آریا جوان

آخرين مطالب

در نشست مشترک ستاد معاینه فنی و شرکت کنترل کیفیت هوا مطرح شد؛

لحاظ عمر کارکرد در تعیین دوره زمانی معاینه فنی خودروهای شخصی فناوری

لحاظ عمر کارکرد در تعیین دوره زمانی معاینه فنی خودروهای شخصی
  بزرگنمايي:

آریا جوان - داده کاوی اطلاعات درصد مردودی خودروهای مراجعه کننده به مراکز شهر تهران نشان می دهد که دوره زمانی معاینه فنی خودروهای شخصی همانند خودروهای عمومی بایستی براساس سن تعیین شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، در روز سه شنبه 2 خردادماه نشستی با حضور شادی مالکی مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران ،سید محمدمهدی میرزایی قمی مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا و جمعی از مدیران به منظور هم افزایی در تدوین برنامه و طرح های عملیاتی جهت افزایش اثر بخشی معاینه فنی در بحث کاهش آلودگی هوا در محل ستاد برگزار شد.
در این نشست که حسب دستور و تدبیر معاون محترم حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد شادی مالکی مدیر عامل ستاد معاینه فنی ضمن اشاره به ارتباط معنادار درصد مردودی و عمر خودروها اظهار داشت: براساس داده کاوی اطلاعات آزمون معاینه فنی خودروهای مراجعه کننده در سال 1401، درصد بالایی از مردودی ها مربوط به خودروهای با عمر کارکرد بیش از 15 سال بوده و این خودروها نیازمند تعداد دفعات پایش بیشتری در طول سال است.
مدیر عامل ستاد معاینه فنی ضمن اشاره به افزایش دفعات معاینه فنی پس از سن مرز فرسودگی براساس آیین نامه اجرایی ماده 8 قانون هوای پاک افزود: در این آیین نامه که در خرداد سال 1400 توسط هیات محترم وزیران تصویب شده، سن مرز فرسودگی انواع وسایل نقلیه و دفعات معاینه فنی آن مشخص شده است.سنی که در آن وسیله نقلیه موتوری به علت طول عمر و میزان کارکرد دچار افت عملکردی و ایمنی شده و نیازمند پایش، تعمیرات و نگهداری فنی بیشتر است. ضمنا طبق این آیین نامه خودروهایی که پس از دو دوره متوالی موفق به اخذ معاینه فنی نگردند فرسوده محسوب می شوند. البته در نهایت این آیین نامه، اجرایی نشده است.
در ادامه این نشست میرزایی قمی مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا ضمن تقدیر از مدیران شهری که در حل معضلات محیط زیستی شهر بیش از مسئولیت های قانونی دغدغه‌مند هستند، اظهار داشت: خارج از این مسئله که آیا آیین نامه اجرایی ماده 8 قانون هوای پاک توسط دستگاه های دارای مسئولیت در این حوزه اجرا می شود یا خیر، به نظر می‌رسد با توجه به داده کاوی انجام شده تعدد پایش خودروهای با عمر کارکرد بالا بایستی افزایش یافته و برای خودروهای شخصی همانند خودروهای عمومی دوره زمانی معاینه فنی براساس سن تعیین شود.
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا در توضیح راهکارهای قانونی جهت افزایش دفعات معاینه فنی برای خودروها با طول عمر بالا در شهر تهران گفت: در سنوات گذشته طرح کاهش(محدوده کم انتشار آلایندگی) در سه فاز برنامه ریزی و از سال 1395 اولین فاز آن اجرا شد. دو فاز از این طرح که مربوط به کنترل معاینه فنی خودروها به صورت مکانیزه توسط دوربین های سطح شهر بود اجرایی گردید و فاز سوم آن مربوط به منع تردد خودروهای کاربراتوری تحقق نیافت. بدیهی است همه طرح ها با گذشت زمان با شناسایی نقاط ضعف و قوت جهت بهبود و اصلاح نیاز به بازنگری داشته که این طرح نیز از این مسئله مستثنی نیست.
در پایان پیشنهاد شد با توجه به اهمیت پایش خودروهای با طول عمر بالا طرحی مطالعاتی به صورت مشترک با حضور کارشناسان دو شرکت براساس داده کاوی انجام شده ستاد معاینه فنی برای تعیین دفعات معاینه فنی براساس سن صورت پذیرفته و بر همین اساس فازبندی جدیدی در طرح کاهش به مبادی تصمیم ساز در این خصوص ارائه شود.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1086389/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی