آریا جوان

آخرين مطالب

نامه‌های عاشقانه؛ روایتی از ناگفته‌های آقا روح‌الله دختران

نامه‌های عاشقانه؛ روایتی از ناگفته‌های آقا روح‌الله
  بزرگنمايي:

آریا جوان - فارس / وقتی امام خمینی در سال 1312 عازم سفر حج شدند در بین راه نامه عاشقانه‌ای برای همسرشان نوشته‌اند که تصویر دیگری از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را مقابل چشم مخاطب قرار می‌دهد.
نامه‌نگاری یکی از رایج‌ترین راه‌های ارتباطی در گذشته و حال بوده و است و هر روزه تعداد زیادی از نامه‌های اداری، عاشقانه، تسلیت و تبریک توسط پستچی‌ها و یا از طریق سیستم‌های نامه‌رسانی الکترونیک جابجا می‌شود.
در واقع دو شخص به زبان نامه‌رسانی به یکدیگر می‌فهمانند که آنقدر برای هم ارزشمندند که وقتی را صرف نوشتن برای یکدیگر می‌کنند.
یکی از روش‌های ابراز علاقه به همسر هم نوشن نامه است. نامه‌ها به شما اجازه می‌دهد که با همسر خود خودمانی‌تر باشید و خیلی بهتر عشق و صمیمیت خود را ابراز کنید.
شما چقدر از نامه برای ابراز علاقه به همسر خود استفاده کرده‌اید؟ آیا تا به حال به همسر خود نامه نوشته‌اید؟ چه مطالبی را در نامه به همسرتان بیان کرده‌اید؟ یا اگر تا حالا نامه‌ای ننوشته‌اید علتش چیست؟
همچنین به احتمال زیاد همه ما علاقه‌مندیم بدانیم شخصیت‌های سیاسی، علمی، فرهنگی و هنری برای چه افرادی نامه شخصی می‌نویسند و در نامه‌هایشان چه مطالبی را بیان می‌کنند. آیا تاکنون برای اعضای خانواده خود نامه نوشته‌اند؟
سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) فرصتی شد تا بیشتر با ابعاد شخصیتی این سیاستمدار قرن و نگاه ایشان به زن آشنا بشویم.
امام خمینی (ره) در دوران پر برکت حیات خود برای همسر و سایر اعضای خانواده نامه‌هایی نوشته‌اند که هر کدام از این نامه‌ها خود حاوی مطالب و نکات ارزشمندی برای تحکیم بنیان خانواده است.
با مطالعه دقیق این نامه‌ها می‌توان به جایگاه زن و خانواده از منظر امام خمینی (ره) پی برد، موضوعی که کمتر به آن توجه و پرداخته شده است.
آن گونه که از خاطرات خانم ثقفی و سایر اعضای خانواده امام (ره) بر می‌آید ازدواج حضرت امام خمینی (ره) با خانم ثقفی، زندگی عاشقانه‌ای را در پی داشته و امام خمینی (ره) در جایگاه یک روحانی بلندپایه و مبارز سیاسی در زندگی شخصی‌اش با عشق و احترام ویژه‌ای به پیمان زناشویی‌اش با خانم ثقفی وفادار ماند.
وقتی امام خمینی در سال 1312 عازم سفر حج شدند در بین راه نامه عاشقانه‌ای برای همسرش نوشته‌اند که تصویر دیگری از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را مقابل چشم مخاطب قرار می‌دهد.
متن کامل این نامه را در ادامه می‌خوانید:
زمان: فروردین 1312 / ذی القعده 1351.
مکان: لبنان، بیروت.
مخاطب: خدیجه ثقفی همسر حضرت امام (ره)
تصدقت شوم؛ الهی قربانت بروم، در این مدت که مبتلای به جدایی از آن نور چشم عزیز و قوّت قلبم گردیدم متذکر شما هستم و صورت زیبایت در آئینه قلبم منقوش است. عزیزم امیدوارم خداوند شما را بسلامت و خوش در پناه خودش حفظ کند. حالِ‏ من با هر شدتی باشد می‌گذرد، ولی بحمدالله تاکنون هر چه پیش آمد خوش بوده و الان در شهر زیبای بیروت هستم؛ حقیقتاً جای شما خالی است فقط برای تماشای شهر و دریا خیلی منظره خوش دارد. صد حیف که محبوب عزیزم همراه نیست که این منظره عالی به دل بچسبد.
در هر حال امشب شب دوم است که منتظر کشتی هستیم، از قرار معلوم و معروف یک کشتی فردا حرکت می‌کند، ولی ما‌ها که قدری دیر رسیدیم، باید منتظر کشتی دیگر باشیم. عجالتاً تکلیف معلوم نیست امید است خداوند به عزت اجداد طاهرینم که همه حجاج را موفق کند به اتمام عمل، از این حیث قدری نگران هستیم، ولی از حیث مزاج بحمدالله به سلامت، بلکه مزاجم بحمدالله مستقیم‌تر و بهتر است. خیلی سفر خوبی است جای شما خیلی خیلی خالیست.
این نامه را بهانه‌ای کردم تا با چند تن از همشهریان درباره آشنایی و شناخت‌شان از حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفتگو کنم. گفت‌وگویی که موجب شد تا مصاحبه‌شوندگان تصمیم به مطالعه بیشتر درباره شخصیت امام راحل بگیرند.

آریا جوان


کم کاری در معرفی شخصیت حضرت امام خمینی (ره)
خانم نرگس بهرامی دهه شصتی است و شغل آزاد دارد و به عنوان اولین مصاحبه‌شونده از او درباره شناختش از امام خمینی (ره) پرسیدم گفت: حقیقتش شناخت زیادی از ایشان ندارم فقط می‌دانم امام خمینی (ره) به مردم و کشورش متعصب بود.
از او پرسیدم به نظر شما زن از نظر امام خمینی (ره) از چه جایگاهی برخوردار است؟ با کمی مکث می‌گوید خیلی اطلاعات ندارم فقط می‌توانم بگویم از نظر امام (ره) زن باید دارای ارزش و جایگاه بالایی داشته باشد.
وقتی قسمتی از نامه حضرت امام خمینی (ره) به همسرشان را که نوشته‌اند: تصدقت شوم؛ الهی قربانت بروم، در این مدت که مبتلای به جدایی از آن نور چشم عزیز و قوّت قلبم گردیدم متذکر شما هستم و صورت زیبایت در آئینه قلبم منقوش است. برایش خواندم با تعجب گفت: الان خیلی کنجکاو شدم، چون اصلاً فکر نمی‌کردم این متن از امام باشد واقعاً خیلی عالی است.
او درباره معرفی حضرت امام خمینی (ره) به مردم به ویژه نسل جوان می‌گوید: من احساس می‌کنم از سوی مسؤولان و مردمی که از امام اطلاع دارند خیلی کم کاری شده باید امام (ره) را به مردم بشناسانیم الان مشتاق شدم بروم نامه‌های امام را بخوانم اگر بتوانیم یک جور به مردم بگوییم آن‌ها هم قطعاً کنجکاو می‌شوند که امام را بهتر و بیشتر بشناسند.
او ادامه می‌دهد و می‌گوید: به خاطر شغلم الان 3 ماه است که مهمان ایرانی دارم که ساکن ایران نیست، مهمانم اینقدر از ایران تعریف می‌کند که ذهنیت من را نسبت به کشورم عوض کرده است او بیان می‌کند که مهمانش می‌گوید کشور ما می‌تواند یک امپراطوری در جهان باشد، اما غربی‌ها می‌خواهند خرابش کنند.
بهرامی می‌گوید: او اینقدر قشنگ از ایران برای من صحبت می‌کند که دوست دارم از کشورم حفاظت کنم.
او با بیان اینکه به او گفتم‌ای کاش شما صفحه‌ای در فضای مجازی راه‌اندازی می‌کردید و این حرف‌ها را آنجا می‌زدید که مردم آگاه شوند، گفت: مهمانم گفت مردم باید خودشان آگاه شوند که کشورشان را از دست ندهند و مراقب ایران باشند.
خانم بهرامی از اینکه فردی که در خارج از ایران زندگی می‌کند و جایگاه و توانمندی‌های ایران را بهتر از او که در ایران زندگی می‌کند، می‌شناسد اظهار تأسف می‌کند.
مردم باید بیشتر با شخصیت امام خمینی (ره) آشنا شوند
خانم مهسا محمدی دهه هفتادی است و تحصیلات کارشناسی دارد از او هم درباره شناختش از امام خمینی (ره) می‌پرسم می‌گوید: امام خمینی (ره) را در حد مطالبی که از تاریخ خوانده‌ام و فیلم‌هایی که از تلویزیون دیده‌ام می‌شناسم.
از او درباره جایگاه زن از منظر امام خمینی (ره) سؤال کردم گفت: امام جایگاه زن را خیلی ویژه و بالا می‌دانستند به خاطر رفتاری که با همسرشان داشتند نامه‌هایی که برای همسرشان می‌نوشتند و صحبت‌هایی که می‌کردند تا آنجایی که می‌دانم نگاه ویژه‌ای به زن داشتند.
از خانم محمدی پرسیدم نامه‌های امام به همسرشان را خوانده‌اید؟ گفت: در دوران دبیرستان یکی دو تا از نامه‌های ایشان را خوانده‌ام، اما متاسفانه به خاطر ندارم.
وقتی برای او سطری از نامه امام خمینی (ره) به همسرشان را خواندم بلافاصله گفت: چقدر قشنگ او پس از شنیدن بخشی از نامه امام، پیشنهاد کرد باید در فضای مجازی که این روز‌ها باب است یا در تلویزیون نامه‌های امام را به صورت کلیپ‌‍‏‌های کوتاه و کار‌های نمایشی نشان بدهند مردم حداقل گذری هم که شده آن را ببینند تا با امام بیشتر آشنا شوند.
خانم محمدی ادامه می‌دهد اگر آگاهی مردم بیشتر شود در زندگی آنان قطعاً خیلی موثر است من نوعی وقتی بدانم فردی که اهل سیاست و سیاستمدار بوده یک زندگی کاملاً جدی داشته و بعد دیگری کاملاً احساسی داشته به نظر من در جامعه تاثیرگذار است و این باعت شناخت بیشتر مردم از امام می‌شود.
امام خمینی (ره) را باید بیشتر در شبکه‌های اجتماعی معرفی کنیم
خانم فاطمه شمس هم دانشجوی دکترای مدیریت رسانه است و نوشتن را دوست دارد او می‌گوید: امام خمینی (ره) را این حد می‌شناسم که رهبر انقلاب بودند زحماتی کشیدند و انقلاب اسلامی ایران را بنیانگذاری کردند.
او درباره جایگاه زن از منظر امام خمینی (ره) هم می‌گوید: خیلی با نگاه ایشان به زن آشنایی ندارم و متاسفانه آثار ایشان را مطالعه نکرده‌ام.
از نامه‌های حضرت امام خمینی (ره) به همسرشان هم سوال کردم گفت: بله می‌دانم چنین نامه‌هایی وجود دارد، اما متاسفانه مطالعه نکرده‌ام.
بخشی از نامه حضرت امام راحل به همسرشان را برای خانم شمس خواندم او خیلی ذوق کرد و گفت: راستش احساسات در این نامه موج می‌زند و بعد هم اینکه افرادی که در قدیم یا در دهه‌های گذشته زندگی می‌کردند کلماتی که به کار می‌بردند هم محتوای خیلی قوی داشته و همان احساسی که باید بیان می‌شده داخلش بیان می‌شده است.
او ادامه می‌دهد متنی که خواندید می‌تواند توی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی قرار بگیرد و تبلیغ شود تا مردم بقیه آثار امام خمینی (ره) را تهیه کنند و بخوانند او که از متن نامه حضرت امام خمینی (ره) به وجد آمده مرتب بر تبلیغ نامه‌ها و آثار امام راحل تاکید می‌کند و می‌گوید: این آثار را می‌توان از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و رسانه‌ها بیشتر به اطلاع عموم مردم رساند تا مردم از آن‌ها استفاده کنند.
شمس می‌گوید: ما فقط به جنبه انقلاب و جنبه اجتماعی و سیاسی زندگی امام بیشتر توجه کردیم و از چنین آثار احساسی و عاشقانه امام بی اطلاع بودیم.
نیاز نسل جوان به درس‌ها و رفتار امام خمینی (ره)
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سال گذشته در اجتماع پرشور مردم در مرقد مطهر رهبر کبیر انقلاب به مناسبت سی‌وسومین سالگرد عروج آن عزیز سفر کرده، امام خمینی را روح جمهوری اسلامی، شخصیتی حقیقتاً استثنایی وامامِ «دیروز و امروز و فردای ملت ایران» خواندند و تأکید کردند: نسل جوان و هوشمند کنونی برای اداره آینده کشور و رساندن ملت به قله‌های پر شکوه به نرم‌افزاری مطمئن، جامع، شتاب‌دهنده و تحول‌آفرین یعنی درس‌ها و گفتار و رفتار امام (ره) نیاز دارد.
ایشان همچنین با بیان توصیه‌هایی مهم، مردم و فعالان انقلابی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را به جلوگیری از هویت‌زدایی از انقلاب و تحریف امام، افشای دروغ و جنگ روانی دشمن، جلوگیری از نفوذ رگه‌های ارتجاع و سبک زندگی غربی، و قدرشناسی از مسئولان انقلابی سفارش کردند.
رهبر انقلاب با اشاره به ابعاد همچنان ناشناخته شخصیت امام خمینی گفتند: با وجود حرف‌ها و نوشته‌های فراوان درباره آن حکیم هدایت‌گر، ناگفته‌ها درباره عظمت و قدرت شخصیتی و رهبری او بسیار است و نسل جوان که امام را به‌درستی نمی‌شناسد، برای ایفای مسؤولیت ملی و انقلابی و برداشتن گام دوم انقلاب و اداره بهینه کشور، باید درس‌های پیش‌برنده و تعیین‌کننده مکتب امام را بیاموزد تا با اطمینان به‌سوی آینده درخشان کشور گام بردارد.
با توجه به تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی به معرفی ناگفته‌ها درباره عظمت و قدرت شخصیتی و رهبری امام خمینی (ره) به نسل جوان که امام را به درستی نمی‌شناسند وظیفه همگان است هنرمندانه با استفاده از رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بیش از پیش برای معرفی آن فرزانه تاریخ تلاش کنند.
معرفی شخصیت بی‌نظیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به نسل‌های بعد از انقلاب به‌ویژه نسل جوان در شرایط کنونی جنگ ترکیبی و شناختی دشمن بیش از هر زمان دیگر لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1090891/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

لحظات حساس از نجات نوزاد 3 روزه توسط هلال احمر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران