آریا جوان

آخرين مطالب

شکست ایران: جو سالن خیلی سنگین بود! ورزش

شکست ایران: جو سالن خیلی سنگین بود!
  بزرگنمايي:

آریا جوان - ورزش 3 / تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در لیگ ملت‌ها 2023 مغلوب ژاپنی شد که حمایت بیش از 10 هزار تماشاگر را در سالن مسابقه به‌همراه داشت.
مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها 2023 از امروز (سه‌شنبه 16 خرداد) با حضور 16 تیم کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی در گروه مردان آغاز شد. هفته نخست این رقابت‌ها به میزبانی دو شهر اوتاوا در کانادا و ناگویای ژاپن از 16 تا 21 خرداد پیگیری می‌شود و در دومین مسابقه روز نخست شهر ناگویا، تیم‌های ملی والیبال ایران و ژاپن (میزبان) مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند.
این مسابقه در سالن گایشی ناگویای ژاپن برگزار شد که از سال 2007 تاسیس شده و 10 هزار نفر گنجایش داشت و ژاپنی‌ها برای حمایت از تیم خود تمام قد در سالن حاضر شدند و ظرفیت آن را تکمیل کردند.
تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها 2023 سه بر صفر مغلوب ژاپن شد تا در نخستین گام امتیازی به دست نیاورد. در ست نخست بهروز عطایی از ترکیب سیدمحمد موسوی، جواد کریمی، پوریا حسین‌خانزاده، امیرحسین اسفندیار، محمدرضا حضرت‌پور، امین اسماعیل‌نژاد و محمد ولی‌زاده استفاده کرد و در ابتدای این ست ژاپنی‌ها سه امتیاز متوالی به دست آوردند تا سرمربی ایران مجبور به استفاده از وقت استراحت فنی شود.
تیم ایران در ست نخست 25 بر 16 مغلوب میزبان شد که استرس بازی نخست و حضور تماشاگران بی‌شمار در این نتیجه تاثیرگذار بود. ایران در ست اول تمرکز کافی نداشت و خیلی زود از حریف عقب افتاد تا در نهایت تنها شانزده امتیاز در شروع کار خود کسب کند‌.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران ست دوم را با یک تغییر در ترکیب آغاز کرد و مرتضی شریفی جایگزین امیرحسین اسفندیار شد. رقابت دو تیم از ابتدای این ست پایاپای پیش رفت و در امتیاز 6 بر 5، ایران از حریف پیش افتاد. برتری تیم ایران در ست دوم تا امتیاز 15 ادامه داشت تا دو تیم در این امتیاز برابر شوند. اشتباهات عجیب و باورنکردنی در زمانی که ایران سه پوئن جلو بود و می‌توانست با حفظ برتری برنده ست دوم شود، باعث تساوی کار و در ادامه جلو افتادن سامورایی‌ها شد.
در امتیاز 23 بر 20 به سود ژاپن، عطایی دو تعویضه انجام داد و محمدطاهر وادی و علی حاجی‌پور را به میدان آورد تا امتیاز 21 برای ایران به دست آید. مردان والیبال ایران در نهایت نتیجه این ست را 25 بر 22 به حریف واگذار کردند تا از نظر ست شماری ژاپن دو بر صفر پیش بیفتد. در پایان این ست بر اساس مقررات جدید لیگ ملت‌ها، زمین دو تیم جابه‌جا شد تا در ادامه ملی‌پوشان کشورمان در سمت دیگر تور با حریف روبه‌رو شوند.

آریا جوان

تیم ایران ست سوم را با دو تغییر نسبت به ست دوم آغاز کرد و محمدجواد معنوی‌نژاد و محمدطاهر وادی از ابتدای ست به جای خانزاده و کریمی به میدان آمدند. ملی پوشان کشورمان در این ست نیز 25 بر 19 مغلوب حریف قدرتمند خود شدند تا در مجموع سه بر صفر نتیجه را به تیم میزبان واگذار کنند. در این ست نیز اگرچه بازی در امتیازات ابتدایی برابر دنبال می‌شد اما اختلاف شش امتیازی در میانه‌های ست خبر از اولین برتری ژاپن در لیگ ملت‌ها را می‌داد.
گروتودرست اپامینوداس از کشور یونان و اوکا سینیسا از کشور بوسنی و هرزگوین این مسابقه را به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت کردند که به مدت 89 دقیقه طول کشید.
پرواضح است که ایران نیاز به تمرکز بیشتر و رسیدن به نظم و هارمونی در این مسابقات دارد. بازیکنان جدید تیم ملی همچون محمد ولی‌زاده، پوریا حسین‌خانزاده، علی حاجی‌پور و شهروز همایونفرمنش نیاز به تجربه بیشتری دارند و در این بازی نتوانستند آنطور که باید قابلیت‌های‌شان را نشان دهند. بدون شک قدیمی‌ترهای تیم ملی نیز بیش از این توانایی دارند. ضمن اینکه کم شدن خطاها و اشتباهات فاحش می‌تواند در ادامه راه مسیر ایران را دگرگون کند‌.
ژاپن در این مسابقه تیم شایسته‌ای بود که با درخشش مهره‌هایی چون ایشیکاوا و ران تاکاهاشی و‌‌... با تسلط فوق‌العاده ایران را زمین‌گیر کرد و 3 امتیاز ارزشمند به دست آورد.
تیم ملی والیبال ایران ساعت 12:30 دقیقه روز پنج‌شنبه 18 خرداد در دومین دیدار خود در هفته نخست لیگ ملت‌ها برابر لهستان صف‌آرایی خواهد کرد. در نخستین مسابقه امروز این گروه نیز تیم بلغارستان سه بر دو مغلوب چین شد تا به یک امتیاز این دیدار اکتفا کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1092062/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازی‌های پلی‌استیشن و سگا به آیفون می‌آیند

این بازی پس از 9 سال حتی از GTA V و Call of Duty هم محبوب‌تر شده است

فعلا خبری از نسخه کنسولی Cities: Skylines 2 نخواهد‌ بود

4 گوشه دنیا/ این پسر آلمانی 73 هزار دلار خرج کرد تا شکل عروسک شود

مرگ دلخراش یک موتورسوار در برخورد با نیلی‌گاو

بخشی از مراسم «هزار دف» در روستای پالنگان کردستان

روایت عجیب و باورنکردنی از مادر رونالدو!

قدم زدن تمساح در فلوریدا

درس بزرگ معادی به پسرش در «افعی تهران»

ضرر سنگین ستاره لژیونر پس از طلاق از همسرش!

این عروس و دامادم که همیشه خدا باهم قهرن!

تو رفاقت آدم فروش نباشیم

شکست غیرمنتظره ایران برابر بحرین در نیمه اول

فروش سرخابی‌ها؛ خصوصی‌سازی یا رفع تکلیف؟

فرانسه بسیج شد تا امباپه چمپیونزلیگ ببرد

مسی را برای کوپا با پر قو حفظ می‌کنند

آمار جالب مهاجم استقلال خوزستان؛ آسو تایم

گل دوم ایران به بحرین توسط مهدی کریمی

جلسه سرپایی عنایتی با گلزن پیکان

صلح در رختکن بارسا، گوندوغان شفاف سازی کرد

گریلیش: فصل خیلی سختی داریم

گزارش زنده؛ ایران 3 - 3 بحرین

ترکیب پیشنهادی خرید سهم باشگاه استقلال

چرا به اهدافمان در زندگی نمی‌رسیم؟

تقویت قوای جنسی با این 4 خوراکی پرطرفدار

یک نماینده مجلس سِمت گرفت

محسن هاشمی و اسحاق جهانگیری کاندیدای انتخابات 1404 می‌شوند؟

فرید مدرسی خطاب به مهدی فضائلی: فرمان حمله به شما را شاخه ایدئولوژیک جبهه پایداری صادر کرده است

واکنش رحیمی جهان‌آبادی به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

اینتل از بزرگ‌ترین کامپیوتر نورومورفیک جهان رونمایی کرد

گوشی‌های تاشو دیگر دست نیافتنی نیستند

برخورد سخت کامیون و سواری سر تقاطع

آفرین به این دست فرمون

4 گوشه دنیا/ اولین هتل طلایی جهان از طلای 24 عیار!

تصاویری از کردستان که چشم مردم ایران را به خود خیره کرد

قاری نوجوان به مسابقه 50 میلیاردی دعوت شد

متن خبر درگذشت سهراب سپهری در اطلاعات 44 سال پیش

حضور 3 فیلم کانون در جشنواره بین‌المللی کودکان لکنوی هند

بازی دیدنی پیمان معادی در سریال افعی تهران

تا قیامت منتظرت میمونم

مردم دختر ترشیده رو هم اینجوری شوهر نمیدن!

زن‌ها وفا نمی‌بینند که بی‌وفایی می‌کنند

جواد تشکری مدیر رادیو اربعین شد

بین مال دنیا و نورالدین همه دنیا رو انتخاب کردن!

بدشانسی گریبان یک تراکتوری را گرفت

علی علیپور جایگاهش را پس گرفت

سهیل مهدی: خودمان راخرج قهرمانی یا سقوط تیم‌ها نمی‌کنیم

کری خوانی گرافیکی هوادار ادامه دارد

آنچلوتی 22 رئالی را برای ال‌کلاسیکو به خط کرد

بدترین خبر برای تراکتور در آستانه جام حذفی