آریا جوان

آخرين مطالب

شهر از اقدامات معاونت خدمات شهری در سالگرد ارتحال امام راحل گزارش می‌دهد؛

از برپایی پردیس محیط زیستی تا خدمات‌رسانی 100 همراه‌زائر شهرداری تهران

از برپایی پردیس محیط زیستی تا خدمات‌رسانی 100 همراه‌زائر
  بزرگنمايي:

آریا جوان - معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) خدمت‌رسانی ویژه‌ای در دستور کار دارد.

به گزارش خبرنگار شهر ، در آستانه سی و چهارمین سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) شهرداری تهران و به ویژه معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران اقدامات ویژه ای را به منظور خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران این حرم مطهر در نظر گرفته است که در این گزارش به این اقدامات خواهیم پرداخت.
برپایی 3 پردیس فرهنگی در محوطه حرم مطهر
حسین‌ نظری در گفت و گو با خبرنگار شهر مورد آخرین تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی شهرداری تهران برای برگزاری مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه 19 و نزدیکی آن به حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) موارد و موضوعات مرتبط با شهرداری تهران در محوطه بیرونی بهشت زهرا(س) برعهده منطقه 19 و آماده سازی محوطه داخلی بهشت زهرا(س) در کلیه موضوعات خدمات شهری، فنی و عمرانی، ترافیکی و... بر عهده سازمان بهشت زهرا(س) خواهد بود .

آریا جوان


وی افزود: زیر مجموعه های دیگر شهرداری تهران حداکثر همکاری و کمک را به آنان خواهند داشت. همچنین نگهداشت در 14پهنه تعیین شده در محدوده حرم و اطراف آن، توسط مناطق 2-4-5-7-8-9-10-11-13-14-15-16-17 و 22 انجام می شود .
نظری ادامه داد: هویت بخشی به سیمای بصری شهر و انجام تبلیغات محیطی با استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود، تامین و نصب تلویزیون های شهری برای پوشش زنده مراسم، تسطیح محل پارکینگ های خاکی، استقرار خودروهای شاتل برقی به ستاد مرکزی بزرگداشت، تامین یکصد عدد ویلچر برای جابه‌جایی سالمندان و توان‌یابان و اعزام ویلچرران توسط سازمان بسیج شهرداری تهران، استقرار نیروهای آتش‌نشان به همراه خودروهای سبک و سنگین در نقاط تعیین شده، انجام بازدیدهای مستمر به منظور شناسایی و رفع موارد ناایمن، آماده سازی کلیه سرویس های بهداشتی در داخل و اطراف بهشت زهرا(س) و حرم مطهر و همچنین پیش بینی استقرار سرویس بهداشتی پرتابل، حفظ انضباط اجتماعی، تامین ماشین آلات سنگین مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی مستقر در محل و... از جمله فعالیت های این حوزه است .
نظری تصریح کرد: هماهنگی با پلیس راهور و قرارگاه شهید فهمیده جهت تهیه و چاپ نقشه های هدایت مسیر و پارکینگ ها،اجرای خط کشی های ترافیکی معابر، پارکینگ ها و رنگ آمیزی پدهای بالگرد، بکارگیری مناطق 22گانه درباره تامین اقلام مورد نیاز(خصوصاً نیوجرسی و جرثقیل) و همچنین هماهنگی با ستاد مرکزی بزرگداشت برای انجام سایر موارد مرتبط با امور ترافیکی و... از جمله اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک است .
معاون شهردار تهران گفت: برپایی سه پردیس فرهنگی در حرم مطهر با همکاری مناطق22گانه و هماهنگی معاونت فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام(ره) و چاپ و انتشار ویژه نامه های مرتبط با سی و چهارمین سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) با هماهنگی معاونت فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت از اقدامات معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران است. برگزاری ویژه برنامه‌ها و همایش‌ها در سطوح فرهنگی با هماهنگی معاونت فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت نیز از جمله وظایفی است که بر عهده سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران قرار دارد .
معاون شهردار تهران با اشاره به پشتیبانی از سازمان بهشت زهرا(س) و منطقه 19 از این مراسم ادامه داد: پشتیبانی از سازمان بهشت زهرا(س) و منطقه 19 در خصوص انجام لکه گیری آسفالت و انجام موارد عمرانی نیز از جمله موضوعاتی است که توسط معاونت فنی و عمران شهرداری تهران اجرایی شده است .
رئیس ستاد ارتحال در شهرداری تهران همچنین گفت: برپایی پایگاه اورژانس و ایجاد درمانگاه اورژانس شامل اتاق های ویزیت آقایان و خانم ها ، تزریقات ، بستری موقت آقایان و خانم ها، اتاق ECG ، اتاق CPR و اتاق مدیریت عملیات و داروخانه به همراه استقرار آمبولانس و موتورلانس هم از دیگر اقدامات است .
نظری در ادامه با بیان اینکه استقرار خودروی فرماندهی حادثه در مجاورت ستاد، تامین ژنراتور برق جهت مواقع ضروری، انجام اقدامات ایمنی و پیشگیرانه در خصوص برگزاری مراسم توسط سازمان مدیریت بحران و استقرار نیروهای یگان حفاظت شهرداری تهران در راستای حفظ انضباط اجتماعی و هماهنگی با نیروی انتظامی نیز توسط یگان حفاظت شهرداری تهران و شرکت شهربان و حریم بان انجام خواهد شد .
نظری در مورد پذیرایی از زائرین هم اظهار کرد: پذیرایی از زائرین در شش ایستگاه صلواتی توسط مناطق 22گانه شهر تهران با مسئولیت مناطق 1-3-6-12-18 و 21 صورت خواهد گرفت و برگزاری مراسم بزرگداشت در جماران توسط منطقه یک، آماده سازی و نگهداشت مسیرهای منتهی به حرم توسط منطقه 19 و خدمات رسانی به زائرین و میهمانان مراسم ارتحال در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با منطقه 20 خواهد بود .
وی ادامه داد: برپایی ایستگاه های راهنمای زائرین با همکاری سازمان بهشت زهرا(س)، معرفی و اعزام یکصد نفر نیروی همراه زائر (ویلچر ران) برای خدمت رسانی به زائرین از جمله اقدامات سازمان بسیج شهرداری تهران است .
نظری خاطرنشان کرد: شرکت شهر آفتاب نیز آمادگی های لازم را در خصوص اسکان زائرین و استقرار خودروهای حامل مواد غذایی و غیره را دارد.
آتش‌نشانان در 80 نقطه مستقر می‌شوند
قدرت اله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در مورد استقرار آتش نشانان در اطراف حرم مطهر امام خمینی(ره) اظهار کرد: علاوه بر آماده باش کامل تمام ایستگاه های آتش نشانی تهران در سالروز ارتحال امام(ره)، تعدادی از آتش نشانان به همراه خودروهای عملیاتی با استقرار خود در اطراف محل برگزاری مراسم، تامین ایمنی این مراسم را بر عهده خواهند داشت .

آریا جوان


مدیرعامل سازمان آتش نشانی درباره استقرار نیروهای آتش نشانی پایتخت برای تأمین ایمنی مراسم ارتحال امام خمینی(ره) گفت: 450 نفر از آتش نشانان به همراه 165 دستگاه خودروی عملیاتی سبک و سنگین و 65 دستگاه موتورسیکلت در 80 نقطه از جمله درب های ورودی حرم مطهر، پارکینگ ها، صحن ها، شبستان ها، بزرگراه ها و خیابان های منتهی به حرم امام(ره)، عوارضی تهران-قم و... مستقر می شوند و تامین ایمنی مراسم را به صورت همه جانبه بر عهده خواهند داشت .
محمدی خاطرنشان کرد: آتش نشانان از شامگاه روز شنبه 13 خرداد در نقاط از پیش تعیین شده استقرار می یابند و تا پایان مراسم و عادی شدن تردد در معابر، در این نقاط حضور دارند و مدیران عملیاتی نیز در طول برگزاری مراسم، با خودروهای خود به صورت گشت زنی از نقاط استقرار آتش نشانان بازدید می کنند .
وی با اشاره به اینکه همه 134 ایستگاه آتش نشانی در روز 14 خرداد در آماده‌باش کامل به سر می برند، تصریح کرد: به شهروندان توصیه می شود حین برگزاری مراسم در این روز، حتما نکات ایمنی را رعایت کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه، ضمن حفظ خونسردی سریعا مراتب را به سامانه 125 سازمان آتش نشانی اطلاع دهند.
نظافت حرم مطهر و رینگ‌های اطراف با بیش از 450 پاکبان در پیش، حین و پس از اجرای مراسم
رضا شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در مورد اقدامات سازمان مدیریت پسماند در خصوص برگزاری مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: مجموعه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با دستور شهردار تهران و تاکید معاون خدمات شهری با همه توان در این مراسم حضور خواهد یافت تا به بهترین شکل ممکن در خدمت عاشقان روح‌الله و ارادتمندان معمار کبیر انقلاب شکوهمند اسلامی‌مان باشیم .

آریا جوان


او ادامه داد: در این راستا سازمان مدیریت پسماند از 10 روز قبل با اعزام ماشین‌آلات تخصصی سبک و سنگین نسبت به بهسازی و نظافت اطراف حرم مطهر اقدام کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران افزود: 600 کیلو گرم کیسه پلاستیکی نیز برای نظافت و استفاده در کفشداری‌های حرم به مسئولان امر تحویل داده شده که بلافاصله پس از پایان مراسم توسط نیروهای زحمتکش خدمات شهری که در محل مستقر هستند، جمع‌آوری و بازیافت خواهندشد .
شرفی با بیان اینکه برای رفاه حال زائران حدود 100 مخزن زباله در محل‌های پیش‌بینی شده، جانمایی می‌شود، افزود: همانطور که اشاره کردیم تعدادی ماشین آلات‌سنگین مانند لودر و کامیون هم برای تسطیح، بهسازی، خاکبرداری و دپوی خاک در حرم امام خمینی (ره) مشغول فعالیت هستند که این اقدامات تا شب اجرای مراسم یعنی پیش از 14 خرداد ماه به انجام می رسد .
وی در مورد اقداماتی که روز 14 خرداد توسط پرسنل سازمان مدیریت پسماند انجام می‌شود هم اظهار کرد: با حضور بیش از 450 پاکبان زحمتکش، نظافت حرم مطهر و رینگ‌های اطراف آن در پیش، حین و پس از اجرای مراسم سالگرد انجام می شود و یکصد و 50 نفر از عوامل نظارتی و اجرایی نیز در محدوده حرم مستقر خواهند بود .
وی خاطر نشان کرد: 8 دستگاه تانکر آب برای شستشوی معابر، 4 دستگاه خودروی حمل پسماند مکانیزه در کنار 4 دستگاه خاور روباز در زمان برگزاری مراسم در محل مستقر خواهند شد تا به زائران خدمات‌رسانی کنند.
تخصیص تمام سازه های تبلیغاتی شهر به مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالروز ارتحال امام راحل و قیام 15 خرداد
رضا صیادی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در مورد اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: کارگاه طراحی و گرافیک امام مردم با این هدف که جنبه های سیاسی و عرفانی زندگی امام خمینی (ره) از نگاه هنرمندان به تصویر کشیده شود به اجرا در آمد.

آریا جوان


وی افزود: فضاسازی و تامین مبلمان شهری و تجهیزات برگزاری مراسم از دیگر اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری تهران است. همچنین اهتزاز پرچم های سیاه عزاداری به همین مناسبت در سطح شهر انجام شده است .
صیادی خاطرنشان کرد: تمام سازه های تبلیغاتی و تجاری شهر برای موضوع مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد 1342 اختصاص یافته است.
آمادگی جابجایی زائران با 40 ماشین برقی و آماده سازی 2000 چشمه سرویس بهداشتی
جواد تاجیک، مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر امام خمینی (ره) به تشریح اقدامات و برنامه های این سازمان در آستانه سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی پرداخت .

آریا جوان


تاجیک گفت: انسداد ترافیکی مورد نیاز با هماهنگی پلیس راهور، آمادگی جابجایی زائران با 40 دستگاه ماشین برقی، خط کشی پارکینگ ها و معابر منتهی به مراسم، مناسب سازی پارکینگ‌ استقرار اتوبوس استان‌ها، آسفالت معابر و لکه گیری پارکینگ ها، تهیه و نصب بنرهای ویژه مراسم و هدایت مسیر زائرین، آماده سازی 2000 چشمه سرویس بهداشتی اطراف حرم، از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بهشت زهرا (س) به مناسبت سالگرد ارتحال امام راحل به شمار می روند .
مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: در حوزه فضای سبز نیز برای آماده سازی محوطه حرم مطهر امام خمینی (ره) اقداماتی نظیر انجام گلکاری، علف زنی، چمن زنی و آماده سازی آبنماها انجام شده است.
وی با اشاره به برگزاری برنامه فرهنگی سازمان بهشت زهرا(س) به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: یکی از این برنامه ها، رویداد هنری امام امت- امت امام بود که از 27 تا 29 اردیبهشت با حضور جمعی از هنرمندان کشور در حرم مطهر امام و بهشت زهرا (س) برگزار شد. در این رویداد هنرمندان منتخب کشورمان به تولید آثار فاخر گرافیکی، تصویرسازی، پادکست و حروف نگاری پرداختند .
تاجیک اظهار کرد: برخی از آثار تولید شده در رویداد هنری امام امت- امت امام در قالب پوستر چاپ و به عنوان هدیه فرهنگی به بسیاری از سازمان ها ارسال شده است؛ همچنین تمام آثار هنری تولید شده در این رویداد هنری جهت بهره برداری در اختیار سازمان زیباسازی شهرداری تهران و مترو قرار گرفته‌اند .
شهردار حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی سازمان بهشت زهرا (س) سوگواره هنری امام امت- امت امام است که در فضای مجازی و نشریات اطلاع رسانی شده و علاقمندان می توانند تا 15 خرداد آثار خود را از طریق سایت honareheyat.com به دبیرخانه دائمی این سوگواره هنری ارسال کنند .
تاجیک ایجاد گذرگاه فرهنگی از مسیر گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تا حرم مطهر امام خمینی (ره) را از دیگر برنامه های فرهنگی سازمان بهشت زهرا (س) به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) برشمرد و گفت: در این گذرگاه فرهنگی حدود 40 موکب ستاد مردمی ارتحال امام خمینی (ره) با محوریت و ابتکار عمل سازمان بهشت زهرا (س) به انجام فعالیت های فرهنگی از جمله اکران فیلم‌های مستند با موضوع امام خمینی (ره) و پذیرایی می‌پردازند .
وی پشتیبانی از ایستگاه‌های صلواتی را به عنوان بخش دیگری از برنامه های سازمان بهشت زهرا (س) در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) برشمرد .
مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) برگزاری اجتماع بزرگ دانشجویان بسیجی در شبستان امام خمینی (ره) را از ابتکارات فرهنگی این سازمان در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) برشمرد و افزود: همزمان با این اجتماع نیز برنامه‌های مختلفی در قطعات گلزار شهدای بهشت زهرا ( س) با موضوع تفکرات امام و پیاده روی به سمت حرم مطهر برگزار می شود .
به گفته تاجیک بخش خدمات اجتماعی نیز در حرم مطهر امام خمینی (ره) با هدف مدیریت و ساماندهی کارتن خواب ها در ایام برگزاری مراسم ارتحال فعال شده. مضاف بر این استقرار 20 ایستگاه اطلاع رسانی "از من بپرسید" از دیگر اقداماتی است که در حوزه اجتماعی انجام شد.
همچنین سازمان بهشت زهرا(س) در اطلاعیه ای اعلام کرد،با توجه به برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در روز یکشنبه 1402/3/14 و پایداری محدودیت‌های ترافیکی و تردد در بهشت زهرا(س) تا ساعت 12 همان روز، پذیرش متوفی در مجتمع عروجیان و ارائه کلیه خدمات مراسمات خاکسپاری و ترحیم به خانواده‌های معزا پس از ساعت 12 صورت می‌پذیرد.
با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری باشکوه سی و چهارمین مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی با حضور مردم نقاط مختلف کشورمان پارکینگ های بهشت زهرا (س) در قطعات مختلف برای استقرار خودروهای زائرین 12 استان کشور مهیا شده اند. خودروهای حامل زائرین استان خراسان جنوبی در بلوار مومنین، استان گلستان در بلوار ساجدین، استان فارس در خیابان یاسین و بلوار محسنین، چهارمحال و بختیاری در میدان شهدای گمنام، استان لرستان در پارکینگ قطعه 57، استان های سمنان و کرمان در پارکینگ قطعه 53، استان های سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویر احمد و هرمزگان در پارکینگ قطعه 29، استان اصفهان در بلوار مشاهیر و در ضلع جنوبی مترو حرم مطهر امام خمینی (ره) و استان مرکزی در خیابان نیکان و جنب در شماره 3 حرم مطهر امام خمینی (ره) مستقر می شوند.
شرکت شهروند در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به شهروندان و زائرین خدمات‌رسانی می‌کند
داود قربانیان در گفت‌وگو با خبرنگار شهر اظهار کرد: شرکت خدماتی کالای شهروند در راستای اجرای اقدامات مدیریت شهری در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به شهروندان و زائرین خدمات‌رسانی می‌کند.

آریا جوان


وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به سفارش معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، تامین و تحویل بسته‌های پذیرایی به 6 منطقه 1 ،2، 3، 6، 12، 21 و سازمان بهشت زهرا(س) از طریق شرکت شهروند انجام می‌شود.
قربانیان ادامه داد: این بسته‌ها حاوی آب‌ معدنی، آبمیوه و کیک در ظروف یکبار مصرف تجزیه‌پذیر است و توسط خودروهای یخچال‌دار از محل فروش عمده شرکت شهروند با هماهنگی اداره کل پشتیبانی شهرداری تهران به مناطق مذکور ارسال‌ می‌شود.
تعداد 100 نفر از نیروهای شهربان و حریم بان به عنوان همراه زائر خدمت رسانی می کنند
مسعود رنجبریان مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران از برقراری انضباط شهری سی و چهارمین مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در راستای آسایش زائران و حفظ شأن این مراسم اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و پهنه‌بندی فضای محیط حرم مطهر امام خمینی(ره) و بزرگراه‌های اطراف، نظم و انضباط محیطی شایسته این مراسم معنوی با همکاری شرکت شهربان و سایر دستگاه های خدمات رسان، روزهای 13 و 14 خرداد برقرار خواهد شد .
وی افزود: در راستای کمک به تردد آسان زائران، تعداد 100 نفر از نیروهای شهربان و حریم بان به عنوان پرسنل همراه زائر در چهار ورودی حرم مطهر امام خمینی(ره) آماده خدمت رسانی خواهند بود .
رنجبریان گفت: رفع سدمعبر در سه نوبت، پیشگیری از ازدحام جمعیت (سدمعبر انسانی)، همکاری با پلیس راهور و راهنمایی شهروندان و هدایت خودروها برای جلوگیری از سدمعبر و ترافیک، همکاری با سایر دستگاه‌های خدمات رسان (آتش نشانی، نیروهای خدمات شهری و ...)،گشت‌زنی و حضور مستمر در پهنه‌های مشخص شده برای انجام وظایف محوله در برقراری انضباط شهری از جمله اقدامات شرکت شهربان در مراسم ارتحال امسال خواهد بود .
مدیرعامل شهربان خاطرنشان کرد: در سی‌ و چهارمین مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، 700 نیروی شهربان با 150 دستگاه خودرو و 120 دستگاه موتورسیکلت، انجام وظیفه خواهند کرد.
برپایی پردیس محیط زیستی برای نخستین بار
حلیا سادات حسینی، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، در مورد برپایی پردیس محیط زیستی به مناسبت سی و چهارمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) اظهارکرد: برنامه ریزی ها و تمهیدات لازم جهت برپایی پردیس محیط زیستی برای نخستین بار و با هدف ارتقای آگاهی و توانمندسازی مردم و جوانان با فرهنگ حفاظت محیط زیست تدارک دیده شده است.
وی اظهار داشت: این پردیس متشکل از 6 غرفه شامل غرفه ساخت آثار هنری از درختان خشک شده، غرفه اسلام و محیط زیست، غرفه آموزشی کودک، غرفه ساخت آثار هنری از دور ریختنی ها، غرفه آموزش دوخت کیسه پارچه ای و فرهنگ سازی استفاده از کیسه پارچه ای، غرفه نمایشگاهی آموزش محور از تجهیزات تجدیدپذیر و غرفه 137 با هدف دریافت نقطه نظرات و معظلات محیط زیستی از مردم برگزار می شود.
حسینی در پایان ضمن یادآوری حضور نمایندگان سمن ها در غرف گفت: غرفه کودک و خانواده از دیگر محورهای پردیس محیط زیستی است که با راه اندازی آن تلاش کرده ایم مفاهیم اولیه حفظ و حراست از محیط زیست را در حاشیه این مراسم آموزش دهیم.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1090356/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی

بادامکی: اسماعیلی فر به هواداران لایک نشان داده

اوسمار فصل بعد هم روی نیمکت خواهد بود؟

سهرابیان: تا 10 روز آینده آماده هستم

کلوپ با آن کارش لیورپول را کشت

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد

انیمیشن فان عمر مومنی از پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال مادرید

کنایه باشگاه پاری سن ژرمن به برد مقابل بارسلونا؛ قاب عکس بازی در کنار تابلوی منا لیزا!

برتری 5-2 آژاکس مقابل بایرن مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا