آریا جوان

آخرين مطالب

کار و رفتاری که یک عروس فهمیده هرگز انجام نمیدهد دختران

کار و رفتاری که یک عروس فهمیده هرگز انجام نمیدهد
  بزرگنمايي:

آریا جوان - آخرین خبر / ازدواج یک وصلت بزرگ میان دو خانواده و دو فرهنگ است. زوجین بعد از زندگی مشترک باید با خانواده های یکدیگر تعامل صحیحی برقرار نمایند. برخی از تازه عروس ها تنها به روابط بین خود و همسرشان اهمیت می دهند و اشتباهات رفتاری فراوانی دارند که موجب بروز بسیاری از مشکلات و اختلافات در زندگی خواهد شد. در ادامه این بخش اشتباهات رفتاری برخی از عروس خانم های جوان را آورده ایم که به اختلافات و ناراحتی های زیادی منجر می شوند.
بی اهمیتی به والدین همسر
یکی از اشتباهات رفتاری عروس خانم های جوان نادیده گرفتن خانواده همسر و بی اعتنایی و در برخی مواقع قطع رابطه با آنها است. والدین همسرتان او را بزرگ و تربیت کرده اند و برای همسرتان اهمیت دارند، بی اعتنایی به آنها برای همسر شما دردناک است و موجب می شود نه تنها رابطه شما و همسرتان بلکه رابطه شما و خانواده او تیره و تار شود. پس اگر قصد دارید مهمانی خانوادگی ترتیب دهید، آنها را هم به جمع تان دعوت کنید و در مناسبت های مهم نادیده نگیرید.
سرزده رفتن به خانه والدین همسر
بسیاری از عروس خانم ها تعریفی برای رفت وآمد با خانواده همسر خود ندارند و یا خیلی دیر به دیر به خانه آنها می روند و یا هر روز به دیدار خانواده همسرشان می روند. دیدارهای مکرر، غیرضروری و بدون برنامه به اختلاف و ناراحتی زیادی منجر می شود. بهتر است بدون هماهنگی و برنامه ریزی قبلی به خانه آنها نروید و با تدبیر مناسب و بر اساس عرف و فرهنگ میزان این ارتباط ها را درست مدیریت کنید.
شوخی های نابه جا
بذله گویی و شوخ طبعی از ویژگی های پسندیده است که اگر به جا و درست باشد موجب افزایش صمیمیت می شود. اگر شوخ طبع هستید در مقابل خانواده همسر مراقب کلمات و صحبت های خود باشید و فکر نکنید هر شوخی نشان دهنده صمیمیت است. این گونه رفتارها تا زمانی که شناخت درست و کافی از شخصیت و اخلاق طرف مقابل ایجاد نشده، کار منطقی به نظر نمی رسد.
دست گرفتن گوشی در هر شرایطی
عروس خانم محترم اگر می خواهی در زمانی که خانه والدین همسر خود حضور داری دائما در فضای مجازی و گفتگو با دوستان خود باشی، چرا به دیدار آنها رفته ای. بهتر است آداب معاشرت را رعایت کنید و در زمان حضور در خانه والدین همسر گوشی خود را کنار بگذارید و کمی با آنها معاشرت و گفتگو کنید.
تعریف بیش از حد از خود و خانواده
یکی دیگر از رفتارهای نادرست تازه عروس ها مقایسه مداوم خانواده خود و خانواده همسرشان است. مثلا برخی عروس خانم ها وقتی دستپخت مادر همسر خود را می خورند، در ذهن او را با مادرشان مقایسه و از غذاها و دستور پخت مادر خود تعریف می کنند، این تعریف خوشایند خانواده همسر نیست پس کمی با سیاست رفتار کنید.
کمک نکردن
برخی عروس خانم ها از لحظه ای که به خانه والدین همسر خود می روند تا زمانی که به خانه خودشان بروند، می نشینند و کاری انجام نمی دهند. پیشنهاد می دهیم برای صمیمی شدن روابط خود در کارها به والدین همسرتان کمک کنید و پیشنهاد کمک دهید.
منعطف نبودن
بعد از ازدواج و تشکیل زندگی مشترک شما عروس خانم گرامی باید رفتار بهتری داشته باشید زیرا شما رکن اصلی خانواده تان محسوب خواهید شد و فرزندانی خوب را باید تربیت کنید. حاضر جوابی در همه جا خوب نیست، هر حرفی را که می خواهید بزنید، بسنجید و منعطف باشید و همه حرف ها را کنایه تصور نکنید و به خود نگیرید.
رسیدگی نکردن به ظاهر
برخی عروس خانم ها به دلیل احساس صمیمیت بیش از حد با خانواده همسر به لباس های خود توجهی نمی کنند، این کار اشتباه است. بهتر است در زمان حضور در خانه خانواده همسر لباس موجه و شیک بپوشید و مرتب و تمیز باشید و از آرایش غلیظ خودداری کنید و از زیورآلات به اندازه مناسب استفاده کنید.
بها دادن به رسم و رسوم تجملاتی
برخی عروس خانم ها آن قدر به رسم و رسوم و تشریفات ازدواج و برگزاری مراسم بها می دهند و فشار اقتصادی و اضطراب روانی زیادی به همسر و خانواده او وارد می کنند. این فشارها یا به توافق نرسیدن بر سر رسومی خاص، عاملی برای ایجاد درگیری و اختلافات جدی است.
کنجکاوی بیش از حد
طبیعی است که ابتدای ازدواج و آشنایی با خانواده همسر دوست دارید بیشتر درباره آنها اطلاعات کسب کنید اما باید جلوی کنجکاوی خود را بگیرید و سوالات اضافی نپرسید. شما زمان زیادی برای آشنایی دارید پس صبر داشته باشید و کنجکاوی نکنید زیرا تاثیر منفی در روابط شما خواهد داشت.
تشکر نکردن و مغرور بودن
برخی عروس خانم ها بسیار مغرورانه رفتار می کنند و خود را بالاتر از خانواده همسر خود می دانند. این دسته از عروس ها هر کاری که خانواده همسرشان انجام می دهند را وظیفه دانسته و تشکر و سپاسگزاری نمی کنند. استفاده از چند جمله تشکرآمیز کار سختی نیست و آنها را خوشحال می کند.
غیبت کردن
یکی از اشتباهات دیگر عروس خانم ها غیبت از مادر شوهر و کل خانواده همسر است. اگر حرف هایی که پشت خانواده همسرتان می زنید، روزی فاش شود، چیزی جز شرمندگی و ایجاد اختلافات جدید برای شما ندارد پس هرگز غیبت نکنید.
کینه های دوران نامزدی
در بسیاری از مواقع عدم شناخت خانواده همسر و عروس خانم، رسم و رسومات و... موجب بروز مشکلاتی در زمان عقد و نامزدی خواهد شد. این کینه ها یکی از مهم ترین عوامل در تیرگی روابط است.
قضاوت های سوگیری شده
برخی از عروس خانم ها بر حسب شنیده ها و دیده ها یا قالب های فکری و باورهای قدیمی، نگاه متعصبانه و سوگیرانه نسبت به اقوام همسرشان دارند. این ذهنیت های از پیش تعیین شده را از بین ببرید و افراد را براساس شخصیت و عملکردهایشان قضاوت کنید.
پرتوقعی
برخی عروس خانم ها توقعات زیادی از خانواده همسر خود دارند و خواهان آن هستند که خانواده همسر همیشه مطیع و فرمانبر خواسته های آنها باشند مثلا فرزندشان را نگه دارند، به فکر وضعیت مادی زندگی آنها باشند و... .پرتوقعی و انتظارات رنگارنگ بی پایان عروس از خانواده همسر یا مانعی بزرگ بر سر راه روابط سالم و مثبت است.
انتقادهای بی موقع
انتقادهای نابجا و نابخردانه یا بدکلامی از جمله رفتارهای نامطلوبی است که چون سم مهلکی عمل کرده و باعث کدورت، ناراحتی و دل چرکینی می شود. انتقادی که امیدی به پذیرش و برخورد مناسب و درست با آن نیست و حرف های خیرخواهانه بی موقع یا از سر دلخوری چه فایده ای دارد پس این حرف ها را کنار بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1089226/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

مبارزه مرد آمریکایی با تمساح!

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

خانه مورد علاقه سرخپوشان/ عکس

فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

سبکی خاص از لباس پوشیدن که دوباره مد شده است

اصولی ترین نکات در نگهداری از کیف‌های چرمی گران قیمت

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

اشتباهات کوچک اکثر ما زنان در آشپزخانه

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس