولیس

بچه اول هستید یا آخر؟

توسعه صادرات و گردشگری؛ مهم‌ترین دستاورد منطقه آزاد کیش در نمایشگاه ایران اکسپو 2025

تجلیل از دختران معظم شهدا و بانوان شاغل در بنیاد شهید قم به مناسبت روز دختر

قوانین ایثارگری بازنگری می‌شود

هشدار اپل به کاربران آیفون در 100 کشور درباره حملات جاسوس‌افزار

اثرات سلام بر حضرت معصومه(س)

پرنده‌ای که با نان ماهیگیری می‌کند

رانندگی در میان طوفان شن در عراق

4 گوشه دنیا/ پیرترین انسان جهان درگذشت

درختان گیلاس در رودخانه کانونجی-گاوا ژاپن

چتر دریایی شیر، طولانی ترین حیوانات جهان

زمین فوتبالو بزن به نام نوه‌ام

تبریک به اینزاگی، انتظارم از بارسا بیشتر بود

داور مصری: قضاوت فغانی برای تیم رونالدو عالی بود

کاپلو گفته بود بازی اینتر و بارسا 3-3 می‌شود!

تنها خرید سرخ‌ها باید برای فصل بعد خط و نشان بکشد

خبر تلخ برای اینتر؛ مصدومیت لائوتارو جدی است

نادر بی‌صدا در دفاع ذوب می‌درخشد!

باید گل سوم را زودتر به بارسا می‌زدیم

روزنامه اول ایتالیا حامی مهدی طارمی!

جدایی مشهورترین زوج فوتبالی دنیا

دیشب بارسلونا با اختلاف اینتر را له کرد!

جباری: برای قهرمان شدن باید بهتر شویم؛ لیگ برای ما مهم است

تو بدون ما هیچی نمی‌شی!

گزارش صداوسیما از سابقه بدعهدی‌های آمریکا در برابر ایران

فعال اقتصادی: آمریکا دیگر بیشتر از این نمی‌تواند به ایران فشار اقتصادی وارد کند

غرفه منطقه آزاد کیش در روز سوم ایران اکسپو 2025 میزبان بازدیدکنندگان تخصصی و هیئت‌های بین‌المللی بود

ایکس‌باکس حالا بزرگ‌ترین ناشر پلی‌استیشن است

طبیعتی بکر و زیبا

لحظه‌ای نادر؛ کایوت از پنجره سقفی خانه آب نوشید

«آواز بوقلمون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران

علی صادقی واقعا خنده‌اش گرفت

واکنش مجتبی جباری، سرمربی استقلال به بهبود شرایط موجود این تیم

مجتبی جباری: جمعه مدتی مصدوم بود اما کوجو در وضعیت روحی بهتری قرار دارد

واکنش مجتبی جباری به انتقادات از آرش رضاوند

جباری: از هواداران خیلی تشکر می کنم چون هر چه در بازی گذشته ضعف داشتیم آنها با حمایت خود پوشش دادند

عادل فردوسی‌پور در پاسخ به سوال خبرنگار آخرین خبر: تکلیف قهرمان لیگ برتر هفته بعد مشخص می شود