آریا جوان

آخرين مطالب

فرمانده سپاه: دشمنان در هیچ جدال و نبردی با جمهوری اسلامی موفق نبوده‌اند نگاه سیاسی

فرمانده سپاه: دشمنان در هیچ جدال و نبردی با جمهوری اسلامی موفق نبوده‌اند
  بزرگنمايي:

آریا جوان - ایرنا / فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به برکت صبر و مقاومت ملت رشید ایران، دشمنان در هیچ جدال و نبردی با جمهوری اسلامی موفق نبوده اند.
سردار سرلشکر حسین سلامی روز پنجشنبه در اجلاسیه کنگره ملی بزرگداشت 2 هزار شهید دیار سربداران در سبزوار اظهار کرد: دشمن 45 سال است که در حال جنگ با نظام جمهوری اسلامی است اما در برابر مقاومت و عظمت ملت ایران زانو زده است.
وی افزود: امروز استخوان های دشمنان خرد و دچار پوکی استخوان شده اند، عقب نشسته مسیر را گم کرده، سرگردان و حیران هستند و با نگاه کردن به صورت آنها نشانه های افسردگی و شکست را می توان مشاهده کرد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن با وجود شکست های مداوم باز هم از توطئه های خود دست برنداشته است، خود را فریب داده و به آینده مبهم دلخوش کرده است اما بداند ملت ایران روشن و بیدار است و می‌داند چگونه از هویت، عزت، استقلال و آزادی و اسلام دفاع کند.
سردار سلامی افزود: ملت ایران در مسیر مقاومت صبور است و سختی ها را طی می کند و تحمل سختی ها توسط ملت ایران، از نصرت و معجزات الهی است.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی در قلب یک تهاجم جهانی روانی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی قرار گرفته و این طراحی دنیای استکبار است تا ملت ایران را وادار به تسلیم کند.
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ملت ایران به نصرت الهی و صبر مردم، تحریم اقتصادی و سِحر دشمنان را باطل کرده است در واقع این صبر، باطل السحر فتنه‌های فرهنگی، اقتصادی، روانی و سیاسی دشمن است.
سردار سلامی افزود: ملت ایران به واسطه شهدای سربلند، به جهان نشان داد که شکست ناپذیراست، مردم این سرزمین اسطوره های بزرگ و سرزمین سرداران شهید سلیمانی، شوشتری و شهید باغانی و دیگر شهدای سرافراز سر در برابر دشمن خم نمی کنند.
وی تصریح کرد: امروز پژمردگی، ناتوانی و عجر به سرزمین های دشمن هجرت کرده و ترس، جهل، سستی و ناکامی در سرزمین‌های دشمن آشکار شده است.
فرمانده کل سپاه گفت: تظاهرات چند صد هزار نفری طی چند ماه اخیر در سرزمین‌های اشغالی و ناتوانی صهیونیست‌ها در تامین امنیت دیده می‌شود و نیز مشکلات برخی کشورهای غربی، که روی اعصاب و روان ملت ایران راه می رفتند، نمایان شده، اما در مقابل درخشش و بیرق جمهوری اسلامی در جهان برافراشته تر شده است.
وی افزود: دشمن می خواهد نور خدا که جلوه گر در رخسار انقلاب اسلامی شده را خاموش کند، عزت و استقلال ما را بگیرد، آنها در پی تغییر نظام ها و تسخیر جهان اسلام هستند و ببینید که چه بلایی بر سر مردم مسلمان در کشورهای منطقه آورده اند.
وی تصریح کرد: دشمن با تحریم و فشار سیاسی، وارد شده و رسانه‌های خود را بسیج کرده تا با دروغ‌پراکنی، قلب و ذهن جوانان را تسخیر و نسل جوان را نسبت به ارزشهای اسلامی نماز، حجاب، عفت، پاکدامنی، طهارت و پاکی ضعیف کند و این رویای شیطانی دشمنان ماست.
سردار سلامی گفت: شهدا با نثار خون خود اجازه ندادند دشمن به اهداف شوم خود نزدیک شود، خون بهای شهدا که ولی فقیه و نائب امام عصر (عج) را همچون نگین زیبای یک انگشتر در حلقه مهر خود گرفته اند امنیت، آزادگی، عزت، اقتدار، شرافت و کرامت ملت است.
وی افزود: امروز ایران اسلامی در جهان می درخشد و هیچ قدرتی توان رویارویی با ما را ندارد و کشور ما بر استوانه های خون شهدا تا ابد باقی است.
سردار سرلشکر سلامی گفت: کنگره و یادواره های شهدا، مجالسی سرشار از روحانیت، معنویت، اخلاص، عاطفه، خاطره، ایثار و حماسه است و حضور در جمع مردم وارسته، دلبسته خداوند و تجلیل‌گر شهدا توفیقی است که نصیب ما شده است.
وی افزود: زیباترین و دل انگیزترین واژه ها و عبارات را نایب امام عصر(عج) رهبر معظم انقلاب در توصیف شخصیت، منزلت، هویت و تاریخ و فرهنگ مردم سبزوار و نیشابور بیان فرمودند و از شهیدان، از ارزش ها، از حماسه ها و خاطرات ماندگار شهدا و مجاهدان این دیار سخن گفتند.
وی تصریح کرد: هر جامعه و شهر و دیاری به واسطه عالمان، تاریخ و قهرمانانش شناخته می شود و سبزوار خود به تنهایی یک تاریخ است، نمادی از یک تمدن به نام اسلام است، سرزمینی که گوهر وجودی آن عالمان بافضیلت، فقها، ادبا و شاعران بزرگی همچون حکیم سبزواری و حمید سبزواری است.
سردار سلامی افزود: حماسه سربداران، مردمانی که همواره در جستجوی سربلندی، آزادگی، اسلام و جاودانگی شخصیت خود بودند و تاریخ ماندگار و 2 هزار شهید دیار مومن، انقلابی، متصل به غدیر و ریشه‌دار در تاریخ اسلام، شجره ولایت و شهادت بیانگر آن است.
وی ادامه داد: در این سرزمین، چشمه سار غیرت از خون یک جوان شهید تازه به خیل شهدا پیوسته جوشید و سبزوار را نماد غیرت کرد و آوازه سبزوار را در جهان گسترش داد، جوان رعنا، زیبارخسار و جوانمردی که روح و غیرت ابوالفضلی در وجودش موج می زد و در دفاع از حرمت و نوامیس مسلمانان به شهادت رسید و این شهر را تا عرش رفیع و بلندمرتبه کرد و افتخاری برای همه ایران شد.
به گزارش ایرنا، در این برنامه سخنان مقام‌معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران اجلاسیه کنگره ملی 2 هزار شهید دیار سربداران نیز پخش شد.
اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری، سرود، سخنرانی، روایتگری، مرثیه‌سرایی و مداحی و تجلیل از خانواده‌های شهدای دیار سربداران برخی از برنامه های کنگره ملی 2 هزار شهید دیار سربداران است.
طی سالهای اخیر و در راستای برگزاری همایش ملی بزرگداشت شهدای دیار سربداران، بیش از 15 کمیته اصلی برای برگزاری این رویداد فعال شده است.
همچنین فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی مختلفی شامل تولیدات ماندگار فرهنگی، تدوین کتاب، فیلم، سرود، ساخت آثار نمادین، تبلیغات و فضاسازی محیطی، نامگذاری معابر و خیابان ها به منظور بازشناسی نقش شهیدان در ابعاد مختلف انجام شده است.
علاوه بر آن تدوین کتاب مرجع اطلاعات دیار سربداران در دوران دفاع مقدس و نیز سامانه جامع اطلاعات شهدای این خطه از دیگر اقداماتی بوده که در راستای برپایی همایش ملی شهدای سبزوار اجرا شده است.
شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی در مجموع 2 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1089441/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

لحظات حساس از نجات نوزاد 3 روزه توسط هلال احمر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران