آریا جوان

آخرين مطالب

در نظرات نمایندگان مردم پس از استماع گزارش حمل و نقل مطرح شد؛

از تقدیر از معاونت ترافیک تا پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک بین شورا و شهرداری شهرداری تهران

از تقدیر از معاونت ترافیک تا پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک بین شورا و شهرداری
  بزرگنمايي:

آریا جوان - اعضای شورای اسلامی شهر تهران به گزارش اقدامات انجام شده در معاونت حمل و نقل و ترافیک واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار شهر ، نرجس سلیمانی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورا در واکنش به گزارش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن انتقاد از ارائه گزارش مدیریتی به جای عملیاتی با بیان اینکه در این گزارش عدم توانایی و برنامه دقیق برای ناوگان اتوبوسرانی دیده شد، اظهار کرد: قراردادها باید به شورا ارائه شود تا صحت سنجی صورت بگیرد و شماره پلاک ها و شاسی اتوبوس هایی که دریافت کردیم، باید ارائه شود تا بازدید میدانی انجام دهیم.
وی با بیان اینکه ماهیانه بیش از 400 میلیارد تومان برای خرید اتوبوس پیش بینی شده بود، گفت: با اغماض باید هزار میلیارد تومان قرارداد برای خرید اتوبوس در این مدت انجام می شد؛ اینکه بگوییم نشد و نتوانستیم و پنجره برای آینده ترسیم کنیم، نه برای من به عنوان نماینده و نه برای مردم قابل قبول نیست.
سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورا نیز در این جلسه با بیان اینکه گزارش ارائه شده نشان دهنده فعالیت های شهرداری در حوزه حمل و نقل است و باید از آن تقدیر کنیم، گفت: حقیقت این است آنچه ارائه شد، مردم هنوز اقدامات انجام شده را احساس نمی کنند و زمانی که شرایط بهبود پیدا کند می توانیم ادعا کنیم کاری انجام داده ایم.
وی با اشاره به نصب نقشه های قدیمی در واگن های مترو، یادآور شد: این موضوع برخی افراد را که آشنایی کمتری با مترو دارند، با مشکل مواجه می کند و ضرورت دارد کاری ساده در مترو انجام و نقشه ها به‌روزرسانی انجام شود.
نجفی با تأکید بر استفاده از وسایل سرمایشی در واگن های مترو و اتوبوس ها، تصریح کرد: قرار بود کارت بلیت یک ساله برای خبرنگاران در نظر گرفته شود که تاکنون این کارت اهدا نشده و باید سریعتر ارائه شود.
رئیس کمیته سلامت شورا با بیان اینکه مردم در خصوص دومسیره شدن خط 7 بی آرتی ناراضی هستند، یادآور شد: من پیش از این نیز تذکر دادم که پیاده شدن در ایستگاه پارک وی و معطلی طولانی برای ادامه مسیر نارضایتی مردم را به دنبال داشته و باید مشکل در این زمینه برطرف شود.
پیشرفت بسیار خوبی در توسعه مترو شاهد هستیم
علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پیشرفت بسیار خوبی در توسعه مترو را در بازدیدها شاهد بودیم، اظهار کرد: در عملی کردن فرصت برای تحویل گرفتن واگن ها و اتوبوس ها باید به وضعیت بهتری برسیم.
وی افزود: برای رسیدگی فوری به وضعیت و نیازهای مردم در حوزه حمل و نقل عمومی، چرا نباید موضوع تأمین از خارج را انجام دهیم؛ ما این تجربه را در دهه 60 داشتیم و با اینکه تولید داخلی داشتیم، اتوبوس های خارجی وارد شد و مردم این موضوع را احساس کردند؛ لذا اگر نیاز به مقدمات برای تأمین اتوبوس های خارجی از سوی شوراست باید اعلام شود.
پیشنهاد برگزاری جلسات ماهیانه آماری در حوزه حمل و نقل
ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دست هرکسی را که ناوگان را توسعه دهد می بوسیم، گفت: مشکل اصلی عدم تولید داخلی نیست و مشکل اساسی این است که توسعه ناوگان برای شهرداری در اولویت نبوده و باید ببینیم که قرارگاه مسکن و اجتماعی چند جلسه برگزار کرده اند و قرارگاه حمل و نقل چند جلسه برگزار کرده، درحالیکه قرارگاه مسکن و اجتماعی جزء وظایف شهرداری نیست.
وی با بیان اینکه در دهه 90 شهردار را به جلسات هیات دولت راه نمی دادند و یک ریال کمک به شهرداری نیز انجام نمی شد، خاطرنشان کرد: با این وجود هیچ دوره ای از لحاظ توسعه ناوگان اتوبوسرانی شبیه دهه 90 نیست.
امانی تأکید کرد: وقتی وعده می دهیم و عمل نمی کنیم ناامیدی ایجاد می شود؛ حرف ما شنیده نشد و الان می بینیم که با وجود متعهد بودن و جهادی بودن معاون حمل و نقل و ترافیک، گفته می شود که نمی توانیم تعهدی در خصوص تأمین اتوبوس بدهیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه برخی یک ساعت و نیم در مناطق جنوب تهران منتظر اتوبوس می مانند، یادآور شد: تقاضای ما این است که ماهیانه این جلسات با ارائه آمار و ارقام قابل راستی آزمایی برگزار شود؛ ما با خودروی دارای کولر و راننده در خیابان ها می چرخیم و درد مردم را حس نمی کنیم البته با چشمان خود این دردها را می بینیم.
حمل و نقل عمومی در اولویت شهرداری است
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: اینگونه نیست که حمل و نقل عمومی در اولویت شهرداری نباشد و قطعا در اولویت است.
وی با بیان اینکه در جلسه هیات دولت مساله ورود اتوبوس های خارجی مطرح شد، اظهار کرد: به دلایل تبلیغاتی علیه واردات اتوبوس ایستادند و کلیپی نیز علیه بنده در خصوص اتوبوس های خارجی در تلویزیون پخش کردند.
ضرورت افزایش اورهال ناوگان مترو
مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز با تأکید بر اینکه از شهردار می خواهیم واردات اتوبوس را پیگیری کند، گفت: قرار بود 203 واگن مترو اورهال شود و باید به 400 واگن برسد تا در خطوط قرار بگیرند و مردم با این شرایط اقتصادی بتوانند در حوزه مترو رفاه را احساس کنند و ما شرمنده مردم هستیم.
وی با بیان اینکه چه ایرادی وجود دارد اتوبوس های خارجی کشورهای اروپایی که دارای استاندارد یورو 5 باشند و کمتر از پنج سال کار کرده باشند، وارد شود، تصریح کرد: چه کسی حاضر است سوار تویوتای 2020 نشود و پراید صفر را انتخاب کند؟
از تلاش های معاون حمل و نقل و ترافیک و شهرداری تشکر می‌کنیم
مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت شورا نیز در ادامه این جلسه با طرح این پرسش که "وظیفه دولت در قبال پایتخت چیست؟"، گفت: 10 درصد جمعیت کشور در تهران هستند و دولت نسبت به این موضوع وظیفه دارد.
وی با بیان اینکه بدون رودربایستی باید سخن گفت، خاطرنشان کرد: امروز یکی از بهترین روزهای شورا بود و دلیل این بود که شورا و شهرداری با هم صادق بودند که از تلاش های معاون حمل و نقل و ترافیک و رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا تشکر می کنیم.
اقراریان با تأکید بر اینکه گزارشات باید قابلیت راستی آزمایی داشته باشند، تصریح کرد: جمع بندی من این بود که واگن ها در این دوره مدیریت شهری تأمین نخواهد شد و تعدادی از اتوبوس ها نیز در دوره ششم وارد ناوگان نمی شود؛ اگر ما نظارت نکنیم چه کسی قرار است نظارت کند.
رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه قدردان زحمات شهرداری هستیم، یادآور شد: قطعا به نظارت شورا نیاز است تا طرح ها به نتیجه برسد چون با نقطه مطلوب فاصله داریم.
عملکرد معاونت ترافیک مطلوب است
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز ضمن تقدیر از تلاش، دلسوزی، شجاعت در کار، پیگیری و توان معاونت حمل و نقل و ترافیک، تأکید کرد: تمام این ویژگی ها در معاونت حمل و نقل دیده می شود و عملکرد بسیار مطلوب بوده و هیچ گونه پنهان کاری و وعده های بی مورد را در گزارشات ندیدیم.
جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه تعدد اهداف باعث می شود که به مسائل ویژه تر کمتر توجه شود، اظهار کرد: ما نیاز داریم تعدد هدف گذاری را در حوزه حمل و نقل محدود کنیم؛ مساله اصلی تأمین واگن و اتوبوس است و دیگر موارد در اولویت های بعدی قرار دارند.
وی با بیان اینکه معاون حمل و نقل و رؤسای سازمان های زیرمجموعه به تنهایی نمی توانند کاری کنند، یادآور شد: پیشنهاد و درخواست ما این است که یک کارگروه تشکیل شود و در این کارگروه ها تصمیم گیری ها مورد پیگیری قرار بگیرد و با توجه به بروکراسی معیوب اداری و گرفته شدن جسارت تصمیم گیری در دولت و شهرداری، این کارگروه تشکیل و موارد با ترکیب مدنظر شورا جدیت پیگیری شود.
تشکری هاشمی همچنین تصریح کرد: ما ممکن است به این نیاز داشته باشیم که کارشناسی فوری برای منابع بودجه در نظر بگیریم؛ چه دلیلی دارد وقتی مردم منتظر اتوبوس هستند بگوییم در حال ساخت یک پروژه بزرگ مقیاس که چند هزار میلیارد تومان از منابع را می بلعد، هستیم لذا می توانیم منابع را به سمت توسعه ناوگان برویم.
وی با تأکید بر اینکه باید بازسازی اتوبوس ها را به عنوان اولویت کاری و اقدام فوری در نظر بگیریم، خاطرنشان کرد: وقتی تعداد زیادی واگن فعال نیستند، چرا تمرکز را باید روی تأمین واگن خارجی بگذاریم؟ باید از توان شرکت واگن سازی برای اورهال مترو به عنوان یک اقدام فوری استفاده کنیم.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا تأکید کرد: درخواست اکید ما این است که شهردار و رئیس شورا حتما در کارگروه پیشنهادی ما حضور داشته باشند و در هر هفته جلساتی را برای پیگیری امور برگزار کنند.
خرابه ای که تحویل گرفتیم نیاز به کار زیاد دارد
همچنین محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه با بیان اینکه تمام قراردادهای شرکت اتوبوسرانی در جلسات ما با این شرکت مورد بحث قرار گرفت، اظهار کرد: شورا کار نظارتی خود را انجام و ادامه می دهد و سعی می کنیم جلسات ماهانه خود را در این راستا برگزار کنیم.
وی با تأکید بر اینکه مردم تفاوتی بین شهرداری و شورا قائل نیستند، یادآور شد: ما نمی توانیم خود را از بدنه شهرداری جدا بدانیم؛ بنده شهادت می دهم که معاونت حمل و نقل کار خود را انجام می دهد و حتما و قطعا حمل و نقل عمومی در اولویت شهرداری است و باید با هم کار خود را جلو ببریم.
آخوندی گفت: اینکه می گوییم معاونت حمل و نقل کار خود را انجام داده پس آیا حمل و نقل عمومی در اولویت شهردار نیست؟ مطرح کردن این موضوع درست نیست؛ همه باید با هم کمک کنیم و تنها با انتقاد از شهرداری، کار جلو نمی رود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه باید دقت کنیم که در شرایطی ناوگان را تحویل گرفتیم، تصریح کرد: خرابه ای که تحویل گرفتیم نیاز به کار دارد؛ اتوبوس ها را به گورستانی بردند و مشخص نشد که چه کسی باید این اتوبوس ها را تعمیر کند.
وی افزود: امیدواریم با حمایت شورا و همکاری شهرداری بتوانیم مشکلات را رفع کنیم؛ ما نظارت خود را ادامه خواهیم داد و قطعا همکاران ما در شهرداری نیز باید تلاش خود را انجام دهند.
ضرورت تشکیل جلسه با سازمان‌های ممانعت‌کننده از ورود اتوبوس دست دوم
پرویز سروری نایب رئیس شورا نیز در این جلسه با بیان اینکه وضعیت حمل و نقل عمومی مطلوب نیست، گفت: اتفاق خوبی افتاده و توانستیم از هیات دولت مصوبه واردات اتوبوس دست دوم را بگیریم اما سازمان هایی همچون استاندارد و محیط زیست نظراتی دارند که مانع موضوع است؛ لذا پیشنهاد می شود جلسه ای برگزار و استدلال های خود را مطرح کنیم تا بدانند نظرات آنها چه ضرری به مردم شهر تهران وارد می کند.
وی ادامه داد: این اقدام می تواند کمکی به شهرداری باشد تا خودروهای با استاندارد بالا وارد کنیم و تا زمان تولید خودروی داخلی، بتوانیم اتوبوس های خارجی را در ناوگان داشته باشیم.
هیات دولت باید در معضل ملی حمل و نقل عمومی وارد کار شود
سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورا نیز با بیان اینکه امروز سازمان هوا فضای سپاه موشک تولید کرده و ما در تولید خودرو دست و پا می زنیم، گفت: اگر می خواهیم به این شرکت های تولید اتوبوس دل ببندیم به هیچ نتیجه ای نمی رسیم؛ هرچند امیدواریم خوش قولی کنند و به نتیجه برسیم.
وی ادامه داد: هیات دولت باید در معضل ملی حمل و نقل عمومی باید وارد کار شود و پیشنهاد می کنم رئیس جمهور با هیات دولت یک روز از منزل تا نهاد ریاست جمهوری با اتوبوس تردد کنند و برای این وضعیت تصمیم گیری کنند.
رئیس کمیته عمران شورا با بیان اینکه زمان جذب سرمایه در برخی کشورها 45 دقیقه اما در کشور ما 450 روز است، تصریح کرد: شرایطی باید فراهم شود که بخش خصوصی برای سرمایه گذاری وارد شود و نباید این موضوع را رها کنیم.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1091886/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی